kysymyksiä hauen kalastuksesta...

tietämätön

Hei! Haluaisin tietää kokeneimmeilta perus asiota suuren hauen (3-4kg-->...) uisteluun heinäkuussa.
1. Mihin vuorokauden aikaan on potentiaalisin hauki aika?
2. Miltä syvyydeltä sitä kannattaa hakea (selkäpaikoilla n.6-20m vettä) ja mistä paikoista. Oon lukenut että syvänteiden reunat on hyviä paikkoja mutta niitä ei ole kun 1-2.
3. Millaisia vaappuja kannattaa käyttää. Järvi jossa uistelen on karu ja vesi on erittäin kirkasta. Olen lukenut että näin kesäaikaan kannattaa käyttää pieniä vaappuja, mahtaako pitää paikkaansa?
4. Kannattaako suurta haukea etsiä vain seliltä vai kannattaako myös vähän rannemmasta etsiä missä vettä ois noin 10m-->...6m.
Oon siis aloittanut vasta uistelun joten uistelen vain kahdella vavalla. Takiloita eikä planaareita mulla ei myöskään vielä ole. Joten maksimi syvyys johon pääsen on 7m painojen avulla:)
Jos joku jaksaa vastata tähän pian olisin erittäin kiitollinen!:)

1

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laskee,

1. Tullut kaikkiin vuorokauden aikoihin, yöllä hiljaisinta.
      2. Syvyys sen mukaan missä syönnöstää, eli esim. muikku- tai kuoreparvien esiintymissyvyydellä. Veden lämmöt vaikuttaa - harppauskerroksen tienoo on OK. Kirkasvetisellä järvellä syvemmästä näin kesällä - vähintään näkösyvyyden rajoilta. Laajoille matalikoille kannattaa mennä vasta kylmän veden aikaan, eli mieluummin syvän veden läheltä, josta löytyy alle 17 asteista vettä.
      3. Isolle kalalla isoa vaappua. 12 cm jos haet 2 kiloisia. vrt. tyypillisen hauen saaliskalan koko. Uinti saa olla lämpimän veden aikaan aika pirteää, kylmillä sitten vaisumpaa.
      4. Jos rantojen tuntumassa on hauen saalistalaa, esim. särkikaloja, niin saatta se sielää käydä ruokailemassa. Rannoilla on enemmän pientä haukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      373
      1729
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1238
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1121
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1056
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      86
      1029
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe