Tunnettuja transnaisia ja -miehiä?

Moi <3

Moi! Osaatteko kertoa, keitä muita, mielellään suomalaisia, transnaisia ja -miehiä on olemassa kuin Marja-Sisko Aalto, jotka on siis mediasta tuttuja eli julkisuuden henkilöitä?

Mulla on sellanen ajatus, että muitakin on, mutta en vaan saa hetä mieleeni.

199

3351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      On, useitakin mutta hyvä vaan jos olet jo unohtanut. Parempi näin. Nämä muut eivät ole pitänyt itseään jatkuvasti lehdistössä esillä.

      • Minäkin olen ollut

        muutaman kerran isoissa lehtijutuissa, mutta ei ne minun elämääni ole haitallisesti vaikuttaneet.


    • niitä löytyy

      Googleen hakusanaksi transu tai transeksuaali ja johan alkaa nimiä löytymään oikein kuvien kanssa.

    • Eipä outtailla!

      • kauhea paljastus

        Kenelle voi olla yllätys että Imatran kirkkoherra Olli Aalto ei ole enää herra, ei Imatralainen eikä Olli?


      • asdasdf1231234
        kauhea paljastus kirjoitti:

        Kenelle voi olla yllätys että Imatran kirkkoherra Olli Aalto ei ole enää herra, ei Imatralainen eikä Olli?

        Ehkä hän yritti vain muistuttaa, ettei tarvitse alkaa kaivella esiin sellaisten ihmisten nimiä, jotka ovat esiintyneet kerran jossakin paikallislehdessä vuosia sitten. Pitäisi muistaa se, että ei joku ole silloin ihan julkisuuden henkilö jos ei useamman kerran ole julkisuudessa esiintynyt.


      • kauhea paljastus kirjoitti:

        Kenelle voi olla yllätys että Imatran kirkkoherra Olli Aalto ei ole enää herra, ei Imatralainen eikä Olli?

        ____________ on tiensä valinnut ja siitä seuraukset kantanut.


      • poliitikoista löytyy
        asdasdf1231234 kirjoitti:

        Ehkä hän yritti vain muistuttaa, ettei tarvitse alkaa kaivella esiin sellaisten ihmisten nimiä, jotka ovat esiintyneet kerran jossakin paikallislehdessä vuosia sitten. Pitäisi muistaa se, että ei joku ole silloin ihan julkisuuden henkilö jos ei useamman kerran ole julkisuudessa esiintynyt.

        Useammissakin vaaleissa on ollut ehdokkaana henkilöitä jotka voimakkaasti ajavat sukupuolivähemmistäjen asiaa. Heistä monikin on vaihtanut sukupuomtaan.


      • löytyy hakemattakin
        poliitikoista löytyy kirjoitti:

        Useammissakin vaaleissa on ollut ehdokkaana henkilöitä jotka voimakkaasti ajavat sukupuolivähemmistäjen asiaa. Heistä monikin on vaihtanut sukupuomtaan.

        Kunnallisvaaleissa oli ehdokkaana useampikin mtf joilla oli ammattina atk-puoli, otti silmääni että se ammattikunta oli poikkeuksellisen vahvasti esillä transehdokkaissa.

        Viime eduskuntavaaleissa kovasti Kuopion vihreät odottivat oman ykkösnimensä läpimenoa, mutta ei vielä saatu ensimmäistä sukupuoluvähemmistön edustajaa Sirkus Arkadiaan.

        Tampereen uimahalli skandaalin osapuoli on kovasti pitänyt meteliä asiasta, ainakin omassa blogissaan ja sitten tämä länsirannikon ihmisoikeusrikoksenuhri joka tätä palstaa omana terapiaryhmänään käyttää.

        Itä-Helsingissä eräs ammattivalittaja on hänkin usein äänessä, erästä ambulanssikuskiakaan unohtamatta.


      • Tämä ei ole mikään
        löytyy hakemattakin kirjoitti:

        Kunnallisvaaleissa oli ehdokkaana useampikin mtf joilla oli ammattina atk-puoli, otti silmääni että se ammattikunta oli poikkeuksellisen vahvasti esillä transehdokkaissa.

        Viime eduskuntavaaleissa kovasti Kuopion vihreät odottivat oman ykkösnimensä läpimenoa, mutta ei vielä saatu ensimmäistä sukupuoluvähemmistön edustajaa Sirkus Arkadiaan.

        Tampereen uimahalli skandaalin osapuoli on kovasti pitänyt meteliä asiasta, ainakin omassa blogissaan ja sitten tämä länsirannikon ihmisoikeusrikoksenuhri joka tätä palstaa omana terapiaryhmänään käyttää.

        Itä-Helsingissä eräs ammattivalittaja on hänkin usein äänessä, erästä ambulanssikuskiakaan unohtamatta.

        terapia paikka minulle. Tuon vain julki sen törkeän käytöksen mitä Töölön lääkärit harrastavat. Minut jätettiin törkeästi ilman hoitoa eikä mitään lääketieteellistä syytä ole olemassa.

        Minulla on enää jäljellä kostonhimo ja laitan ne lääkärit kuseen vaikka se olisi viimeinen tekoni. Tosin lääkärit ovat itse itsensä kuseen laittaneet.Vielä pitää odottaa vastausta 41 päivää. Varmasti jokainen ihminen jonka elämä tuhotaan lääkäreiden toimesta on kostonhimoinen.

        Te päätänne aukovat ette tiedä miten kamalaa on kun ilman syytä jätetään hoitamatta.


      • Miksi?
        Tämä ei ole mikään kirjoitti:

        terapia paikka minulle. Tuon vain julki sen törkeän käytöksen mitä Töölön lääkärit harrastavat. Minut jätettiin törkeästi ilman hoitoa eikä mitään lääketieteellistä syytä ole olemassa.

        Minulla on enää jäljellä kostonhimo ja laitan ne lääkärit kuseen vaikka se olisi viimeinen tekoni. Tosin lääkärit ovat itse itsensä kuseen laittaneet.Vielä pitää odottaa vastausta 41 päivää. Varmasti jokainen ihminen jonka elämä tuhotaan lääkäreiden toimesta on kostonhimoinen.

        Te päätänne aukovat ette tiedä miten kamalaa on kun ilman syytä jätetään hoitamatta.

        Meni puolitoista vuorokautta ennen kuin ketju luisti Töölön lääkäreihin.


      • Mitä jos
        Tämä ei ole mikään kirjoitti:

        terapia paikka minulle. Tuon vain julki sen törkeän käytöksen mitä Töölön lääkärit harrastavat. Minut jätettiin törkeästi ilman hoitoa eikä mitään lääketieteellistä syytä ole olemassa.

        Minulla on enää jäljellä kostonhimo ja laitan ne lääkärit kuseen vaikka se olisi viimeinen tekoni. Tosin lääkärit ovat itse itsensä kuseen laittaneet.Vielä pitää odottaa vastausta 41 päivää. Varmasti jokainen ihminen jonka elämä tuhotaan lääkäreiden toimesta on kostonhimoinen.

        Te päätänne aukovat ette tiedä miten kamalaa on kun ilman syytä jätetään hoitamatta.

        Selvää terapiaa, olosi helpottuu kun pääset täällä hekumoimaan kostonhimoisilla ajatuksillasi.

        Mutta entä jos EIT:kin asettuu lääkärien kannalle, mitä sitten? Hirtätkö itsesi?


      • mahdollisuus meni
        Tämä ei ole mikään kirjoitti:

        terapia paikka minulle. Tuon vain julki sen törkeän käytöksen mitä Töölön lääkärit harrastavat. Minut jätettiin törkeästi ilman hoitoa eikä mitään lääketieteellistä syytä ole olemassa.

        Minulla on enää jäljellä kostonhimo ja laitan ne lääkärit kuseen vaikka se olisi viimeinen tekoni. Tosin lääkärit ovat itse itsensä kuseen laittaneet.Vielä pitää odottaa vastausta 41 päivää. Varmasti jokainen ihminen jonka elämä tuhotaan lääkäreiden toimesta on kostonhimoinen.

        Te päätänne aukovat ette tiedä miten kamalaa on kun ilman syytä jätetään hoitamatta.

        Itse myönnät olevasi kostonhimoinen ja se vie sinulta viimeisetkin mahdollisuudet. Kukaan ei halua leikata sinua koska saattaisit puhtaasti kiusallasi operaation jälkeen tehdä aiheettoman ilmoituksen hoitovirheestä tms.

        Totuttele vaan ajatukseen rippikoulukaverin roikkumisesta loppuikäsi jalkovälissäsi.


      • AlienIndie
        poliitikoista löytyy kirjoitti:

        Useammissakin vaaleissa on ollut ehdokkaana henkilöitä jotka voimakkaasti ajavat sukupuolivähemmistäjen asiaa. Heistä monikin on vaihtanut sukupuomtaan.

        Lisäksi henkilöitä, jotka voimakkaasti ajavat sukupuolivähemmistäjen asiaa, vaikkeivät itse ole trans-yhtäänmitään.


      • Teidän mielestänne
        mahdollisuus meni kirjoitti:

        Itse myönnät olevasi kostonhimoinen ja se vie sinulta viimeisetkin mahdollisuudet. Kukaan ei halua leikata sinua koska saattaisit puhtaasti kiusallasi operaation jälkeen tehdä aiheettoman ilmoituksen hoitovirheestä tms.

        Totuttele vaan ajatukseen rippikoulukaverin roikkumisesta loppuikäsi jalkovälissäsi.

        lääkärit saavat kohdella potilasta kuinka ala-arvoisesti tahansa. Jättää jopa lainmukaisen leikkauksen tekemättä ilman syytä.

        Kun potilas siitä katkeroituu ja lääkäreiden oma käytös aiheuttaa kostonhimon, niin sekin menee potilaan syyksi. Tarkistuttakaa päänne ennenkuin esitätte noita mielipiteitänne.

        Lääkärit tulevat vielä maksamaan leikkaukseni ulkomailla sillä Töölöön en enää leikattavaksi menisi.


      • ..............
        Teidän mielestänne kirjoitti:

        lääkärit saavat kohdella potilasta kuinka ala-arvoisesti tahansa. Jättää jopa lainmukaisen leikkauksen tekemättä ilman syytä.

        Kun potilas siitä katkeroituu ja lääkäreiden oma käytös aiheuttaa kostonhimon, niin sekin menee potilaan syyksi. Tarkistuttakaa päänne ennenkuin esitätte noita mielipiteitänne.

        Lääkärit tulevat vielä maksamaan leikkaukseni ulkomailla sillä Töölöön en enää leikattavaksi menisi.

        Samalla tavalla se ulkomailla tapahtuva leikkaus menee veronmaksajien piikkiin kuin Töölönkin leikkaus.


      • löytyy hakemattakin kirjoitti:

        Kunnallisvaaleissa oli ehdokkaana useampikin mtf joilla oli ammattina atk-puoli, otti silmääni että se ammattikunta oli poikkeuksellisen vahvasti esillä transehdokkaissa.

        Viime eduskuntavaaleissa kovasti Kuopion vihreät odottivat oman ykkösnimensä läpimenoa, mutta ei vielä saatu ensimmäistä sukupuoluvähemmistön edustajaa Sirkus Arkadiaan.

        Tampereen uimahalli skandaalin osapuoli on kovasti pitänyt meteliä asiasta, ainakin omassa blogissaan ja sitten tämä länsirannikon ihmisoikeusrikoksenuhri joka tätä palstaa omana terapiaryhmänään käyttää.

        Itä-Helsingissä eräs ammattivalittaja on hänkin usein äänessä, erästä ambulanssikuskiakaan unohtamatta.

        Kunnallisvaaleissa tai eduskuntavaaleissakaan ehdolla olleet tai edes kunnallispoliitikot eivät ole mitään julkkiksia joiden asioita sopisi täällä repostella. Ettekö te näe, kuinka sairasta teidän kiinnostuksenne transsukupuolisten yksityisasioita kohtaan on? Eikö teillä ole omaa elämää enää lainkaan?


      • AlienIndie kirjoitti:

        Lisäksi henkilöitä, jotka voimakkaasti ajavat sukupuolivähemmistäjen asiaa, vaikkeivät itse ole trans-yhtäänmitään.

        Kerrankin olen allun kanssa samaa mieltä! Nekin tulevat niputetuiksi transihmisiksi, ihan samoin kuin Tarja Halonen oli lesbo tämän yhden sikaniskan mielestä kun oli Setan puheenjohtajana!


      • Ei muuten mene
        .............. kirjoitti:

        Samalla tavalla se ulkomailla tapahtuva leikkaus menee veronmaksajien piikkiin kuin Töölönkin leikkaus.

        Kun lääkärit tuomitaan, niin he myös maksavat


      • Toiveunta
        Ei muuten mene kirjoitti:

        Kun lääkärit tuomitaan, niin he myös maksavat

        Ei ole pelkoa siitä että lääkärit sinun leikkauksen omistaan maksamaan joutuisivat.


      • Monen tasoista
        colaptes kirjoitti:

        Kunnallisvaaleissa tai eduskuntavaaleissakaan ehdolla olleet tai edes kunnallispoliitikot eivät ole mitään julkkiksia joiden asioita sopisi täällä repostella. Ettekö te näe, kuinka sairasta teidän kiinnostuksenne transsukupuolisten yksityisasioita kohtaan on? Eikö teillä ole omaa elämää enää lainkaan?

        Politiikassa tms julkisessa tehtävässä toimivat henkilöt ovat sellaisia joiden yksityisyyden suoja on selkeästi heikompi kun ns rivikansalaisen. Tarkoituksellisesti julkisuuteen tulleet, kuten vaikka Tukiainen, eivät nauti yksityisyyden suojaa juuri laisinkaan.


      • Vain tyhmä kuten
        Toiveunta kirjoitti:

        Ei ole pelkoa siitä että lääkärit sinun leikkauksen omistaan maksamaan joutuisivat.

        sinä esittää mielipiteitä asiasta jonka käsittelyyn ei äly riitä.


      • HeMaksavatVielä
        Toiveunta kirjoitti:

        Ei ole pelkoa siitä että lääkärit sinun leikkauksen omistaan maksamaan joutuisivat.

        paljon muutakin.


      • HyvinPäätelty
        mahdollisuus meni kirjoitti:

        Itse myönnät olevasi kostonhimoinen ja se vie sinulta viimeisetkin mahdollisuudet. Kukaan ei halua leikata sinua koska saattaisit puhtaasti kiusallasi operaation jälkeen tehdä aiheettoman ilmoituksen hoitovirheestä tms.

        Totuttele vaan ajatukseen rippikoulukaverin roikkumisesta loppuikäsi jalkovälissäsi.

        Olit oikeassa, ei suostineet Töölön lekurit operoimaan, eikä ole satavarmaa, että sitä tekevät ruattalaisetkaan, heistä kun osa on Töölön lääkärien kanssa erikoistuneet samaan aikaan samassa paikassa. Mutta Repalle emme kerro kuka.


      • JokoKohta
        Tämä ei ole mikään kirjoitti:

        terapia paikka minulle. Tuon vain julki sen törkeän käytöksen mitä Töölön lääkärit harrastavat. Minut jätettiin törkeästi ilman hoitoa eikä mitään lääketieteellistä syytä ole olemassa.

        Minulla on enää jäljellä kostonhimo ja laitan ne lääkärit kuseen vaikka se olisi viimeinen tekoni. Tosin lääkärit ovat itse itsensä kuseen laittaneet.Vielä pitää odottaa vastausta 41 päivää. Varmasti jokainen ihminen jonka elämä tuhotaan lääkäreiden toimesta on kostonhimoinen.

        Te päätänne aukovat ette tiedä miten kamalaa on kun ilman syytä jätetään hoitamatta.

        Kuinka kusessa ne lekurit ovat?


      • MilläTavallaSeAsiaan
        HyvinPäätelty kirjoitti:

        Olit oikeassa, ei suostineet Töölön lekurit operoimaan, eikä ole satavarmaa, että sitä tekevät ruattalaisetkaan, heistä kun osa on Töölön lääkärien kanssa erikoistuneet samaan aikaan samassa paikassa. Mutta Repalle emme kerro kuka.

        liittyy, jos ovat erikoistuneet samassa paikassa. Oletko sitä mieltä, että maailmassa voi olla muita yhtä hulluja lääkäreitä kuin mitä Töölön lääkärit ovat.


      • LuitHuonosti
        MilläTavallaSeAsiaan kirjoitti:

        liittyy, jos ovat erikoistuneet samassa paikassa. Oletko sitä mieltä, että maailmassa voi olla muita yhtä hulluja lääkäreitä kuin mitä Töölön lääkärit ovat.

        Samaan aikaan ja samassapaikassa, ovat tavallaan opiskelukavereita ja se saattaa yxkax tuoda yllätyksen eräälle potilaalle.


      • OsaatVarmasti
        LuitHuonosti kirjoitti:

        Samaan aikaan ja samassapaikassa, ovat tavallaan opiskelukavereita ja se saattaa yxkax tuoda yllätyksen eräälle potilaalle.

        keksiä päästäsi tarkan vuodenkin siihen koska ovat samassa paikassa olleet. Helppohan se tänne on sepittää samalla, kun sepität kaikkea muutakin.


      • TukehduUteliIsuuteen
        OsaatVarmasti kirjoitti:

        keksiä päästäsi tarkan vuodenkin siihen koska ovat samassa paikassa olleet. Helppohan se tänne on sepittää samalla, kun sepität kaikkea muutakin.

        Jo täällä mainittiin, että sinulle ei kerrota tästä tarkemmin.


      • KetäEdesJaksaa
        TukehduUteliIsuuteen kirjoitti:

        Jo täällä mainittiin, että sinulle ei kerrota tästä tarkemmin.

        kiinnostaa olemattomat tietosi


      • RepaKiinnostuiHeti
        KetäEdesJaksaa kirjoitti:

        kiinnostaa olemattomat tietosi

        Sinua ainakin. Koeta saada minut kertomaan ja pety taas kerran.


      • MitäPitäisiKertoa
        RepaKiinnostuiHeti kirjoitti:

        Sinua ainakin. Koeta saada minut kertomaan ja pety taas kerran.

        anna pieni vinkki


    • R2D3

      Maailmassa ei ole muita tunnettuja trans-ihmisiä kuin Marja-Sisko.

      Typerä kysymys. Mitä moisella tiedolla edes teet? Jos ei mieleen muistu nimiä niin hyvä, sitten niitä ei tarvitse muistaakkaan.

    • tietäjätekijäkokija

      Muutamia nimiä tulee heti mieleen. Saija Rantanen, kuuluisa kukka-asetelma taiteilija Ranualta. Henrikki Rutanen, kuulu ojankaivajaihme Imatran soilta. Sane Helmikumpu, helsinkiläinen katutaiteilija-graffitiststi-vandaali, tuttu ainakin poliisille. Nämä tulivat ihan tältä istumalta mieleeni.

    • 15+19

      Eräs painia harrastava, taitava meikkaaja. Kaunottarella on upean väriset hiukset.

      • Taitavat olla

        viimeisiä vähään aikaan, sillä ihmisoikeusrikoksesta tuomittu lääkäri tuskin leikkaa.


      • kuka kuka
        Taitavat olla kirjoitti:

        viimeisiä vähään aikaan, sillä ihmisoikeusrikoksesta tuomittu lääkäri tuskin leikkaa.

        Kuka lääkäfi on suomessa tuomittu ihmisoikeusrikoksesta ja milloin ko tuomio on saanut lainvoiman?


      • Tulet sen vielä
        kuka kuka kirjoitti:

        Kuka lääkäfi on suomessa tuomittu ihmisoikeusrikoksesta ja milloin ko tuomio on saanut lainvoiman?

        lehdistä lukemaan.


      • Eivät ole
        Taitavat olla kirjoitti:

        viimeisiä vähään aikaan, sillä ihmisoikeusrikoksesta tuomittu lääkäri tuskin leikkaa.

        Jos edes tuomitaan, tuomio lienee huomatus tai enintään sakkoa. Leikkaukset jatkuu keskeytyksettä.

        Suomessa voi olla tanssukupuolinen ja saa uuden sukupuolen paperit ilman leikkauksiakin, joten leikkausten keskeyttäminenkään ei estä uusien transsukupuolisten hoitoja.


      • AlienIndie

        Paini on sille ammatti, ei harrastus. Ja sen naama on kolho miehen naama, ilmeisesti Heli.Ilwes ja Aaltokin ovat sitten "kaunottaria".


      • Yritä edes erottaa
        Eivät ole kirjoitti:

        Jos edes tuomitaan, tuomio lienee huomatus tai enintään sakkoa. Leikkaukset jatkuu keskeytyksettä.

        Suomessa voi olla tanssukupuolinen ja saa uuden sukupuolen paperit ilman leikkauksiakin, joten leikkausten keskeyttäminenkään ei estä uusien transsukupuolisten hoitoja.

        kaksi eri asiaa toisistaan nimittäin hoitovirhe ja ihmisoikeusrikos. Jos et noita kahta asiaa pysty erottamaan toisistaan, niin älä kommentoi asiaa josta et ymmärrä.

        Onko mielestäsi ihminen jota ei ole leikattu niin hoidettu asiallisesti? Jos on niin silloinhan leikkaukset ovat täysin turhia.


      • ken on meistä kaikke
        AlienIndie kirjoitti:

        Paini on sille ammatti, ei harrastus. Ja sen naama on kolho miehen naama, ilmeisesti Heli.Ilwes ja Aaltokin ovat sitten "kaunottaria".

        Laitahan nyt vihdoin se oma kuvasi niin päästään katsomaan kuinka tyrmäävän kaunis ilmestys sinä sitten mahdatkaan olla.


      • AlienIndie
        ken on meistä kaikke kirjoitti:

        Laitahan nyt vihdoin se oma kuvasi niin päästään katsomaan kuinka tyrmäävän kaunis ilmestys sinä sitten mahdatkaan olla.

        En laita koska te pilkkaatte sitä kuitenkin ihan periaatteen vuoksi kuten kaikkia mielipiteitänikin vaikka olisivat kuinka järkeviä.

        Allekirjoittakaa sopimus jossa sitoudutte maksamaan minulle 100 000 e mikäli irvailette asiattomia ulkonäöstäni niin sitten.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Paini on sille ammatti, ei harrastus. Ja sen naama on kolho miehen naama, ilmeisesti Heli.Ilwes ja Aaltokin ovat sitten "kaunottaria".

        Eikö totuutta siis saisi ääneen sanoa? Pitääkö vaan kaikenlaisia batmanleukaisia lommoposkia kehua kauniiksi naisiksi kun on vähän meikkiä johonkin sipaistu? Useimmissa tapauksissa asia on sillä tavalla, ettei henkilö ole mikään enkeli sisältäkään, joten ei ansaitse myöskään näyttää siltä ulkoa. Minusta siinä toteutuu vain oikeus, ja mitä useampi transnainen tekee itsemurhan läpimenemättömyyden takia, sen parempi. Minulla itselläni on ulkonäkö joka kuvastaa enkelin sieluani, mutta joudun olemaan surumielinen enkeli joka vuodattaa kyyneliä kaikkien maailman elävien olentojen kärsimysten tähden, jeesustyyppinen stoalainen hahmo, sen sijaan että voisin olla se sama pirteä japanipoppia kuunteleva söpöilijä glitteriä ja koristeita joka paikassa joka olin nuorempana, se joka on kunnolla oma itseni. Noh, kaikkea ei voi saada.


      • ............
        Yritä edes erottaa kirjoitti:

        kaksi eri asiaa toisistaan nimittäin hoitovirhe ja ihmisoikeusrikos. Jos et noita kahta asiaa pysty erottamaan toisistaan, niin älä kommentoi asiaa josta et ymmärrä.

        Onko mielestäsi ihminen jota ei ole leikattu niin hoidettu asiallisesti? Jos on niin silloinhan leikkaukset ovat täysin turhia.

        Odotetaan Oikeusasiamiehen päätöstä ennen spekulointia.


      • .........
        AlienIndie kirjoitti:

        En laita koska te pilkkaatte sitä kuitenkin ihan periaatteen vuoksi kuten kaikkia mielipiteitänikin vaikka olisivat kuinka järkeviä.

        Allekirjoittakaa sopimus jossa sitoudutte maksamaan minulle 100 000 e mikäli irvailette asiattomia ulkonäöstäni niin sitten.

        Miten tulkitsisit asiattoman kommentin?


      • ............
        AlienIndie kirjoitti:

        Eikö totuutta siis saisi ääneen sanoa? Pitääkö vaan kaikenlaisia batmanleukaisia lommoposkia kehua kauniiksi naisiksi kun on vähän meikkiä johonkin sipaistu? Useimmissa tapauksissa asia on sillä tavalla, ettei henkilö ole mikään enkeli sisältäkään, joten ei ansaitse myöskään näyttää siltä ulkoa. Minusta siinä toteutuu vain oikeus, ja mitä useampi transnainen tekee itsemurhan läpimenemättömyyden takia, sen parempi. Minulla itselläni on ulkonäkö joka kuvastaa enkelin sieluani, mutta joudun olemaan surumielinen enkeli joka vuodattaa kyyneliä kaikkien maailman elävien olentojen kärsimysten tähden, jeesustyyppinen stoalainen hahmo, sen sijaan että voisin olla se sama pirteä japanipoppia kuunteleva söpöilijä glitteriä ja koristeita joka paikassa joka olin nuorempana, se joka on kunnolla oma itseni. Noh, kaikkea ei voi saada.

        Brusiin selvisi melkoisen pitkälle missiurallaan vaikka julkkissiskoineen omistavatkin melkoisen "Batmanleuan".


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Miten tulkitsisit asiattoman kommentin?

        Ulkonäkööni kohdistuva väite jota ei ole johdettu suoraan kuvasta deduktiivisin menetelmin. Jos kuvassa olevat kasvot täyttävät kaikki naisen kasvon normit ja jopa ihanteet on yksinkertaisesti asiatonta mennä töytäisemään että ihan miehen näköinen. Jos sen sijaan huomautetaan että minulla on typerä virne tai tyhmän väriset hiukset niin joo, joku voi olla sitä mieltä yleensäkin sellaista nähdessään, joten siitä en loukkaannu.


      • Määrittele normi
        AlienIndie kirjoitti:

        Ulkonäkööni kohdistuva väite jota ei ole johdettu suoraan kuvasta deduktiivisin menetelmin. Jos kuvassa olevat kasvot täyttävät kaikki naisen kasvon normit ja jopa ihanteet on yksinkertaisesti asiatonta mennä töytäisemään että ihan miehen näköinen. Jos sen sijaan huomautetaan että minulla on typerä virne tai tyhmän väriset hiukset niin joo, joku voi olla sitä mieltä yleensäkin sellaista nähdessään, joten siitä en loukkaannu.

        Määrittele "Naisen kasvon normit" yksityiskohtaisesti siten, että mitään epäselvyyttä rajoista ei jää.


      • AlienIndie
        Määrittele normi kirjoitti:

        Määrittele "Naisen kasvon normit" yksityiskohtaisesti siten, että mitään epäselvyyttä rajoista ei jää.

        Lainaa kirjastosta joku kirja.


      • nauruanaurusaarilta
        AlienIndie kirjoitti:

        Eikö totuutta siis saisi ääneen sanoa? Pitääkö vaan kaikenlaisia batmanleukaisia lommoposkia kehua kauniiksi naisiksi kun on vähän meikkiä johonkin sipaistu? Useimmissa tapauksissa asia on sillä tavalla, ettei henkilö ole mikään enkeli sisältäkään, joten ei ansaitse myöskään näyttää siltä ulkoa. Minusta siinä toteutuu vain oikeus, ja mitä useampi transnainen tekee itsemurhan läpimenemättömyyden takia, sen parempi. Minulla itselläni on ulkonäkö joka kuvastaa enkelin sieluani, mutta joudun olemaan surumielinen enkeli joka vuodattaa kyyneliä kaikkien maailman elävien olentojen kärsimysten tähden, jeesustyyppinen stoalainen hahmo, sen sijaan että voisin olla se sama pirteä japanipoppia kuunteleva söpöilijä glitteriä ja koristeita joka paikassa joka olin nuorempana, se joka on kunnolla oma itseni. Noh, kaikkea ei voi saada.

        "batmanleukaisia lommoposkia..." :D


      • Mikä lehti
        Tulet sen vielä kirjoitti:

        lehdistä lukemaan.

        Joko pian niitä lehtijuttuja saadaan lukea?

        Mikä lehti kannattaisi tilata, TS:ko?


    • pakon edessä

      Olli Aallolla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun tulla julkisuuteen asian kanssa. Kirkkoherran äkillinen muuttuminen rouvaksi olisi vasta mediamylläkän nostanut.

      Nyt hän on sitten jonkinlainen suomen transikoni.

      • Moi <3

        Ja ihana ikoni onkin. En itse ole trans, mutta olen kiinnostuneena seurannut Aallosta tehtyjä henkilökuvia ja haastatteluja. Totta se on, että hänellä tuskin on ollut muuta mahdollisuutta kuin antaa asioitaan julkisuuteen. Ei varmaankaan ole ollut helppoa koko ajan.


      • 15+18
        Moi <3 kirjoitti:

        Ja ihana ikoni onkin. En itse ole trans, mutta olen kiinnostuneena seurannut Aallosta tehtyjä henkilökuvia ja haastatteluja. Totta se on, että hänellä tuskin on ollut muuta mahdollisuutta kuin antaa asioitaan julkisuuteen. Ei varmaankaan ole ollut helppoa koko ajan.

        Siis millä tavalla ihana. Ei ainakaan ulkonäön perusteella. Eikä oikeastaan muutenkaan. Kun toimittaja pyytää haastattelua niin se annetaan. Toimittajan kannalta helppo homma kun ei tarvitse neuvotella kummemmin, juttu on taattu kunhan kysäisee. Kun joku syväkurkku paljasti asian, vastine olisi riittänyt. Kaikki sen jälkeen on ollut ylimääräistä.


      • Sinulla noita
        15+18 kirjoitti:

        Siis millä tavalla ihana. Ei ainakaan ulkonäön perusteella. Eikä oikeastaan muutenkaan. Kun toimittaja pyytää haastattelua niin se annetaan. Toimittajan kannalta helppo homma kun ei tarvitse neuvotella kummemmin, juttu on taattu kunhan kysäisee. Kun joku syväkurkku paljasti asian, vastine olisi riittänyt. Kaikki sen jälkeen on ollut ylimääräistä.

        älykkäitä mielipiteitä riittää. Miten voitkin olla tuollainen kaikki tietävä nero.


    • Ensimmäinenkö?

      Tiina Miettinen taisi olla ensimmäisiä suomalaisia joka tuli julkisuuteen ja satunnaisedsti nostettu uudelleenkin esiin vuosien aikana.

      • prkl...

        On nostettu joo, ja nyt sinun toimestasi häneltä itseltään mitään kysymättä. Jos kerran tulee julkisuuteen, niin aina löytyy näitä valopäitä jotka pitävät huolen ettei sitä ikinä unohdeta.


      • Moi <3
        prkl... kirjoitti:

        On nostettu joo, ja nyt sinun toimestasi häneltä itseltään mitään kysymättä. Jos kerran tulee julkisuuteen, niin aina löytyy näitä valopäitä jotka pitävät huolen ettei sitä ikinä unohdeta.

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.


      • R2D3
        Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        Olet ollut väärässä käsityksessä. Nyt et toivottavasti enää ole, joten voisiko tämän outtaus keskustelun lopettaa.


      • AlienIndie
        Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        Järkevillä ei olekaan.

        Ne muut sitten kieltävät asian itseltäänkin, ja tämä ei eroa esim. uskonnollisesta evoluution kieltämisestä mitenkään.


      • Eivaankiinnosta¿
        Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        Transtaustaiset on mediassa enimmäkseen samoista syistä kuin cissitkin, esim poliitikkoina, asiantuntijoina, taiteilijoina, jostain syystä kiinnostavina tai ajankohtaisina tyyppeinä. Mutta kun sen paremmin meitä kuin toimittajiakaan ei kiinnosta tuoda asiaa esille kun jutun fokus on jokin muu, ei sitä sitten näykään.

        En ole mikään julkkis; pari isompaa naistenlehtijuttua on tehty, muutamia radiohaastatteluja ja monia maakuntatason juttuja. Yhdessäkään ei ole tullut transasia esille. Kerran toimittaja kysyi laitetaanko myös vanha nimi, ja siinäkin oli ajatuksena vain että lukijat osaisivat yhdistää minut aiempiin tekemisiin, ei mikään jännittävä paljastus. Ei laitettu kuitenkaan.


      • ...........
        Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        Ylivoimaisesti suurin osa transsukupuolisista ei halua kertoa mitään taustastaan julkisesti, eli haluavat elää aivan tavallista elämää. Suomessakin on hoidoissa käyneitä transsukupuolisia useita satoja ja silti muistat vain nuo pari. Siitä näet etteivät he halua tulla julkisuuteen transsukupuolisena.


      • Minua ei vähääkään
        Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        haittaa se asia, että yleisessä tiedossa on transsukupuolisuuteni. Tätä pelleporukkaa se haittaa jotka hoidoista huolimatta edelleen elävät vanhan sukupuolen elämää.


      • Moi <3 kirjoitti:

        Heh... Muistan kyllä Tiinan, jo ensimmäiseltä kerralta, jolloin transsukupuolisuudesta kertova suomalainen dokkari esitettiin tv:ssä 90-luvulla. Eikä siitä ole kauaakaan, kun samainen dokkari esitettiin uusintana Teema-kanavalla.

        Kuitenkaan Tiina Miettisen kaltaisia henkilöitä en pidä julkisuuden henkilöinä tai tunnettuina henkilöinä, joita aloitusviestissäni kaipasin. Marja-Sisko Aalto on asteen verran enemmän 'tunnettu henkilö' Suomessa. Eli tarkoitan mediapersoonia, joita on haastateltu erilaisissa medioissa ja featuroitu esim. naistenlehdissä.

        En aloitusviestiä kirjoittaessani tullut ajatelleeksi tätä outtaamispuolta... Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia. En ole itse trans enkä tunne henkilökohtaisesti ketään transsukupuolista, joten siitä johtuu tämä ajattelemattomuuteni.

        "Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia."

        Asia on päinvastoin, näitä muutamaa julkisuudessa pelleillyttä lukuunottamatta.
        Kaikki julkisuus nykyisin on sellaista, että joku hullu keksii lähettää sen perusteella tappouhkauksen. Joku voi yrittää tulla päällekin. Transjulkisuus aivan erityisesti lisää väkivallantekoja. On hyvä asia, ettei väkivaltainen roskasakki pidä mielessä, että transihmisiä on olemassa, sillä jos transihmiset valikoituvat väkivallan kohteiksi niin kuin mamut, silloin on kusiset paikat. Pohjanmaalla on menty hakkaamaan ihmisiä vasaralla päähän.

        Ulkomailla transihmisiin kohdistuvat murhat ovat arkipäivää. Nyt on muistettava se, että eurooppalaisittain Suomi on erittäin väkivaltainen maa ja täällä tapahtuu paljon murhia. Kaikki vähemmistöt ovat ruutitynnyrin päällä täällä.

        ________ ja moni muu, jotka ovat pelleilleet julkisuudessa ovat saattaneet yhteisön suureen vaaraan. Aivan erityisesti ________:n ollessa kyseessä oli kysymyksessä pikemminkin henkilön mieletön narsistinen halu tuoda itseään julki kaikissa mahdollisissa skandaaleissa.

        Julkisuudessa on myös ollut ihmisiä, jotka eivät ole lainkaan transsukupuolisia väitteistään huolimatta, mutta halu julkisuuteen on ollut kova. Jari Ranta oli tällainen ja hän uhkasi saada aikaan paljon vahinkoa asiantuntemattomilla väitteillään. Onneksi hän kuitenkin tuli järkiinsä ja tajusi, ettei ole transsukupuolinen. Kiira Triea on toinen tällainen.


      • Ensimmäinenkö?
        prkl... kirjoitti:

        On nostettu joo, ja nyt sinun toimestasi häneltä itseltään mitään kysymättä. Jos kerran tulee julkisuuteen, niin aina löytyy näitä valopäitä jotka pitävät huolen ettei sitä ikinä unohdeta.

        Jos YLE nostaa asian esiin televisiossa satunnaisen säännöllisesti muutamien vuosien välein ja ohjelmaa vielä nimen kanssa mainistetaan melekin jokaisen sanomalehden TV palstalla, niin on melko pieni synti jos minä transujen keskustelupalstalla mainitsen hänet nimeltä.


      • Ei ja kyllä
        colaptes kirjoitti:

        "Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia."

        Asia on päinvastoin, näitä muutamaa julkisuudessa pelleillyttä lukuunottamatta.
        Kaikki julkisuus nykyisin on sellaista, että joku hullu keksii lähettää sen perusteella tappouhkauksen. Joku voi yrittää tulla päällekin. Transjulkisuus aivan erityisesti lisää väkivallantekoja. On hyvä asia, ettei väkivaltainen roskasakki pidä mielessä, että transihmisiä on olemassa, sillä jos transihmiset valikoituvat väkivallan kohteiksi niin kuin mamut, silloin on kusiset paikat. Pohjanmaalla on menty hakkaamaan ihmisiä vasaralla päähän.

        Ulkomailla transihmisiin kohdistuvat murhat ovat arkipäivää. Nyt on muistettava se, että eurooppalaisittain Suomi on erittäin väkivaltainen maa ja täällä tapahtuu paljon murhia. Kaikki vähemmistöt ovat ruutitynnyrin päällä täällä.

        ________ ja moni muu, jotka ovat pelleilleet julkisuudessa ovat saattaneet yhteisön suureen vaaraan. Aivan erityisesti ________:n ollessa kyseessä oli kysymyksessä pikemminkin henkilön mieletön narsistinen halu tuoda itseään julki kaikissa mahdollisissa skandaaleissa.

        Julkisuudessa on myös ollut ihmisiä, jotka eivät ole lainkaan transsukupuolisia väitteistään huolimatta, mutta halu julkisuuteen on ollut kova. Jari Ranta oli tällainen ja hän uhkasi saada aikaan paljon vahinkoa asiantuntemattomilla väitteillään. Onneksi hän kuitenkin tuli järkiinsä ja tajusi, ettei ole transsukupuolinen. Kiira Triea on toinen tällainen.

        Kuinka moni suomalainen trans on tullut tapetuksi tai pahoinpidellyksi taustansa takia? Ei ole imatran entinen kirkkoherrakaan joutunut kadulla liikkumista pelkäämään.

        Maamme on väkivaltainen, se lienee totta, mutta täällä etupäässä ryyppyremmit tappelevat/tappavat toisiaan ja ihmisiä tapetaan perheiden sisällä.


      • Ei ja kyllä kirjoitti:

        Kuinka moni suomalainen trans on tullut tapetuksi tai pahoinpidellyksi taustansa takia? Ei ole imatran entinen kirkkoherrakaan joutunut kadulla liikkumista pelkäämään.

        Maamme on väkivaltainen, se lienee totta, mutta täällä etupäässä ryyppyremmit tappelevat/tappavat toisiaan ja ihmisiä tapetaan perheiden sisällä.

        Mainitsee tappouhkauksen saaneen, ainakin yhden. Sen lisäksi joku ampui lutkulla seurakuntakeskusta Imatralla.
        Suomessa on toistaiseksi nollatili mitä tulee transfobisiin murhiin, mikä on Euroopassa yleistä. Transihmisten pahoinpitelyjä sattuu tämän tästä. Kuuluisin tapaus viime ajoilta on se, kun baarista poistuva transvestiitti hakattiin Oulussa. Hän oli lähtenyt homoystävänsä kanssa baarista pois.

        "täällä etupäässä ryyppyremmit tappelevat/tappavat toisiaan ja ihmisiä tapetaan perheiden sisällä. "

        No, sekös lohduttaa. Ikään kuin nämä ryypiskelijät tai perheväkivaltaan taipuvaiset tyypit jättäisivät väkivaltaisen käytöksen tästä kuviosta poistuttuaan. Nämä maat, joissa transihmisiä tapetaan paljon ovat yleensä maita, missä myös muuta väkivaltaa on paljon. Näissä maissa suhtaudutaan kevyesti väkivaltauhkauksiin. Niin on myös Suomessa.


      • Ensimmäinenkö? kirjoitti:

        Jos YLE nostaa asian esiin televisiossa satunnaisen säännöllisesti muutamien vuosien välein ja ohjelmaa vielä nimen kanssa mainistetaan melekin jokaisen sanomalehden TV palstalla, niin on melko pieni synti jos minä transujen keskustelupalstalla mainitsen hänet nimeltä.

        Tämä ei ole mikään "transujen" keskustelupalsta!

        Paskaämpäri-YLE ja muu skandaalimedia pyörivät omassa loassaan, ei tarvitse sitä levitellä enää muualle! The Ringissä taidettiin sanoa se oikein: "Mikä teitä toimittajia vaivaa, te otatte yhden ihmisen tragedian ja levitätte sen koko maailmalle".


      • Huonot todisteet
        colaptes kirjoitti:

        Mainitsee tappouhkauksen saaneen, ainakin yhden. Sen lisäksi joku ampui lutkulla seurakuntakeskusta Imatralla.
        Suomessa on toistaiseksi nollatili mitä tulee transfobisiin murhiin, mikä on Euroopassa yleistä. Transihmisten pahoinpitelyjä sattuu tämän tästä. Kuuluisin tapaus viime ajoilta on se, kun baarista poistuva transvestiitti hakattiin Oulussa. Hän oli lähtenyt homoystävänsä kanssa baarista pois.

        "täällä etupäässä ryyppyremmit tappelevat/tappavat toisiaan ja ihmisiä tapetaan perheiden sisällä. "

        No, sekös lohduttaa. Ikään kuin nämä ryypiskelijät tai perheväkivaltaan taipuvaiset tyypit jättäisivät väkivaltaisen käytöksen tästä kuviosta poistuttuaan. Nämä maat, joissa transihmisiä tapetaan paljon ovat yleensä maita, missä myös muuta väkivaltaa on paljon. Näissä maissa suhtaudutaan kevyesti väkivaltauhkauksiin. Niin on myös Suomessa.

        Joku on siis ampunut ilmakiväärillä seurakuntakeskusta Imatralla. Oliko Olli silloin sisällä ja välittömässä hengen- tai terveyden vaarassa?

        Ja kertoo saaneensa tappouhkauksen? Tehtiinkö jotain konkreettisempaa?

        Eivät oikein vakuuta minua vielä transvainosta suomessa.

        Minäkin olen saanut useamman tappouhkauksen vaikka en transu olekaan. En ole viitsinyt tehdä niistä sen isompaa numeroa, koska sellainen joka oikeasti aikoo toista vahingoittaa ei uhkaile vaan toimii.


      • Eräänlainen julkkis
        colaptes kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään "transujen" keskustelupalsta!

        Paskaämpäri-YLE ja muu skandaalimedia pyörivät omassa loassaan, ei tarvitse sitä levitellä enää muualle! The Ringissä taidettiin sanoa se oikein: "Mikä teitä toimittajia vaivaa, te otatte yhden ihmisen tragedian ja levitätte sen koko maailmalle".

        Luuletko että YLE esittäisi ko dokumenttia jos Miettinen esittäisi pyynnön saada pysyä poissa julkisuudesta?

        En usko että Miettinen aikanaan pakotettiin ko ohjelmaan mukaan, hän varmasti tiesi ohjelman nostavan hänet "transjulkkikseksi".


      • Tuttuja jätkiä kaikk
        R2D3 kirjoitti:

        Olet ollut väärässä käsityksessä. Nyt et toivottavasti enää ole, joten voisiko tämän outtaus keskustelun lopettaa.

        Ei vielä ole noussut esiin yhtään nimeä jotka eivät olisi laajalti tunnettuja ja lähiaikoina nimellään julkisuudessa olleita.


      • Huonot todisteet kirjoitti:

        Joku on siis ampunut ilmakiväärillä seurakuntakeskusta Imatralla. Oliko Olli silloin sisällä ja välittömässä hengen- tai terveyden vaarassa?

        Ja kertoo saaneensa tappouhkauksen? Tehtiinkö jotain konkreettisempaa?

        Eivät oikein vakuuta minua vielä transvainosta suomessa.

        Minäkin olen saanut useamman tappouhkauksen vaikka en transu olekaan. En ole viitsinyt tehdä niistä sen isompaa numeroa, koska sellainen joka oikeasti aikoo toista vahingoittaa ei uhkaile vaan toimii.

        Oululaisen transvestiitin tapauksessa tehtiin konkreettistakin. Muitakin tapauksia on runsain mitoin. En lainkaan ihmettele, että olet saanut tappouhkauksia.


      • Eräänlainen julkkis kirjoitti:

        Luuletko että YLE esittäisi ko dokumenttia jos Miettinen esittäisi pyynnön saada pysyä poissa julkisuudesta?

        En usko että Miettinen aikanaan pakotettiin ko ohjelmaan mukaan, hän varmasti tiesi ohjelman nostavan hänet "transjulkkikseksi".

        Ilman muuta esittää!

        Tuskin Miettinen silloin 1990-luvulla ajatteli, että sitä näytettäisiin yhä 2010-luvulla. Tuon ajan dokumentit ovat jääneet pahasti ajastaan jälkeen. Dokumenteissa on sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat sittemmin jo kuolleet. Soisi YLEn raadonsyöjien kunnioittavan edes vainajia!


      • lupa on
        colaptes kirjoitti:

        Ilman muuta esittää!

        Tuskin Miettinen silloin 1990-luvulla ajatteli, että sitä näytettäisiin yhä 2010-luvulla. Tuon ajan dokumentit ovat jääneet pahasti ajastaan jälkeen. Dokumenteissa on sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat sittemmin jo kuolleet. Soisi YLEn raadonsyöjien kunnioittavan edes vainajia!

        Ohjelma esitettiin viimeksi alle vuosi sitten ja siihen varmasti saatiin Miettiseltä lupa.

        Pitäisikö esim elokuvat tuhota sen jälkeen kun näyttelijät kuolevat?


      • Väärää tulkintaa
        colaptes kirjoitti:

        Oululaisen transvestiitin tapauksessa tehtiin konkreettistakin. Muitakin tapauksia on runsain mitoin. En lainkaan ihmettele, että olet saanut tappouhkauksia.

        Tämä "Oululaisen transvestiitin tapaus" ei ole transu-vainoa alkuunkaan.

        Kyseessä oli tapaus jossa tavallista naista luultiin jostain syystä mieheksi kun humalaissa ollut porukka alkoi riidellä jostain sinällää vähäpätöisestä asiasta. Ei ole täysin selvää mikä oli perimmäinen syy tappeluun.

        Miehet eivät olleet tunnistaneet lyhyt tukkaista ja hivenen pulleaa, farkkuihin ja t-paitaan pukeutunutta naista naiseksi ja siksi hänkin oli joutunut mukaan tappeluun. Miehet selittelivät poliisille tekoaan (naisen lyömistä) että "luultiin sitä mieheksi" ja tästä on ilmeisesti tullut uskomus ko henkilön olleen transu.


      • Putoa takaisin
        colaptes kirjoitti:

        Mainitsee tappouhkauksen saaneen, ainakin yhden. Sen lisäksi joku ampui lutkulla seurakuntakeskusta Imatralla.
        Suomessa on toistaiseksi nollatili mitä tulee transfobisiin murhiin, mikä on Euroopassa yleistä. Transihmisten pahoinpitelyjä sattuu tämän tästä. Kuuluisin tapaus viime ajoilta on se, kun baarista poistuva transvestiitti hakattiin Oulussa. Hän oli lähtenyt homoystävänsä kanssa baarista pois.

        "täällä etupäässä ryyppyremmit tappelevat/tappavat toisiaan ja ihmisiä tapetaan perheiden sisällä. "

        No, sekös lohduttaa. Ikään kuin nämä ryypiskelijät tai perheväkivaltaan taipuvaiset tyypit jättäisivät väkivaltaisen käytöksen tästä kuviosta poistuttuaan. Nämä maat, joissa transihmisiä tapetaan paljon ovat yleensä maita, missä myös muuta väkivaltaa on paljon. Näissä maissa suhtaudutaan kevyesti väkivaltauhkauksiin. Niin on myös Suomessa.

        maanpinnalle. Euroopassa on satakertaisesti Suomeen verrattuna joten kai siellä paljon enemmän tapahtuukin. Euroopassa on myös paljon enemmän prostituutiota joka myös aiheuttaa väkivaltaa.


      • AlienIndie
        Eivaankiinnosta¿ kirjoitti:

        Transtaustaiset on mediassa enimmäkseen samoista syistä kuin cissitkin, esim poliitikkoina, asiantuntijoina, taiteilijoina, jostain syystä kiinnostavina tai ajankohtaisina tyyppeinä. Mutta kun sen paremmin meitä kuin toimittajiakaan ei kiinnosta tuoda asiaa esille kun jutun fokus on jokin muu, ei sitä sitten näykään.

        En ole mikään julkkis; pari isompaa naistenlehtijuttua on tehty, muutamia radiohaastatteluja ja monia maakuntatason juttuja. Yhdessäkään ei ole tullut transasia esille. Kerran toimittaja kysyi laitetaanko myös vanha nimi, ja siinäkin oli ajatuksena vain että lukijat osaisivat yhdistää minut aiempiin tekemisiin, ei mikään jännittävä paljastus. Ei laitettu kuitenkaan.

        Milloin saadaan Nemmy johonkin mediaan "asiantuntijaksi"? Sillä on hyvä potentiaali olla Himanen II.


      • Sinä Colaptes ja
        colaptes kirjoitti:

        "Olen ollut siinä käsityksessä, että transsukupuolisilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän tiedetään olevan transsukupuolisia."

        Asia on päinvastoin, näitä muutamaa julkisuudessa pelleillyttä lukuunottamatta.
        Kaikki julkisuus nykyisin on sellaista, että joku hullu keksii lähettää sen perusteella tappouhkauksen. Joku voi yrittää tulla päällekin. Transjulkisuus aivan erityisesti lisää väkivallantekoja. On hyvä asia, ettei väkivaltainen roskasakki pidä mielessä, että transihmisiä on olemassa, sillä jos transihmiset valikoituvat väkivallan kohteiksi niin kuin mamut, silloin on kusiset paikat. Pohjanmaalla on menty hakkaamaan ihmisiä vasaralla päähän.

        Ulkomailla transihmisiin kohdistuvat murhat ovat arkipäivää. Nyt on muistettava se, että eurooppalaisittain Suomi on erittäin väkivaltainen maa ja täällä tapahtuu paljon murhia. Kaikki vähemmistöt ovat ruutitynnyrin päällä täällä.

        ________ ja moni muu, jotka ovat pelleilleet julkisuudessa ovat saattaneet yhteisön suureen vaaraan. Aivan erityisesti ________:n ollessa kyseessä oli kysymyksessä pikemminkin henkilön mieletön narsistinen halu tuoda itseään julki kaikissa mahdollisissa skandaaleissa.

        Julkisuudessa on myös ollut ihmisiä, jotka eivät ole lainkaan transsukupuolisia väitteistään huolimatta, mutta halu julkisuuteen on ollut kova. Jari Ranta oli tällainen ja hän uhkasi saada aikaan paljon vahinkoa asiantuntemattomilla väitteillään. Onneksi hän kuitenkin tuli järkiinsä ja tajusi, ettei ole transsukupuolinen. Kiira Triea on toinen tällainen.

        jankutuksesi on yhtä tyhjän kanssa. Olen ollut lehdissä isojen valokuvien kanssa joten minut tuntee varmasti suurin osa kotiseutuni asukkaista. Saan täällä kulkea aivan rauhassa eikä kukaan tule minulle koskaan marisemaan tästä asiasta.

        Tunnen myös ihmisiä jotka saattavat olla hyvinkin väkivaltaisia varsinkin kännissä ollessaan. Koskaan he eivät sano minulle mitään ikävää ja saan heidän puolestaan olla aivan rauhassa

        Lähden hetken kuluttua poikani kanssa käymään mökille jossa nämä henkilöt ovat ja jonne olen täysin tervetullut transsukupuolisena henkilönä. Tiedän senkin, että jos joku minua uhkaa, niin nämä tuttuni tulevat opettamaan uhkaajille tapoja.

        Lopeta Colaptes tuo paskan jauhaminen tuosta väkivallasta joka kohdistuisi ts henkilöihin. Täällä tapetaan ihmisiä, mutta ainuttakaan tapausta en tiedä, että ts olisi suomessa tapettu siksi, että on ts.


      • -asianosainen-
        lupa on kirjoitti:

        Ohjelma esitettiin viimeksi alle vuosi sitten ja siihen varmasti saatiin Miettiseltä lupa.

        Pitäisikö esim elokuvat tuhota sen jälkeen kun näyttelijät kuolevat?

        Dokumentin uusintaan ei saatu lupaa, koska sitä ei asianosaisilta edes kysytty.


      • Väärä tapaus
        Väärää tulkintaa kirjoitti:

        Tämä "Oululaisen transvestiitin tapaus" ei ole transu-vainoa alkuunkaan.

        Kyseessä oli tapaus jossa tavallista naista luultiin jostain syystä mieheksi kun humalaissa ollut porukka alkoi riidellä jostain sinällää vähäpätöisestä asiasta. Ei ole täysin selvää mikä oli perimmäinen syy tappeluun.

        Miehet eivät olleet tunnistaneet lyhyt tukkaista ja hivenen pulleaa, farkkuihin ja t-paitaan pukeutunutta naista naiseksi ja siksi hänkin oli joutunut mukaan tappeluun. Miehet selittelivät poliisille tekoaan (naisen lyömistä) että "luultiin sitä mieheksi" ja tästä on ilmeisesti tullut uskomus ko henkilön olleen transu.

        Puhut nyt eri tapauksesta. Tämä Oulun tapaus jossa transvestiitti hakattiin oli todellakin tuollainen miten kerrottiin. Kyseinen transvestiitti on kertonut asian itse nettikeskustelussa. Hän lähti baarista homotuttavansa tukena kotiin (homoja oli juuri uhkailtu Oulussa) ja molemmat hakattiin. Asiasta on tehty myös poliisijuttu.


      • Tapauksia on
        Sinä Colaptes ja kirjoitti:

        jankutuksesi on yhtä tyhjän kanssa. Olen ollut lehdissä isojen valokuvien kanssa joten minut tuntee varmasti suurin osa kotiseutuni asukkaista. Saan täällä kulkea aivan rauhassa eikä kukaan tule minulle koskaan marisemaan tästä asiasta.

        Tunnen myös ihmisiä jotka saattavat olla hyvinkin väkivaltaisia varsinkin kännissä ollessaan. Koskaan he eivät sano minulle mitään ikävää ja saan heidän puolestaan olla aivan rauhassa

        Lähden hetken kuluttua poikani kanssa käymään mökille jossa nämä henkilöt ovat ja jonne olen täysin tervetullut transsukupuolisena henkilönä. Tiedän senkin, että jos joku minua uhkaa, niin nämä tuttuni tulevat opettamaan uhkaajille tapoja.

        Lopeta Colaptes tuo paskan jauhaminen tuosta väkivallasta joka kohdistuisi ts henkilöihin. Täällä tapetaan ihmisiä, mutta ainuttakaan tapausta en tiedä, että ts olisi suomessa tapettu siksi, että on ts.

        Tiedän yhden transnaisen joka hakattiin työssään (saatanan transuna). Hakkaaja oli niin kännissä ettei älynnyt edes lähteä karkuun joten poliisien oli helppo kerätä talteen.


      • Ei kysellä
        -asianosainen- kirjoitti:

        Dokumentin uusintaan ei saatu lupaa, koska sitä ei asianosaisilta edes kysytty.

        Eikä varmaan kysytty muiltakaan dokkarissa esiintyneiltä transihmisiltä.


      • helppo tarkastaa
        Tapauksia on kirjoitti:

        Tiedän yhden transnaisen joka hakattiin työssään (saatanan transuna). Hakkaaja oli niin kännissä ettei älynnyt edes lähteä karkuun joten poliisien oli helppo kerätä talteen.

        Koska ja missä?


      • eipä ollut
        Väärä tapaus kirjoitti:

        Puhut nyt eri tapauksesta. Tämä Oulun tapaus jossa transvestiitti hakattiin oli todellakin tuollainen miten kerrottiin. Kyseinen transvestiitti on kertonut asian itse nettikeskustelussa. Hän lähti baarista homotuttavansa tukena kotiin (homoja oli juuri uhkailtu Oulussa) ja molemmat hakattiin. Asiasta on tehty myös poliisijuttu.

        Juuri sama tapaus, mutta kyseinen nainen ei ollut transu. Väärinymmärrys käänsi asian sellaiseksi että niin luultiin.

        Jos joku väittää olleensa ko transu, niin tilanne lienee sama kun Enkeli-Elisalla.


      • peruuttakaa se lupa
        Ei kysellä kirjoitti:

        Eikä varmaan kysytty muiltakaan dokkarissa esiintyneiltä transihmisiltä.

        Se lupa on sitten saatu kun ohjelma on joskus tehty. Eikä kukaan mukana ollut ole mennyt sitä peruuttamaan.

        Jos ette halua nähdä naamaanne telkkarissa 5-10v välein, niin yhteys YLE:een ensi tilassa.


      • Väärä tapaus
        eipä ollut kirjoitti:

        Juuri sama tapaus, mutta kyseinen nainen ei ollut transu. Väärinymmärrys käänsi asian sellaiseksi että niin luultiin.

        Jos joku väittää olleensa ko transu, niin tilanne lienee sama kun Enkeli-Elisalla.

        Jos kyseinen henkilö itse kertoo olevansa mies ja olleensa pukeutuneena naiseksi kyseisessä tilanteessa, olen edelleen sitä mieltä että puhut jostain muusta tapauksesta.


      • Tapauksia on
        helppo tarkastaa kirjoitti:

        Koska ja missä?

        Luuletko että poliisit antaa sinulle kyseiset paperit. Uskon kyseistä transnaista joka kertoi tapauksesta tavatessamme henkilökohtaisesti.


      • kjjlkh
        peruuttakaa se lupa kirjoitti:

        Se lupa on sitten saatu kun ohjelma on joskus tehty. Eikä kukaan mukana ollut ole mennyt sitä peruuttamaan.

        Jos ette halua nähdä naamaanne telkkarissa 5-10v välein, niin yhteys YLE:een ensi tilassa.

        Onneksi en ole koskaan suostunut esiintymään telkkarissa transsukupuolisena. Ne esiintymiskerrat jolloin olen ollut telkkarissa, eivät haittaa mitenkään minua vaikka uusittaisi kuinka monta kertaa.


      • tv-persioner
        kjjlkh kirjoitti:

        Onneksi en ole koskaan suostunut esiintymään telkkarissa transsukupuolisena. Ne esiintymiskerrat jolloin olen ollut telkkarissa, eivät haittaa mitenkään minua vaikka uusittaisi kuinka monta kertaa.

        Ai sinäkö, olen bongannut sinut useita kertoja, siin todellakin!!


      • täytyisi ymmärtää
        -asianosainen- kirjoitti:

        Dokumentin uusintaan ei saatu lupaa, koska sitä ei asianosaisilta edes kysytty.

        Hän on varmaan aikoinaan suostunut siihen dokumentin tekoon. Täytyisi ymmärtää tekonsa seuraukset. Jos ei halua naamaansa näkymään tv:ssä vielä 20 vuoden päästä, niin sitten kannattaa olla näyttämättä sitä naamaa sitä ensimmäistäkään kertaa. Varmimmin siltä säästyy kun ei koskaan suostu näyttämään naamaansa missään.


      • täytyisi ymmärtää kirjoitti:

        Hän on varmaan aikoinaan suostunut siihen dokumentin tekoon. Täytyisi ymmärtää tekonsa seuraukset. Jos ei halua naamaansa näkymään tv:ssä vielä 20 vuoden päästä, niin sitten kannattaa olla näyttämättä sitä naamaa sitä ensimmäistäkään kertaa. Varmimmin siltä säästyy kun ei koskaan suostu näyttämään naamaansa missään.

        Tuolloin, siis 1990-luvulla, piti olla suvaitsevaisuuden just oven takana. Vihreät kulkivat vaalivoitosta toiseen ja töllössä oli QueerTV. PeräSuolien jytky oli vielä kaukana tulevaisuudessa ja natsit olivat joitain Joensuun skinejä, Sepin horinoita tai Siitoimen pelleporukkaa, ei poliittisia sotureita, niin kuin nyt.


      • todisteet ratkaisee
        Tapauksia on kirjoitti:

        Luuletko että poliisit antaa sinulle kyseiset paperit. Uskon kyseistä transnaista joka kertoi tapauksesta tavatessamme henkilökohtaisesti.

        Pakko niiden on antaa jos oikeus ei ole määrännyt niitä salaisiksi.

        Luottamus hyvä, kontrolli paras, siksi kannattaa aina varmistaa


      • varmuus paras
        todisteet ratkaisee kirjoitti:

        Pakko niiden on antaa jos oikeus ei ole määrännyt niitä salaisiksi.

        Luottamus hyvä, kontrolli paras, siksi kannattaa aina varmistaa

        Aina löytyy se 'luotettava taho' tännekin tarinoiden todenperäisyyttä vahvistamaan. Itsekin suosin periaatetta ' varmuus paras'.


    • AlienIndie

      Sitten sanokaas miksi minun pitäisi kiinnostua siitä, jos jokin mitä minä tai joku muu teki tai jätti tekemättä aiheuttaa transvihan lisääntymistä suomessa (vai colaptesin mielestähän se ilmeisesti on siellä koko ajan kytemässä mutta nousee vain pinnalle jos joku tekee tai jättää tekemättä jotain)? En poistu kotoani juuri ikinä joten todennäköisyys että minä olen suomen ensimmäinen transsukupuolisuuden takia tapettu on aika lähelle 0. Todennäköisyys että olen 10 ensimmäisen joukossakaan on aika samaa luokkaa.

      • ...........

        Jollakin kaljupäävartijalla voi keittää yli kun yllättää sinut varastamassa ja kun huomaa transuksi, vetelee oikein kunnolla.


    • tässä muutama

      Suomalaisista en muista Marja-Sisko Aallon lisäksi kuin Cris Owenin. Amerikkalaisia: Isis King,Alexis Arquette,Chastity Bono. Israelilainen(?) euroviisuvoittaja Dana International.

    • yhden muistin vielä

      Ja Thomas Beatie. Sukunimi oikein???

    • hh13
    • Jokumma

      Jessica Love (showpainija) ja Elena Vikström (malli) tuli nyt ekana mieleen julkisina henkilöinä. Lovea voi ainakin seurata Facebookissa, Vikströmillä on Instragrammi.

    • RepaVaa

      Reijo Ahti on voimakkaasti tuonut itseään medioissa esiin. Nykyisin hänen markkina-arvonsa on melkolailla laskenut.

      • KukaOnTämä

        Reijo Ahti, kun sitä nimeä en ole kertaakaan nähnyt?


      • TuetoaLöytyy

        Katsi googlesta jos et sitä miestä tunne!


      • EiSieltäLöydy
        TuetoaLöytyy kirjoitti:

        Katsi googlesta jos et sitä miestä tunne!

        tuon nimistä miestä.


      • Taas_on_syrjitty

      • MiksiSiisPuhut

      • SloikkerinÄmmäSeJaksaa

      • OsuiHeti
        EiSieltäLöydy kirjoitti:

        tuon nimistä miestä.

        Heti löytyi Iltalehden sivuilta ja oikein kuvan kanssa.
        Peruuki ja parransänki olikin melko räväkkä yhdistelmä.


      • TransnSyrjintää
        Taas_on_syrjitty kirjoitti:

        Kyllähän Googlesta löytyy useakin Reijo Ahti, mutta ei sitä henkilöä josta on kyse. Kun etunimeksi vaihdetaan nykyinen (Reija) niin johan alkaa löytyä tietoa. Aika kiinnostava on tuore julkaisu http://www.kaarina24.fi/esityslistat/dl.php?f=Kaavoitus- ja rakennuslautakunta (KRL)/KRLlisapykalat170816.pdf (alkaen sivu 7).

        On aivan selvää, että koska transun ei anneta pitää autohajottamoa pihallaan se on syrjintää. Mikä muukaan voi olla kyseessä silloin kun häntä vaaditaan elämään samoilla säännöillä kun muidenkin?


      • SamoillaSäännöillä
        TransnSyrjintää kirjoitti:

        On aivan selvää, että koska transun ei anneta pitää autohajottamoa pihallaan se on syrjintää. Mikä muukaan voi olla kyseessä silloin kun häntä vaaditaan elämään samoilla säännöillä kun muidenkin?

        OLisikin mukavaa jos kaikki eläisivät samojen sääntöjen mukaan. Naapureiden pihat ovat kuin sikolättejä, mutta minun kimpussani ollaan koko ajan. Mikään laki ei kiellä omistamasta autoja sekä korjaamasta niitä omassa autotallissaan.

        Jos sellaisen lain löydätte, niin kertokaa minullekin.


      • PahastiSanottu
        SamoillaSäännöillä kirjoitti:

        OLisikin mukavaa jos kaikki eläisivät samojen sääntöjen mukaan. Naapureiden pihat ovat kuin sikolättejä, mutta minun kimpussani ollaan koko ajan. Mikään laki ei kiellä omistamasta autoja sekä korjaamasta niitä omassa autotallissaan.

        Jos sellaisen lain löydätte, niin kertokaa minullekin.

        Sinun pihasi vertaaminen sikalaan loukkaa sikalaa.


      • PoikkeavaReijoPoika
        SamoillaSäännöillä kirjoitti:

        OLisikin mukavaa jos kaikki eläisivät samojen sääntöjen mukaan. Naapureiden pihat ovat kuin sikolättejä, mutta minun kimpussani ollaan koko ajan. Mikään laki ei kiellä omistamasta autoja sekä korjaamasta niitä omassa autotallissaan.

        Jos sellaisen lain löydätte, niin kertokaa minullekin.

        Voi Reijo parkaa.

        Poliisi kohtelee häntä mielivaltaisesti, oikeusasiamies ei hoida hommiaan, sossutantat valehtelevat, lääkärit jättävät hänet hoitamatta ja nyt jopa kunnan virkamiehetkin kohtelevat häntä poikkeavasti. Oikeammin olisi kai ollut sanoa poikkeavana.


      • hgkjkhygilukh
        SamoillaSäännöillä kirjoitti:

        OLisikin mukavaa jos kaikki eläisivät samojen sääntöjen mukaan. Naapureiden pihat ovat kuin sikolättejä, mutta minun kimpussani ollaan koko ajan. Mikään laki ei kiellä omistamasta autoja sekä korjaamasta niitä omassa autotallissaan.

        Jos sellaisen lain löydätte, niin kertokaa minullekin.

        Rakennuslaki. Siinähän saamassasi paperissa se on selvitetty.


      • HyväEttäLakiToimii
        SamoillaSäännöillä kirjoitti:

        OLisikin mukavaa jos kaikki eläisivät samojen sääntöjen mukaan. Naapureiden pihat ovat kuin sikolättejä, mutta minun kimpussani ollaan koko ajan. Mikään laki ei kiellä omistamasta autoja sekä korjaamasta niitä omassa autotallissaan.

        Jos sellaisen lain löydätte, niin kertokaa minullekin.

        Seuraavaksi kunta pakkosiivoaa tonttisi ja huomaavat autoista maahan valuneet öljyt yms mömmöt, teettävät maaperätutkimuksen ja pahimmassa tapauksessa vielä kaivavat maan ja lähettävät sen puhdistettavaksi ongelmajätelaitokselle. Tulee sellainen lasku, että saat myydä peruukisikin sen maksamiseksi.


      • SääliksiKäyReijoa
        PoikkeavaReijoPoika kirjoitti:

        Voi Reijo parkaa.

        Poliisi kohtelee häntä mielivaltaisesti, oikeusasiamies ei hoida hommiaan, sossutantat valehtelevat, lääkärit jättävät hänet hoitamatta ja nyt jopa kunnan virkamiehetkin kohtelevat häntä poikkeavasti. Oikeammin olisi kai ollut sanoa poikkeavana.

        Tosiaankin käy sääliksi Reijoa, jos jotain Reijoa on noin väärin kohdeltu. Tuossa tosin luki, että asia koskee Reija Ahtia ja tietojeni mukaan Reija on naisen nimi.


      • Omatoimista
        SääliksiKäyReijoa kirjoitti:

        Tosiaankin käy sääliksi Reijoa, jos jotain Reijoa on noin väärin kohdeltu. Tuossa tosin luki, että asia koskee Reija Ahtia ja tietojeni mukaan Reija on naisen nimi.

        Nyt sinä sitten säälit jo itseäsi. Toisaalta ymmärrettävää, koska kukaan muu ei sinua kohtaan sääliä tunne.


      • VetiköTaasPahasti
        Omatoimista kirjoitti:

        Nyt sinä sitten säälit jo itseäsi. Toisaalta ymmärrettävää, koska kukaan muu ei sinua kohtaan sääliä tunne.

        tyhjää pääkopassa? Millä ihmeen tavalla Reija voi sääliä itseään, jos kyse on Reijosta. Aina menee hullummaksi näiden sekoilu.


      • MistäOletSaanut
        HyväEttäLakiToimii kirjoitti:

        Seuraavaksi kunta pakkosiivoaa tonttisi ja huomaavat autoista maahan valuneet öljyt yms mömmöt, teettävät maaperätutkimuksen ja pahimmassa tapauksessa vielä kaivavat maan ja lähettävät sen puhdistettavaksi ongelmajätelaitokselle. Tulee sellainen lasku, että saat myydä peruukisikin sen maksamiseksi.

        noin naurettavan ajatuksen päähäsi, että jollain tontilla on maassa öljyä? Ei ainakaan minun tontillani maassa öljyä ole.


      • IhanVaanTiedoksi
        PoikkeavaReijoPoika kirjoitti:

        Voi Reijo parkaa.

        Poliisi kohtelee häntä mielivaltaisesti, oikeusasiamies ei hoida hommiaan, sossutantat valehtelevat, lääkärit jättävät hänet hoitamatta ja nyt jopa kunnan virkamiehetkin kohtelevat häntä poikkeavasti. Oikeammin olisi kai ollut sanoa poikkeavana.

        tällä hetkellä poliisi tutkii sosiaalitanttojen toimia. Kun asianajaja astui remmiin, niin lopultakin alkoi tapahtumaan.


      • KuinkaKävi
        IhanVaanTiedoksi kirjoitti:

        tällä hetkellä poliisi tutkii sosiaalitanttojen toimia. Kun asianajaja astui remmiin, niin lopultakin alkoi tapahtumaan.

        Tutkihan se poliisi aikanaan lääkäreidenkin touhuja. Nostettiinko syytteitä?


      • Jdjjdjdjjdj
        MistäOletSaanut kirjoitti:

        noin naurettavan ajatuksen päähäsi, että jollain tontilla on maassa öljyä? Ei ainakaan minun tontillani maassa öljyä ole.

        Eihän mielestäsi tonttisikaan rumenna ympäristöä, vaikka kuka tahansa voi katsoa netistä millainen sikala se on. Miksi siis edes myöntäisit että maaperään on voinut autoistasi sitä valua.


      • OdotetaanNytAivan
        KuinkaKävi kirjoitti:

        Tutkihan se poliisi aikanaan lääkäreidenkin touhuja. Nostettiinko syytteitä?

        rauhassa tutkinnan valmistumista sosiaalitantoista. Täysin kiistatta tantat ovat aiheuttaneet minulla laissa mainittuja kärsimyksiä.


      • KerroMinullekin
        Jdjjdjdjjdj kirjoitti:

        Eihän mielestäsi tonttisikaan rumenna ympäristöä, vaikka kuka tahansa voi katsoa netistä millainen sikala se on. Miksi siis edes myöntäisit että maaperään on voinut autoistasi sitä valua.

        että mistä nettisivulta löytyy kamera joka osoittaa pihalleni. Varmasti sen osaat kertoa.


      • AutoissaOnTäysin
        Jdjjdjdjjdj kirjoitti:

        Eihän mielestäsi tonttisikaan rumenna ympäristöä, vaikka kuka tahansa voi katsoa netistä millainen sikala se on. Miksi siis edes myöntäisit että maaperään on voinut autoistasi sitä valua.

        ehjät öljypohjat joten mistä sitä olisi valunut. Mutta sinähän kaikesta kaiken tiedät, joten tämän asian varmasti osaat helposti kertoa.


      • KiistattaTyhmä
        OdotetaanNytAivan kirjoitti:

        rauhassa tutkinnan valmistumista sosiaalitantoista. Täysin kiistatta tantat ovat aiheuttaneet minulla laissa mainittuja kärsimyksiä.

        Täysin kiistatta se Suominenkin oli syyllistynyt ihmisoikeusrikokseen. Niinhän sinä täällä vielä pari vuotta sitten meille vakuutit.


      • KunNytKysyt
        KerroMinullekin kirjoitti:

        että mistä nettisivulta löytyy kamera joka osoittaa pihalleni. Varmasti sen osaat kertoa.

        Nettiauto.fi


      • OsoittaakoJoku
        KunNytKysyt kirjoitti:

        Nettiauto.fi

        nettikamera suoraan pihalleni? Voiko siitä kamerasta nähdä livenä miltä pihani näyttää?


      • Jjjdjdjdjd
        KerroMinullekin kirjoitti:

        että mistä nettisivulta löytyy kamera joka osoittaa pihalleni. Varmasti sen osaat kertoa.

        Google maps paljastaa yllättävän paljon


      • AhdinÄijä
        OsoittaakoJoku kirjoitti:

        nettikamera suoraan pihalleni? Voiko siitä kamerasta nähdä livenä miltä pihani näyttää?

        Www.sloikkerinämmä.net sieltä löytyy paljon mielenkiintoista materiaalia, kunhan ensin saa käyttäjätunnukset. Jos saa.


      • NoTotaJoo
        OsoittaakoJoku kirjoitti:

        nettikamera suoraan pihalleni? Voiko siitä kamerasta nähdä livenä miltä pihani näyttää?

        Sivustolle tori.fi eräs sekopää päivittää säännöllisesti kuvia siitä sikalasta jossa asut.


      • SloikkerinÄmmäkin
        AhdinÄijä kirjoitti:

        Www.sloikkerinämmä.net sieltä löytyy paljon mielenkiintoista materiaalia, kunhan ensin saa käyttäjätunnukset. Jos saa.

        ilmestyi taas palstalle sönköttämään. Mukavaa kun itse on rikollinen ja toisista näkee vaivaa.


      • NäkyyköKuvissa
        NoTotaJoo kirjoitti:

        Sivustolle tori.fi eräs sekopää päivittää säännöllisesti kuvia siitä sikalasta jossa asut.

        mitään muuta kuin renkaita?


      • syySelvisi
        Taas_on_syrjitty kirjoitti:

        Kyllähän Googlesta löytyy useakin Reijo Ahti, mutta ei sitä henkilöä josta on kyse. Kun etunimeksi vaihdetaan nykyinen (Reija) niin johan alkaa löytyä tietoa. Aika kiinnostava on tuore julkaisu http://www.kaarina24.fi/esityslistat/dl.php?f=Kaavoitus- ja rakennuslautakunta (KRL)/KRLlisapykalat170816.pdf (alkaen sivu 7).

        No nyt selvisi miksi tämä "Raija Lahti" markkinoi nettiauto.fi sivustolla Reiskan pihassa kuvattuja autoja ja niiden osia. Repa viisaasti luuli virkamiehiä niin tyhmiksi, että he uskoisivat ettei hän teen pihassaan businesta autoilla tai niiden osilla, vaan että hän ainoastaan kunnostaa niitä oman perheensä käyttöön.


      • OlitkoKovassakin
        syySelvisi kirjoitti:

        No nyt selvisi miksi tämä "Raija Lahti" markkinoi nettiauto.fi sivustolla Reiskan pihassa kuvattuja autoja ja niiden osia. Repa viisaasti luuli virkamiehiä niin tyhmiksi, että he uskoisivat ettei hän teen pihassaan businesta autoilla tai niiden osilla, vaan että hän ainoastaan kunnostaa niitä oman perheensä käyttöön.

        kännissä, kun selvisit. Olet ilmeisesti todella tyhmä. Kun auto on ollut omassa käytössä ja se tulee tiensä päähän, niin auto poistetaan rekisteristä. Sen jälkeen suurin osa vie autonsa romuttamoon. Ne jotka osaavat tehdä muutakin kuin soittaa netissä suutaan voivat tehdä tehdä autollaan jotain muuta.
        Jos on paikka esim ok talon piha, niin auton voi purkaa ja myydä auton osina jolloin siitä saa vielä hyvät rahat. Mitään väärää siinä ei tapahdu. Koska luulette olevanne, niin helvetin viisaita, niin kertokaa mitä laitonta siinä tapahtuu. Jokaisella on täysi oikeus myydä omasta autosta irroitettuja osia.
        Jokaisella on myös oikeus omissa tiloissaan korjata itselleen ja perheelleen autoja. Koska nämä suunsoiton lisäksi eivät osaa muuta tehdä, niin nämä rääpäleet luulevat, että muutkaan eivät osaa.


      • VoiReijoParkaa
        OlitkoKovassakin kirjoitti:

        kännissä, kun selvisit. Olet ilmeisesti todella tyhmä. Kun auto on ollut omassa käytössä ja se tulee tiensä päähän, niin auto poistetaan rekisteristä. Sen jälkeen suurin osa vie autonsa romuttamoon. Ne jotka osaavat tehdä muutakin kuin soittaa netissä suutaan voivat tehdä tehdä autollaan jotain muuta.
        Jos on paikka esim ok talon piha, niin auton voi purkaa ja myydä auton osina jolloin siitä saa vielä hyvät rahat. Mitään väärää siinä ei tapahdu. Koska luulette olevanne, niin helvetin viisaita, niin kertokaa mitä laitonta siinä tapahtuu. Jokaisella on täysi oikeus myydä omasta autosta irroitettuja osia.
        Jokaisella on myös oikeus omissa tiloissaan korjata itselleen ja perheelleen autoja. Koska nämä suunsoiton lisäksi eivät osaa muuta tehdä, niin nämä rääpäleet luulevat, että muutkaan eivät osaa.

        Parhaillaan ne Kaarinan virkamiehet sinun näkemyksiäsi vääriksi osoittavat. Rikkovatko hekin lakia ja haastaako lakimiehesi heidätkin oikeuteen?


      • NapaKymppiTäysOsuma
        OlitkoKovassakin kirjoitti:

        kännissä, kun selvisit. Olet ilmeisesti todella tyhmä. Kun auto on ollut omassa käytössä ja se tulee tiensä päähän, niin auto poistetaan rekisteristä. Sen jälkeen suurin osa vie autonsa romuttamoon. Ne jotka osaavat tehdä muutakin kuin soittaa netissä suutaan voivat tehdä tehdä autollaan jotain muuta.
        Jos on paikka esim ok talon piha, niin auton voi purkaa ja myydä auton osina jolloin siitä saa vielä hyvät rahat. Mitään väärää siinä ei tapahdu. Koska luulette olevanne, niin helvetin viisaita, niin kertokaa mitä laitonta siinä tapahtuu. Jokaisella on täysi oikeus myydä omasta autosta irroitettuja osia.
        Jokaisella on myös oikeus omissa tiloissaan korjata itselleen ja perheelleen autoja. Koska nämä suunsoiton lisäksi eivät osaa muuta tehdä, niin nämä rääpäleet luulevat, että muutkaan eivät osaa.

        Repan reaktiosta päätellen arviosi tilanteesta on osunut suoraan häntä munille.


      • NeikkeriLot
        AhdinÄijä kirjoitti:

        Www.sloikkerinämmä.net sieltä löytyy paljon mielenkiintoista materiaalia, kunhan ensin saa käyttäjätunnukset. Jos saa.

        Menikin hetki tajuta miten tuosta nimestä saa tehtyä oikean osoitteen. Mielenkiintoisia kuvia tosiaan, ja vielä väittää ettei hänen pihansa rumenna ympäristöä.


      • LähialueellaOnHuomattava
        NeikkeriLot kirjoitti:

        Menikin hetki tajuta miten tuosta nimestä saa tehtyä oikean osoitteen. Mielenkiintoisia kuvia tosiaan, ja vielä väittää ettei hänen pihansa rumenna ympäristöä.

        törkyisempiä pihoja, mutta koska olen joutunut Kaarinan kaupungin virkamiesten taholta rasesitisen hyökkäyksen kohteeksi, niin vaino kohdistuu vain minuun.

        Tämä vaino alkoi välittömästi sen jälkeen, kun tulin lehden sivuilla kaapistani ulos. Mielenkiintoista nähdä mitä nämä suunsoittajat saavat tästä aikaan.


      • MikäIhmeTuoOn
        LähialueellaOnHuomattava kirjoitti:

        törkyisempiä pihoja, mutta koska olen joutunut Kaarinan kaupungin virkamiesten taholta rasesitisen hyökkäyksen kohteeksi, niin vaino kohdistuu vain minuun.

        Tämä vaino alkoi välittömästi sen jälkeen, kun tulin lehden sivuilla kaapistani ulos. Mielenkiintoista nähdä mitä nämä suunsoittajat saavat tästä aikaan.

        "rasesitisen hyökkäyksen"

        Suomentaisitko tuon ylläolevan, tuollaista sanaa kun ei suomenkielessä ole.


      • LaitaOsoite
        LähialueellaOnHuomattava kirjoitti:

        törkyisempiä pihoja, mutta koska olen joutunut Kaarinan kaupungin virkamiesten taholta rasesitisen hyökkäyksen kohteeksi, niin vaino kohdistuu vain minuun.

        Tämä vaino alkoi välittömästi sen jälkeen, kun tulin lehden sivuilla kaapistani ulos. Mielenkiintoista nähdä mitä nämä suunsoittajat saavat tästä aikaan.

        Laita näkyviin osoite sellaisesta pihasta joka mielestäsi on törkyisempi. Käydään katsomassa ja kerrotaan sitten kumpi on suurempi sinala.


      • JosVähäinenÄlysi
        MikäIhmeTuoOn kirjoitti:

        "rasesitisen hyökkäyksen"

        Suomentaisitko tuon ylläolevan, tuollaista sanaa kun ei suomenkielessä ole.

        ei riitä ymmärtämään sitä, että mitä tarkoittaa hyökkäys, niin käytetään sitten sanaa vaino. Jos et muuta osaa tehdä, kuin takertua pieneen kirjoitusvirheeseen, niin älysi on todella huonolla tasolla.


      • PientäMitäPientä
        JosVähäinenÄlysi kirjoitti:

        ei riitä ymmärtämään sitä, että mitä tarkoittaa hyökkäys, niin käytetään sitten sanaa vaino. Jos et muuta osaa tehdä, kuin takertua pieneen kirjoitusvirheeseen, niin älysi on todella huonolla tasolla.

        Sinulle niitä "pieniä kirjoitusvirheitä" sattuu niin usein, että asia ei ole enää kovin pientä.


      • Ei_onnistu
        OlitkoKovassakin kirjoitti:

        kännissä, kun selvisit. Olet ilmeisesti todella tyhmä. Kun auto on ollut omassa käytössä ja se tulee tiensä päähän, niin auto poistetaan rekisteristä. Sen jälkeen suurin osa vie autonsa romuttamoon. Ne jotka osaavat tehdä muutakin kuin soittaa netissä suutaan voivat tehdä tehdä autollaan jotain muuta.
        Jos on paikka esim ok talon piha, niin auton voi purkaa ja myydä auton osina jolloin siitä saa vielä hyvät rahat. Mitään väärää siinä ei tapahdu. Koska luulette olevanne, niin helvetin viisaita, niin kertokaa mitä laitonta siinä tapahtuu. Jokaisella on täysi oikeus myydä omasta autosta irroitettuja osia.
        Jokaisella on myös oikeus omissa tiloissaan korjata itselleen ja perheelleen autoja. Koska nämä suunsoiton lisäksi eivät osaa muuta tehdä, niin nämä rääpäleet luulevat, että muutkaan eivät osaa.

        Niin kauan kun auto on rekisterissä ja sitä korjataan tarvittaessa, virkamiehillä ei ole siihen sananvaltaa jos ei tapahdu jätepäästöjä.

        Sen jälkeen kun autoa aletaan purkamaan ja myymään osissa, tilanne muuttuu purku- ja myyntitoimintaan, joka vaatii toimenpideluvan jota ei varmaankaan myönnetä omakotialueelle kuten nyt asetetusta uhkasakosta havaitaan.
        Purkutoimintaan tarvitaan mm. maaperän tiivistämistä ja tarvittavat öljynerotuskaivot ja muu suojaaminen jolla estetään vaarallisten jätteiden pääsy luontoon. Ellei tällaista ole ja kunta havaitsee päästöjä maaperässä, sen puhdistaminen tulee erittäin kalliiksi ja vahingon tehnyt maksaa viulut.


      • ReijoRaija
        OlitkoKovassakin kirjoitti:

        kännissä, kun selvisit. Olet ilmeisesti todella tyhmä. Kun auto on ollut omassa käytössä ja se tulee tiensä päähän, niin auto poistetaan rekisteristä. Sen jälkeen suurin osa vie autonsa romuttamoon. Ne jotka osaavat tehdä muutakin kuin soittaa netissä suutaan voivat tehdä tehdä autollaan jotain muuta.
        Jos on paikka esim ok talon piha, niin auton voi purkaa ja myydä auton osina jolloin siitä saa vielä hyvät rahat. Mitään väärää siinä ei tapahdu. Koska luulette olevanne, niin helvetin viisaita, niin kertokaa mitä laitonta siinä tapahtuu. Jokaisella on täysi oikeus myydä omasta autosta irroitettuja osia.
        Jokaisella on myös oikeus omissa tiloissaan korjata itselleen ja perheelleen autoja. Koska nämä suunsoiton lisäksi eivät osaa muuta tehdä, niin nämä rääpäleet luulevat, että muutkaan eivät osaa.

        Sinulla on aika selittäminen verottajalle ja rakennuslautakunnalle kuinka monta autoa sinun ja perheesi käytössä on viimevuosina ollut. Parhaillaan useampikin myynnissä ajokuntoisen ja osina kymmenen kerrallaan. Kumman usein olet vielä ostanut ne kolaroituina ja myyt suoraan sellaisenaan, edes yrittämättä korjata niitä.
        Mutta ehkä virkamiehet todella ovat niin tyhmiä että he uskovat niiden olleen Raija Lahden tai Reijo Ahdin, jonka nimissä kiitä autoja vielä reilu vuosi sitten myös myit.


      • YritätköVäittää
        ReijoRaija kirjoitti:

        Sinulla on aika selittäminen verottajalle ja rakennuslautakunnalle kuinka monta autoa sinun ja perheesi käytössä on viimevuosina ollut. Parhaillaan useampikin myynnissä ajokuntoisen ja osina kymmenen kerrallaan. Kumman usein olet vielä ostanut ne kolaroituina ja myyt suoraan sellaisenaan, edes yrittämättä korjata niitä.
        Mutta ehkä virkamiehet todella ovat niin tyhmiä että he uskovat niiden olleen Raija Lahden tai Reijo Ahdin, jonka nimissä kiitä autoja vielä reilu vuosi sitten myös myit.

        että jos ihminen ostaa auton ja kun kyllästyy siihen vaikka kahden kuukauden kuluttua, niin se pitäisi ilmoittaa, jos auto myydään. Tai jos oma auto puretaan ja osat myydään, niin mitä se kellekään kuuluu.

        Mikä auto on ostettu kolaroituna ja yritetty myydä edes yrittämättä korjata niitä? Osaat varmasti kertoa.


      • OtaAsioistaSelvää
        Ei_onnistu kirjoitti:

        Niin kauan kun auto on rekisterissä ja sitä korjataan tarvittaessa, virkamiehillä ei ole siihen sananvaltaa jos ei tapahdu jätepäästöjä.

        Sen jälkeen kun autoa aletaan purkamaan ja myymään osissa, tilanne muuttuu purku- ja myyntitoimintaan, joka vaatii toimenpideluvan jota ei varmaankaan myönnetä omakotialueelle kuten nyt asetetusta uhkasakosta havaitaan.
        Purkutoimintaan tarvitaan mm. maaperän tiivistämistä ja tarvittavat öljynerotuskaivot ja muu suojaaminen jolla estetään vaarallisten jätteiden pääsy luontoon. Ellei tällaista ole ja kunta havaitsee päästöjä maaperässä, sen puhdistaminen tulee erittäin kalliiksi ja vahingon tehnyt maksaa viulut.

        Väitätkö ihan oikeasti, että omassa käytössä ollutta autoa ei saa purkaa ja myydä osina? Jos asia muuttuu ammattimaiseksi se vaatii luvat. Yksityinen henkilö saa aivan vapaasti purkaa autonsa ja myydä sen osina. Kaikilla ihmisillä ei vaan ole taitoa auton purkamiseen. Suurin osaa osaa käynnistää auton ja jos se ei lähde käymään soitetaan hinausautosaati, että osattaisiin se itse korjata.


      • PidäTuoLinja
        YritätköVäittää kirjoitti:

        että jos ihminen ostaa auton ja kun kyllästyy siihen vaikka kahden kuukauden kuluttua, niin se pitäisi ilmoittaa, jos auto myydään. Tai jos oma auto puretaan ja osat myydään, niin mitä se kellekään kuuluu.

        Mikä auto on ostettu kolaroituna ja yritetty myydä edes yrittämättä korjata niitä? Osaat varmasti kertoa.

        Sinun on ihan turha yritää täällä uskotella, että jokainen myymäsi autonromu on oikeasti ollut omassa käytössäsi. Kyllä verottaja saa tiedot omistajavaihdoksista ja myynti-ilmoitusten jättöpäivistä, sekä siitä montako autoa sinun nimissäsi vuoden aikana on ollut.

        Mutta koska et peruukisi alla sentään ihan vihannes ole, vaikka välillä jutuistasi niin voisi luullakin, niin älä sentään julkisesti myönnä verottajaa kusettaneesi. Sillä siitä vasta sinulle seuraamukset tuleekin, siihen verrattuna sinulle langetettu uhkasakko on pikkuraha.


      • NettiEiUnohda
        YritätköVäittää kirjoitti:

        että jos ihminen ostaa auton ja kun kyllästyy siihen vaikka kahden kuukauden kuluttua, niin se pitäisi ilmoittaa, jos auto myydään. Tai jos oma auto puretaan ja osat myydään, niin mitä se kellekään kuuluu.

        Mikä auto on ostettu kolaroituna ja yritetty myydä edes yrittämättä korjata niitä? Osaat varmasti kertoa.

        Osaan kertoa
        http://m.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/1858861#1#1
        Tämä oli myynnissä osina jo pari päivää sen jälkeen kun se olit ostanut.
        Valehtele nyt jotain, sehän sinun tyylisi on.


      • OtimmeTarvittavat
        NettiEiUnohda kirjoitti:

        Osaan kertoa
        http://m.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/1858861#1#1
        Tämä oli myynnissä osina jo pari päivää sen jälkeen kun se olit ostanut.
        Valehtele nyt jotain, sehän sinun tyylisi on.

        varaosat siitä autosta toiseen autoon jota korjasimme. Onko asiassa jotain valittamista, jos myymme loput osat saadaksemme sijoituksemme takaisin.

        Osaat varmasti loistavasti vastata tuohonkin asiaan.


      • kaikessaOlemattomassa
        PidäTuoLinja kirjoitti:

        Sinun on ihan turha yritää täällä uskotella, että jokainen myymäsi autonromu on oikeasti ollut omassa käytössäsi. Kyllä verottaja saa tiedot omistajavaihdoksista ja myynti-ilmoitusten jättöpäivistä, sekä siitä montako autoa sinun nimissäsi vuoden aikana on ollut.

        Mutta koska et peruukisi alla sentään ihan vihannes ole, vaikka välillä jutuistasi niin voisi luullakin, niin älä sentään julkisesti myönnä verottajaa kusettaneesi. Sillä siitä vasta sinulle seuraamukset tuleekin, siihen verrattuna sinulle langetettu uhkasakko on pikkuraha.

        viisaudessasi et näköjään lainkaan tajua sitä asiaa, että tässä perheessä muutkin ovat omistaneet autoja kuin minä.


      • ValettaToisenPerään
        OtimmeTarvittavat kirjoitti:

        varaosat siitä autosta toiseen autoon jota korjasimme. Onko asiassa jotain valittamista, jos myymme loput osat saadaksemme sijoituksemme takaisin.

        Osaat varmasti loistavasti vastata tuohonkin asiaan.

        Asia on harvinaisen syksenkertainen. Valehtelet peitelläksesi totuuden, kos olisi typerää kertoa sitä julkisesti netissä.

        Kerrohan nyt mitkä osat siitä itsellesi hyödynsit, varmaankin sen kolaroidun peräpään, koska sitä ei kukaan olisi ostanut?


      • RepaAutomies
        kaikessaOlemattomassa kirjoitti:

        viisaudessasi et näköjään lainkaan tajua sitä asiaa, että tässä perheessä muutkin ovat omistaneet autoja kuin minä.

        http://m.nettivaraosa.com/listAdvSearchResult.php?sortCol=price&ord=ASC&id=21050834&tb=tmp_find_agent

        Noista ilmoituksista kahdestakymmenestä ensimmäisestä noin viisitoista taitaa olla sinun jättämiä ja kaikki vielä päivitetty vuoden 2016 puolella.
        On sinulla ollut käytössäsi monta autoa joihin olet osia tarvinnut, kun noinkin monta yksilöä on jäänyt ylimääräisiksi kun olet niistä varaosat hyödyntänyt. Tai sitten olet ajanut ne loppuun ja myyt osina vasta sitten.

        Todellinen automies olet!


      • OletMelkoinenSekopää
        ValettaToisenPerään kirjoitti:

        Asia on harvinaisen syksenkertainen. Valehtelet peitelläksesi totuuden, kos olisi typerää kertoa sitä julkisesti netissä.

        Kerrohan nyt mitkä osat siitä itsellesi hyödynsit, varmaankin sen kolaroidun peräpään, koska sitä ei kukaan olisi ostanut?

        mitä se sinullee kuuluu mitä osia hyödynsin.


      • KuinkaTyhmäTäytyy
        RepaAutomies kirjoitti:

        http://m.nettivaraosa.com/listAdvSearchResult.php?sortCol=price&ord=ASC&id=21050834&tb=tmp_find_agent

        Noista ilmoituksista kahdestakymmenestä ensimmäisestä noin viisitoista taitaa olla sinun jättämiä ja kaikki vielä päivitetty vuoden 2016 puolella.
        On sinulla ollut käytössäsi monta autoa joihin olet osia tarvinnut, kun noinkin monta yksilöä on jäänyt ylimääräisiksi kun olet niistä varaosat hyödyntänyt. Tai sitten olet ajanut ne loppuun ja myyt osina vasta sitten.

        Todellinen automies olet!

        olla, että ei tajua sitä tosiasiaa, että tässä asuu nelihenkinen perhe jossa jokaisella on auto. Ajamme vanhemmilla autoilla sillä vain idiootti ostaa uden auton josta arvo putoaa jo ensimmäisen vuoden aikana tuhansia euroja.

        Meille on aivan samantekevää onko autossa joku naurettava handsfree takaluukku. Kun nämä nykytekniikat hajoavat, niin niiden korjaaminen maksaa tuhansia euroja. Mieluummin käytämme rahat vaikka matkailuun.


      • TämäOnTranspalsta
        KuinkaTyhmäTäytyy kirjoitti:

        olla, että ei tajua sitä tosiasiaa, että tässä asuu nelihenkinen perhe jossa jokaisella on auto. Ajamme vanhemmilla autoilla sillä vain idiootti ostaa uden auton josta arvo putoaa jo ensimmäisen vuoden aikana tuhansia euroja.

        Meille on aivan samantekevää onko autossa joku naurettava handsfree takaluukku. Kun nämä nykytekniikat hajoavat, niin niiden korjaaminen maksaa tuhansia euroja. Mieluummin käytämme rahat vaikka matkailuun.

        ja tällä palstalla on tarkoitus keskustella transasioista. Autopalstat löytyvät aivan muualta.


      • RepaAutomies
        TämäOnTranspalsta kirjoitti:

        ja tällä palstalla on tarkoitus keskustella transasioista. Autopalstat löytyvät aivan muualta.

        Tajusit jääneesi kiinni ja nyt sitten yrität vaihtaa puheenaihetta!


      • RepaAutomies
        OletMelkoinenSekopää kirjoitti:

        mitä se sinullee kuuluu mitä osia hyödynsin.

        Ei sinun minulle vastata tarvitsekaan, koska kuitenkin valehtelisit. Mutta jos sattuu vaikka verottaja kysymään samaa, niin keksi sita varten jo hyvä selitys valmiiksi.
        Varsinkin kun sen ilmoituksen tiedoissa olet jo hinnoitellut käytännössä kaikki osat sisävaloa lukuunottamatta. Taisitkin tarvita vain sen?


      • SorryVaan
        SääliksiKäyReijoa kirjoitti:

        Tosiaankin käy sääliksi Reijoa, jos jotain Reijoa on noin väärin kohdeltu. Tuossa tosin luki, että asia koskee Reija Ahtia ja tietojeni mukaan Reija on naisen nimi.

        Nimi Reija on alunperin ollut miehen nimi, mutta myöhemmin vakiintunut naisen nimeksi. Muutama Reija niminen mies vielä suomessa elää, asian voi tarkastaa väestörekisteristä jos niin paljon kiinnostaa.
        Muita vastaavia on mm Lahja ja Varma.


      • ReijolanTilanIsäntä
        SorryVaan kirjoitti:

        Nimi Reija on alunperin ollut miehen nimi, mutta myöhemmin vakiintunut naisen nimeksi. Muutama Reija niminen mies vielä suomessa elää, asian voi tarkastaa väestörekisteristä jos niin paljon kiinnostaa.
        Muita vastaavia on mm Lahja ja Varma.

        Siis ihan ymmärretävä juttu. Mies vaihtaa nimeä ja ottaa uudeksi nimelseen toisen miehen nimen.


      • ufjfjgkhjfjhgj
        ReijolanTilanIsäntä kirjoitti:

        Siis ihan ymmärretävä juttu. Mies vaihtaa nimeä ja ottaa uudeksi nimelseen toisen miehen nimen.

        Tai sitten on niin laiska tai mielikuvitukseton että vaihtaa vanhasta nimestä vain yhden kirjaimen.


      • NäitäOnLisää
        SorryVaan kirjoitti:

        Nimi Reija on alunperin ollut miehen nimi, mutta myöhemmin vakiintunut naisen nimeksi. Muutama Reija niminen mies vielä suomessa elää, asian voi tarkastaa väestörekisteristä jos niin paljon kiinnostaa.
        Muita vastaavia on mm Lahja ja Varma.

        Meillä oli kansakoulussa luokalla kaksi Reijaa, toinen poika ja toinen tyttö.

        Fiksu nimivalinta iäkkäälle transulle, jos se on tietoinen. Jos naama paljastaa taistan, voi joku erehtyä luulemaan pojan saaneen vain epätyypillisemmän miehen nimen.

        Oli meillä joskus lukiossa sellainen mies jonka toinen nimi oli Sirkku.


      • Jdjjdjjjsjss
        ReijolanTilanIsäntä kirjoitti:

        Siis ihan ymmärretävä juttu. Mies vaihtaa nimeä ja ottaa uudeksi nimelseen toisen miehen nimen.

        Kyllä Reijo on ollut niin tyhmä, ettei hän ole tiennyt yhtään mitään Reija nimen historiasta. Hän on luullut sitä puhtaasti naisen nimeksi ja ottanut sen kun on ollut tarpeeksi lähellä vanhaa.


    • ReijoReija

      Reoji Ahti halusi ensin muuttua miehestä naiseksi. Kun hän sai naisen identiteetin hän halusikin muuttua naisesta mieheksi. Tätä jälkimmäistä ei kuitenkaan koskaan tapahtunut ja sitten hän päättikin muuntua naisesta taas naiseksi.

    • Jejjdjjdd

      Eli ensin hän halusi transnaiseksi, sitten transmieheksi ja lopuksi transeimiksikään!

    • Ettänäinvoi

      Jo on elämä hankalaa silloin kannattaa leikkauttaa itsensä sukupuolettomaksi.saa henkarin jossa lukee sukupuoleton olento.

      • Ei_saa

        Suomessa on oltava henkkareissa mies tai nainen, muuta vaihtoehtoa ei ole. Jos muuttaa itsensä sukupuolettomaksi, alkuperäinen sukupuoli jää voimaan virallisissa tiedoissa.


      • SinMän

        Käytännössä sukupuolenvaihdoksen läpikäynyt henkilö on sukupuoleton, koska hän ei ole lisääntymiskykyinen kummassakaan sukupuolessa. Ulkonäkö saattaa olla muuttunut radikaalisti, mutta silti ei ole oikeasti kumpaakaan.


      • TaasUnohtuuSeTosiasia
        SinMän kirjoitti:

        Käytännössä sukupuolenvaihdoksen läpikäynyt henkilö on sukupuoleton, koska hän ei ole lisääntymiskykyinen kummassakaan sukupuolessa. Ulkonäkö saattaa olla muuttunut radikaalisti, mutta silti ei ole oikeasti kumpaakaan.

        että kaikki cis naisetkaan eivät ole lisääntymiskykyisiä. Hekin siis ovat sukupuolettomia?


      • Liian_yksisilmäistä
        TaasUnohtuuSeTosiasia kirjoitti:

        että kaikki cis naisetkaan eivät ole lisääntymiskykyisiä. Hekin siis ovat sukupuolettomia?

        Niin ja jokainen nainen on lisääntymiskyvytön kun ikää kertyy. Muuttuvatko he siis sukupuolettomiksi?


      • OdotetaanNytRauhassa
        Liian_yksisilmäistä kirjoitti:

        Niin ja jokainen nainen on lisääntymiskyvytön kun ikää kertyy. Muuttuvatko he siis sukupuolettomiksi?

        vastausta tähän kymykseen. Se tulee varmasti olemaan mielenkiintoinen.


      • TurhaanToivotte
        Liian_yksisilmäistä kirjoitti:

        Niin ja jokainen nainen on lisääntymiskyvytön kun ikää kertyy. Muuttuvatko he siis sukupuolettomiksi?

        Hyvinkin vanhoille pystytään palauttamaan kuukautiset hormonihoidolla. Transu saa moisista uneksia täysin turhaan.


      • MontakoTapausta
        TurhaanToivotte kirjoitti:

        Hyvinkin vanhoille pystytään palauttamaan kuukautiset hormonihoidolla. Transu saa moisista uneksia täysin turhaan.

        tiedät, että näin on tehty? Osaat varmasti kertoa syynkin, että miksi näin tehtäisiin.

        Entä naiset jotka eivät voi saada lapsia. He sitten eivät ainakaan ole naisia?


      • RepalleTiesoksi
        MontakoTapausta kirjoitti:

        tiedät, että näin on tehty? Osaat varmasti kertoa syynkin, että miksi näin tehtäisiin.

        Entä naiset jotka eivät voi saada lapsia. He sitten eivät ainakaan ole naisia?

        Jos ne ruotsalaiset sinut operoivat, sinullee jää muisto mulkusta ruumiisi sisään ja naisen sukuelimiä sinä et koskaan saa.

        Kun joskus kuolet, niin ruumiinavauspöytäkirjaan kirjataan sukupuolen kohdalle mies. Lääkäri toteaa että ruumistasi on muokattu naiselliseen suuntaan, mutta nainen sinä et hänelle koskaan ole.

        Lisääntymiskyvyn menetänyt nainen on edelleen nainen. Hänen kohdallaan kehitys on mennyt normaalia rataa.


      • Ei_ikuista
        TurhaanToivotte kirjoitti:

        Hyvinkin vanhoille pystytään palauttamaan kuukautiset hormonihoidolla. Transu saa moisista uneksia täysin turhaan.

        Kuukautiset ei tarkoita että pystyisi tulemaan raskaaksi. Naisella on syntyessä jo kaikki munasolut loppuelämäkseen ja niiden elinkyky heikkenee iän mukana (menopaussi). Kohtu saadaan vuotamaan, eli poistamaan paksuuntuneen limakalvonsa määrätyllä lääkehoidolla, mutta siellä ei ole enää munasolua. Esimerkiksi sen vuoksi vaihdevuodet ylittänyt nainen joka käyttää hormoonikorvaushoitoa, joutuu välillä ottamaan keltarauhashormooneita käynnistääkseen liiallisesti paksuuntuneen limakalvon poistamisen kohdusta.


      • TavatonReiska
        MontakoTapausta kirjoitti:

        tiedät, että näin on tehty? Osaat varmasti kertoa syynkin, että miksi näin tehtäisiin.

        Entä naiset jotka eivät voi saada lapsia. He sitten eivät ainakaan ole naisia?

        Ethän sinäkään voi synnyttää lapsia, joten et voi olla nainen! Niinhän sinä äsken itse totesit.


      • OleHyväJaLueItse
        MontakoTapausta kirjoitti:

        tiedät, että näin on tehty? Osaat varmasti kertoa syynkin, että miksi näin tehtäisiin.

        Entä naiset jotka eivät voi saada lapsia. He sitten eivät ainakaan ole naisia?

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000000209875.html

        Siinä näet että niin on jo tehty. Joku syykin on jutussa kerrottu.


      • hfjfhfgjhgjh
        OleHyväJaLueItse kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000000209875.html

        Siinä näet että niin on jo tehty. Joku syykin on jutussa kerrottu.

        Tuossa jutussa ei selvinnyt oliko keinohedelmöityksessä käytetty kyseisen naisen omia munasoluja vain onko siirretty kokonaan luovutettu alkio.

        Tuon ikäinen nainen ei pysty tulemaan raskaaksi luonnollisesti.


      • EiMuutaTilannetta
        hfjfhfgjhgjh kirjoitti:

        Tuossa jutussa ei selvinnyt oliko keinohedelmöityksessä käytetty kyseisen naisen omia munasoluja vain onko siirretty kokonaan luovutettu alkio.

        Tuon ikäinen nainen ei pysty tulemaan raskaaksi luonnollisesti.

        Joka tapauksessa ko nainen on synnyttänyt, kiitos lääketieteen. Moniko transu "nainen" on lapsen itse synnyttänyt?


      • EnTiedäOnkoTilastoja
        EiMuutaTilannetta kirjoitti:

        Joka tapauksessa ko nainen on synnyttänyt, kiitos lääketieteen. Moniko transu "nainen" on lapsen itse synnyttänyt?

        olemassa, mutta Suomessakin on paljon lapsettomia naisia jotka eivät voi tulla raskaaksi. Heille on annettu vaikka mitä hedelmöityshoitoja, mutta raskaaksi ei vain tule. Hekään eivät siis ole aitoja naisia, tai ainakin niin täällä on väitetty.

        Täällähän kovin väitettiin, että lisääntymiskyvytön nainen ei ole oikea nainen. Olisi mukava tietää, että mitä nämä naiset itse ovat tästä mielipiteestä.


      • TurhaToivo

        Tietyssä mielessä voidaan sanoa ettei lisääntymiskyvytön nainen tai mies ole 100% täydellinen sukupuolensa edustaja.

        Mutta sellainen joka omasta halustaan leikkauttaa itsensä miehestä "naiseksi" ei ole nainen.


      • KuinkaMonta
        TurhaToivo kirjoitti:

        Tietyssä mielessä voidaan sanoa ettei lisääntymiskyvytön nainen tai mies ole 100% täydellinen sukupuolensa edustaja.

        Mutta sellainen joka omasta halustaan leikkauttaa itsensä miehestä "naiseksi" ei ole nainen.

        prosenttisesti lisääntymiskyvytön nainen on sukupuolensa edustaja? Onko siitä tutkittua tietoa?


      • Sukupuolenkorjauksessa
        RepalleTiesoksi kirjoitti:

        Jos ne ruotsalaiset sinut operoivat, sinullee jää muisto mulkusta ruumiisi sisään ja naisen sukuelimiä sinä et koskaan saa.

        Kun joskus kuolet, niin ruumiinavauspöytäkirjaan kirjataan sukupuolen kohdalle mies. Lääkäri toteaa että ruumistasi on muokattu naiselliseen suuntaan, mutta nainen sinä et hänelle koskaan ole.

        Lisääntymiskyvyn menetänyt nainen on edelleen nainen. Hänen kohdallaan kehitys on mennyt normaalia rataa.

        olleille naisille, siis kirjoitetaan aina sukupuoleksi mies. Entäs niille jotka sattuvat kuolemaan sairaalassa? Heille ei tehdä ruumiinavausta.


      • RuumiitAuki
        Sukupuolenkorjauksessa kirjoitti:

        olleille naisille, siis kirjoitetaan aina sukupuoleksi mies. Entäs niille jotka sattuvat kuolemaan sairaalassa? Heille ei tehdä ruumiinavausta.

        Ruumiinavaus voidaan tehdä myös sairaalassa kuolleille, olosuhteet ratkaisevat onko syytä epäillä rikosta tai laiminlyöntiä.

        Pitkään sairaalassa tai vanhainkodissa olleelle vanhukselle jonka kuolemaa on osattu odottaa sitä ei yleensä tehdä, mutta jos potilas kuolee "liian nopeasti" tai yllättäin, ruumiinavaus tehdään. Sen johdosta ne pari myrkkyhoitajaakin kiinni jäivät.

        Mutta kun me emme myöskään yleensä voi valita kuolinpaikkaamme, -aikaa tai edes -tapaa, paitsi jos tappaa itsensä. Mutta silloin samalla käytännössä järjestää itselleen oikeuslääketieteellisen ruumiinavauksen.
        Yksi kuolee kalareissulla, toinen kolarissa, kolmas saa sydänkohtauksen kävellessä, neljäs kompastuu rapuissa halkaisten kallonsa, viides riitaantuu mamun kanssa ja saa kirveestä...
        Ja tulee saamaan/joutumaan ruumiinavaukseen.


      • kjjlkhklhjn
        EiMuutaTilannetta kirjoitti:

        Joka tapauksessa ko nainen on synnyttänyt, kiitos lääketieteen. Moniko transu "nainen" on lapsen itse synnyttänyt?

        Jos tarkoitat transulla transsukupuolista henkilöä, niin aika moni on synnyttänyt lapsen tai jopa useamman. Itsekin tunnen useamman henkilökohtaisesti.


      • Hei_haloo_nyt
        Sukupuolenkorjauksessa kirjoitti:

        olleille naisille, siis kirjoitetaan aina sukupuoleksi mies. Entäs niille jotka sattuvat kuolemaan sairaalassa? Heille ei tehdä ruumiinavausta.

        Kumpaa tuossa tarkoitit, transnaista vai transmiestä? Miksi kuolintodistukseen kirjattaisiin henkilötiedoista poikkeava sukupuoli.


      • TarkkanaPojat
        Hei_haloo_nyt kirjoitti:

        Kumpaa tuossa tarkoitit, transnaista vai transmiestä? Miksi kuolintodistukseen kirjattaisiin henkilötiedoista poikkeava sukupuoli.

        Ei ollut puhe kuolintodistuksesta vasn ruumiinavauspöytäkirjasta. Silloin ei aina edes välttämättä tiedetä kuka vainaja on.


      • TarkoitatSiisSeuraavaa
        TarkkanaPojat kirjoitti:

        Ei ollut puhe kuolintodistuksesta vasn ruumiinavauspöytäkirjasta. Silloin ei aina edes välttämättä tiedetä kuka vainaja on.

        Aina, kun sukupuolenkorjaushoidoissa olleille naisille joudutaan tekemään ruumiinavaus, niin heidät merkitään miehiksi. Ainoastaan heille ei tehdä avausta, jotka ovat kuolleet sairaalassa sairauteen. Kaikille jotka siis kuolevat kotonaan tai jossain muualla sairaalan ulkopuolella se tehdään.

        Heillä siis merkitään aina sukupuoleksi mies, tai ainakin niin sanoit?


    • LuonnollisestiKoska

      Luonnollisesti. Ruumis on miehen (mahdollisesti naiselliseen suuntaan muokattuna), vaikka ko henkilö on naisena saattanut elää.

      • MiksiHenkilöllä

        on naisen hetu, jos hän ei ole nainen? Eikö tuosta löydy melkoinen ristiriita? Suomalaiset viranomaiset siis ovat mielestäsi väärässä vaikka ovat henkilölle naisen henkilöllisyyden antaneet. Oletko siis viisaampi kuin Suomen eduskunta joka lain on laatinut?
        Ensin väitettiin, että ts ei ole nainen koska ei pysty lisääntymään. Sitten tuli kauhea hätä muuttaa tätä mielipidettä, kun tajuttiin, että eivät kaikki cis naisetkaan pysty lisääntymään.


      • MiesMikäMiesOnkaan
        MiksiHenkilöllä kirjoitti:

        on naisen hetu, jos hän ei ole nainen? Eikö tuosta löydy melkoinen ristiriita? Suomalaiset viranomaiset siis ovat mielestäsi väärässä vaikka ovat henkilölle naisen henkilöllisyyden antaneet. Oletko siis viisaampi kuin Suomen eduskunta joka lain on laatinut?
        Ensin väitettiin, että ts ei ole nainen koska ei pysty lisääntymään. Sitten tuli kauhea hätä muuttaa tätä mielipidettä, kun tajuttiin, että eivät kaikki cis naisetkaan pysty lisääntymään.

        Ei mitään ristiriitaa. Transu "naisella" on miehen ruumis dna:sta alkaen.


      • gtyt5r7656du65
        MiesMikäMiesOnkaan kirjoitti:

        Ei mitään ristiriitaa. Transu "naisella" on miehen ruumis dna:sta alkaen.

        Eikä transu (transvestiitti) edes halua muuttaa sitä miehen ruumistaan miksikään. Pukeutuu ja käyttäytyy vain kuten naiset.


      • KuiO
        gtyt5r7656du65 kirjoitti:

        Eikä transu (transvestiitti) edes halua muuttaa sitä miehen ruumistaan miksikään. Pukeutuu ja käyttäytyy vain kuten naiset.

        Missä on sanottu sanan transu tarkoittavan vain transvestiittiä?


      • kahdellaässällä

        "Transsu" tarkoittaa transvestiittia.


      • Kaikkea_keksitään
        kahdellaässällä kirjoitti:

        "Transsu" tarkoittaa transvestiittia.

        Transu on hyvin yleinen (loukkaava) nimitys transvestiitistä. Ehkäpä tuon loukkaavan tarkoituksen vuoksi joku on keksinyt lisätä yhden s-kirjaimen, joka ei kuitenkaan vaikuta tarkoitukseen mitenkään.


      • TransuVaiTransu
        Kaikkea_keksitään kirjoitti:

        Transu on hyvin yleinen (loukkaava) nimitys transvestiitistä. Ehkäpä tuon loukkaavan tarkoituksen vuoksi joku on keksinyt lisätä yhden s-kirjaimen, joka ei kuitenkaan vaikuta tarkoitukseen mitenkään.

        Sanalle transu ei ole yksiselitteistä määritelmää. Se on slangia ja saattaa tarkoittaa transvestiittiä siinä kun transsukupuolista. Lisäksi sillä saattaa olla esim jonkun firman sisäisessä kielenkäytössä tai ammattislangissa merkitys joka ei ole yleisesti tiedossa.


      • NiinTaiNäinYxSama
        gtyt5r7656du65 kirjoitti:

        Eikä transu (transvestiitti) edes halua muuttaa sitä miehen ruumistaan miksikään. Pukeutuu ja käyttäytyy vain kuten naiset.

        Transvestiitti ei tahdo ja transsukupuolinen ei pysty!


      • Juu-juu_seli-seli
        kahdellaässällä kirjoitti:

        "Transsu" tarkoittaa transvestiittia.

        Tuohan on paremminkin lyhennys sanasta transsukupuolinen.


      • Anonyymi
        Juu-juu_seli-seli kirjoitti:

        Tuohan on paremminkin lyhennys sanasta transsukupuolinen.

        Voisi hyvin olla, mutta kyseistä sanaa on käytetty vuosikymmeniä ennen kuin transsukupuolisuus-sana keksittiin.


    • Anonyymi

      Henry harjusola

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe