Riittääkö kaksi viikkoa???

eveliina 1957

Hei olisi mahdollista olla kaksi viikkoa lomalla joulu-tammikuussa. Riittääkö kaksi viikkoa mihinkään Ausseissa?

11

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgrgfmbv

      riittääkö kaksi viikkoa ausseissa on sama kun kysyisit riittääkö kaksi viikkoa euroopassa:) tarkenna vähän minnepäin olet menossa?

    • Down Under

      Naapuri tuossa vertasi Australiaa Eurooppaan. Itse en tekisi niin. Jo matkat vievät reissusta ison osan. Menoon sinne ja takaisin voit varata 2 2 vuorokautta, ja jos haluat nähdä muutakin kuin Sydneyn tai Melbournen, kuhunkin paikkakunnan vaihtoon voit heti varata ainakin yhden vuorokauden pitkien etäisyyksien vuoksi.
      Pelkkään matkustamiseen menee yllättävän paljon aikaa.

      Jos nyt jotain vinkkiä voisi antaa, kahden viikon matkalla ehtii käydä vain yhdessä kaupungissa, mutta jos oikein tiukalle vetää, voisi ajatella ensin Sydney'ä ja sitten lentämällä Melbourneen, mistä kotiin. Kahdesta viikosta matkoihin täytyisi varata 5 vrk.
      Ensin kuitenkin pitäisi harkita, mitä Australiassa haluaa nähdä ja kokea.

    • reissunainen5

      Kaksi viikkoa riittää jos ei ole liian vaativa! Itse vietin Ausseissa kuusi viikkoa ja siinä kerkesin kyllä nähdä kaiken haluamani :) Sydneyssä tosin kerkesin viettää vain viisi päivää joka oli ehkä liian vähän, kun tekemistä siellä riittää. Australian sisäiset lennot ovat suht halpoja, joten paikasta toiseen siirtyminen ei pitäisi olla este! Auttaa kun teet jonkinnäköisen suunnitelman, mitä haluat nähdä, missä käydä, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä. Hauskaa reissua, suosittelen lämpimästi!

    • ozozoz

      kyllä tarkoitin lähinnä kooltaan verrattuna. omasta mielestäni kaksi viikkoa ei riitä kuin yhden korkeintaan kahden kaupungin pintapuoliseen näkemiseen, mutta sehän ihan riippuu mitä haluat nähdä ja kuinka paljon :)
      itse olen täällä jo toista vuotta ja en vieläkään ole nähnyt mielestäni paljoa vaikka paljon olen matkustellut aussien sisällä.

    • aussitar3

      Ei riitä juuri mihinkään! Itse olin kaksi kuukautta ja sekin oli mielestäni lyhyt aika, vain pienen osan ehti nähdä.

    • Lovetotravel

      Jos tosiaan vertaa Eurooppaan, niin kyllä riittää, kun vaan miettii, mitä haluaa nähdä ja kokea. Aika moni tekee 3-4 päivän reissuja Euroopan kaupunkeihin tai viikon reissuja Jenkkeihin ja Taikkuihin ja ovat varsin tyytyväisiä näihin reissuihin. Paljoa ei tietenkään ehdi nähdä, mutta kivan reissun tuossakin ajassa saa. Pari kivaa kohdetta ja rela fiilis – kyllä siitä hyvä loma tulee.

    • kossi2

      Jos haluat nahda vain pari kaupunkia niin kylla riittaa kaupunki on aina kaupunki mutta jos haluat nahda oikean australian varaa vuosi taala asunut since1969.

    • Ei kannata lähteä Australiaan asti vain kahdeksi viikoksi. Vähintään kuukausi, niin ehdit kiireettömämmin tutkailla, mitä siellä on tarjolla.

    • aussioioioiiii

      monet viesteistä puhuvat Australian kaupungeista. Mielestäni maan parasta antia ovat mahtava luonto, en niinkään itse lähtisi kaupunkeja katsastamaan....mutta toki makunsa kullakin

    • Hoksataan

      Hei,
      kyllä kaksi viikkoa riittää mainiosti Ausseissa ja matkapäivät päälle.
      Lähden kuukauden kuluttua ja lennän perille, istun patiolla ja joskus jopa nukun siellä ja käyn lähikuppiloissa =samoissa, jos on hyvää tarjottavaa sekä paikalliskaupoissa. Tutustun näin paikallisiin asukkaisiin ja luontoon! Teen yhden junaretken ja yhden ratikka/metropäiväreissun. Kuvaan ne päivät ´rushkameralla`. Käyn oman alani firmassa katsastamassa, mitä siellä tarjotaan ja onko sieltä kotiin tuomisia - mitään? Niissä tapaa paikallisia ja näkee ympäristöä. Näillä pärjää hyvin - kokemuksia tulee enemmän kuin jaksaa tajunta vastaanottaa. Nähtävyyksiä- niitä näen kokomatkan, toiset eivät ole vaan niitä vielä hoksanneet.

    • Perdone

      Minua ihmetyttää tuo asenne, ettei riitä mihinkään. Tottakai riittää joihinkin oleellisiin, tärkeisiin aussikohteisiin.
      Eihän "kaikkea" tarvitse kerralla nähdä ja kokea, huvittaako kaikkia edes lahmata joka nurkka yhteen pötköön?
      Olen tehnyt niin kahden viikon, kuin kuukaudenkin matkan sinne, ja muualle maailmaan kolmenkin kuukauden matkoja, ja kokemukseni mukaan ihan jokaisella matkalla on tullut sopivasti katseltua ja koettua.
      (En ole käynyt Suomenkaan Viaporissa, mutta monta muuta kohdetta kyllä!)
      Palautumista en havainnut lentojen jälkeen tarvitsevani kuin muutaman tunnin tavallista pitemmän unen.
      Sydney, riutat ja jokunen eläinpuisto, tai maaeutukohteissa ohjatun matkan ostamalla (eivät maksa paljon) ehtii nauttia suuresti.
      Ei kun matkaan vain, vaikka sitten kahdeksi viikoksi ; hyvää matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe