milloin sukulaisille vauva hoitoon?

liian nuorena?

Itsellä ei siis vielä ajankohtainen, mutta alkuun kyselisin jo, kun meillä laskettu aika on 8.2.2014 ja lasta odotetaan innolla, mutta heinäkuussa 2014 mieheni täyttää pyöreitä vuosia ja olin jo ennen kuin lapsen tulo oli tiedossa, niin suunnitellut että vuokrattaisiin mökki ja juhlittaisiin kavereiden kanssa mieheni synttäreitä koko viikonloppu, siksi siis nyt kiinostaa asia että voiko lapsen viedä tuolloin koko viikonlopuksi mummulle hoitoon vai onko lapsi tuolloin vielä niin nuori että sen pitää kokoajan olla äidin kanssa? Tuon laskelman mukaan lapsi olisi tuolloin siis 5kk..

57

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuuupelijuu

      Saat tähän varmasti kauhistelevia kommentteja.. Mutta minun mielestä voi jos et imetä tai jos pumppaat maitoa tarpeeksi.. Mutta kaikki vauvat ei huoli pulloa joten varaudu siihen että reissu jää tekemättä. Itse en jättäisi lasta pariksi päiväksi hoitoon juhlimisen takia mutta siitä ei ketään voi tuomita :) j

    • Hyvillä mielin

      Minusta voi hyvin jättää hoitoon. Mutta se tulee olemaan yllättävän vaikeaa sinulle itsellesi:( voi olla että mietit kokoajan miten pienelläsi menee etkä osaa rentoutua.
      Henkilökohtainen mielipiteeni on kyllä että 1 yö ihan ok mutta 2 jo ehkä liikaa.
      Itse opetin vauvan alusta asti myös välillä juomaan pullosta, koska kärsin pahoista univaikeuksista niin isä antoi aina kerran päivässä pullosta jotta sain levätä.
      Oma lapseni oli yhden yön mummolla 4 kk ikäisenä, ikävä oli todella suuri mutta kieltämättä teki hyvää päästä vähän rentoutumaan..:)

      Hyvillä mielin siis voit lähteä jos ei itselle tee pahaa tai vauva ei vierasta pahasti.
      Ja voithan aina tulla yhdenyön jälkeen takaisin kotiin?

    • 4egadgjte

      Niin no siihenpä nyt ei kukaan varmasti voi antaa vastausta voiko vai eikö. Montaa kantaa on ihan varmasti, vaan mitäpä väliä kenenkään mielipiteistä on. Periaatteessa päasiahan on, että lapsella on turvallinen hoitopaikka ja ruokaa (kaikki lapset kun eivät huoli edes pulloa), kyllähän hän hengissä selviää. Sitten on taas eriäviä teorioita siitä mitä kaikkea viikonlopun ero tekee tuonikäiselle lapselle henkisellä tasolla. Siis näitä niin monta tuntia erossa, kun on ikäkuukausia....

      Itse en olisi kyennyt viikonlopuksi lastani jättämään muiden hoiviin vaan olisin ottanut mukaan tai muuttanut suunnitelmia.

    • Ette juhli!

      Kyllähän jokainen hoitaa lapsensa itse. Bileet on biletettävä ennen lapsia.

    • ensuosittele

      En itse kyllä jättäisi noin pinetä kahdeksi yöksi hoitoon. Äiti on niin tärkeä tuossa iässä vielä! Ei tee hyvää vauvalle jos äiti on niin pitkään poissa.. Äiti on kuitenkin se tuki ja turva. Ja jos imetät tuolloin, niin hankalaa tulee olemaan kun joudut pumppaamaan maitoa ennen reissua ja reissun aikana. Ja kaikki lapset ei tosiaan hyväksy pulloa.. Luulen, että kun tulee heinäkuu, niin et todellakaan ole valmis olemaan erossa lapsestani kahta yötä! :)

    • Itse en..

      voisi noin pientä vauvaa viedä yökylään, varsinkaan juhlimisen vuoksi. Kuitenkin äitejä on erilaisia, toiset vie jo hyvinkin pieninä lapset yökylään. Meillä esikoinen oli 1v täyttänyt kun oli ensimmäistä kertaa yökylässä, toinen on nyt 1,5v eikä ole vielä ollut yökylässä koskaan.

      • JätätTE bileet väliin!

        Meillä on tuttavapiirissä näitä joilla oli nuorena (n.25v) lapsia,
        tehdä, elämä kesken. Oli kiire hoidoilla lapsia tekemään ja naimisiin, kun muutkin meni ja teki. Heti lapsen synnyttyä niin kiire sitten kapakoimaan, että imetys lopetettiin siksi. Nyt ovat eronneet avioliitosta kolmikymppisinä ja uuteen suhteeseen odotetaan lapsia. Vahinkoa tulee.

        Kyllähän bileet on biletetty 18 -vuodeksi kun lapsi syntyy!


      • Vtuttaako?
        JätätTE bileet väliin! kirjoitti:

        Meillä on tuttavapiirissä näitä joilla oli nuorena (n.25v) lapsia,
        tehdä, elämä kesken. Oli kiire hoidoilla lapsia tekemään ja naimisiin, kun muutkin meni ja teki. Heti lapsen synnyttyä niin kiire sitten kapakoimaan, että imetys lopetettiin siksi. Nyt ovat eronneet avioliitosta kolmikymppisinä ja uuteen suhteeseen odotetaan lapsia. Vahinkoa tulee.

        Kyllähän bileet on biletetty 18 -vuodeksi kun lapsi syntyy!

        Täällä taas katkerat kakaroidensa orjat raivoaa kun eivät penskojen takia voi tehdä enää mitään kuten ennen, turhapa sitä on muihin purkaa.


      • Tarkennusta kiitos
        Vtuttaako? kirjoitti:

        Täällä taas katkerat kakaroidensa orjat raivoaa kun eivät penskojen takia voi tehdä enää mitään kuten ennen, turhapa sitä on muihin purkaa.

        Ketä tarkoitat?


    • ap.

      Olipas paljon kommentteja tullut..:) mutta kysyin vain näin alustavasti ja tosiaan siis yhtenä päivänähän ne synttärit vaan ovat eli viikonloppu ei ole pakollinen, yksikin yö riittää, siksi kysyin kun en itse tiedä, eli näiden mukaan synttäreitä juhlitaan vaan yhtenä iltana, mikä ei myöskään ole ongelma..:) enkä mkelestäni puhunut mihinkään kapakkaan menemisestä vaan ystävien kanssa mökillä mikä ei kaikkien kohdalla tarkoita perskännien vetämistä ja sammumista saunaan.. osaamme kyllä ottaa kohtuudella.. ja imettää en aijo joten korviketta annetaan syntymästä asti joten se onsn ajan asia miten lapsi pullosta maitoa ottaa vastaan, mutta eiköhän se siihen mennessä onnistu kun joka päivä tulee pullosta maitoa saamaan..:) kiitos kaikille vastauksista!

      • tääääääähhhhhhhhhh?????!

        Miksi et halua imettää?? Sen ymmärrän että imetys ei kaikilta onnistu, mutta tätä en ymmärrä että jo raskauden aikana sanotaan ei imetykselle!! imetys on vauvan parhaaksi!


      • Naiset taas...
        tääääääähhhhhhhhhh?????! kirjoitti:

        Miksi et halua imettää?? Sen ymmärrän että imetys ei kaikilta onnistu, mutta tätä en ymmärrä että jo raskauden aikana sanotaan ei imetykselle!! imetys on vauvan parhaaksi!

        Ihme keuhkoaminen naisen omasta päätöksestä... Pääasia että ylipäätään ruokkii, ei se huonompaa äitiä tee, mikäli ei imetäkään.


      • 2014!

        Lapsen hoito on raskasta,varsinkin jos teillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä. Voitte varmasti viettää synttärit aivan onnistuneesti kunhan saatte lapsen hoitoon vaikka mummon luo. Lapsi pärjää kyllä siellä yhden-kaksi yötä ei tästä tarvitse ottaa huonoa omaa tuntoa. Asia ei tee sinusta yhtään sen huonompaa äitiä!!!! Itse en ole koskaan imettänyt lastani ja juuri 6 kk ikäinen lapsi oli ensimmäistä kertaa mummon mieliksi hoidossa hänellä kaksi yötä ja itse olimme tämän ajan risteilyllä. Hyvin meni!


      • djjfgd
        2014! kirjoitti:

        Lapsen hoito on raskasta,varsinkin jos teillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä. Voitte varmasti viettää synttärit aivan onnistuneesti kunhan saatte lapsen hoitoon vaikka mummon luo. Lapsi pärjää kyllä siellä yhden-kaksi yötä ei tästä tarvitse ottaa huonoa omaa tuntoa. Asia ei tee sinusta yhtään sen huonompaa äitiä!!!! Itse en ole koskaan imettänyt lastani ja juuri 6 kk ikäinen lapsi oli ensimmäistä kertaa mummon mieliksi hoidossa hänellä kaksi yötä ja itse olimme tämän ajan risteilyllä. Hyvin meni!

        Käypä sinäkin lukemassa tuolta alempaa tuo linkki, niin ymmärrät asiasta vähän enemmän. Se EI todellaan ole yksiselitteisesti niin, etteikö puolivuotiaalle olisi kahden yön erossaolo vanhemmistaan millään lailla haitallista.


      • 2014!
        djjfgd kirjoitti:

        Käypä sinäkin lukemassa tuolta alempaa tuo linkki, niin ymmärrät asiasta vähän enemmän. Se EI todellaan ole yksiselitteisesti niin, etteikö puolivuotiaalle olisi kahden yön erossaolo vanhemmistaan millään lailla haitallista.

        Huolehdi sinä vain omista asioistasi.
        Tiedän varmasti itse kaikista parhaiten oman lapseni tuntien pystyykö hän olemaan erossa pari yötä vai ei ja miten se häneen vaikuttaa.
        Linkkisi ei kiinnosta minua paskan vertaa


      • hffjk
        2014! kirjoitti:

        Huolehdi sinä vain omista asioistasi.
        Tiedän varmasti itse kaikista parhaiten oman lapseni tuntien pystyykö hän olemaan erossa pari yötä vai ei ja miten se häneen vaikuttaa.
        Linkkisi ei kiinnosta minua paskan vertaa

        Olipa asiallinen viesti. Tämä kertoikin sinusta olennaisen.


      • 2014!
        hffjk kirjoitti:

        Olipa asiallinen viesti. Tämä kertoikin sinusta olennaisen.

        Ei sinun viestisi sen asiallisempiakaan. Sitä saa mitä tilaa


    • ap.

      Tunnen monia vauvoja joita ei ole imetetty ja ohan kunnon lapsia heistä on tullut, tämä myös on jokaisen oma asia ja minä olen päättänyt etten imetä:) siihen ei kukaan voi vaikuttaa:)

      • djdhdh

        Ilman mitään arvolatauksia, minua kovasti kyllä kiinnostaa, miksi joku ei aio imettää. Siis että päättää jo etukäteen tietämättä yhtään millaista se on? Ja sekin vielä, että kun se joka tapauksessa on vauvalle se parempi vaihtoehto, että edes aluksi saisi äidinmaitoa, niin mitkä ovat ne syyt, jotka taivuttavat äidin olemaan imettämättä? Kiinnostaa vain, kun en osaa kuvitella. :)


      • Voi jessus
        djdhdh kirjoitti:

        Ilman mitään arvolatauksia, minua kovasti kyllä kiinnostaa, miksi joku ei aio imettää. Siis että päättää jo etukäteen tietämättä yhtään millaista se on? Ja sekin vielä, että kun se joka tapauksessa on vauvalle se parempi vaihtoehto, että edes aluksi saisi äidinmaitoa, niin mitkä ovat ne syyt, jotka taivuttavat äidin olemaan imettämättä? Kiinnostaa vain, kun en osaa kuvitella. :)

        Tuollaisten kusipäiden ei kannattaisi lapsia tehdä laisinkaan.


      • 2014!
        djdhdh kirjoitti:

        Ilman mitään arvolatauksia, minua kovasti kyllä kiinnostaa, miksi joku ei aio imettää. Siis että päättää jo etukäteen tietämättä yhtään millaista se on? Ja sekin vielä, että kun se joka tapauksessa on vauvalle se parempi vaihtoehto, että edes aluksi saisi äidinmaitoa, niin mitkä ovat ne syyt, jotka taivuttavat äidin olemaan imettämättä? Kiinnostaa vain, kun en osaa kuvitella. :)

        Lapsen etu jättää imettämättä. Tuskin itsekkään haluat huuhdella omasta lapsestasi läpi lääkkeitä joiden purkissa on kolmion kuva!
        Pitäkää huoli vain omien lasten imettämisestä älkää puuttuko toisten valintoihin


      • djhdo
        2014! kirjoitti:

        Lapsen etu jättää imettämättä. Tuskin itsekkään haluat huuhdella omasta lapsestasi läpi lääkkeitä joiden purkissa on kolmion kuva!
        Pitäkää huoli vain omien lasten imettämisestä älkää puuttuko toisten valintoihin

        No sinulle ne lääkkeet ovat ilmeisesti enemmän kuin tarpeen, jos pitää jollekin toiselle osoitetusta kysymyksestä ottaa tuolla tavalla kierroksia..


      • 2014!
        djhdo kirjoitti:

        No sinulle ne lääkkeet ovat ilmeisesti enemmän kuin tarpeen, jos pitää jollekin toiselle osoitetusta kysymyksestä ottaa tuolla tavalla kierroksia..

        Kyllä lääkkeet on tarpeen kun sairautena on vaikeahoitoinen epilepsia.
        Asiasta kerron vain oman mielipiteeni ja kannustan ja tuen aloittanutta henkilöä tekemään juuri niin kuin hän itse katsoo parhaaksi.


    • ap.

      Tuollaiset lapset joilla ei ole muuta elämää kuin arvostella täällä ihmisiä niin olisi parempi pysyä lapsina eikä ainakaan saada lapsia, sääliksi käy tuollaisten ihmisten lapset, mutta eihän se niiden vika ole.. ja sitten djdhdh lle vastaus että itsestä imetyksen ajattelukin ahdistaa, kaikilla ei ole kovin hyvät kokemukset menneisyydestä, jotka vaikuttavat myös tämän päivän asioihin/päätöksiin.. oman hyvän olon vuoksi paras ratkaisu on olla imettämättä ja tiedän että se ei tarkoita että vauva ei tulisi olemaan kunnossa, jos se vaikuttaisi lapsen hyvinvointiin en ajattelisi itseäni, mutta tiedän että ilman imetystä lapset kasvavat ihan yhtä hyvin kuin imetystä saaneetkin lapset.. tästä olen neuvolassa puhunut ja siellä ei olla ollenkaan kriittisiä, täällä en vain kaikkea elämäni asioita aio kertoa :)

      • dsdhdjk

        Ei kun juuri sitä hainkin takaa, että varmaan on jotain kokemuksia tms. menneisyydessä, joista johtuen imetys tuntuu mahdottomalta. Tai siis näin oletin. Kyllähän lapsi korvikkeellakin kasvaa, eikä kannata väkisin imettää, jos on joku kehollinen tms. ahdistus asiasta. Hyvää loppuraskautta sinulle! :)


      • Juoppo horo!

        Opettele sinä penikka kirjoittamaan ja käy koulut loppuun ja aikuistu vielä 20 vuotta. Sitten voit miettiä onko lapset sun juttu!


    • ap.

      Kiitos! Hyvä että joku ymmärtää!:)

    • ap.

      Juoppo horo: et taida itse pystyä saamaan lapsia kun noin paistaa katkeruus läpi, jättäisit itse tuon viinan niin ehkä sinunkin elämä alkaisi hymyilemään. Mutta pitäähän teitä kateellisiakin maailmassa olla:) taidan tämän palstan jättää nyt, olen kaikki asialliset kommentit saanut joita halusin kiitos teille jotka asiallisesti vastasitte:) ja te jotka ette asiallisesti osanneet vastata niin toivottavasti teidän elämänne tulee joskus olemaan paremmalla tolalla ja elämäänne sisältyy jotain muutakin kuin täällä kaikille kiukuttelu:)

      • Juoppo horo!

        Ikävä kyllä illuusiosi oli väärä. Meillä baareiltiin ja rakastettiin ensin, ja nyt on aikaa lapsille ja suhteelle.

        Ainahan voit antaa lapsesi adoptioon, jos on elämä näkemättä ja kokematta?! Ja onhan lastenkotejakin. Siellä ne muutkin huomiotta ja kuritta kasvaneet "riesat" , tulevat linnakundit kasvaa rikollisiksi. Sääli vain kun kaltaisesi hankkii lapsia tänne kovaan ja täytteen maailmaan.

        Miksi?


    • lapsionlahja

      Älähän tee vielä mitään suunnitelmia ,ennenkuin se käärö on sun kainalossa.Sulla on vasta alkuraskaus menoillaan voi tapahtua mitä vain.En tahdo pelotella mutta lapsia ei tehdä.Lapsi on lahja.Monta kesken menoa kokenut.

    • Kisu2

      Hei ei se elämä lopu siihen et saa lapsen. Muuttahan se paljon elämää ja arkea, mutta täytyy muistaa aina välillä että on ajateltava itseäänkin. Menkää ihmeessä ja nauttikaa olostanne siellä, kerran sitä täällä vaan eletään ja vanhennutaan!!

    • ap.

      Lapsionlahja: itsellä myös keskenmeno takana ja tiedän kyllä että lapsi on lahja, mutta kyllä omaakin elämää pitää olla..:)

      Kisu2: kiitos kommentistasi!:) olen täysin samaa mieltä että lapsen takia menemiset rajoittuu mutta kyllä oma elämäkin on tärkeä!

      • ei vielä...

        Olen kyllä osin aivan samaa mieltä kanssasi, mutta kannattaa muistaa, että kyllä sitä ehtii taas mennä ja juhlia myöhemminkin. :) Lapsi kasvaa nopeasti ja häntä voi sitten jo jättää hoitoon silloin tällöin huoletta. Viisikuista vauvaa ei kuitenkaan minkään (ammattilaisen) näkemyksen mukaan ole hyvä erottaa kahdeksi vuorokaudeksi ensisijaisista hoitajistaan. Kun kyse on kuitenkin vain huvittelusta ja juhlimisesta, voisi miettiä, eikö sitä ehdi tehdä taas myöhemminkin? Toisaalta voi olla, että kun lapsen saat, et missään nimessä haluakaan jättää häntä noin pitkäksi aikaa. Toivottavasti joka tapauksessa löydät tyydyttävän ratkaisun.


      • Äly hoiii!!

        Sinä elät sitä "omaa elämää" lapsen synnyttyä lapsen ehdoilla ja kanssa.
        Vuoden iässä lapsi aikaisintaan hoitoon, varsinkin tuollaisten turhien vuosijuhlien takia.

        Ja on se nyt perkele jos et lapsen kanssa voi siellä juhlissa olla sinne klo 19 asti ja jätät sitten sen pojankloppisi sinne rakkaan harrastuksensa ryyppäämiseen pariin? Kukaan ei ole sinun imetysjutuistasi kiinnostunut.

        Nyt miehistykää ja naisistukaa!!


    • ap.

      Kyllä me miehemme kanssa yhdessä juhlitaan jos juhlitaan:) meillä ei ole tarvetta eri aikoihin juhlia vaan yhdessä, ja meillä on onneksi sukulaisia joilla on omia lapsia ja yhdeksi päiväksi voimme viedä lapsen lähisukulaisille.. ei mieheni ilman minua jäisi ryyppäämään vaan yhdessä mennään jos mennään:) ja kun asia on ajankohtainen eiköhän silloin huomata kannattaako se vai ei.. kyllä sen lapsen pitää oppia sukulaisiinkin kiintyminen, ettei vallan unohdu, mutta kaikilla on omat keinonsa:) onneksi ei ole pakko muiden neuvoja noudattaa ja osaan tälläiselläkin palstalla katsoa mitkä kommentit kannattaa pistää mieleen ja mitä ei.. täällä riittää kateellisia ym friikkejä joten en todellakaan ihan jokaista kommenttia aio pistää mieleen mutta kuten jo aiemminkin olen kirjoittanut niin kiitos asiallisista kommenteista:)

      • Voi sinua ressukkaa

        Aika lapsellista ja tyhmää huomioida vain ne kommentit jotka on sinun ajatusmaailmaasi lähellä. Huh huh -mistä teitä sikiää?

        Taidat olla joku itsestäsi epävarma ja siksi mustasukkainen tapaus, joka ei voi jättää ukkomaan vahtimatta ettei ukko vain saa kunnon pillua ja jätä sinua?


    • lallaalaa

      Meillä ihan sama tilanne, mies täyttää pyöreitä 40v syksyllä ja vauva on silloin 5kk. Vaavi menee hoitoon silloin. Tiedän jo että mummo tai kummi ottaa varmasti ilomielen hoitoon. Tulee olemaan reilu vuorokauden erossa vanhemmistaan. Minä ainakin kaipaan aikuisten kesken juhlintaa. Kyllä muutamia kertoja vuodessa pitää päästä aikuisten kesken korkokenkiä ulkoiluttaa. Siis voihan isäkin hoitaa, harvemmin tulee tilanne että molemmat lähtisimme yhtäaikaa...

      • dldj

        Se on aivan eri asia, että jompi kumpi vanhemmista hoitaa vauvaa. Isovanhemmat varmasti mielellään hoitavat, mutta vauvalle tosiaan ei ole hyväksi olla erossa vanhemmistaan yötä noin pienenä. En oikein ymmärrä sitä, että aikuiset ihmiset eivät malta sen vertaa odottaa, että lapsi vähän kasvaa. Ei sen juhlimisen pitäisi niin tärkeää olla, ettei voi lapsen takia rauhoittaa menoa joksikin aikaa kokonaan.


      • Mutta kun

        Kyllä minäkin kaipaan kaikkea sitä mitä oli ennen lapsia; mm. panoja pitkin asuntoa, kapakkareissuja, ulkomaanmatkoja, kivoja kosteita mökkireissuja, mutta kun minulla on nyt lapset, niin saavat jäädä kaipuuksi. Se pitää tajuta kun lapsia tekee, että paljosta luopuu.
        Pakkohan lapsia ei ole hankkia!


      • nininn
        Mutta kun kirjoitti:

        Kyllä minäkin kaipaan kaikkea sitä mitä oli ennen lapsia; mm. panoja pitkin asuntoa, kapakkareissuja, ulkomaanmatkoja, kivoja kosteita mökkireissuja, mutta kun minulla on nyt lapset, niin saavat jäädä kaipuuksi. Se pitää tajuta kun lapsia tekee, että paljosta luopuu.
        Pakkohan lapsia ei ole hankkia!

        Itse en kaipaa mitään ajasta ennen lapsia, en tunne luopuneeni yhtään mistään. Ulkomaanmatkallakin ollaan lasten kanssa oltu, vaikka sitä ennen ei miehen kanssa olla käyty. Lapset on ainoastaan rikastaneet elämää, vaikka raskasta pienten kanssa onkin.


    • ap.

      Itsellä ei ole pelkoa että mieheni pettäisi, ikävä kyllä monella muulla on ja osalla jopa käykin niin, meillä vaan sattuu menemään niin päin että minä olen se kovempi menijä, mieheni ei edes haluaisi lähteä oikein ikinä juomaan mihinkään, mutta itse olen sitä mieltä että kyllä pyöreitä vuosia pitää juhlia, eikä siitä sitten ole haittaa jos yhden yön on erossa vanhemmista, kun illalla vie ja aamulla hakee niin tuskin tulee elinikäistä traumaa, ja olen samaa mieltä että kyllä sitä pitää molempien päästä vähän juhlimaan, onhan siinä sitten taas seuraavat kymmenen vuotta aikaa keskittyä perhe elämään, tuskin tuo yksi ilta hallaa tekee..:) kun ei kuitenkaan mitään rapajuoppoja olla.. se on kyllä huvittava kun aina on se yleinen ajatus että "mies haluaa vetämään pään täyteen" meillä on ihan päinvastoin, mutta raskausajankin olen kuitenkin selvinpäin niin kyllä pystyn sen jälkeenkin olemaan, yksi ilta ei hallaa tee, tunnen monia jotka vievät jopa pari kertaa kuussa lapsen hoitoon että pääsevät juhlimaan, minulla onneksi on niin rakastava mies että ei ole pelkoa että jäisin yksin lapsenhoidon ja kotitöiden pyörittämisessä:) ja tuo seksi on tärkeä osa parisuhdetta ja meillä se sujuu oikein hyvin, ja kummatkin olemme jo sen ikäisiä että tiedämme ettei se ole ainoa asia mikä parisuhteessa on tärkeää, ihmiset jotka seksiä kutsuvat pillun saamiseksi ovat joko teini-ikäisiä joille se on uusi ja hieno juttu tai sitten eivät ainakaan valmiita ole yhteiseen elämään saatika lapsiin tai eivät ainakaan tosissaan ole parisuhteessa:) muta eiköhän hekin sen sitten jossain vaiheessa ymmärrä sen seksin tärkeyden:) mutta niin moni on nyt vastannut siihen malliin että lapsen voi hyvillä mielin jättää mummulle yhdeksi yöksi hoitoon että niin me aiomme tehdäkkin ja juhlien jälkeen palata takaisin vauva arkeen:) voin vaikka tänne tulla ilmoittamaan että kuinka hyvin meni ja kuinka normaali lapsemme silti on:p

      • 15cm ISO kovana sinulle

        Olette varmaan molemmat susirumia, niin ottakaa iisisti.


      • tässä näin...

      • .........

    • ap.

      Eiköhän me ihan normaalin näköisiä olla:) toisinaan ehkä susirumia mutta normaalisti kyllä ihan perus hyvännäköinen pariskunta:D

      Tässä näin... paljon kiitoksia linkistä, huomattavasti paremman vastauksen sain kuin täältä:)

    • oma vaavi 2 kk

      Hyvin voit viedä hoitoon! Oma vauvani jäi jo kuukauden iässä hoitoon 12 tunnin ajaksi ja kahden kuukauden iässä pidempäänkin, kolmen kuukauden iässä jää hoitoon yli vuorokaudeksi häiden vuoksi jotka ovat toisella paikkakunnalla. Ehdottomasti juhlat pystyyn heinäkuussa! Itse en ole ainakaan havainnut, että lapseni olisi jotenkin sekaisin kun olen kerran kuussa vienyt hänet hoitoon... Tekee hyvää vanhemmillekin päästä hetkeksi irroittautumaan.

      • jokainentavallaan

        Kyllä tämä ketju on kuin pennut hiekkalaatikolla.Mummoni hoiti aikoinaan tätini kaksoispoikia,se oli sitä aikaa kun äitiyslomia ei vielä tunnettu,ja töihin oli pakko mennä.Terveyssiar kävi poikia katsomassa,kehui ensin miten hyvästi ovat kasvaneet.Kysyi puolimaitoahan ovat saaneet,mummo siihen puoli maitoo.Puuhellalla mumolla kauravelli pojille kiehui.Että sillai ennen.


      • jdhshshs
        jokainentavallaan kirjoitti:

        Kyllä tämä ketju on kuin pennut hiekkalaatikolla.Mummoni hoiti aikoinaan tätini kaksoispoikia,se oli sitä aikaa kun äitiyslomia ei vielä tunnettu,ja töihin oli pakko mennä.Terveyssiar kävi poikia katsomassa,kehui ensin miten hyvästi ovat kasvaneet.Kysyi puolimaitoahan ovat saaneet,mummo siihen puoli maitoo.Puuhellalla mumolla kauravelli pojille kiehui.Että sillai ennen.

        Niin, sillai ennen. Onneksi nykyään on monessa suhteessa paremmin, kun tiedetäänkin asioista enemmän.


    • ääääähhhh

      Oho taas näitä vastauksia. Heti haukutaan huonoksi äidiksi ja rapajuopoiksi. Ei kaikki juo alkoholia kaksin käsin. Jotkut voivat jopa juhlia ilman ilolientä, mutta eivät halua altistaa vauvaa muiden juomiselle ja siksi vievät hoitoon mummille.

      Aloittaja voi hyvin viedä vauvan turvalliseen paikkaan hoitoon ja juhlia puolison merkkipäivää. Vauvan tulo ei tarkoita sitä, että muiden merkkipäivät unohdetaan tai muut juhlat. Ei tietenkään ole suotavaa joka viikonloppu ravata juhlissa, mutta en usko että aloittaja sitä tekee.

      Monissa tutkimuksissa suositellaan myös parisuhteen hoitoa. Tässä asiassa ei varmaankaan nämä täydelliset äidit ole samaa mieltä. Lapsen varmaan tulee olla heidän mielestään äidillä 24/7. Alkaa jo hiljalleen nyppimään tämä moralisointi. :P

      Meillä mummi tuli hoitamaan vauvaa meidän kotiin, kun vauva oli 3kk. Hyvin meni ja vauva sai olla omassa tutussa ympäristössä. Tultiin puolison kanssa kotiin yöllä.

      Nauttikaa juhlista ja vauva arjesta!

      • mikä häiritsee?

        Mutta onhan se nyt aivan eri asia jättää vauva hoitoon muutamaksi tunniksi ja tulla yöllä takaisin, kuin jättää hänet kahdeksi vuorokaudeksi hoitoon. :) Kyllä parisuhdetta voi hoitaa muutenkin, kuin jättämällä aivan pienen yökylään. Eikä niitä eriäviä mielipiteitä esittäviä tarvitse leimata tiukkapipoiksi tai "täydellistä" äitiä leikkiviksi. Yksiselitteisesti ei suositella jättämään muutaman kuukauden ikäistä vielä yökylään. Se on tietysti eri asia, jos ei halua suositusta noudattaa, mutta aloittajahan juuri kyseli mielipiteitä asiaan. Toki joukossa oli muutama asiaton vastauskin, mutta paljon myös asiallisia.


      • ääääähhhh
        mikä häiritsee? kirjoitti:

        Mutta onhan se nyt aivan eri asia jättää vauva hoitoon muutamaksi tunniksi ja tulla yöllä takaisin, kuin jättää hänet kahdeksi vuorokaudeksi hoitoon. :) Kyllä parisuhdetta voi hoitaa muutenkin, kuin jättämällä aivan pienen yökylään. Eikä niitä eriäviä mielipiteitä esittäviä tarvitse leimata tiukkapipoiksi tai "täydellistä" äitiä leikkiviksi. Yksiselitteisesti ei suositella jättämään muutaman kuukauden ikäistä vielä yökylään. Se on tietysti eri asia, jos ei halua suositusta noudattaa, mutta aloittajahan juuri kyseli mielipiteitä asiaan. Toki joukossa oli muutama asiaton vastauskin, mutta paljon myös asiallisia.

        Tietenkin saa olla mielipiteitä ja usein eriävät mielipiteet ovat hyviä. Mutta toiset vastaukset ovat todella törkeitä. En tarkoittanut, että kaikki jotka antoivat eriävän mielipiteen ovat tiukkapipoja tai täydellisinä äiteinä itseään pitäviä. Kaikki eivät halua lastaan antaa isovanhemmilleen hoitoon ja se on heidän oikeus. Mutta jos jotkut tekevät toisin ei sekään tee heistä huonoja vanhempia. Eikö näin ole?

        Varsinkaan he jotkat haukkuvat täällä muita huonoiksi vanhemmiksi ja syyllistävät kaikin keinoin, voisivat katsoa peiliin.

        Edelleen painoitan sitä, ettei kaikille juhliminen tarkoita sitä, että vedetään viinaa kaksin käsin ja örvelletään. Juhliminen onnistuu myös ilman kaatokännejä.

        Elämähän ei pääty lapsen tuloon. Ystäviä on hyvä tavata perheen kanssa ja joskus myös ihan aikuisten kesken.

        Kaikille tasapuolisesti hyvää kesän jatkoa.


      • mikä häiritsee?
        ääääähhhh kirjoitti:

        Tietenkin saa olla mielipiteitä ja usein eriävät mielipiteet ovat hyviä. Mutta toiset vastaukset ovat todella törkeitä. En tarkoittanut, että kaikki jotka antoivat eriävän mielipiteen ovat tiukkapipoja tai täydellisinä äiteinä itseään pitäviä. Kaikki eivät halua lastaan antaa isovanhemmilleen hoitoon ja se on heidän oikeus. Mutta jos jotkut tekevät toisin ei sekään tee heistä huonoja vanhempia. Eikö näin ole?

        Varsinkaan he jotkat haukkuvat täällä muita huonoiksi vanhemmiksi ja syyllistävät kaikin keinoin, voisivat katsoa peiliin.

        Edelleen painoitan sitä, ettei kaikille juhliminen tarkoita sitä, että vedetään viinaa kaksin käsin ja örvelletään. Juhliminen onnistuu myös ilman kaatokännejä.

        Elämähän ei pääty lapsen tuloon. Ystäviä on hyvä tavata perheen kanssa ja joskus myös ihan aikuisten kesken.

        Kaikille tasapuolisesti hyvää kesän jatkoa.

        No mutta minun pointtini oli vain se, että kaksi vuorokautta erossa vanhemmista ei ole pienelle vauvalle hyväksi. :) Kukaan ei estä tapaamasta ystäviä ilman vauvaa, mutta alkuun tapaamisten olisi syytä olla vähän lyhyempiä. Ei aikuinen ihminen voi olla niin malttamaton, ettei sitä ensimmäistä vuotta pysty viettämään niin, ettei vauvan tarvitse olla yökylässä. Varsinkaan kahta yötä kerralla. Jos ihan oikeasti ajatellaan sitä vauvan näkökulmaa, niin hän ei haluaisi.vanhemmistaan olla pitkään erossa, se on ihan vaan biologiaa.


      • ääääähhhh
        mikä häiritsee? kirjoitti:

        No mutta minun pointtini oli vain se, että kaksi vuorokautta erossa vanhemmista ei ole pienelle vauvalle hyväksi. :) Kukaan ei estä tapaamasta ystäviä ilman vauvaa, mutta alkuun tapaamisten olisi syytä olla vähän lyhyempiä. Ei aikuinen ihminen voi olla niin malttamaton, ettei sitä ensimmäistä vuotta pysty viettämään niin, ettei vauvan tarvitse olla yökylässä. Varsinkaan kahta yötä kerralla. Jos ihan oikeasti ajatellaan sitä vauvan näkökulmaa, niin hän ei haluaisi.vanhemmistaan olla pitkään erossa, se on ihan vaan biologiaa.

        Niin ja aloittajahan jo ilmoitti ettei koko viikonloppua tarvitse vauvan hoidossa olla, vaan yksikin yö riittää. Itse kirjoitin koko ajan yhdestä yöstä. :)

        Minun mielestä vauvan on myös hyvä tottua muihinkin turvallisiin aikuisiin. Tämän vuoksi meillä oltiin melkein päivittäin mummin kanssa tekemisissä vauva aikana. Kaikilta tämä ei onnistu, mutta näin meillä. Ehkäpä myös tämän vuoksi itsellä oli hyvä mieli jättää vauva mummin hoitoon. Meillä perhe on aina ollut hyvin läheinen, joten vauvan synnyttyä en nähnyt syytä ruveta tätä muuttamaan.

        Eli jos vauva on tottunut muihinkin aikuisiin esim. mummiin, niin en näe syytä miksi ei voisi olla yhtä yötä hoidossa. :)


      • mikä häiritsee?
        ääääähhhh kirjoitti:

        Niin ja aloittajahan jo ilmoitti ettei koko viikonloppua tarvitse vauvan hoidossa olla, vaan yksikin yö riittää. Itse kirjoitin koko ajan yhdestä yöstä. :)

        Minun mielestä vauvan on myös hyvä tottua muihinkin turvallisiin aikuisiin. Tämän vuoksi meillä oltiin melkein päivittäin mummin kanssa tekemisissä vauva aikana. Kaikilta tämä ei onnistu, mutta näin meillä. Ehkäpä myös tämän vuoksi itsellä oli hyvä mieli jättää vauva mummin hoitoon. Meillä perhe on aina ollut hyvin läheinen, joten vauvan synnyttyä en nähnyt syytä ruveta tätä muuttamaan.

        Eli jos vauva on tottunut muihinkin aikuisiin esim. mummiin, niin en näe syytä miksi ei voisi olla yhtä yötä hoidossa. :)

        Se on toki eri asia, jos vauva näkee mummia päivittäin. :) Aika harvalla vain ihan sellaiseen on mahdollisuutta, mutta hieno juttu, että teillä on!


    • ap.

      Ääääähhhh: kiitos vastauksesta ja kiitos muillekkin!:) ja tosiaan on yksi ilta kyseessä, jolloin meinattiin tätä merkkipäivää juhlia, mutta jotkut saa ilmeisesti sen käsityksen että vien lapsen joka vkloppu hoitoon että pääsen juomaan viinaa:D ja tästä siis ei todellakaan ole kyse..:) mutta enköhän nyt uskalla hyvillä mielin viedä vauvan hoitoon:)

      • tälläisiä asioita

        on oikeastaan aivan turha vielä miettiä koska kukaan ei etukäteen tiedä omia tuntojaan raaskiiko jättää pientä hoitoon vai ei.Itselläkin oli mietteitä että en varmaan imetä ja käyn usein ulkona ja menen töihin heti kun äityisloma loppuu,noh mikään noista ei lopulta pitänyt paikkaansa.


    • emojellonainen

      itselläni oli 40v synttärit juuri kuin vauva syntyi. päätin juhlia niitä 41v eeli piekkoin. en ole koskaan vienyt häntä hoitoon muualle ja isän kanssa pari kertaa ollut yön nyt vasta,kotona siis.
      aloittajalla on ensimmäinen lapsi tulossa. voi olla hyvinkin mahdollista ettei hän vielä tajua sitä tunnetta ja rakkautta minkä se pieni rakas nyytti tuo tullessaan. itse en olisi mistään hinnasta jättänyt,jotenkin näen hätääntyneet kasvot sängyssä kun ei äitiä näykkään. tosin minä imetän vieläkin,meille se on sellainen juttu ,ettei kukaan muu sitä varmaan tajua,paitsi tietty imettävä äiti :D.. ne hetket on autuaita. mietin kun aloittaja tai joku muu sanoi että ei lapsen kautta voi sellaisia myrkkyjä laittaa..eikö raskausaikana niitä käytetä?meneehän ne silloinkin lapseen. itse en tajua sellaista periaate imetysvastustusta.. eläähän vasikkakin startilla,mutta onnellisin se on kyllä emolehmän tississä. se on muutakin kuin ravinnonjako tilaisuus.. ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe