reseptit?

mies

moi tota saaks mitään unilääkettä ilman reseptiä?vai pitääks olla aina resepti mukana?jos on joitain jota saa ilman reseptiä ni onko ne tehokkaita?

17

23883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain reseptillä

      Uni-ja nukahtamislääkkeet vain reseptillä.
      Vapaasti saatavilla apteekissa esim Valrian joka
      on tarkoitettu jännitystiloihin ja unihäiriöihin.
      Joillekin siitä on ollut apua.Itse kokeilin ja tomihan se vaikka minulla on ollut tosi vaikeita nukahtamisongelmia. Luontaituotekaupasta saa myös
      jotain rohdoksia. Kaikkea kannattaa ainakin kokeilla.

      • mies

        ok...voiko saada muuten yliannostusta ilman reseptiä olevista unilääkkeistä?vai onko ne niin turvallisia että voi syödä vaikka koko purkin ilman että potkaisee tyhjää....


      • Vain reseptillä
        mies kirjoitti:

        ok...voiko saada muuten yliannostusta ilman reseptiä olevista unilääkkeistä?vai onko ne niin turvallisia että voi syödä vaikka koko purkin ilman että potkaisee tyhjää....

        Mitään lääkettä ei pitäisi ottaa enemmän kuin suositellaan.Esim.Valrianissa joka on kolmiolääke annostus on 1-2tab 2-4kertaa päivässä.Sitä en tiedä potkaisetko tyhjää jos purkillisen kippaat.Miksi muuten tarvitsisi syödä enemmän kuin on tarpeen? Jos todella kärsit unettomuudesta tai nukahtamisvaivasta niin kokeile oikealla annostuksella jotain rohdosvalmistetta,ja jos ei tehoa niin sitten lääkärin pakeille.


      • sleeper
        mies kirjoitti:

        ok...voiko saada muuten yliannostusta ilman reseptiä olevista unilääkkeistä?vai onko ne niin turvallisia että voi syödä vaikka koko purkin ilman että potkaisee tyhjää....

        Kuulostaa siltä, että unettomuutesi ei ratkea luontaisaineilla. Valriania voi toki syödä purkillisen, ei siihen kuole, mutta sen teho on aika mieto, yhden pilsnerin luokkaa. Kolmio purkin kyljessä hieman hymyilyttää. Taitaa olla apteekkareiden inside vitsi.

        Jos menet lääkerille, hän luultavasti tarjoaa jotain Remoronia, joka on väsyttävä mielialalääke. Varsinaisia unilääkkeitä kuten imovane ja tenox ei lääkäriltä irtoa ihan defaulttina.


      • luontaistuotteet
        sleeper kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että unettomuutesi ei ratkea luontaisaineilla. Valriania voi toki syödä purkillisen, ei siihen kuole, mutta sen teho on aika mieto, yhden pilsnerin luokkaa. Kolmio purkin kyljessä hieman hymyilyttää. Taitaa olla apteekkareiden inside vitsi.

        Jos menet lääkerille, hän luultavasti tarjoaa jotain Remoronia, joka on väsyttävä mielialalääke. Varsinaisia unilääkkeitä kuten imovane ja tenox ei lääkäriltä irtoa ihan defaulttina.

        Valrian tunnetusti auttaa,riippuu miten vaikeasta unihäiriöstä on kyse.Valrian niminen rauhoittavalääke löytyy vieläkin lääkäreiden Pharma Fennicasta,on todennäköisesti vapautunut reseptiltä joskus,ja olisiko miedompaa nyt.Kolmio voi hymyilyttää, mutta kolmio purkissa merkkaa aina sitä ettei ole suositeltavaa ajaa esim autoa jos on lääkettä nauttinut.Stilnoc ja Imovane on hyviä unilääkkeitä.Stilnoc ei tosin takaa pitkää yöunta vaan auttaa nukahtamaan. Tenoxia ei pitäisi herkästi ottaa,siihen jää nopeasti koukkuun.Remeron on hyvä unenantaja pienellä annostuksella.Lääkäri räätälöi kyllä jokaiselle sopivan lääkityksen.


      • Ovidiu
        luontaistuotteet kirjoitti:

        Valrian tunnetusti auttaa,riippuu miten vaikeasta unihäiriöstä on kyse.Valrian niminen rauhoittavalääke löytyy vieläkin lääkäreiden Pharma Fennicasta,on todennäköisesti vapautunut reseptiltä joskus,ja olisiko miedompaa nyt.Kolmio voi hymyilyttää, mutta kolmio purkissa merkkaa aina sitä ettei ole suositeltavaa ajaa esim autoa jos on lääkettä nauttinut.Stilnoc ja Imovane on hyviä unilääkkeitä.Stilnoc ei tosin takaa pitkää yöunta vaan auttaa nukahtamaan. Tenoxia ei pitäisi herkästi ottaa,siihen jää nopeasti koukkuun.Remeron on hyvä unenantaja pienellä annostuksella.Lääkäri räätälöi kyllä jokaiselle sopivan lääkityksen.

        Ei Tenoxiin jää sen helpommin koukkuun kuin Imovaneen tai Stilnoctiin. Vaikka viimeksi mainitut eivät ole bentsoja, käyttäytyvät ne samalla tavalla ja koukuttavat potilaan aivan yhtä lailla. Sitä paitsi satunnaisesti käytettynä ei jää kyllä koukkuun mihinkään unilääkkeeseen.

        Valrian on kyllä lähinnä vitsi. Remeron taas lihottaa, koska sen vaikutus kohdistuu ruokahalua kiihdyttävään keskukseen aivoissa.


      • Keijo Kemikaali
        luontaistuotteet kirjoitti:

        Valrian tunnetusti auttaa,riippuu miten vaikeasta unihäiriöstä on kyse.Valrian niminen rauhoittavalääke löytyy vieläkin lääkäreiden Pharma Fennicasta,on todennäköisesti vapautunut reseptiltä joskus,ja olisiko miedompaa nyt.Kolmio voi hymyilyttää, mutta kolmio purkissa merkkaa aina sitä ettei ole suositeltavaa ajaa esim autoa jos on lääkettä nauttinut.Stilnoc ja Imovane on hyviä unilääkkeitä.Stilnoc ei tosin takaa pitkää yöunta vaan auttaa nukahtamaan. Tenoxia ei pitäisi herkästi ottaa,siihen jää nopeasti koukkuun.Remeron on hyvä unenantaja pienellä annostuksella.Lääkäri räätälöi kyllä jokaiselle sopivan lääkityksen.

        Mun oli yhdessä vaiheessa pakko vaihtaa Stilnoct takaisin Tenoxiin (lääkärin kanssa tietenkin).
        Tuo tsolpideemi (Stilnoct ym.) oli mulle todella pahasti koukuttava aine, jota piti ottaa enemmän ja enemmän kerralla. Ei enää koskaan sitä! Tenoxilla mopo on pysynyt huomattavasti paremmin käsissä, vaikka yksilöllisestihän nämä lääkkeet vaikuttavat. Mutta tosiaan mulle Stilnoct ei kyllä sovi unilääkkeeksi, ei mitenkään. Pitäisin sitä potentiaalisesti huomattavasti vaarallisempana kuin näitä bentsoja, varsinkin kun siihen liittyy ns. "mielenkiintoisempia" väärinkäyttömahdollisuuksia kuin esim. Tenoxiin.


      • katti
        Ovidiu kirjoitti:

        Ei Tenoxiin jää sen helpommin koukkuun kuin Imovaneen tai Stilnoctiin. Vaikka viimeksi mainitut eivät ole bentsoja, käyttäytyvät ne samalla tavalla ja koukuttavat potilaan aivan yhtä lailla. Sitä paitsi satunnaisesti käytettynä ei jää kyllä koukkuun mihinkään unilääkkeeseen.

        Valrian on kyllä lähinnä vitsi. Remeron taas lihottaa, koska sen vaikutus kohdistuu ruokahalua kiihdyttävään keskukseen aivoissa.

        oon käyttäny nyt 2 vuotta tenoxia pahaan unettomuuteen. ekaks riitti puolikas, sit piti annosta aina vaan lisätä et edes jotain vaikuttais nyt on jo otettava 2 kpl, aina ei auta sekään. eli koukussa ollaan, mut ei voi mitään, parempi sekin kun yökaudet valvoa. sivuvaikutuksena tulee kyl (ainakin isommilla annoksilla) aamulla päänsärky ja tokkura, joka lähtee vasta kun on saanu tupla-espresson kitusiin.
        mitens muilla, onko toleranssi noussut?


      • Hmm..
        Keijo Kemikaali kirjoitti:

        Mun oli yhdessä vaiheessa pakko vaihtaa Stilnoct takaisin Tenoxiin (lääkärin kanssa tietenkin).
        Tuo tsolpideemi (Stilnoct ym.) oli mulle todella pahasti koukuttava aine, jota piti ottaa enemmän ja enemmän kerralla. Ei enää koskaan sitä! Tenoxilla mopo on pysynyt huomattavasti paremmin käsissä, vaikka yksilöllisestihän nämä lääkkeet vaikuttavat. Mutta tosiaan mulle Stilnoct ei kyllä sovi unilääkkeeksi, ei mitenkään. Pitäisin sitä potentiaalisesti huomattavasti vaarallisempana kuin näitä bentsoja, varsinkin kun siihen liittyy ns. "mielenkiintoisempia" väärinkäyttömahdollisuuksia kuin esim. Tenoxiin.

        Stilnoctin kanssa ollaan täälläkin vähän hukassa. Juuri nytkin aika helkkarin paha olo, kun muistaakseni 4 niitä söin ja taisin oksentaakin jossain vaiheessa. Aiheuttavat ainakin itselle aika pahan sekaisuuden ja vaikka päättäisikin että syö vain yhden ja menee "ihan kohta" sänkyyn, niin siinä vaiheessa kun lääke alkaa vaikuttamaan, niin lupaukset unohtuvat. Tai jos se yksi ei saa mitään aikaan, niin tulee otettua myös herkästi toinen.

        Sen verran homma on kurissa, että en uusi reseptiä korkeintaan kuukauden välein. Kuitenkin ne pari viimeistä viikkoa ovat aika tuskaista odottelua. Pari vuotta on nyt tätä rataa mennyt ja pitkään on mietitty vaihtoehtoisia lääkkeitä, mutta ei ole jotenkin uskaltanut/muistanut ottaa tuota puheeksi lääkärin kanssa. Jotain on kuitenkin unettomuuteen otettava että saan pidettyä itseni työkykyisenä.


      • Uneton
        Hmm.. kirjoitti:

        Stilnoctin kanssa ollaan täälläkin vähän hukassa. Juuri nytkin aika helkkarin paha olo, kun muistaakseni 4 niitä söin ja taisin oksentaakin jossain vaiheessa. Aiheuttavat ainakin itselle aika pahan sekaisuuden ja vaikka päättäisikin että syö vain yhden ja menee "ihan kohta" sänkyyn, niin siinä vaiheessa kun lääke alkaa vaikuttamaan, niin lupaukset unohtuvat. Tai jos se yksi ei saa mitään aikaan, niin tulee otettua myös herkästi toinen.

        Sen verran homma on kurissa, että en uusi reseptiä korkeintaan kuukauden välein. Kuitenkin ne pari viimeistä viikkoa ovat aika tuskaista odottelua. Pari vuotta on nyt tätä rataa mennyt ja pitkään on mietitty vaihtoehtoisia lääkkeitä, mutta ei ole jotenkin uskaltanut/muistanut ottaa tuota puheeksi lääkärin kanssa. Jotain on kuitenkin unettomuuteen otettava että saan pidettyä itseni työkykyisenä.

        itse olen ollut koukussa stilnoctiin jo lähes 4 vuotta, apua on turha yrittää löytää irtipääsemiseen...noin parikymmentä eri lekuria käynyt läpi ja kaikki vaan joko uusii reseptin tai ohjaa seuraavan puheille. Olen jo alkanut miettiä ihan vieroituksen vaihtoehtoa, mutta mistään ei oikein löydy neuvoa siihenkään miten kyseiseen paikkaan pääsisi. ja riippuvuus jatkuu ja jatkuu...


      • UniRytmitön
        Uneton kirjoitti:

        itse olen ollut koukussa stilnoctiin jo lähes 4 vuotta, apua on turha yrittää löytää irtipääsemiseen...noin parikymmentä eri lekuria käynyt läpi ja kaikki vaan joko uusii reseptin tai ohjaa seuraavan puheille. Olen jo alkanut miettiä ihan vieroituksen vaihtoehtoa, mutta mistään ei oikein löydy neuvoa siihenkään miten kyseiseen paikkaan pääsisi. ja riippuvuus jatkuu ja jatkuu...

        Hei!

        Myös minä kärsin unihäiriöistä, ties monettako vuotta.
        En tiedä mistä johtuu, mutta mulla unta riittää aina aamuyöstä n. klo 15 saakka iltapäivällä, klo 18 maissa alkaa vireystaso nousta ja. klo 23 olen virkeimmilläni. Tämä unihäiriö ei haittaisi kait jos ei tarvis käydä töissä.
        Mut vaikka heräisin säännöllisesti aamuisin klo 7, oon aina viimeistään keskipäivällä-iltapäivällä nuutunut. Ja vaikka joskus menisin uni / nukahtamislääkkeen voimin nukkumaan klo 21, nukun silti aamuisin pitkään. Ihme juttu.

        Itsellä on käytössä melatoniini (suosittelen). Sitä käytän joka ilta, se väsyttää mutten pääse uneen. Lisäksi on Triptyl ja Stilnoct.
        Stilnoctia otin jossain vaiheessa monta illalla, nyt olen pikkuhiljaa laskenut määrän yhteen kappaleeseen kun tajusin että alkaa lähteä käsistä.
        Paras keino on ollut tyhjä maha iltaisin, olen n. 3-4 h syömättä ennen lääkkeenottoa niin pienempi määrä riittää. Nytkin valvon että saan mahan tyhjäksi.

        Tsemppiä kaikille unettomille - ja ainakin mua lohduttaa etten ole tämän ongelman kanssa yksin.

        Sellanen kysymys vielä Stilnocteista,miten käyttö vaikuttaa pitkän ajan kuluessa? Oon käyttänyt nyt n. vuoden, reseptillä tietty. Oon yrittänyt löytää netistä, mutta suomenkielisiltä sivuilta en löydä ja englanninkieleni on surkeaa...


      • Bluuska
        katti kirjoitti:

        oon käyttäny nyt 2 vuotta tenoxia pahaan unettomuuteen. ekaks riitti puolikas, sit piti annosta aina vaan lisätä et edes jotain vaikuttais nyt on jo otettava 2 kpl, aina ei auta sekään. eli koukussa ollaan, mut ei voi mitään, parempi sekin kun yökaudet valvoa. sivuvaikutuksena tulee kyl (ainakin isommilla annoksilla) aamulla päänsärky ja tokkura, joka lähtee vasta kun on saanu tupla-espresson kitusiin.
        mitens muilla, onko toleranssi noussut?

        tenoxiin tulee musta tosi vähästä korkee tole, vaikka ei edes joka viikko niitten avulla yritä saada unta. Yleensä sen 2-5 vaatii että pääsee nukkumaan jos on unirytmiongelmia..

        Mut jos lekurilta kyselisit vaik jostain vaihtoehtoisesta unilääkkeestä jos tenoxit ei skulaa..
        imovane oli ihan jees (paitsi se raudan maku suussa) mut sit se tole tuli ku tyhjästä et alkuun 1 riitti ja ku kävi hakemassa hoiperrellen kolmatta ja sit vast pääs nukkuu vaikka motoriikka oli jo menossa :P mut sit taas tos joku aika sitte vaik otti suoraa sen 3 niin ei mitään O__O


      • No vittu unilääke
        Keijo Kemikaali kirjoitti:

        Mun oli yhdessä vaiheessa pakko vaihtaa Stilnoct takaisin Tenoxiin (lääkärin kanssa tietenkin).
        Tuo tsolpideemi (Stilnoct ym.) oli mulle todella pahasti koukuttava aine, jota piti ottaa enemmän ja enemmän kerralla. Ei enää koskaan sitä! Tenoxilla mopo on pysynyt huomattavasti paremmin käsissä, vaikka yksilöllisestihän nämä lääkkeet vaikuttavat. Mutta tosiaan mulle Stilnoct ei kyllä sovi unilääkkeeksi, ei mitenkään. Pitäisin sitä potentiaalisesti huomattavasti vaarallisempana kuin näitä bentsoja, varsinkin kun siihen liittyy ns. "mielenkiintoisempia" väärinkäyttömahdollisuuksia kuin esim. Tenoxiin.

        joo että kokeilin tenoxia eikä muuta vaikutusta ollukko piristyi vaan. Eli jos kohtuudella käyttää sillon kun ei unta saa niin stilnoct on hyvä vaihtoehto. Mutta ihmisethän on erinlaisia että Tenox voi vaikuttaa joillekin paremmin ja toisille taas ei yhtään. Näin minun kokemuksilla. Enkä vedä mitä hirveitä annoksia sitä stilnoctia. Sitä täytyy rajoittaa ettei tole kasva.


      • Hilutyttö
        Keijo Kemikaali kirjoitti:

        Mun oli yhdessä vaiheessa pakko vaihtaa Stilnoct takaisin Tenoxiin (lääkärin kanssa tietenkin).
        Tuo tsolpideemi (Stilnoct ym.) oli mulle todella pahasti koukuttava aine, jota piti ottaa enemmän ja enemmän kerralla. Ei enää koskaan sitä! Tenoxilla mopo on pysynyt huomattavasti paremmin käsissä, vaikka yksilöllisestihän nämä lääkkeet vaikuttavat. Mutta tosiaan mulle Stilnoct ei kyllä sovi unilääkkeeksi, ei mitenkään. Pitäisin sitä potentiaalisesti huomattavasti vaarallisempana kuin näitä bentsoja, varsinkin kun siihen liittyy ns. "mielenkiintoisempia" väärinkäyttömahdollisuuksia kuin esim. Tenoxiin.

        Hyvä,että tajusit vaihtaa ajoissa.Ooon 38,ja melkein 10 vuotta koukussa stilkkareihin,katkasuhoitoja siinä välissä,mutta kun pahalle antaa pikkusormen,niin...asiallisia neuvoja otetaan vastaan.


      • Gere456

    • gvhbnjmkl,ö.

      Pih pah, morttelilla murskaan Stilnoctit ja vedän suoraan nokkaan. Täyttä paskaa, mutta jospa toi pumppu viimeinkin armahtaisi tästä totaalisesta paskasta.

      Haistakaa vittu, ainakaan en vie ketään mukanani. Paitsi ehkä just sut.

    • Vejer33

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe