kalaöljy ja vatsakipu.

Paula

Jep, näin käy aina kun rupean syömään omega 3:sta! Ja kyseessä ei ole mikään pieni vatsakipu, vaan aivan tajuton kipu, jolloin ei pysty kävelemään/nukkumaan. Kesti kauan ennenkuin tajusin asianyhteyden! Onkohan aiheesta mitään tieteellistä näyttöä, tms? Itse en googlettamalla oikeen löytänyt mitään.

Kalalle en ole allerginen, sillä syön sitä sillointällöin ilman mitään vaivoja!

Onko kukaan kuullutkaan tälläisestä, että kalaöljyt aiheuttaisivat oireita?

23

9313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ei maksa paljoa

      Ei kaikki kaikille sovi. Kokeile tavallista rypsiöljyä. Siinä on samoja hyviä rasvahappoja.

    • mikä valmiste

      Rypsiöljyssä EI ole EPA ja DHA rasvahappoja.

      Mitä Omega-3 tuotetta syöt?

      • Paula

        Olen syönyt mölleriä! Muita en ole uskaltanut kokeilla. Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä, että voiko vatsakivulla ja kalaöljyllä olla jokin yhteys, myyjä katsoi kuin hullua :D Ei kuulemma ikinä ollut kuullut moisesta.


      • mikä valmiste
        Paula kirjoitti:

        Olen syönyt mölleriä! Muita en ole uskaltanut kokeilla. Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä, että voiko vatsakivulla ja kalaöljyllä olla jokin yhteys, myyjä katsoi kuin hullua :D Ei kuulemma ikinä ollut kuullut moisesta.

        Mitä mölleriä?


      • Paula
        mikä valmiste kirjoitti:

        Mitä mölleriä?

        Ihan niitä perus tabletteja vihreässä purkissa. Taisi olla nimeltään "vahva omega3" :)


      • Anonyymi

        Omega 3 Kalaöljy - https://tonzes.com/omega3fi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.


    • mikä valmiste

      Kokeile kalaöljyä ilman liivatetta eli nestemäisenä. Liivate voi aiheuttaa ongelmia.

      Möllerillä on laadukas kalanmaksaöljy pullossa. Citymarket on edullisin myyjä.

      Nykyiset Omegat voit syödä kun avaat kuorilon ja syöt vain öljyn.

      Koklaa, jos se käy, niin sillon liivate ei sovi.

      Mitä D-vitamiinivalmistetta syöt?



      Liivatteesta sanoo tri. Russell L Blaylock kirjassaan Natural Strategies for Cancer Patients seuraavasti:

      "You should also avoid gelatin capsules as much as possible, since gelatin is very high in glutamate, a powerful excitotoxin."

      Eli hän neuvoo välttämään liivatekapseleita niin paljon kuin mahdollista koska liivatteessa on paljon glutamaattia, joka on voimakas "excitotoxin". Kyseinen tekninen termi on vaikea kääntää suomeksi. "toxin" on yleensä "myrkky". "excito" juontanee verbistä "excite" - "ärsyttää", "stimuloida" tms. Ymmärrän että excitotoxiini on eräänasteinen myrkky joka ärsyttää tai stimuloi aivoja ja hermostoa negatiivisella tavalla. Blaylock on kirjoittanut excitotoxiineista kirjan "Excitotoxins: The taste that kills". Tunnettuja excitotoksiineja ovat esim. MSG (monosodium glutamate, suom. mononatrium glut.), aspartaami, hydrolysoitu proteiini, aspartic acid. Excitotoxins -kirjan takasivulla määritellään kys. sana seuraavasti:

      "a substance added to foods and beverages that literally stimulates neurons to death, causing brain damage of varying degrees."

      • Paula

        Vau empä ole ennen edes ajatellut moista! Kiitos kovasti vaivannäöstäsi vastata! :)


    • VatsatKuntoon

      Täällä on kokeiltu, ihan nestemäisenä kalanmaksaöljyä ja on epäilys, että se voi aiheuttaa vatsa/suolistovaivoja, joten ajattelin vaihtaa luomuhamppuöljyyn, tiedä sitten saako siitä samat omegat, mutta on ainakin terveellistä.

      Edelleenkin kiinnostaisi tietää, onko kalanmaksaöljyistä vatsaongelmia, vai peitelläänkö niitä isolla mainonnalla ?

      • Valjastaja

        Itse kokeilin Zinzinon (sain lahjoituksena, en ole langennut itse moiseen verkostomarkkinointihapatukseen) öljyä kolmen päivän ajan. Vatsa meni kipeäksi, on ollut miltei koko ajan olo, että vatsassa olisi ähky tai vähintäänkin täysi olo. Ruoka ei maistu ja vaikea löytää asentoa, jossa olisi hyvä olla. Kipu tuntuu keskivatsalla ja on luonteeltaan puristavaa., VAS 3-5 (vertaan kipua kivuliaaseen synnytykseen, jossa VAS ehkä 20). Vatsantoimintakin on muuttunut tuon kolmen öljyllisen päivän jälkeen hitaammaksi. Googlettamalla en ole juurikaan löytänyt vastauksia asiaan, että mistä moinen johtuu. Aiemmin ole syönyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti Möllerin kapseleita, jotka eivät ole aiheuttaneet mainittavia sivuvaikutuksia. Onko muille tutunkuuloisia oireita?


      • Anonyymi
        Valjastaja kirjoitti:

        Itse kokeilin Zinzinon (sain lahjoituksena, en ole langennut itse moiseen verkostomarkkinointihapatukseen) öljyä kolmen päivän ajan. Vatsa meni kipeäksi, on ollut miltei koko ajan olo, että vatsassa olisi ähky tai vähintäänkin täysi olo. Ruoka ei maistu ja vaikea löytää asentoa, jossa olisi hyvä olla. Kipu tuntuu keskivatsalla ja on luonteeltaan puristavaa., VAS 3-5 (vertaan kipua kivuliaaseen synnytykseen, jossa VAS ehkä 20). Vatsantoimintakin on muuttunut tuon kolmen öljyllisen päivän jälkeen hitaammaksi. Googlettamalla en ole juurikaan löytänyt vastauksia asiaan, että mistä moinen johtuu. Aiemmin ole syönyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti Möllerin kapseleita, jotka eivät ole aiheuttaneet mainittavia sivuvaikutuksia. Onko muille tutunkuuloisia oireita?

        Olen langennut Zizinoon kun eräs ravitoterapeutti kehui, Mulla alko vatsa turpoamaan jonkinajan kuluttua käytöstä, ei varsinaisesti vaivaa, mutta kun en ole lihava niin ihmettelin mistä voi johtua, ja eihän kukaan sitä usko että kalaöljy olis syynä, Nyt on pakko lopettaa olen puoli vuotta sitä testaillut nyt riitti , Ihmettelen miksi ei ole mitään tullut vastaan tästä, vaikka olen hakenut, nyt löysin muitakin. Mulle on eräs luontais hoitaja kyllä sanonut ettei ole ainakaan kaikille hyväksi.


      • Anonyymi
        Valjastaja kirjoitti:

        Itse kokeilin Zinzinon (sain lahjoituksena, en ole langennut itse moiseen verkostomarkkinointihapatukseen) öljyä kolmen päivän ajan. Vatsa meni kipeäksi, on ollut miltei koko ajan olo, että vatsassa olisi ähky tai vähintäänkin täysi olo. Ruoka ei maistu ja vaikea löytää asentoa, jossa olisi hyvä olla. Kipu tuntuu keskivatsalla ja on luonteeltaan puristavaa., VAS 3-5 (vertaan kipua kivuliaaseen synnytykseen, jossa VAS ehkä 20). Vatsantoimintakin on muuttunut tuon kolmen öljyllisen päivän jälkeen hitaammaksi. Googlettamalla en ole juurikaan löytänyt vastauksia asiaan, että mistä moinen johtuu. Aiemmin ole syönyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti Möllerin kapseleita, jotka eivät ole aiheuttaneet mainittavia sivuvaikutuksia. Onko muille tutunkuuloisia oireita?

        Hassua. Luulin etä olen mielisairas. Aloitin öljyn syömisen 2kk sitten eikä vatsa ole sen jälkeen toiminut. Ja nyt alkaa tulla suolisto kipeäksi.

        Luulisi että toisinpäin.


    • Anonyymi

      Mulla on sama! Myöskin möllerin peruskapselit vihreästä purkista. Aloin juuri googlettamaan voisko olla siitä kun mietin mitä taas tänään muka olen syönyt.

      • Anonyymi

        Itse olen ottanut nestemäistä Möllerin kalanmaksa öljyä pari viikkoa ja lähes tulkoon joka päivä on vatsa kipeä oik puolella. On täysinäisen oloinen, kiristävä, paineen tunne.. Pitää katsella vielä muutama päivä ja sitten menen lääkäriin.


    • Anonyymi

      Olen epäillyt ihan samaa! Vatsani ei kestä rasvaista kalaakaan, joten siksi aloin miettimään. Aina kun olen jonkin aikaa syönyt Omega-kapseleita niin oireet ovat alkaneet..

    • Anonyymi

      Hei.
      Löysin nyt kun omaan omituiseen vaivaan etsin apua tämän ketjun.
      Miten vatsa kipu on kadonnut? Kävittekö lääkärissä vai miten?
      Itsellä alkanut outo aaltoileva todella kipeä kipu ylä / keskivatsassa ja mietin johtuuko noista mun omega tyrni kapseleista.

      • Anonyymi

        Itselläni myös kalaöljy kapseleista ylävatsa kipua ja päänsärkyä.. Mistähän kysymys?


    • Anonyymi

      Täällä todella kovat vatsakivut ja ripuli. Syy yhteys löytyi, Omega 3 kapselit.
      Kun aloitin ne, alkoi seuraavana päivänä oireet, luulin että olin syönyt jotain sopimatonta. Muutaman päivän järkyttävän kivun jälkeen jätin kaikki ylimääräisen pois, myös omegat, ja ripuli sekä vatsakivut loppui. Viikon tauko kaikesta ja nyt aloitin uudestaan eilen omegat ja sitten illalla olikin jo vatsa todella turvoksissa, kivulias, ilmaa täynnä ja tänään vessa on ollut se paikka, missä aikaani vietän. Eli ei tarvitse uudestaan tehdä testiä. Ugh, olen puhunut

    • Anonyymi

      Olen syönyt 4 vuotta tyrniöljykapseleita. Viime kesänä vointini yllättäen heikkeni. Tuli rytmihäiriöitä. Jatkuvasti syke korkealle kun yritti liikkua. Olen innokas kuntourheilija. Sydän tutkittiin. Ei elimessä vikaa. Pieni hiippaläppä vuoto. Mutta syke häiriö jatkui. Samalla yököttävä olo ylävatsalla. Ja vatsaa turvotti usein. Joudun gastrogopiaan ja sen tähden lopetin tyrniöljyn käytön. Ja viikko sen jälkeen sydän oireet on hävinneet lähes kokonaan ja turvotus ja yökötys samoin. Onko kellään vastaavaa kokemusta?

    • Anonyymi

      Söin tyrniöljykapseleita muutaman viikon ja vatsani oli koko ajan sekaisin, vaikka tyrniöljyn pitäisi nimenomaan olla hyväksi vatsalle.

      Lohduttaa, kun muillakin näköjään ollut samanlaista.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta löysin kun lähdin etsimään IBS pahenemisen syitä.
      Vatsa ollut pinkeä, kipeähkö ja toiminut omituisesti parisen viikkoa (= epäsäännöllisesti) ja mietin että mikä hitto nyt on kun ruokavaliota tms en ole muuttanut.. Sitten tajusin OMEGAT aloitin juuri tuohon aikaan kun vatsa alkoi kipeytä.. eli bye bye niille sitten vain

      Olisi mukava kuulla lisää kokemuksia että miten omegat laittaa mahan sekaisin vai laittaako?

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta osuu niin yksiin omien kokemusteni kanssa, että päätin kommentoida. Vuosia sitten huomasin kalaöljystä samantien, että juu, ei sovi minulle missään nimessä. Tuli niin kovat vatsakivut. Nyt vuosia myöhemmin sorruin ostamaan optikolta "kuivan silmän omega" -kapseleita ja alkoi taas kovat kivut. Harmittaa kun kallis tuote jää käyttämättä enkä saanut apua vaivaani eli tosi kuiviin silmiin (jatkan silmätippojen laittoa monta kertaa päivässä).

      On se outoa ettei edelleenkään löydy aiheesta tekstiä googlettamalla. Tämä ketju oli ainoa. Mulla siis sekä tyrni- että kalaöljy aiheuttaa just samanlaiset kovat vatsakivut. En tajua miten se on mahdollista. Ainakaan tossa kuivan silmän omegassa ei ole mitään muuta ainesosaa, joka oireet selittäisi.

    • Anonyymi

      Täällä kanssa närästystä noista ja sen muutaman kerran kun aloittanut kalaöljy kapselit kokeiluun, niin saanut melkein sydänkohtauksen treeneissä. Ei voi olla sattumaa.

      Näköjään muillakin ollut ongelmia. Onkohan noissa myrkkyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe