Irtisanominen

työlästä..

Huomasin tuossa että Saunalahti keksi laskuttaa kauan sitten irtisanotusta kännykkäliittymästä. Kaikki muut monelta vuodelta oli nollaa, mutt huhtikuusta lähtien oli takautuvasti n. 2 € per kk.
Yritin tuota irtisanoa, n. 30 min puhelu tuli odottamisineen ja huomasin sitten sivuille mentyäni, että siellähän se liittymä edelleen oli.
Saisi nyt tulla lakisääteiseksi jotenkin tämä liittymien irtisanomisien kuluttajasuoja ja samoin nettiliittymien. Tämä on kamalaa, kun ei kohta itse tiedä, kuinka moni rahastaa ihan aiheetta perusmaksuja ja nuo kytkykaupat pitäisi voida lopettaa kokonaan. Korkeintaan vuoden sopimus. Vanhat ihmiset ovat näistä pyörällä päästään, eivätkä tiedä, missä mennään, toisin kuin nuoret kännykkänarkomaanit!

4

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Huhtikuussa tapahtuneen liittymäuudistuksen yhteydessä vanhat, ilmaiset sopimukset muuttuivat maksullisiksi. Näin on varmasti sinullekin käynyt.
      Kuukausimaksuja ei kuitenkaan aiheetta ole laskutettu, kaikki liittymät joista kuukausimaksu juoksee, ovat toimivia ja olemassaolevia puhelinnumeroita joita voi käyttää halutessaan.

      Liittymien irtisanomisaika (14 vuorokautta, siksi sinullakin varmaan se numero siellä OmaSaunalahdessa vielä näkyi) ym. asiat OVAT lakisääteisiä hyvin pitkälle tässä maassa, sekä ainakin Saunalahdella on luovuttu "kytkykaupoista" kokonaan jo jonkin aikaa sitten. Määräaikaisia sopimuksiakaan ei kännykkäliittymissä Saunalahdella solmita enää käytännössä lainkaan.
      Siinä mielessä asiat ovat edenneet parempaan suuntaan.

      Toivottavasti olet jo saanut turhan liittymän irtisanottua. Mikäli haluat vielä selvitellä asiaa, muttet jaksa soittaa, muistathan että OmaSaunalahden kautta voit lähettää viestejä suoraan Asiakaspalveluun!

      - Mikko / Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • Soitellen

      Sanottakoon tähän, että Saunalahti mainostaa, että heillä vastataan puheluun 2 minuutin kuluessa, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Itse soittelin aikanaan heidän asiakaspalvelunumeroonsa ja kyllästyin jo 8 minuutin odottelun jälkeen. Sama päti myös Elisan asiakaspalveluun.

    • kabumaja

      Et ole ainoa jota on laskutettu jo irtisanotuista liittymistä. Itse olen jo vuosi sitten irtisanonut ylimääräiset liittymät puhelimitse ja kappas, laskua pukkaa. Nyt sain kirjalliset todistukset että ne on todellakin nyt katkaistu, mutta laskut joudun maksamaan. Perusteluna että Saunalahti on ilmoittanut hinnoittelustaan tekstiviestillä kyseisiin liittymiin. No, olin tuhonnut sim-kortit jo ekan irtisanomisen jälkeen joten mistäpä olisin tiennyt mitään... Oppirahoina nuo nyt sitten menivät ja tiedän jatkossa vaatia kaikesta kirjallisen vahvistuksen, mitä ikinä teenkin. Saunalahden liittymää mulla ei enää ole, siirsin toiselle operaattorille. Kyseessä ei ole (onneksi) iso rahasumma, mutta periaatekysymys ja Saunalahti ei suostunut tulemaan yhtään vastaan tässä asiassa joten byebye Saunalahti.

    • Ursu

      Neljä kertaa olen soittanut Saunalahdelle n.2,5 vuoden aikana kun laskuttaneet jo lopetetusta liittymästä. Joka kerta sanotaan että kun tämän vielä maksat....Kolmannella kerralla liittymäni vasta oikeasti poistettiin mutta laskua tuli vieläkin. Käsittämätöntä kiusaamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1765
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1362
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      69
      1267
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      285
      1259
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1102
    6. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      1023
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1009
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      957
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      859
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    Aihe