Huijariko ?

Samsung s4

Numerosta 173930 tulee jatkuvasti puhelimeeni (äly) , tiedote jossa mainitaan,
että , puhelimessani on 1virus ja että lähettämällä ko. numeroon viesti OK
suojaat anroid puhelintasi viruksilta. Samaan aikaan tulee tekstiviesti, jossa
taas mainitaan (huonolla suomen kielellä kirjoitettuna), että lähettämällä
n:o 173930 viestin OK, saat "jonkun" musiikki palvelun hintaan 15€/vk ??
Huijaustako ??
Puhelimessa on Avasti virustorjunta ohjelma, jonka mukaan puhelimessani ei
ole yhtään virusta.
Onko muut saaneet ko. tiedotetta ??
Kuulostaa huijaukselta !!

22

1260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijaukselta tosiaan vaikuttaa tuo viesti eli siihen ei kannata vastata.

• Ja kannattaa muistaa että virustorjunta ohjelma ei tunnista kaikkia haittaohjelmia ja lisäksi monet Androidille tarkoitetut virustorjunta ohjelmat eivät ole hyviä.

• Samsung s4

OK ! Onneksi en vastannut ja puhelinkin toimii normaalisti.
        Android puhelimem Play-kaupasta tulee helposti myös viruksia.

• Helposti ei välttämättä tule jos käyttää maalaisjärkeä. Eli lataa vain tunnettuja, ladatuimpia, kommentoituja sovelluksia. (Positiivisia kommentteja ja myös tähtimerkinnät).

• lotta20

Minulle tulee noita joskus myös ja aina kujukauden alussa vaikka numeroni on salainen.
      Älä avaa tai vastaa noihin, niin loppuvat joskus ovat ns. kaupallisia viesteja sanoi viestintävirasto joka myy noita 17 alkuisia numeroita.
      Aikuisviihde tarjoajat operoivat noilla ja muut epämääräisesti käyttäytyvät.

• No huhhahhei

Pitikö ihan oikeasti kysyä ja luulet että tuo ei olisi huijaus?

• Tui3

Tänne tuli samasta numerosta viesti

"Tekstaa OK numeroon 173930. Vahvist viihdekestotilau. Hinta 15E/vk.
      Lopetus: Viesti STOP numeroon 173930. Vastaa OK jos haluat tilata palvelun. Sailyta tama."

Aivan selvä huijari jos lähettää noin monia eri viestejä

• kettu.

Samasta nro:sta tuli meikäläiselle saunalahden laskun mukana 15 euron lisämaksu. Oon aina sivuuttanu nuo "puhelimessasi on virus"-löpinät. Kerran erehdyin etenemään tuon mainoksen viitoittamaa tietä, mutta en todellakaan tilannut/ostanut mitään. Nyt sitten laskun mukaan olen mukamas soittanut/tekstannut viisi kertaa ko. numeroon (kellonaikavälillä: 10:28:04-10:28:10).
        ....Voi kettu!

• Quu mies

Muuten samanlainen mutta mulle tarjoo virustorjuntaa

• Tervakanto55

Ei oo välttämättä virus noille spämmilistoille pääsee laittamalla numeronsa netissä aukeaviin mainos ikkunoihin tai joku muu laittanu numeros sinne tai ihan vaan huonolla tuurilla jos numero jossain netissä ja botti sen löytää tai vielä se jos joku kyseenalainen palvelu mihin oot antanut numeros myy tietoja eteenpäin... Vaihtoehtoja riittää

• pja

Niin tuli minullekin DNA laskun mukana maksu 25kpl jotain ja hinta 74,99€. Eli huijausta on

• Haukka söi sen

Kyllä Varpunen jouluaamuna tietää...

• voihelvetti

Tämmösen viestin sain:
      Tekstaa OK numeroon 173930. Vahvista viihde-kestotilaus. Hinta 15E/vk. Lopetus: Viesti STOP numeroon 173930. Vastaa OK jos haluat tilata palvelun. Sailyta tama.

paniikissa vastasin tuohon kyseiseen viestiin STOP ja nyt oon aivan paiseissa että mitä tapahtuu. Sieltä tuli vastaus (huonolla suomella) että "teillä ei ole tilausta tästä numerosta". Mitäköhän mahtaa maksaa tuon stopin lähettäminen….

• niinku mä

mikset poistanu samantien

• huijjausta

numero kuuluu:

Additional tools Print version Decrease text Increase text
      ALV-tietojen vaihtojärjestelmä (VIES): VAT-numeron (ALV-tunnisteen) tarkistus

Kyllä, VAT-numero on voimassa tällä hetkellä.

Jäsenvaltio FR
      VAT-numero FR 53418712477
      Pyynnön vastaanottoaika 2013/11/06 11:58:11
      Nimi SA NETSIZE
      Osoite 6 RUE DE LA VERRERIE
      92190 MEUDON
      Yksilöivä viitenumero

Back

• huijarii

• hijjaustaaa

NETSIZE [email protected]
      17111, 17229, 17270, 173009, 173017, 173171, 173372, 173372, 173372, 173372, 173372, 173372, 173372, 173372, 173737

• ukotettuko

http://www.fi.mundome.com/login josta saa pelejä ja soittoääniä omituisella pistesyteemillä. Maksaa 15€/vk.

Jostain syystä on saanut minun puhelimesta lähteneen OK:n, ja ovat siitä saakka velottaneet tuon viistoista viikossa. En ymmärrä, miten se Ok on lähtenyt, kunnen muista vastanneeni, enkä tarvitse pelejä enkä soittoääniä.

Onko jotenkin mahollista, että vastaamatta saavat viestiketjun näyttämään siltä, kuin olisin OK:n lähettänyt?

• Kannattaa soittaa operaattorille ja kysyä heiltä että miten tässätilanteessa tulisi toimia.

• AaTee78

Huijausta joo ...

Minulla on nimissäni myös poikieni liittymät (DNA) joista toiselle oli ilmestynyt viime laskulle "Ajanvietepalvelut tekstiviestillä" 44,99€.

Puhelimesta ei löytynyt jälkiä eikä poika tietääkseen ole mitään tilaillut (ei ole tapana tilailla mitään). Soitto DNA:lle ja maksullisten viestien estojen kytkentä liittymiin oli ainoa vaihtoehto laskun maksaminen tietty ...

NETSIZE palveluun viittasi ja numerosta 173930 - eli tarkkana saa olla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3699
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      108
      3534
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2295
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      34
      1187
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1048
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      843
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      840
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      754
    Aihe