Gerbiileilläni liian pitkät kynnet...

Gerbustelija

Moikka, tääl kirjottaa 13.v tyttö joka haluis tietää et miten/millä leikkaisin gerbiilini kynnet kun ne on liian pitkät.. oon sanonu siitä äitille ja siskolle ja kaikille mut ne vaan jänkkää et ei tollasen pienen jyrsijän kynsiä voi leikata-.- Oon lukenu kaikilta sivustoilta et kyll gerbiilin kynsiä saa leikata lyhyemmäks/PITÄÄ leikata koska jos ne on liian pitkät ne häiritsee gerbiilien syömistä yms. Joten jos joku sattuu tietään vastauksen nii ois TOSI kiva!? :)

7

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Jos ne näyttää liian pitkiltä niin leikkaa :) Pyydä joku pitämään gerbua tukevasti paikallaan, ja ota itse kiinni sen tassusta ja leikkaa toisella kädellä kynnet.

• gerbuhemmo

Okei kiitoos!:) mutta leikkaanko ihan tavallisilla saksilla....?

• gerbuhemmo kirjoitti:

Mä olen leikannut kerran kissan/kanin kynsisaksilla. :)

• Sedä
        gerbuhemmo kirjoitti:

Mä leikkaan rotilta ainakin perus ihmisnipsuilla, kissan saksilla vedin kerran suoneenki ku en vaan näe niillä :/ Mut ihan tottumiskysymys millä kukakin parhaitn hahmottaa.

• Sedä kirjoitti:

Mä leikkaan rotilta ainakin perus ihmisnipsuilla, kissan saksilla vedin kerran suoneenki ku en vaan näe niillä :/ Mut ihan tottumiskysymys millä kukakin parhaitn hahmottaa.

Itsekin olen kuullut, että ilmisten kynsiakset käy myös. :)

• maäqle

Rälläkällä

• Myyrämäärä

Gerbiilien kynsiähän ei yleensä leikata, kuten olet lukenutkin. Nyt on tietenkin pakko lyhentää, jos ovat liian pitkiksi kasvaneet. Hyvä ennaltaehkäisykeino jatkoa ajatellen on laittaa gerbuille sellainen keraaminen ruskea halpa kukkaruukku kyljelleen. Ne kaivavat sen seiniä ja kynnet kuluvat samalla pois.

Jos kynnet eivät vielä ole järjettömän pitkät, niitä voi vielä koettaa kuluttaa pois sillä kukkapurkkitaktiikalla. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      137
      5798
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      396
      2599
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      134
      2517
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      10
      2090
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      12
      1443
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      62
      1148
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1062
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      922
    9. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      835
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      835
    Aihe