Etävanhempi menee naimisiin?

ihmeitäkerrakseen

Meillä on meneillään oikeudessa riita etävanhemman maksamasta elatusavun korottamisesta. Nyt sain kuulla että etä menee pian naimisiin, heillä ei ole yhteisiä lapsia.

Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo naimisiinmeno mitenkään tähän elatusavun korotuksesta tulleeseen oikeusprosessiin, eli muuttuko etän tulot jotenkin ettei korotus mene läpi?

Tarkennuksena vielä että ensimmäisellä käräjöinnillä korotus meni läpi ja etä valitti tuomiosta ylemmälle asteelle.

12

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilkunn*****

      Viittaatko tuolla ilmaisulla "meni läpi" siihen, että kaikkia faktoja ei kenties ihan totuudenmukaisesti esitetty, mutta silti korotus meni läpi?

      • ihmeitäkerrakseen

        No omalta osaltani kaikki oli perusteltua jne, sitä en sitten tiedä oliko etällä kaikki ok, oikeus kyllä katsoi korotuksen olevan oikea mutta etän mielestä ilmeisesti ei ja näin ollen valitti tuomiosta. Nyt siten itseäni askarruttaa tuo naimisiin meno, miten tuollainen vaikuttaa elatusavaun laskentaan vai vaikuttaako mitenkään.

        Kyseessä on vain parin-kolmen kympin korotus kun lapsi aloittaa syksyllä koulun jne.

        Tässä(kin) on toki paljon kerrottavaa ja kaikenlaista on vastaan tullut ettei tarvitsisi ottaa vastuuta asioista, mutta pointti tässä avauksessa on siis tuo naimisiin meno, miten se vaikuttaa ?


      • En ole yhäriruikku
        ihmeitäkerrakseen kirjoitti:

        No omalta osaltani kaikki oli perusteltua jne, sitä en sitten tiedä oliko etällä kaikki ok, oikeus kyllä katsoi korotuksen olevan oikea mutta etän mielestä ilmeisesti ei ja näin ollen valitti tuomiosta. Nyt siten itseäni askarruttaa tuo naimisiin meno, miten tuollainen vaikuttaa elatusavaun laskentaan vai vaikuttaako mitenkään.

        Kyseessä on vain parin-kolmen kympin korotus kun lapsi aloittaa syksyllä koulun jne.

        Tässä(kin) on toki paljon kerrottavaa ja kaikenlaista on vastaan tullut ettei tarvitsisi ottaa vastuuta asioista, mutta pointti tässä avauksessa on siis tuo naimisiin meno, miten se vaikuttaa ?

        Ainoastaan miehen tulot vaikuttaa ei naimisiinmeneminen. Älytöntä mennä käräjille parin-kolmenkympin korotusta vaatimaan!
        Meillä ainakin lapsen isä maksaa elarin joka kuukausi ja sen lisäksi vielä joitain kymppejä lapsen menoihin, lisäksi vielä lapsen tilille omaa rahaa.
        Tämä vain siitä syystä koska en ole ruvennut riitelemään enkä vaatimaan korotusta, tyhmintä on pistää asioita ihan käräjien kautta, siinä sitten tappelette ja lapset kärsii!


      • ..........
        En ole yhäriruikku kirjoitti:

        Ainoastaan miehen tulot vaikuttaa ei naimisiinmeneminen. Älytöntä mennä käräjille parin-kolmenkympin korotusta vaatimaan!
        Meillä ainakin lapsen isä maksaa elarin joka kuukausi ja sen lisäksi vielä joitain kymppejä lapsen menoihin, lisäksi vielä lapsen tilille omaa rahaa.
        Tämä vain siitä syystä koska en ole ruvennut riitelemään enkä vaatimaan korotusta, tyhmintä on pistää asioita ihan käräjien kautta, siinä sitten tappelette ja lapset kärsii!

        Olen samaa mieltä siitä, että on tyhmää mennä käräjille asti parin kympin takia (puolin ja toisin!), mutta maailman typerin peruste on tuo "meillä lapsen isä maksaa...". Vaikka teillä kuinka niin tapahtuu, niin se ei todellakaan tarkoita, että kaikki isät maksavat mielellään enemmän kuin laki vaatii.


      • ihmeitäkerrakseen
        .......... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että on tyhmää mennä käräjille asti parin kympin takia (puolin ja toisin!), mutta maailman typerin peruste on tuo "meillä lapsen isä maksaa...". Vaikka teillä kuinka niin tapahtuu, niin se ei todellakaan tarkoita, että kaikki isät maksavat mielellään enemmän kuin laki vaatii.

        Näinpä, meillä kun etä ei osallistu millään tavalla lapsen elämään, ei edes joulukorttia :( Tässä tapauksessa se kymppikin on aina tervetullut.


      • En ole yhäriruikku
        ihmeitäkerrakseen kirjoitti:

        Näinpä, meillä kun etä ei osallistu millään tavalla lapsen elämään, ei edes joulukorttia :( Tässä tapauksessa se kymppikin on aina tervetullut.

        Tarkoitin sitä, että voisi moni muukin isä maksaa tai huomioida lastaan enemmän jos äiti ei heti alkaisi käymään sotaa jostain paristakympistä.
        Kyllä meilläkin isä pääsee paljon vähemmällä vastuulla ja kustannuksilla mutta en siltikään jaksa ruveta tappelemaan.
        Jos vanhemmat ovat jonkinmoisessa väleissä keskenään niin silloin lapsellakin on mukavampaa, eikä tartte olla keskellä eronneiden vanhempien riitelyä.

        Kyllä kait riitaa on ollut perheessä jo ihan tarpeeksi eikait kukaan ole ihan huvikseen eronnut.


      • Anonyymi
        En ole yhäriruikku kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että voisi moni muukin isä maksaa tai huomioida lastaan enemmän jos äiti ei heti alkaisi käymään sotaa jostain paristakympistä.
        Kyllä meilläkin isä pääsee paljon vähemmällä vastuulla ja kustannuksilla mutta en siltikään jaksa ruveta tappelemaan.
        Jos vanhemmat ovat jonkinmoisessa väleissä keskenään niin silloin lapsellakin on mukavampaa, eikä tartte olla keskellä eronneiden vanhempien riitelyä.

        Kyllä kait riitaa on ollut perheessä jo ihan tarpeeksi eikait kukaan ole ihan huvikseen eronnut.

        Jos äiti ei heti alkaisi... mistä päättelit että heti alkoi?


      • Anonyymi
        En ole yhäriruikku kirjoitti:

        Ainoastaan miehen tulot vaikuttaa ei naimisiinmeneminen. Älytöntä mennä käräjille parin-kolmenkympin korotusta vaatimaan!
        Meillä ainakin lapsen isä maksaa elarin joka kuukausi ja sen lisäksi vielä joitain kymppejä lapsen menoihin, lisäksi vielä lapsen tilille omaa rahaa.
        Tämä vain siitä syystä koska en ole ruvennut riitelemään enkä vaatimaan korotusta, tyhmintä on pistää asioita ihan käräjien kautta, siinä sitten tappelette ja lapset kärsii!

        Eli sinä haet käräjiltä parin kympin korotusta isää kiusaten ja riitaa haastaen.

        Sietäisit hävetä!

        Ymmärrän oikein hyvin että isä on sinut, katkeran naisen jättänyt ja onneksi löytänyt uuden onnen!

        Isä ansaitsee sen ja lapsikin sen uudessa onnellisessa perheessä voi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä haet käräjiltä parin kympin korotusta isää kiusaten ja riitaa haastaen.

        Sietäisit hävetä!

        Ymmärrän oikein hyvin että isä on sinut, katkeran naisen jättänyt ja onneksi löytänyt uuden onnen!

        Isä ansaitsee sen ja lapsikin sen uudessa onnellisessa perheessä voi hyvin.

        Ehkä tuo asia on jo ratkennut, kun aloituksesta aikaa 12 vuotta lapsi jo ehkä aikuinen.


    • ljnholjdölkjf

      Jos ovat jo aiemmin asuneet yhdessä, naimisiin meno ei vaikuta asiaan mitenkään. Ainoastaan jos uusi aviopuoliso jostain syystä (hoitovapaa jos lapsia tulee, sairaseläke tms...) tulee varattomaksi ja kyvyttömäksi elättämään itseään, avioliiton myötä exäsi voi vähentää omista tuloistaan elatusvelvollisuudebn nykyistä puolisoaan kohtaan. Mutta siis vain siinä tapauksessa vaikuttaa, jos niin käy. Jos uusi puoliso tienaa miljoonia, se ei vaikuta mitenkään.

      Asuinkustannuksiksi yhdessä asuvilla lasketaan puolet asuinkustannuksista, jos puolisokin siis on kyvykäs oman puolikkaansa maksamaan.

    • Anonyymi

      Samassa teloudessa oleva vaikuttaa ainakin siten, että elatusvelvollisen ( koskee etää ja lähiä) asumiskustannukset puolitetaan.

      • Anonyymi00012

        Kari ei ole voinut tavata heitä, koska lähes 20 vuotta sitten lastenvalvojat, joilla ei ole oikeuksia puuttua vanhempien asioihin antoivat jonkin lausunnon, joka hieman nyöhemmin, muistaakseni 2007, todettiin perättömäksi tuomioistuimessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe