Vedä pakasta Mänttikortti!

Teotwawki

Mänttikorttia halveksutaan aivan suotta, sillä kaikki muut kortit ovat jo pakasta loppuneet. Natsikortti, Stalinkortti, Kommarikortti, Viherpiipertäjäkortti ja Suvaitsevaistokortti eivät ole pakassa enää. Niitä ei kukaan enää viitsi käyttää, mutta Mänttikorti on uusi ja aina pelattavissa.

Kun käymme kiivasta keskustelua palstalla, Mänttikortti toimii aina. Minä sanon, että pidän esim. vaikka Chisusta, niin minut voidaan lyödä kanveisiin aina ja iankaikkisesti Mänttikortilla. Sen tuoreus vetoaa minuun!

39

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • '''''''''

      Minusta meillä jokaisella on kourassamme aito vanhanajan Jokeri.
      Minä viis välitän kenenkään mollukoista.
      Kukin ajattelee omilla aivoillaan, ja se saa riittää.
      Meillä on ajatuksenvapaus, valtava avaruus maan ja taivaan välillä, sitä ei joku palstamörkö pääse poistamaan.

      Toisestä silmästä sisään, toisesta ulos.
      Hieman infantiilia tuhlata sanojaan mollukkahaluisiin.
      Minunkin.

      • Älä ole skeptinen, kyllä Mänttikortilla käyttöä on! :-)


      • '''''''''''''
        Teotwawki kirjoitti:

        Älä ole skeptinen, kyllä Mänttikortilla käyttöä on! :-)

        No kun sanoit, vedin aivoni käyntiin.
        Totta, mäntti mäntittää Mänttikortillaan.


      • ''''''''''''' kirjoitti:

        No kun sanoit, vedin aivoni käyntiin.
        Totta, mäntti mäntittää Mänttikortillaan.

        Osaat jopa runoilla asialla. Eikö olekin hienoa olla mäntti? Mä olen päättänyt olla tästä lähtien puhdasoppinen mäntti.


      • tohtorisetä
        Teotwawki kirjoitti:

        Osaat jopa runoilla asialla. Eikö olekin hienoa olla mäntti? Mä olen päättänyt olla tästä lähtien puhdasoppinen mäntti.

        Tuskin olet tehnyt päätöstäsi sikiövaiheessa, silloin kun mänttiys syntyy. Eli olet vaan ihan tavallinen mäntti, usko pois.


      • tohtorisetä kirjoitti:

        Tuskin olet tehnyt päätöstäsi sikiövaiheessa, silloin kun mänttiys syntyy. Eli olet vaan ihan tavallinen mäntti, usko pois.

        Sikiövaiheessa huusin mutsille, että mä ei sitten halua miksikään mäntiksi! Se sanoi, että turpa kiinni papukaija ja syö hamppusi!


      • '''''''''''
        Teotwawki kirjoitti:

        Osaat jopa runoilla asialla. Eikö olekin hienoa olla mäntti? Mä olen päättänyt olla tästä lähtien puhdasoppinen mäntti.

        Olen mainio jokapaikanmäntti.
        Koko ikäni olen osannut mänttirunoillakin.
        Jopa maksulliset mänttilehdet ovat mänttiyttäni mänttijulkaisseet. :))

        Toki vain jatketaan valitsemallamme mänttitiellä mänttimatkaamme täydelliseen mänttiyteen.


      • ''''''''''' kirjoitti:

        Olen mainio jokapaikanmäntti.
        Koko ikäni olen osannut mänttirunoillakin.
        Jopa maksulliset mänttilehdet ovat mänttiyttäni mänttijulkaisseet. :))

        Toki vain jatketaan valitsemallamme mänttitiellä mänttimatkaamme täydelliseen mänttiyteen.

        Täydellisyyteen toki pyritään, mutta päämäärää tuskin saavutamme koskaan. Me olemme siis kollegoita, sillä minullekin maksetaan mänteistä lehtijutuistani palkkaa........tosin vaatimatonta, mutta eihän sitä voi mänteiltä jutuilta odottaa ruhtinaallista liksaa.


    • :))) Tiiä miten toi pelkkä sana mänttikortti saa nauramaan.

      Senkin mäntti. ;)

      • Kiitos, tätä juuri tarkoitin. Mänttikortti on niin uusi, että sitä ei riittävästi tunneta. Tämän jälkeen tunnetaan.:-D


    • Voihan pyhä jysäys, mänttikortti :) Tuon kunniaksi oli kaiveltava kiven kolosta lähes unhoon jäänyt salasana, että pääs kirjautumaan Suomi24:n saitille.

      Viime aikoina olen huomannut että myös kalkkiskortti nousee aika usein pakasta nykyisten diginatiivien kanssa kommunikoidessa. :D

      ps. Chisun musiikki on erinomaista..

      • TAIKISN!!!!!! Jummalavita, sä oot täällä vielä ja kyllä mä olen itkenyt, kun sua en ole nähnyt! Tekisi mieli sanoa jotain romanttista, mutta täällä on muitakin mänttejä, joten jätän sen sanomatta, jonka sanomattakin tiedät.:-)


      • Ai niin, tuo kalkkiskortti jäi vielä käyttämättä. No, minä asun nykyään osittain Belgiassa tyttärieni luona ja siellä tuo kalkkiskortti on ahkerassa käytössä. Ei sitä isä kehtaa sanoa tyttärilleen, ETTÄ USKOKAA NYT HELKUTISSA, ETTÄ MÄ EN OLE VANHA!!! :-D


      • Teotwawki kirjoitti:

        TAIKISN!!!!!! Jummalavita, sä oot täällä vielä ja kyllä mä olen itkenyt, kun sua en ole nähnyt! Tekisi mieli sanoa jotain romanttista, mutta täällä on muitakin mänttejä, joten jätän sen sanomatta, jonka sanomattakin tiedät.:-)

        Joo vielä joskus tulee surffattua täälläkin, mutta entinen kirjoittamisen palo on ollut aika hakusessa. Se on varmaan aika aikaa kutakin.

        Hahhaa, vai jotain romanttista....... mänttikortti pöytään vaan :)


      • Teotwawki kirjoitti:

        Ai niin, tuo kalkkiskortti jäi vielä käyttämättä. No, minä asun nykyään osittain Belgiassa tyttärieni luona ja siellä tuo kalkkiskortti on ahkerassa käytössä. Ei sitä isä kehtaa sanoa tyttärilleen, ETTÄ USKOKAA NYT HELKUTISSA, ETTÄ MÄ EN OLE VANHA!!! :-D

        Minulla kun on jo ensimmäinen lapsenlapsi teini-iässä, niin hänen mielestään ihminen joka on elänyt aikaa ennen nettiä, on lähes esihistoriallinen :))


      • TaikisN kirjoitti:

        Joo vielä joskus tulee surffattua täälläkin, mutta entinen kirjoittamisen palo on ollut aika hakusessa. Se on varmaan aika aikaa kutakin.

        Hahhaa, vai jotain romanttista....... mänttikortti pöytään vaan :)

        Entisten aikojen kunniaksi sanon, että en minäkään täällä enää paljoa aikaani vietä. On muuta tekemistä, mutta joskus on vähän sohaistava. En ole tullut uskoon, MUTTA HERÄTKÄÄ!


      • TaikisN kirjoitti:

        Minulla kun on jo ensimmäinen lapsenlapsi teini-iässä, niin hänen mielestään ihminen joka on elänyt aikaa ennen nettiä, on lähes esihistoriallinen :))

        Minä nauran tuttavilleni Belgiassa, sillä siellä yllättävän moni käyttää vielä esihistoriallista lankapuhelinta. Se tosin johtuu siitä, että puhelut klo 18:00 jälkeen ovat ilmaisia. Minun lastenlapseni ovat vielä aika pieniä, joten olen säilyttänyt heidän silmissään arvokkaan vaarin imagon.:-)


      • 2-11
        Teotwawki kirjoitti:

        Minä nauran tuttavilleni Belgiassa, sillä siellä yllättävän moni käyttää vielä esihistoriallista lankapuhelinta. Se tosin johtuu siitä, että puhelut klo 18:00 jälkeen ovat ilmaisia. Minun lastenlapseni ovat vielä aika pieniä, joten olen säilyttänyt heidän silmissään arvokkaan vaarin imagon.:-)

        Minulla on lankapuhelin jossa on TV ja tämä kone hyvin toimii nopeuskin voi olla hyvin suuri tämän ajan tekniikalla----Nokian aivoilla kulkee suomipojan aivoit tuskin hyvin maailmalla tänään!


      • 2-11 kirjoitti:

        Minulla on lankapuhelin jossa on TV ja tämä kone hyvin toimii nopeuskin voi olla hyvin suuri tämän ajan tekniikalla----Nokian aivoilla kulkee suomipojan aivoit tuskin hyvin maailmalla tänään!

        Hyvä Mänttikortin käyttö!


      • Teotwawki kirjoitti:

        TAIKISN!!!!!! Jummalavita, sä oot täällä vielä ja kyllä mä olen itkenyt, kun sua en ole nähnyt! Tekisi mieli sanoa jotain romanttista, mutta täällä on muitakin mänttejä, joten jätän sen sanomatta, jonka sanomattakin tiedät.:-)

        Tuo rakkauvenvirsuu jo kertoi, että oot oikeen supermäntti ! :D


      • Katos, kaikkien mänttien äitikin on wanhasta muistista tullut paikalle! :) No mitä kuuluu?

        AIhetta riipaisten pyöräytämme käyntiin Mänttien TV:n, jonka tiedenurkassa aiheena rahanarvoinen idea! Eikun winkistä waari! ;))

        http://www.youtube.com/watch?v=AAw8thMeNJk


      • norMix kirjoitti:

        Katos, kaikkien mänttien äitikin on wanhasta muistista tullut paikalle! :) No mitä kuuluu?

        AIhetta riipaisten pyöräytämme käyntiin Mänttien TV:n, jonka tiedenurkassa aiheena rahanarvoinen idea! Eikun winkistä waari! ;))

        http://www.youtube.com/watch?v=AAw8thMeNJk

        Kappas vaan kun toi oli kokonaan unohtunut, Hauska se silti vielä on.:-)


      • norMix kirjoitti:

        Katos, kaikkien mänttien äitikin on wanhasta muistista tullut paikalle! :) No mitä kuuluu?

        AIhetta riipaisten pyöräytämme käyntiin Mänttien TV:n, jonka tiedenurkassa aiheena rahanarvoinen idea! Eikun winkistä waari! ;))

        http://www.youtube.com/watch?v=AAw8thMeNJk

        HAH, kaivoit sitten heti mänttikortin esille !! Tunnustaudun emämäntiksi, mikä ei tietenkään vähääkään sinun normaalimäntteytesi loistoa himmennä;) Oli niin loistava keskustelunavaus, etten voinut ohittaa :D :D

        Jaa että mitäkö kuuluu. Ihan peruselämää, töitä ollut ihan kohtuullisesti, ei oo tarvinnut miettiä mitä liialla vapaalla tekisi. Täälläpäin heinäkuu on ollut kylmä ja sateinen, mutta minulle se sopii mainiosti, helteet ei tunnu kivalta. Entäpä sinulle ? Lavatanssia ja rullaluistelua ?? :)


      • TaikisN kirjoitti:

        HAH, kaivoit sitten heti mänttikortin esille !! Tunnustaudun emämäntiksi, mikä ei tietenkään vähääkään sinun normaalimäntteytesi loistoa himmennä;) Oli niin loistava keskustelunavaus, etten voinut ohittaa :D :D

        Jaa että mitäkö kuuluu. Ihan peruselämää, töitä ollut ihan kohtuullisesti, ei oo tarvinnut miettiä mitä liialla vapaalla tekisi. Täälläpäin heinäkuu on ollut kylmä ja sateinen, mutta minulle se sopii mainiosti, helteet ei tunnu kivalta. Entäpä sinulle ? Lavatanssia ja rullaluistelua ?? :)

        Vähän hitaaasti päivittyvät nämä vastaukset, sillä sain vasta tänään tämänkin ilmoituksen. No viis siitä. Olen töissä ja ansaitsen matkarahat Beilgiaan menoa varten, jossa siis vietän joitakin kuukausia vuodessa sekä syksyllä että keväällä. Kesä jatkuu siten muutamalla kuukaudella ja kavereita sukulaisteni lisäksi siellä riittää.:-)


      • TaikisN kirjoitti:

        HAH, kaivoit sitten heti mänttikortin esille !! Tunnustaudun emämäntiksi, mikä ei tietenkään vähääkään sinun normaalimäntteytesi loistoa himmennä;) Oli niin loistava keskustelunavaus, etten voinut ohittaa :D :D

        Jaa että mitäkö kuuluu. Ihan peruselämää, töitä ollut ihan kohtuullisesti, ei oo tarvinnut miettiä mitä liialla vapaalla tekisi. Täälläpäin heinäkuu on ollut kylmä ja sateinen, mutta minulle se sopii mainiosti, helteet ei tunnu kivalta. Entäpä sinulle ? Lavatanssia ja rullaluistelua ?? :)

        Tuossapa tärkeimmät mainitsit, männäviikonloppuna olin niin rullistelemassa kuin parketilla. Eilen käväisin mustikkametsässä ja saaliina ämpärillinen. Inspistä etsiskelen niiden perkaamiseen! :D


    • Nyt ei oikein meikämäntti tahdó ymmärtää.
      "Minä sanon, että pidän esim. vaikka Chisusta, niin minut voidaan lyödä kanveisiin aina ja iankaikkisesti Mänttikortilla."
      Jos sinä pidät Chisusta, se on sinun ainutlaatuinen ja arvokas mielipiteesi (varmasti ei kuitenkaan ainoa laatuaan). Jos joku muu ei pidä Chisusta ja sinä tunnet tulleesi lyödyksi kanveesiin, minusta vika on sinussa, ei missään mänttikortin voimassa.

      • Luulisin, että aloittaja tarkoittaa lyttäystä ilman perustelua, tyyliin, "kyllä olet tyhmä, kun jne".
        Silloin se minusta on aloittajan peräänkuuluttamaa mänttikortinkäyttöä.
        No, jatketaan mänttikortilla tai ilman.
        Sekin on kunkin lukijan oma arvio, kuka milloinkin käyttää mänttikorttia.


      • No sitä mä juuri tarkoitin, että minut voidaan lyödä kanveisiin ilman sen kummempia perusteluja. Siis Mänttikortilla. You see?


      • k-kotton kirjoitti:

        Luulisin, että aloittaja tarkoittaa lyttäystä ilman perustelua, tyyliin, "kyllä olet tyhmä, kun jne".
        Silloin se minusta on aloittajan peräänkuuluttamaa mänttikortinkäyttöä.
        No, jatketaan mänttikortilla tai ilman.
        Sekin on kunkin lukijan oma arvio, kuka milloinkin käyttää mänttikorttia.

        Se hyvä puoli meissä kaikissa on, että tietyissä olosuhteissa käytämme Mänttikorttia.


      • Teotwawki kirjoitti:

        No sitä mä juuri tarkoitin, että minut voidaan lyödä kanveisiin ilman sen kummempia perusteluja. Siis Mänttikortilla. You see?

        No, minkäpäs sille sitten voi;(


      • mies-vm56 kirjoitti:

        No, minkäpäs sille sitten voi;(

        Tässä on ideaa. Mänttiyden ydin on siinä, että saa olla niin mäntti, että kaikki sen huomaavat.


      • Teotwawki kirjoitti:

        Tässä on ideaa. Mänttiyden ydin on siinä, että saa olla niin mäntti, että kaikki sen huomaavat.

        Hyvältä kuulostaa, ymmärsin tai en. Tunnustaudun mäntiksi, en muista koska oisin tuntenut esim. häpeää.. tiedä mistä tulikin mieleen! Vaikka eikö se PMMP:kin laula; "häpeään ei kuole..", jotain tuon tapaista.. ;)


      • Sanin kirjoitti:

        Hyvältä kuulostaa, ymmärsin tai en. Tunnustaudun mäntiksi, en muista koska oisin tuntenut esim. häpeää.. tiedä mistä tulikin mieleen! Vaikka eikö se PMMP:kin laula; "häpeään ei kuole..", jotain tuon tapaista.. ;)

        Ei siihen kuole, mutta kyllä se hävettää.:-)


    • Minusta Maria Ylipää pyyhkii Edit Piafilla pöytää. Mänttikortilla vetoan siihen, että olen oikeassa.

      • Ja Angelika Klas pyyhkii lattiaa Maria Ylipäällä.


    • rygseck

      Njaah...
      Olisko toi mänttikortti niinku keltanen ja idioottikortti sit niinku punanen - pelistä pois, kertakaikkiaan...

      Mänttiä hiukan vielä katellaan vai... ?

      Pölö ;D

      • Mänttikortti vastaa mustaa Pekkaa, joka mulla jää aina käteen. Tein itsestäni supermäntin Anwerpenissä pelatessani vävypoikieni kanssa Unoa. Hävisin joka pelin.


    • Adria ejk

      Mut aattele jos olis ne elämän mänttikortit aina kourassa, se olis paha se. Näin kesällä mänttikorttien rapina ei niin häirii kun on luontoa ympärillä. Tosta tuli mieleen Hirvi. Onko mäntimpää otusta, on niin typerän näkönenkin, että naurattaa.

      • Mulla on aina ollut vain mänttikortteja, joten niillä on pelattava, mitkä on jaossa saanut. Hirvestä en lausu muuta kuin, että odotan saavani syksyllä lihaa, koskapa molemmat poikani ovat asiaan innostuneet ja maita heidän äitinsä perikunnalla on riittävästi.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe