kalaöljy ja vatsakipu.

Anonyymi

Jep, näin käy aina kun rupean syömään omega 3:sta! Ja kyseessä ei ole mikään pieni vatsakipu, vaan aivan tajuton kipu, jolloin ei pysty kävelemään/nukkumaan. Kesti kauan ennenkuin tajusin asianyhteyden! Onkohan aiheesta mitään tieteellistä näyttöä, tms? Itse en googlettamalla oikeen löytänyt mitään.

Kalalle en ole allerginen, sillä syön sitä sillointällöin ilman mitään vaivoja!

Onko kukaan kuullutkaan tälläisestä, että kalaöljyt aiheuttaisivat oireita?

10 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• Ei kaikki kaikille sovi. Kokeile tavallista rypsiöljyä. Siinä on samoja hyviä rasvahappoja.

• Rypsiöljyssä EI ole EPA ja DHA rasvahappoja.

Mitä Omega-3 tuotetta syöt?

• Olen syönyt mölleriä! Muita en ole uskaltanut kokeilla. Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä, että voiko vatsakivulla ja kalaöljyllä olla jokin yhteys, myyjä katsoi kuin hullua :D Ei kuulemma ikinä ollut kuullut moisesta.

• Paula kirjoitti:

Olen syönyt mölleriä! Muita en ole uskaltanut kokeilla. Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä, että voiko vatsakivulla ja kalaöljyllä olla jokin yhteys, myyjä katsoi kuin hullua :D Ei kuulemma ikinä ollut kuullut moisesta.

Mitä mölleriä?

• mikä valmiste kirjoitti:

Mitä mölleriä?

Ihan niitä perus tabletteja vihreässä purkissa. Taisi olla nimeltään "vahva omega3" :)

• Kokeile kalaöljyä ilman liivatetta eli nestemäisenä. Liivate voi aiheuttaa ongelmia.

Möllerillä on laadukas kalanmaksaöljy pullossa. Citymarket on edullisin myyjä.

Nykyiset Omegat voit syödä kun avaat kuorilon ja syöt vain öljyn.

Koklaa, jos se käy, niin sillon liivate ei sovi.

Mitä D-vitamiinivalmistetta syöt?

Liivatteesta sanoo tri. Russell L Blaylock kirjassaan Natural Strategies for Cancer Patients seuraavasti:

"You should also avoid gelatin capsules as much as possible, since gelatin is very high in glutamate, a powerful excitotoxin."

Eli hän neuvoo välttämään liivatekapseleita niin paljon kuin mahdollista koska liivatteessa on paljon glutamaattia, joka on voimakas "excitotoxin". Kyseinen tekninen termi on vaikea kääntää suomeksi. "toxin" on yleensä "myrkky". "excito" juontanee verbistä "excite" - "ärsyttää", "stimuloida" tms. Ymmärrän että excitotoxiini on eräänasteinen myrkky joka ärsyttää tai stimuloi aivoja ja hermostoa negatiivisella tavalla. Blaylock on kirjoittanut excitotoxiineista kirjan "Excitotoxins: The taste that kills". Tunnettuja excitotoksiineja ovat esim. MSG (monosodium glutamate, suom. mononatrium glut.), aspartaami, hydrolysoitu proteiini, aspartic acid. Excitotoxins -kirjan takasivulla määritellään kys. sana seuraavasti:

"a substance added to foods and beverages that literally stimulates neurons to death, causing brain damage of varying degrees."

• Vau empä ole ennen edes ajatellut moista! Kiitos kovasti vaivannäöstäsi vastata! :)

• Täällä on kokeiltu, ihan nestemäisenä kalanmaksaöljyä ja on epäilys, että se voi aiheuttaa vatsa/suolistovaivoja, joten ajattelin vaihtaa luomuhamppuöljyyn, tiedä sitten saako siitä samat omegat, mutta on ainakin terveellistä.

Edelleenkin kiinnostaisi tietää, onko kalanmaksaöljyistä vatsaongelmia, vai peitelläänkö niitä isolla mainonnalla ?

• Itse kokeilin Zinzinon (sain lahjoituksena, en ole langennut itse moiseen verkostomarkkinointihapatukseen) öljyä kolmen päivän ajan. Vatsa meni kipeäksi, on ollut miltei koko ajan olo, että vatsassa olisi ähky tai vähintäänkin täysi olo. Ruoka ei maistu ja vaikea löytää asentoa, jossa olisi hyvä olla. Kipu tuntuu keskivatsalla ja on luonteeltaan puristavaa., VAS 3-5 (vertaan kipua kivuliaaseen synnytykseen, jossa VAS ehkä 20). Vatsantoimintakin on muuttunut tuon kolmen öljyllisen päivän jälkeen hitaammaksi. Googlettamalla en ole juurikaan löytänyt vastauksia asiaan, että mistä moinen johtuu. Aiemmin ole syönyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti Möllerin kapseleita, jotka eivät ole aiheuttaneet mainittavia sivuvaikutuksia. Onko muille tutunkuuloisia oireita?

• Mulla on sama! Myöskin möllerin peruskapselit vihreästä purkista. Aloin juuri googlettamaan voisko olla siitä kun mietin mitä taas tänään muka olen syönyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.