Paljon tienaa

truck

elikkä paljonko tuolla ajohommalla sitten tienaa ylipäätänsä...olen itse aivan eri hommissa tällä hetkellä jossa tienaa noin 8.0-9.0 e tunnilta ilman kummempia lisiä..aika kehno..olen 22 vuotias.
ja ajattelin hommata tuon C-kortin ja alkaa ajotöihin...kertokaa mitä tiedätte hommasta...hyvät ja huonot puoolet??..
kiitos.

13

4526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllikuski

      Liiton mukaan rekan ajossa tienaa n.9.76e tunti ilta ja yö-työ lisät ja päivärahat eli kokopv raha n.29e! Mutta se on työn antajasta kiinni mitä ne suostuu maksamaan ja miten paljon ja lisät on sopimus kysymys.kyllä hyvät kuskit tienaa ja tulevat hyvin toimeen.miinuksena tosin on pitkät päivät jolla tosin iso tili tehdään..

      • Olli

        Olen pikkupojasta saakka ihaillut rekkakuskeja jotka vetävät 22metristä yhdistelmää aikataulussa määränpäähän.Jos palkka on alle 10€ tunnissa niin se on perseestä.Itse istun valvomossa ja seuraan monitorista kun paperirullat paisuu.Minulle maksetaan palkkaa 17.28€tunnissa vaikken tee yhtään mitään.Minusta rekkakuski on tosi ammattilainen ja liksa pitäis olla sen mukaan.Oikein hävettää.


      • hese
        Olli kirjoitti:

        Olen pikkupojasta saakka ihaillut rekkakuskeja jotka vetävät 22metristä yhdistelmää aikataulussa määränpäähän.Jos palkka on alle 10€ tunnissa niin se on perseestä.Itse istun valvomossa ja seuraan monitorista kun paperirullat paisuu.Minulle maksetaan palkkaa 17.28€tunnissa vaikken tee yhtään mitään.Minusta rekkakuski on tosi ammattilainen ja liksa pitäis olla sen mukaan.Oikein hävettää.

        Olen sanaton, siis sinun huomioinnista, koska yritän alalla olleena, piirtää kuski kolleekoille, mitä muiden alojen ammatti-ihmiset tienaavat, eikä tarvitse pitkästä päivästä puhua.
        Mutta kun vielä kuskit polkevat sen pienenkin tuntipalkan kaikennäköisillä urakoilla, jotka kusee kintuille, että paukkuu, miten tälle alalle on sikiytynyt näin laskutaidottomia, jokainenhan on vissiin koulun läpikäynyt. Jätkät kehuu yöbaareissa ansioitaan, jotka ei kestä päivänvaloa. Olen todennut aikaisemminkin, kun kaikki tunnit otetaan huomioon näillä "urakka" kuskeilla, tuntipalkka jää alle 5€/h, ja se on tosi!!!! Olen samaa mieltä, vituttaa.....


      • Broidi
        hese kirjoitti:

        Olen sanaton, siis sinun huomioinnista, koska yritän alalla olleena, piirtää kuski kolleekoille, mitä muiden alojen ammatti-ihmiset tienaavat, eikä tarvitse pitkästä päivästä puhua.
        Mutta kun vielä kuskit polkevat sen pienenkin tuntipalkan kaikennäköisillä urakoilla, jotka kusee kintuille, että paukkuu, miten tälle alalle on sikiytynyt näin laskutaidottomia, jokainenhan on vissiin koulun läpikäynyt. Jätkät kehuu yöbaareissa ansioitaan, jotka ei kestä päivänvaloa. Olen todennut aikaisemminkin, kun kaikki tunnit otetaan huomioon näillä "urakka" kuskeilla, tuntipalkka jää alle 5€/h, ja se on tosi!!!! Olen samaa mieltä, vituttaa.....

        Mäkki mainosti tarjotinalustoissaan, että heillä tienaa keskimäärin 10.30/tunti. Jos laskuissa on mukana jokakesäiset ekatyöpaikkaihmiset, niin vakkari tienaa ihan hyvin verrattuna rekkakuskiin. Kumpikohan on vaativampaa työtä?


      • Havainnoitsija
        Olli kirjoitti:

        Olen pikkupojasta saakka ihaillut rekkakuskeja jotka vetävät 22metristä yhdistelmää aikataulussa määränpäähän.Jos palkka on alle 10€ tunnissa niin se on perseestä.Itse istun valvomossa ja seuraan monitorista kun paperirullat paisuu.Minulle maksetaan palkkaa 17.28€tunnissa vaikken tee yhtään mitään.Minusta rekkakuski on tosi ammattilainen ja liksa pitäis olla sen mukaan.Oikein hävettää.

        > jotka vetävät 22metristä yhdistelmää

        Se oli joskus jotain tuo 22 metriä.

        Minun havaintojeni mukaan tämän päivän yhdistelmät ovat valtaosin 25,25-metrisiä eli niin pitkiä kuin pykälät sallivat.
        Itse en ole koskaan ajanut 17,6-metristä pidempää ja siitäkin on jo neljättäkymmentä vuotta.


    • Lentäjän orja

      Viimeisinä markkavuosina lentokoneen kuormaajat tienasivat noin 16 000/kk, työnarkkarit jopa 270 000/vuosi, joten siinä referenssiä. Jos rekan ajo on mitä haluat niin sitten,

    • Bussikuski

      Bussikuskina tienaa peruspalkan noin 10. euroa tunti, pitkiä päiviä, hankalia asiakkaita, kireät aikataulut, palkattomat tauot keskellä päivää.
      kuka hullu kauna jaksaa ajaa tälläisellä palkalla, palkkaa korottavat ,vain yö ja pyhätyöt ja aina olet väsynyt.
      Taidankin lähteä Maccariin kysymään hommia ,tai sitten varastomieheksi, pääsee sentään vessaan tarvittaessa.

      • hese

        Eikö meidän kuljetusalalla, pidä ruveta vaatimaan ammattimiehen liksaa, ei kymppi ole kuin almu, tästä vaativasta hommasta, joihin tulee vaatimuksia viranomaisilta, eu:sta, asiakkailta.
        Minun mielestä 14-15€/h perustunti, plus lisät, näin alkuun, sitten kontrolli maantielle, jotta nämä "urakkamiehet" napsitaan syrjään, joille palkka eikä vapaa-aika ei ole tärkeää, niin kuin
        näillä palstoilla todetaan, pitää ajaa pitkää päivää, jotta saa tilin, jolla elää....murinaa...


      • ahtaaja kans
        hese kirjoitti:

        Eikö meidän kuljetusalalla, pidä ruveta vaatimaan ammattimiehen liksaa, ei kymppi ole kuin almu, tästä vaativasta hommasta, joihin tulee vaatimuksia viranomaisilta, eu:sta, asiakkailta.
        Minun mielestä 14-15€/h perustunti, plus lisät, näin alkuun, sitten kontrolli maantielle, jotta nämä "urakkamiehet" napsitaan syrjään, joille palkka eikä vapaa-aika ei ole tärkeää, niin kuin
        näillä palstoilla todetaan, pitää ajaa pitkää päivää, jotta saa tilin, jolla elää....murinaa...

        Samaa mieltä noista palkoista. Kuskilla on alla kallis rekka ja lisäksi lastin arvo. 15 egee on mun mielestä minimipalkka tollaisesta työstä.


      • MaNi
        ahtaaja kans kirjoitti:

        Samaa mieltä noista palkoista. Kuskilla on alla kallis rekka ja lisäksi lastin arvo. 15 egee on mun mielestä minimipalkka tollaisesta työstä.

        Onhan se nyt aika kieroo, että irtoperähommissa kilometritaksat on euron paikkeilla (?!) Tuleehan tossa useemmiten paluukuormat kanssa, mutta kun takseilla on samat taksat, niin voi kysyä onkohan nyt laskettu kaikki ihan oikein... TAKSAT SIIS KUSTANNUSTEN KANSSA OIKEALLE TASOLLE, ETTÄ SAADAAN OIKEAT PALKAT MAKSETTUA! Kysyntä ja tarjonta vaan kohtaavat jo tällä tasolla, niin minkäs teet. Ei turhaan haukuta rekkakuskeja, kun puoli-ilmaiseksi töitä tekevät (vaikka eipä valtiovaltakaan erityisen avulias ole ollu).

        Kokemusta multa löytyy niin taksista, kuin (täys)perällä ajelusta ja voin kertoa, etteipä tolla taksin ajelullakaan kummoisemmin tienata, vaikka niin ihmiset tuntuvatkin luulevan...


      • ahtaaja kans
        MaNi kirjoitti:

        Onhan se nyt aika kieroo, että irtoperähommissa kilometritaksat on euron paikkeilla (?!) Tuleehan tossa useemmiten paluukuormat kanssa, mutta kun takseilla on samat taksat, niin voi kysyä onkohan nyt laskettu kaikki ihan oikein... TAKSAT SIIS KUSTANNUSTEN KANSSA OIKEALLE TASOLLE, ETTÄ SAADAAN OIKEAT PALKAT MAKSETTUA! Kysyntä ja tarjonta vaan kohtaavat jo tällä tasolla, niin minkäs teet. Ei turhaan haukuta rekkakuskeja, kun puoli-ilmaiseksi töitä tekevät (vaikka eipä valtiovaltakaan erityisen avulias ole ollu).

        Kokemusta multa löytyy niin taksista, kuin (täys)perällä ajelusta ja voin kertoa, etteipä tolla taksin ajelullakaan kummoisemmin tienata, vaikka niin ihmiset tuntuvatkin luulevan...

        Voipi olla, että en ihan saanut oikeata käsitystä sun jutustas, mut mä tarkoitin sitä, että rekkakuskit ansaitsivat parempaa liksaa, kun ottaa huomioon yhdistelmän kuorman arvon. Joteskin tuntuu, että nää miehet on talkoissa:).


      • drontti
        hese kirjoitti:

        Eikö meidän kuljetusalalla, pidä ruveta vaatimaan ammattimiehen liksaa, ei kymppi ole kuin almu, tästä vaativasta hommasta, joihin tulee vaatimuksia viranomaisilta, eu:sta, asiakkailta.
        Minun mielestä 14-15€/h perustunti, plus lisät, näin alkuun, sitten kontrolli maantielle, jotta nämä "urakkamiehet" napsitaan syrjään, joille palkka eikä vapaa-aika ei ole tärkeää, niin kuin
        näillä palstoilla todetaan, pitää ajaa pitkää päivää, jotta saa tilin, jolla elää....murinaa...

        Usein vain kuulee kitinää, että liittolaiset vain haluavat lisää palkkaa tekemättä mitään. Ylityöt ja muut annetaan sitten kaikille paskapäille, jotka ajavat ilman ylityökorvauksia, ja näitä ylistetään niin vitun ahkerina. Mutta kyllä ihmisen pitäisi tulla toimeen palkallaan, jos tekee töitä 80h/2vko ja seisoskelee tauot palkatta tuolla jossain hevon kuusessa. Jos kerran kuljettajan työ on niin helppoa - "kuka tahansa osaa ajaa autoa" - niin miksi kuljettajat palavat loppuun? En tunne rekkapuolta niin hyvin, mutta bussipuolelle otetaan suoraan koulusta kuljettajia, jotka puristetaan kuivaksi muutamassa vuodessa ja sanotaan sitten, ettei noissa uusissa kuskeissa ole ainesta. No, jos homma on niin löysää ja hyvinpalkattua, niin siitä vaan - meilläkin on firmassa piha täynnä uusia helvetin hienoja autoja, ei muuta kuin toimitusjohtajan juttusille ja ajoon huomenaamuna klo 04.40!

        Mun mielestä ensimmäinen askel olisi, että pääluottamusmiehille annettaisiin todellinen valtuus tarkistaa tuntilaput ja tilinauhat KAIKILTA. Kun palkka on riittävä, se on työnantajankin etu: ei tarvitse ottaa jokaista ajokortillista puupäätä, kun työ on arvostettua ja haluttua. Meillä bussipuolella on tullut viime vuosina asioihin yllättävänkin paljon parannusta, mutta varsinkin rekkapuolella kaikki tuntuu olevan edelleen perseellään.


    • 585124512

      vajaa 13€ tunti, siis kuorma-autolla, ilman kokemusvuosia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2101
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      70
      1523
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1225
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe