Lainattava ase ja sen patruunat.

.357

Jos lainaan eri kaliberisen revolverin kuin minulla itselläni on, niin voinko itse

ostaa siihen patruunoita, esim. esittämällä oman aseeni hallussapitoluvan

ja aseen lainamisesta tehdyn sopimuksen.

9

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertausoppia

Lyhyesti. Voit esittämällä aselupasi. Kauppiaan ei ole pakko myydä, jos ei halua.

• reukkuboy

Entä jos lainaan vaikka 44 reukun ja laitan rullaan adapterin ja ammunkin 357 pateja, onnistuuko?

• hm.....

Eikös se lähtökohtaisesti ole niin, että voit ostaa vain sellaisia patruunoita joita lupasi edellyttää. Eli jos sulla on lupa 44 reukkuun, et voi ostaa muita patruunoita. Jos lainaat 44 reukun ja laitat siihen 357 adapterin, sinulla on varmasti lupa tuohon adapteriin, mutta tuohon reukkuun sinulla ei ilmeisesti ole lupaa. Ja eikös tuo 44 ole tehokkaampi kuin 357 joten kaverisi saattaa syyllistyä ampuma-ase rikokseen jos käypi selville. Jollei aseen omistaja ole mukana

• Kaikkea kivaa

Normaalisti on myyty ihan mitä kaiberia vaan ja mihin aseeseen tahansa, kunhan ei kyseessä ole ERVA patruunat tai joku periaatteessa taskuaseissa käytettävä ei niin "tavallinen" tyyppi, tietty tämäkin voi olla pärstäkertoimen mukaan tapahtuvaa toimintaa....

• n.erkki

Kanattaisi kaivaa aselaki ja lukea mitä aseita saa lainata milläkin luvalla. Samalla selviää mitä patruunoita milläkin luvalla voi hankkia, jos kauppias suostuu myymään-

Lyhyesti pistoolin luvalla voi hankkia mitä tahansa pistoolikaliberin patruunoita. Pienoispistoolilla vai pienoiskiväärin paukkuja.

• Panoksia ostanut.

Jos lainaan eri kaliberisen revolverin kuin minulla itselläni on, niin voinko itse

ostaa siihen patruunoita?Nyky lain mukaan. Kyllä voit.

PS. Ei tarvitse esittää mitään sopimuksia lainasta

• rotuhygienia

Entä jos en lainaa .357 patruunoita romanimiehelle jolla on 7.65 br pistooli. Syyllistynkö rasistiseen rikokseen?

• Kyllä vain

ja haittaat toisen liiketoimia ja estät toteuttamasta omaa kulttuuria.

Ainakin sakot saat ellei häkkiä.

• Self Defence

Syyllistyt murhan estämiseen joka on pahin mahdollinen rikos Suomessa! Ainakin aselakia lukemalla tällaisen käsityksen saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      8086
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2541
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1970
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe