eli siis mä olisin menossa ens kesänä kaverin kanssa kielimatkalle ef'n kautta brightoniin international kurssille, oisko muita tulijoita? mentäs varmaanki tos jossai kesä-heinäkuus 3 viikoks ja asuntolaan oltas menossa! :) ja hei kertokaa toki te jotka ootte siel ollu nii kokemuksii! ja kiinnostas seki et missä päi brightonii se asuntola on? täs pari viikkoo sitte siel kävin ja rakastuin paikkaan enkä jaksa oottaa ens kesää
kielimatkalle brightoniin 2014?
8
207
Vastaukset
- nnoooraaa
mä oon kaverin kaa menossa ef kautta international kurssille isäntäperheesee 25.6-22.7 ( pariisi) ja molemmat ollaa sillo 15:)
- lalalalaX
hei kiva! ois kiva tutustuu jos vaikka oltas samaa aikaa menossa :)
- Vaihto-oppilaaksi
Kielikurssi on ihan turhaa rahantuhlausta. Kielitaito ei kerkeä muutamassa viikossa kohentua juurikaan, shoppailemaan ja bilettämään voi lähteä kaverinporukan kanssa halvemmallakin.
Meillä oli aikalailla kaikki aktiviteetit ihan suomalaisten kesken ja samoin "koulutunnit" olivat hyvin suomalaisvoittoisia.
Olin STS:ssän kautta mutta samoja retkiä nuo ovat. - brighton'13
Ite olin just kolme viikkoo EF:n kautta Brightonissa just International kurssilla. Olin perheessä, mut kaveri asuntolassa, joka sijaitsi sussex universityllä. Asuntolalaiset käy kans kouluu siellä:) Meillä oli aktiviteettiryhmässä jonkun verran suomalaisia, aika paljon espanjalaisia, ruotsalaisia, muutamia venäläisiä ja italialaisia. Kannattaa mennä keskikesällä/loppukesästä, koska ulkomaalaisilla on lomat niin myöhään.
Mulla kielitaito parani yllättävän paljon, puhumiseen tuli uutta varmuutta vaikka oonkin matkustellu aika paljon. Koulussakin oppi paljon vaikka suomalaisia tais olla jopa kuus 17 hengen ryhmästä. Lisää tietoo löytyy www.kielimatkawithef.blogspot.com :käykää laittaa kommenttia, vastaan mielelläni jos tulee jotain kysymyksii mieleen! - jaileee
Mäkin olin tänä kesänä Brightonissa kolme viikkoa EF:n kautta :) Oli aivan ihana matka, parhaat kolme viikkoa ikinä! Olin Brighton University asuntolassa, joka oli n. 20 minuutin bussimatkan päässä Brightonin keskustasta.
Vaikka kolmessa viikossa ei mitään täydellistä englannin kieltä ehdi oppimaan, mutta ainakin sai paljon varmuutta puhumiseen! Ensimmäisinä päivinä oli tosi vaikea sanoa jopa ihan yksinkertaisia lauseita englanniksi, koska Suomessa tota kieltä ei ollut tarvinnut muuten kun koulussa. Mutta jo viikon päästä pystyin ja uskalsin jutella ihan kunnolla ulkomaalasten kanssa! :) Lisäksi oppi uusia sanoja ym.
Meillä oli aktiviteettiryhmässä n. 30 ihmistä, joista 7 oli suomalaisia ja loput itävaltalaisia, slovakialaisia, venäläisiä ja italialaisia. Kouluun oli sitten jaettu toi aktiviteetti ryhmä puoliksi. Joten meillä ainakin oli paljon myös muunkin maalaisia kuin suomalaisia.
Jos tulee jotai kysyttävää, nii voitte laittaa mulle sähköpostia ja vastaan mielelläni :) [email protected] - katjaef
Hei olen ollut tänä kesänä Californiassa kielimatkalla EFältä. Oli ihan sika siistiä!
Minulta voi rohkeasti kysellä lisää sähköpostitse [email protected]
Tästä voi tilata ilmaisen esitteen http://my.ef.com/Ekaterina.Piitulainen
Voit vielä kurkista blogiani EF matkastani http://newplacesnewlife.blogspot.fi/
:) - pelottaa..
Olisiko kukaan tulossa Brightoniin 25.6.-8.7.14 ja isäntäperhe?
Olen lähdössä yksin ja pelottaa että jäisin yksin matkalla.. - essyllyx
Olin viime kesänä Brightonissa EF kanssa. Se on niin ihana kaupunki! Olisin kuitenkin suositellut isäntäperhetä, koska siellä oppii enemmän kieltä ja kulttuuria. Jos olet asuntolassa kaverin kanssa, niin tottakai puhut koko ajan suomea. Mitä hyötyä siitä matkasta sitten on? Mutta kaikki on itsestä kiinni. Kannattaa vaan mennä juttelemaan enkuksi kaikille siellä vaikka kuinka ahdistavaa se olisi aluksi. Kyllä se kielitaito siitä kohenee. (:
ps. Demissä on paljon kielimatkakeskusteluita. Sieltä saattais löytyä samalla kurssilla olevia ihmisiä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868