Jos asunnon nykyinen vuokralainen saa opintoihinsa asumislisää ja opintotukea, voiko myös asuntoon muuttava alivuokralainenkin saada? vaikuttaako nykyisen vuokralaisen tukiin? Voiko tätä jotenkin kiertää, ettei vaikuttaisi ja molemmat saisivat tukea?
Alivuokralainen tuet?
2
899
Vastaukset
- efwadWQ
Sinä olet vuokralainen, ja maksat asunnon omistajalle vuokraa. Jos hankit alivuokralaisen, hän maksaa sinulle vuokraa, jonka sinä maksat asunnon omistajalle.
Esimerkiksi: kaksio, jonka vuokra on 800e. Maksat itse vuokrastasi 200e (päästä heitettyjä lukuja), ja asumistuki kattaa loput 600e. Mikäli hankit alivuokralaisen, joka maksaa sinulle vaikka 200e/kk, asumistukeasi vähennetään saman verran. Eli et voi missään tapauksessa yrittää "tehdä voittoa" muiden kustannuksella ja samalla nostaa tukia huoletta. Alivuokralainenkin kun tekee ihan oikean sopimuksen.
SIIS: 600 200e omaa rahaa vs 400 200 omaa 200 alivuokralainen
Ei jää mitään käteen ja joudut sietämään toista perseapinaa vuokra-asunnossa.
Tiedän, mitä yrität tehdä. Olet ketku pelle joka pitäisi viedä mökin taakse ja...!- faredi
Höpö höpö. Alivuokralaisen maksamat vuokrat kasvattavat vain pääomatuloja, jotka lasketaan siis mukaan vuosituloihin. Eli et voi tehdä silloin yhtä paljon töitä kuin ilman alivuokralaista, mutta toisaalta saat helpommin enemmän rahaa. Varsinkin jos alivuokralainen on kaverisi niin voi kikkailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2441801Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys131242Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2051176Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851095Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60893TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 62845
- 51816
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61773Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva125767