enkö enää voi tulla raskaaksi

-huolestunut-

Olen todella huolissani siitä, että ennen viimeistä keskenmenoa tulin helposti raskaaksi. Nyt viimeinen keskenmeno maaliskuussa oli hankala ja istukka möllötti kohdussa yli kuukauden ja vuosin kamalasti ennen kuin se viimein saatiin poistettua kaavinnalla toukokuun alussa. LH-piikit minulla on ovulaation aikaan (testasin ovulaatiotestillä) ja ovulaatio-oireet ovat normaalisti. Kuukautiset hieman erilaiset eli kirkasta verta tulee enemmän parina päivänä. Kuukautiset olleet nyt kaksi kertaa kaavinnan jälkeen ja kolmannet pitäisi tulla parin viikon sisään. Ehkäisyä meillä ei ole käytössä enkä siltikään ole raskaana edelleenkään. Ikää minulla on 40 . Onkohan se normaalia, että kaavinnan jälkeen joutuu odottamaan useamman kuukauden ennen kuin raskaus käynnistyy vai onkohan tämä jotain lopullista?

6

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei. Olen itse 23v, mutta tarinani lähes sama kuin sinullakin. Lopetin ehkäisypillerit 7v. käytön jälkeen ja tulin heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Ensimmäisessä ultrassa (rv 13) kuitenkin selvisi että vauva on menehtynyt jo viikolla 8. Eli ei ollut tullut omia aikojaan pois.

      Jouduin siis naistentautien osastolle 26.3 omana syntymäpäivänäni tyhjennykseen, joka kesti 2päivää ja tuli onneksi lääkkeillä ulos, 3 päivän puolella olisi ollut kaavinnan aika.

      Nyt olemme yrittäneet 3kertaa ja sunnuntaina on taas h-hetken aika. Tunne on kuitenkin valitettavasti se ettei tälläkään kertaa olisi tärpännyt. Alan olla jo niin turhautunut juuri sen takia kun ensimmäisellä kerralla tulin heti ja nyt ei osukaan. Pelkään samaa kuin sinä. Anteeksi, ei ollut varmasti mitenkään kannustava viesti mutta tiedät ainakin että sinulla on kohtalotoveri.

      • -huolestunut-

        Minulla on onneksi lapsia eli ihan lapsettomaksi minun ei tarvitse jäädä. Mutta nykyinen mieheni on lapseton. Kammottaa ajatus, että jos en enää voi saada lasta, niin olen syypää mieheni lapsettomuuteen ja sen aiheuttamaan kärsimykseen. Koen syyllisyyttä tästä, että hänen lapsensa kuoli kohdussani. Hän ei koskaan puhu tuosta keskenmenosta. Hän ei puhu lapsitoiveestaan. Joskus vain kysäisee, että jos olet raskaana...ja minä vastaan, että enpä taida olla...Keskenmenosta on nyt kokonaisuudessaan neljä kuukautta. Sikiö oli viikolla 12 ja oli kuollut ilmeisesti juuri ennen ultraääntä. Edellisellä viikolla sen sydän sykki kun kävin päivystyksessä rytmihäiriöiden takia. Aina välillä ajattelen, että jos mieheni olisi avioitunut jonkin toisen naisen kanssa...ja koen siitä syyllisyyttä, että hän meni naimisiin minun kanssani. Hän nimittäin kosi minua kysymällä menenkö hänen kanssaan naimisiin ja saan lapsen hänen kanssaan. Minä vastasin myöntävästi. Mutta ehkä en sitten koskaan kykene toteuttamaan tuon lupauksen toista osaa.


      • -huolestunut-
        -huolestunut- kirjoitti:

        Minulla on onneksi lapsia eli ihan lapsettomaksi minun ei tarvitse jäädä. Mutta nykyinen mieheni on lapseton. Kammottaa ajatus, että jos en enää voi saada lasta, niin olen syypää mieheni lapsettomuuteen ja sen aiheuttamaan kärsimykseen. Koen syyllisyyttä tästä, että hänen lapsensa kuoli kohdussani. Hän ei koskaan puhu tuosta keskenmenosta. Hän ei puhu lapsitoiveestaan. Joskus vain kysäisee, että jos olet raskaana...ja minä vastaan, että enpä taida olla...Keskenmenosta on nyt kokonaisuudessaan neljä kuukautta. Sikiö oli viikolla 12 ja oli kuollut ilmeisesti juuri ennen ultraääntä. Edellisellä viikolla sen sydän sykki kun kävin päivystyksessä rytmihäiriöiden takia. Aina välillä ajattelen, että jos mieheni olisi avioitunut jonkin toisen naisen kanssa...ja koen siitä syyllisyyttä, että hän meni naimisiin minun kanssani. Hän nimittäin kosi minua kysymällä menenkö hänen kanssaan naimisiin ja saan lapsen hänen kanssaan. Minä vastasin myöntävästi. Mutta ehkä en sitten koskaan kykene toteuttamaan tuon lupauksen toista osaa.

        Niin ja luulen, että mieheni syyttää sydämessään tapahtumasta kuopustani, joka on vilkas pieni lapsonen ja yllättäen hyppäsi voimalla mahani päälle ennen keskenmenoa. Tunsin silloin kipua mutta kipu meni ohi. Kerran nimittäin mieheni toi tämän asian esiin puheessaan. Hän on myös mielestäni ollut etäisempi pientä lastani kohtaan keskenmenon jälkeen. Itse en usko tämän tapahtuman aiheuttaneen keskenmenoa.


      • ...
        -huolestunut- kirjoitti:

        Niin ja luulen, että mieheni syyttää sydämessään tapahtumasta kuopustani, joka on vilkas pieni lapsonen ja yllättäen hyppäsi voimalla mahani päälle ennen keskenmenoa. Tunsin silloin kipua mutta kipu meni ohi. Kerran nimittäin mieheni toi tämän asian esiin puheessaan. Hän on myös mielestäni ollut etäisempi pientä lastani kohtaan keskenmenon jälkeen. Itse en usko tämän tapahtuman aiheuttaneen keskenmenoa.

        Aina näpä provot sortuvat omaan "näppäryyteensä". :D


    • Ymmärrän. Se on yksi trauman vaiheista, etsiä syyllistä tapahtuneeseen. Harmi että syyllisten listalla saattaa olla lapsesi. Mutta usko pois se menee kyllä ohitse ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun raskaudut uudelleen ja minä ainakin haluaisin uskoa niin että voit kyllä vielä saada lapsia.
      Luonnollisesti keskenmenon jälkeen voi mennä kauankin aikaa ennen kuin voi raskautua uudelleen. Joten älä vielä panikoi. Muista ottaa myös selvää tarjolla olevista hoidoista siinä vaiheessa kun se on tarpeellista.
      Turhauttavaahan se on huomata joka kuukausi verta pikkareissa (menkat).

    • Ei uskois jos ei kuu

      Olenpa pahoillani että olet vanhoilla päivilläsi mennyt ottamaan itsellesi paska itsekkään miehen. Miksi? Miksi oma itsetuntosi on noin hemmetin heikko?

      Kuules, miehesi jäi lapsettomaksi ihan omaa nuoruuden saamattomuuttaan. Miksei tehnyt lapsiaan aikaisemmin, silloin kun hänen siittiönsä vielä liikkuivat vaivattomasti?
      Sinua on turha syyttää, tai vieläpä lastasi (se on jo suorastaan sairasta mieheltä)

      Luonto suojaa sinua raskautumasta mokomalle pässille. Usko, näin on parempi. Olisi vaan taas uusi lapsi kärsimässä, surkeista vanhemmista.

      On oikein hyvä jos luonto on näin viisas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe