Mahtaa kestää kevalla päätös kun on tehnyt oikaisupyynnön hylkäävästä eläkepäätöksestä? Sen tajuan että jos keva ei muuta ratlkaisua-paperit menevät eläkeasioiden muutoslautakuntaan..Se kierros sitten kestääkin kauemmin..
Kauanko?
9
213
Vastaukset
- Eeläkeläinen
mulla meni 10 kk
- hylky-uusi alku
Ja sun tilanen oikaistiin? Siis myönnettiin eläke?Menikä vakuutusoiekuteen vai korjasiko eläkevakuutus sen sinulle puoltavaksi.Pitkät on ajat...
- hylky-uusi alku
siis anteeksi kirj.virheet :D
- arpapeliä
Minulla meni myös yli puoli vuotta,tuli hylätty päätös. Laitoin nyt uuden kun sairaus pahentunut,veikkaan että hylätty tulee taas...
- ihmeellistä asiaa...
Miten saat toimeentulosi päätösten ja valitusten odotusajalta?
Oletko uusien diagnoosien perusteella kela sairauspäivärahalla, ansiosidonnaisella vai peruspäivärahalla?
Mietityttää samat asiat, tosin yksityisellä puolella.
Tässä ammatillista kuntoutuspäätöstä ja kuntoutustuen (anottu 3kk.) päätöstä odotellessa. - arpapeliä
ihmeellistä asiaa... kirjoitti:
Miten saat toimeentulosi päätösten ja valitusten odotusajalta?
Oletko uusien diagnoosien perusteella kela sairauspäivärahalla, ansiosidonnaisella vai peruspäivärahalla?
Mietityttää samat asiat, tosin yksityisellä puolella.
Tässä ammatillista kuntoutuspäätöstä ja kuntoutustuen (anottu 3kk.) päätöstä odotellessa.Olen työkyvyttömänä työnhakijana työkkärissä joten saan työmarkkinatukea sekä toimeentulotuen sossusta. Uusia diagnooseja tullut ja sairudet pahentuneet sekä lääkäri todennut työkyvyttömäksi.
- Turva -45
Saapihan se lääkäri (lääkärit) todeta työkyvyttömäksi, mutta työeläkevakuutusyhtiöissä on eri tyypit,jotka tarkastelevat näitä asioita ja tekevät päätöksiä. Päätöksissä painaa hyvin moni asia ratkaisuja tehtäessä. Esim. omaa tapaustasi verrataan muihin vastaaviin tapauksiin kokonaisuutena!!!!! ja miten näissä ratkaisut tehty (myönteinen vain kielteinen päätös).
Ja hyvinkin tärkeää on, että KUKA lääkäri on B-lausuntosi kirjoittanut!!! Tosi on !
TUntuu,että usein on arpapeliä. - taas hylky
Ihan kamalaa..kun eläkkeen hakijaa näkemättä voidaan tehdä päätöksiä.Eivät koskaan esim soita hakijalle ja kysy miten sairaudet vaikeuttavat elämää ja työssäkäyntiä.
- fibro69
Ei ne eläkelaitoksesta soittele ja kysele. Kannattaa itse olla ahkerasti yhteydessä eläkelaitokseen ja selittää ja selittää ...... ja lähettää kirjallista omaa selvitystä ja epikriisejä ja lausuntoja.
Minä ainakin koen asian noin ja kai ne hermostuivat meikäläiseen koska kolmen hylkypäätöksen jälkeen sain määräaikaisen päätökseen ja nyt tämän vuoden alusta pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083