Koululaukku >:(

Kassu

Elikkä mun äiti ei anna mun ottaa koululaukkua vaan pitää olla reppu. :'( Ja todella hyvä syy kanssa...

Keskustelu:
Mä: Äiti, saanko ottaa koululaukun?
Äiti: Et.
Mä: Miiiks?!
Äiti: Koska saat siitä niska ja selkä vaivoja.
Mä: En ees! Oon jo tarpeeks vanha!
Äiti: Ehkä 3 vuoden päästä. Ja tää asia on loppuun käsitelty.
Mä: Mutku...
Äiti: Ei ja sillä selvä!!!!!!

Siis oonko teiän mielestä liian nuori? Oon 12v.

Siis Saatana!

26

3933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko äitiä

      No ensinnäkin niska- ja selkävaivat eivät kysy ikää. Ja toisekseen itse käytän reppua edelleenkin ja aion käyttää myös korkeakoulussa. Paljon mukavampi kantaa ja tavaraa mahtuu enemmän. Saan mukaan päivän kirjat ja vihot yms. sekä myös läppärin.

    • .dldås

      Omissa silmissäni reput on ehdoton ykkönen. Laukut on niin jälkeenjäänyttä!

    • 13v 7luokkalainen

      Itsekkin menin ala-asteen ihan perus repulla. Kuudennella vähän nolotti kun lähes kaikilla muilla tytöillä oli koululaukku. Nyt kuitenkin olen menossa yläasteelle ja minulla on Niken olkalaukku kouluun:)
      Minulla ja äidilläni oli tälläinen keskustelu asiasta:
      M: Äiti, en haluais käyttää enää yläasteella reppuu...
      Ä: No mitäs sitten meinasit?
      M: Haluisin koululaukun, sellasen olkalaukun niinku.
      Ä: Okei, no mennääs sitten joku päivä katselemaan sellaista.
      Mutta kaikkien vanhemmathan on ihan erilaisia. Harmi jos äitisi on tuollainen. Mutta sille ei vaan voi mitään. Niin kauan kun asut saman katon alla vanhempies kanssa niin niillä on sananvalta sun asioissas.

      • GreenDragon98

        Mä käytän reppuu ja niin käyttää muutama mun kaverikii. Ollaa tyttöi. Joskus reppu painaa paljo ja sit on mukavampaa ku paino jakautuu. Repus on myös hyvin tilaa ja se on kätevä vaik jos pyöräilee.


        Oon samaa mieltä alottajan äidin kanssa niska ja olkapää säryistä. Muuten laukun vois vaikka sit ottaa käyttää ku menee ylä-asteelle jos haluu.


    • sasku-t

      oon 12v ja hommaamassa adidaksen olkalaukun 40e ehkä muutenhan sit otan jonkun muun

    • Pearly

      Moi! Mäkin ostin 56 euron niken koululaukun se on aivan hirvee! Niska on ihan hirveessä kunnossa VIELÄKIN!! Päädyin takas kunnon reppuun ja meen kutoselle, joten se ei oo siittä kii onko hienon näkönen vaan siittä että selkä ja niska pysyvät terveenä! Joten ei kannata :)

    • kalliohengari

      Hanki fjällraven-reppu. Sellasii näkyy hipstereil.

      • Eräs trotskilainen

        Kånkeneita näkyy kaikilla. Siitä on tullut virallisesti muotia, niin että oikein hävettää käyttää sellaista. Siihen vielä päälle tää tapa, jolla nää pissikset pitää sitä reppua: olkahihnat niin löysällä, että se reppu roikkuu puoliperseessä. Ei ihme jos on niska kipeä. Ihtellä on vanha marimekon laukku ja mie aion käyttää sitä vielä lukiossakin. (Joo, sekin on ollut muotia, mutta ei kellään enää näe niitä kun kaikilla on kånkenit.) Selkä ei tuu kipeeks jos ei pidä laukkua samalla olalla koko ajan. ;-)


    • repullinen 4ever

      Menossa kasille ja reppu.

    • 97-girl

      älä missään nimessä hanki laukkua ,ite kuljin kasiluokan ja ysin syksyn ja nyt mulla on koko ajan niskat,hartiat ja selkä niin kipeenä että sattuu joka asento ja kokoajan eikä hierojallakaan käynti auta ku hetken vaan ja nyt meen lukioon niin aijon todellakin ottaa repun käyttöön ja vaikka meen lukioon niin se ei tarkota että oisin hikke koska meen sinne vaan siks että voin saada aikusena sellasen ammatin minkä ite haluun. Eli ota reppu joka tukee hyvin selkää ja on pehmeä olkaiminen

    • Mä sain koululaukun ja sain siitä niska ja selkä kipuja vaikka olenkin uimari. Suosittelen repun käyttöä. Itekki vaihan nyt loppuvuosiks repun.

      • Ei kaikki niitä kipuja saa, en oo itte saanu koskaa selkäkipuja olkalaukusta ja siks aijon jatkaa sen käyttöä, koska siihen on paljon nopeampi laittaa kirjoja.


      • Repun käyttäjä
        kettu98 kirjoitti:

        Ei kaikki niitä kipuja saa, en oo itte saanu koskaa selkäkipuja olkalaukusta ja siks aijon jatkaa sen käyttöä, koska siihen on paljon nopeampi laittaa kirjoja.

        Minä myös suosittelen reppua tiaday vaan huijata koska ehkä se on vaa hienoo mut ei mitää muuta


    • hakumatata XD sori

      Siis ittelläni oli jo edellisenä vuotena koululaukku ja olin vitosel. Ymmärrän kyl sun äitiäs et se ei haluu sulle vaivoi. PARTIOAITTA nimisestä verkkokaupasta voi tilata niitä kettu reppui eöm en tiiä mite ne kirjotetaa :DD Kannattaa ees harkita! Mul on nyt ostettu tällei ihQ puman laukku :))

    • Evegal
    • fddf

      Mitäs ihmettä :D Mä kyllä pidän laukkua, koska tykkään vaan enemmän ja helpommin saa kaivettua tavarat sieltä, eikä se mitään vaivoja aiheuta ellei sulla oo jotain 10kg lastia siellä! Mutta ei kukaan oikeasti kiusaa jos pidät reppua. Monet mun koulussa piti yläasteella ja lukiossakin, ei kukaan välitä.

    • ahmad

      miks sun äiti anna sun laukku sulle

    • Laukkuleidi 13v

      Mä käytän isoa käsilaukkumallista koululaukkua. Koska sitä ei tarvii kantaa olalla ei tuu selkä- tai niskakipuja. Ja kättä on tosi helppoa vaihtaa jos painaa liikaa. Reppu on muuten iha kiva mut ne ei yleensä oo niin hienoja ja on ärsyttävää jos joku tasku aukee nii sitte kaikki jutut häviää kun ei sen aukeamista huomaa.

    • ukkelikakka

      Mä en tiiä otanko frepun vai laukun

    • Itseltäni leikattiin selkä jo nuorena. Ei se vika nyt repusta tai reputtomuudesta johtunut, vaan kuluttavasta treenauksesta.

      Yhtä kaikki, tukirankaa, jalkoja ja ryhtiä ei voi huomioida liikaa. Kyllä minä se uskon, että 12- vuotias ei välitä jostain "hartiakivusta" tai vääränlaisesta ryhdistä. Lapsilla ja nuorilla on ihan kamalia virheasentoja, ryhtiongelmia ja jalan virheasentoja. Olen nähnyt. Ei teitä vielä satu, mutta oottakaapa.

      Hyvä mutsi sulla. Sillä on järkeä.

    • moimoimoi337

      Nykyään taitaa kyllä moni tyttökin käyttää reppua. Oon melko tuore yliopistossa opiskeleva poika ja täällä yleisin tapa kantaa tavaroita on reppu niin tytöillä kuin pojilla. Toisin oli silloin kun olin yläasteella (2009-12), jolloin 99% likoista käytti laukkua (joka oli yleensä mustanahkainen, joku mic mac) ja 99% jätkistä reppua (melkein aina joku tumma skeden kanssa yhteen sopiva). Reppujen/laukkujen kirjo oli yläasteella tosi yksipuolinen, mutta lukiossa se monipuolistui ja yliopistossa entisestään. Samoin ei ollut enää niin harvinaista että pojalla olisi ollut laukku tai tytöllä reppu. Eipä sitä lukiossa enää niin tarvinnut miettiä onko repun/laukun takia cool vai nolo. Kyllä reppua käyttävät tytöt mun mielestäni näyttää jopa paremmiltakin kun laukkua käyttävät, johtunee ehkä siitä kun lukiossa ja yliopistossakin oon nähnyt monia ihastuttavan nättejä repputyttöjä, mutta yläasteella oli taas lukuisia laukkua käyttäviä pissiksiä jotka kiusasivat muakin. Joten toivottavasti ei nyt enää ole niin monella tytöllä tuota kauheaa hinkua ottaa laukku ja samalla hankkia selkävaivoja.

    • Mä tuun käyttää koululaukkuu sit ku meen kutoselle en ees kysy mä vaan tuun käyttää mut jos haluut käyttää nii laita sun reppuun se koululaukku mitä käyttäisit ja ota se repust sillon ku tiiät et sun äiti ei nää et otat sen sielt

    • EiKannata

      Ei kannata. Vanha palsta mut ihan sama. Jos joku harkitsee laukkua niin ei, ei kannata! Mä vaihoin nyt vasta reppuun kun ylä-asteella laukku paino niin paljon et alko tulla niska, hartia ja selkäkipuja sen kantamisesta... Ja sitkun oli nää niska hartia ja selkäkivut, nii päänsärky rupes vaivaamaa.

    • Anonyymi

      Ju tää tulee vhä myöhässä mut oon ite 6 lk ja oon käyttänyt kangaskassia kohta 1 vuoden, mut halusin semi ison ja halvan kassin jonka saa kiinni ja sisällä on vetoketjuja yms.

    • tää tulee myöhässä *no shit* itse aloin käyttää olkalaukkua jo 7 luokalla ja en tiedä miksi kaikki sanoo että siitä tulee jotain niska selkä kipuja vaikka mulle ei ole ikinä tullut taas repun käyttäminen on ollut välillä minulle ärsyttävää ja minun mielestä olka laukku voi olla ihan hyvä käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      40
      2817
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      178
      1684
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1545
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1514
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1259
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      327
      1071
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      984
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      956
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    10. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      91
      880
    Aihe