Naapurin raivo-äiti

Kerrostalo-naapuri

Kysyisin neuvoa miten minun tulisi puuttua seuraavaan käytökseen:
Naapurissani asuu äiti,isä ja 4 lasta.Olen usein kuullut kamalaa riitelyä,lapset huutavat ja kiroilevat,samoin vanhemmat.Tänään olin parvekkeella ja naapurilla myös parvekkeen ovi auki joten kuulin sanat kamalasta riidasta.Tyttö n.12-13v haukkui äitiään paskapääksi,valitti eri asioista,töni äitiään koska kuulin äidin käskevän lopettaa töniminen,tyttö vain tuntui jatkavan haukkumistaan ja lopulta äiti huusi tytölle: Nyt saatanan huora heti omaan huoneeseesi!
Kuuntelin tilannetta kauhuissani,miten joku voi huutaa,sanoa omalle lapelleen noin!?!
Olen myös nähnyt tilanteen jossa sama äiti nosti pienemmän lapsen,ehkä 5-6 vuotiaan,puserosta ilmaan ja laski istumaan puiston penkille ja ravisteli häntä edestakaisin ja jankutti miksi sinä teit noin,ala heti sanoa!Lapsi oli heittänyt jollakin sitä ennen äitiään ja ilmeisesti puraissut pienempää sisarustaan.
Olen lähettänyt sähköpostia tilanteesta lastenvalvojalle,mitähän asiasta seuraa?
Voinko tehdä asialle mitään muuta?
Perheen isä on kova ryyppäämään ja usein poissa kotoa

171

6459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut Henkilö

      Tuo asia mielestäni menee jo liian pitkälle, ymmärrän jos tämä äiti joutuu usein olemaan lasten kanssa yksin miehen juomisen takia, ja tämän takia on stressaantunut, mutta tämä on tuollainen käytös omaa lasta kohtaan on jo hälyttävää. Teit oikein kun lähetit sähköpostin, mutta suosittelen, että pitäisi tehdä jotain isompaa asialle, jos tällainen käytös jatkuu.

      • hirteen

        Ymmärrän että 4 lasta on kova homma kasvattaa yksin. 4 kiljuvaa lasta eikä miestä missään.
        Mutta kuka käski tehdä ne lapset? Lapsiraukat kärsii paskista vanhemmista. Olisi mies ja nainen voinut elää onnellisina ilman lapsia


      • elämää pumpulissa
        hirteen kirjoitti:

        Ymmärrän että 4 lasta on kova homma kasvattaa yksin. 4 kiljuvaa lasta eikä miestä missään.
        Mutta kuka käski tehdä ne lapset? Lapsiraukat kärsii paskista vanhemmista. Olisi mies ja nainen voinut elää onnellisina ilman lapsia

        Suosittelen samaa, ettet koskaan hanki lapsia. Se on nimittäin vaarallista.

        www.anneliauer.com

        .


      • upea yleistys taas.
        hirteen kirjoitti:

        Ymmärrän että 4 lasta on kova homma kasvattaa yksin. 4 kiljuvaa lasta eikä miestä missään.
        Mutta kuka käski tehdä ne lapset? Lapsiraukat kärsii paskista vanhemmista. Olisi mies ja nainen voinut elää onnellisina ilman lapsia

        Johan oli ylistys. Jos omaisit sisälukutaitoa huomaisit, että aloittaja kirjoittaa perheessä olevan äiti, ISÄ ja 4 lasta. Ihme porukkaa. Itse kasvoin 4 lapsisessa perheessä, isä kuoli ollessani 5-vuotias. Opiskelen hyvään ammattiin ja olen tyytyväinen elämääni, parempaa äitiä en olisi voinut saada. Toiset vaan ei halua heittää elämää hukkaan kun tulee vastoinkäymisiä.


    • Trolli.....

      kyseessä

      • joo-o1

        muuten uskoisin trolliksi, mut naapureilla saman tapanen tilanne. lastensuojeluviranomaiset käyneet useasti, mut todennu vaan ettei hätää. näitä hulluja oikeesti on.


      • Anonyymi
        joo-o1 kirjoitti:

        muuten uskoisin trolliksi, mut naapureilla saman tapanen tilanne. lastensuojeluviranomaiset käyneet useasti, mut todennu vaan ettei hätää. näitä hulluja oikeesti on.

        Eräillä on kovaäänisiä perheitä ja sanotaan sanoja mitkä ovat menettäneet merkityksensä
        Joten eivät itse tiedosta että siinä olisi mitään muita häiritsevää. Sitten kun lapsetkin huutelevat kirosanoja äidilleen niin ovat oppineet juuri häneltä ne sanat .
        Mutta silloin jos lapset kärsii tilanteesta niin voisi ensin sanoa tälle naapurille että mielestäsi he pitävät kamalaa meteliä ja pyytää heitä olemaan hiljempaa .
        Sitten se neljän lapsen kasvattaminen ei liioin ole mikään helppo tehtävä jos mies vielä juo niin varmaan siinä on pinna kireällä tällä äidillä


    • Lasten parhaaksi

      Sinuna tekisin lastensuojeluilmoituksen. Näin asia ainakin tarkistettaisiin ja perhe saisi toivottavasti apua mikäli tilanne niin vaatii.

      • Ei auta

        Suomessa ei lastensuojeluilmoitus johda mihinkään, jos äiti on vaaraksi lapsilleen tai ei kykene huolehtimaan esim päihdeongelman takia lapsistaan, sillä maamme feministisessä hirmuvallassa suojellaan enemmänkin ongelmanaisia kuin lapsia.
        Todellisuudessa lapsista ei välitä kukaan muu kuin yleensä isä, mutta sitä ei hyväksytä yhteiskunnassamme. Sossutantat tekevät vain rahaa ongelmaäitien lapsilla. Maksavat omille layksityisille lastenkodeille jopa 500€/pv/lapsi. Sukulaiset eivät kelpaa huoltajiksi. Olen tämän karvaasti kokenut päihdevaimon kanssa asuessa ja suojellessani päihdeäidin fas-lasta ( vammainen odotusajan päihteitten takia). Kun yritin suojella syntymätöntä lastamme ja pyysin apua vaimolleni, minua syyllistettiin puuttumisesta äidin asioihin ja sen jälkeen olen kärsinyt sosiaaliämmien ja heidän kaveriensa vainosta jo 26 vuotta.


      • 2+18
        Ei auta kirjoitti:

        Suomessa ei lastensuojeluilmoitus johda mihinkään, jos äiti on vaaraksi lapsilleen tai ei kykene huolehtimaan esim päihdeongelman takia lapsistaan, sillä maamme feministisessä hirmuvallassa suojellaan enemmänkin ongelmanaisia kuin lapsia.
        Todellisuudessa lapsista ei välitä kukaan muu kuin yleensä isä, mutta sitä ei hyväksytä yhteiskunnassamme. Sossutantat tekevät vain rahaa ongelmaäitien lapsilla. Maksavat omille layksityisille lastenkodeille jopa 500€/pv/lapsi. Sukulaiset eivät kelpaa huoltajiksi. Olen tämän karvaasti kokenut päihdevaimon kanssa asuessa ja suojellessani päihdeäidin fas-lasta ( vammainen odotusajan päihteitten takia). Kun yritin suojella syntymätöntä lastamme ja pyysin apua vaimolleni, minua syyllistettiin puuttumisesta äidin asioihin ja sen jälkeen olen kärsinyt sosiaaliämmien ja heidän kaveriensa vainosta jo 26 vuotta.

        pystyn samaistumaan. Sukulaisellani oli samantyylinen ongelma. Molemmat vanhemmat olivat huumekoukussa. Lapsi otettiin huostaan ja molemmat vanhemmat katkasuun. Lapsen isä, joka on serkkuni, pääsi irti huumeista, sai hyvän tukiverkoston jne. Äiti ei kuitenkaan onnistunut. Isän ollessa kuivilla jo 5 vuotta, sosiaalitantat edelleen estivät lapsen pääsyn isälleen, vaan odotettiin, että koskas se äiti nyt pääsee kuiville.

        Asiasta nostettiin häly porukalla ja lopulta, kynsin hampain, lapsi suosutiin antamaan isälleen. Isä on nyt elänyt lapsensa kanssa 8 vuotta ja hyvin menee.


      • joo-o1

        ei sekään aina auta. valitettavasti


      • dfgthujäöå
        Ei auta kirjoitti:

        Suomessa ei lastensuojeluilmoitus johda mihinkään, jos äiti on vaaraksi lapsilleen tai ei kykene huolehtimaan esim päihdeongelman takia lapsistaan, sillä maamme feministisessä hirmuvallassa suojellaan enemmänkin ongelmanaisia kuin lapsia.
        Todellisuudessa lapsista ei välitä kukaan muu kuin yleensä isä, mutta sitä ei hyväksytä yhteiskunnassamme. Sossutantat tekevät vain rahaa ongelmaäitien lapsilla. Maksavat omille layksityisille lastenkodeille jopa 500€/pv/lapsi. Sukulaiset eivät kelpaa huoltajiksi. Olen tämän karvaasti kokenut päihdevaimon kanssa asuessa ja suojellessani päihdeäidin fas-lasta ( vammainen odotusajan päihteitten takia). Kun yritin suojella syntymätöntä lastamme ja pyysin apua vaimolleni, minua syyllistettiin puuttumisesta äidin asioihin ja sen jälkeen olen kärsinyt sosiaaliämmien ja heidän kaveriensa vainosta jo 26 vuotta.

        No muistuuko mieleen Eerikan tapaus? Siinä nimenomaan miesliikkeen vaikutuksesta huoltajuus annettiin sadisti pedofiili isälle koska äiti oli masentunut.

        Päihdesairaus on sellainen, että siihen tulee puuttua, mutta puhuisipa joku siitä juoposta isästäkin?

        Huostaanotto on paikallaan jos lapsia lyödään, mutta on pa tapauksia joissa huostaanotetut lapset ovat joutuneet ojasta allikkoon.

        Olen itse tehnyt alkoholistiperheestä lastensuojeluilmotuksen, mutta siinä kyllä oli niin, että lapsi täysin heitteillä.

        Jos lastensuojeluilmoituksia tehtaillaan jokaisen uhmaikäinen/ vanhempi konfliktin takia ei muuta tehtäisikään. On eriasia jos asia on jatkuvaa.

        Maailma muuttuisi paremmaksi jos ihmisiä löytyis jotka tukisivat vaikeuksissa olevaa. Esimerkiksi itsenäistyvään pyrkivä teini ei saa juopolta isältää tukea ja väsyneen äidin kanssa on tappeluita. Olisi hyvä jos nuori saisi tukea joltain muulta. Lapsen ollessa hyvin pieni parhaiten auttaa lasta auttamalla äitiä jotta tämä jaksaisi.

        Lastenkodissa vaihtuvat työntekijät ja sijoituspaikoissa voi vastassa olla huonoa kohtelua ja kylmyyttä. Toki on parempi olla lastenkodissa kuin juoppojen ja pedofiilien seassa, mutta jos jotenkin kotona saataisiin tilanne muutettua niin parempi siellä.


      • vittukusipäät

        Ettekö hullut neuvojat tajua missä vika. Vika siinä, kun ukko juo. Ja koko perhe kärsii. Helvttiäkö äitiä syytätte. Yrittää kaikkensa. Eikä vanhempiaan saa nimitellä niinkuin 12 vuotias likka teki. Ai ei likassa syytä. On niin helppoa neuvoo. Menkää itse elämään perhehelvettiä. Viina kaiken pahan alku.


      • Anonyymi
        Ei auta kirjoitti:

        Suomessa ei lastensuojeluilmoitus johda mihinkään, jos äiti on vaaraksi lapsilleen tai ei kykene huolehtimaan esim päihdeongelman takia lapsistaan, sillä maamme feministisessä hirmuvallassa suojellaan enemmänkin ongelmanaisia kuin lapsia.
        Todellisuudessa lapsista ei välitä kukaan muu kuin yleensä isä, mutta sitä ei hyväksytä yhteiskunnassamme. Sossutantat tekevät vain rahaa ongelmaäitien lapsilla. Maksavat omille layksityisille lastenkodeille jopa 500€/pv/lapsi. Sukulaiset eivät kelpaa huoltajiksi. Olen tämän karvaasti kokenut päihdevaimon kanssa asuessa ja suojellessani päihdeäidin fas-lasta ( vammainen odotusajan päihteitten takia). Kun yritin suojella syntymätöntä lastamme ja pyysin apua vaimolleni, minua syyllistettiin puuttumisesta äidin asioihin ja sen jälkeen olen kärsinyt sosiaaliämmien ja heidän kaveriensa vainosta jo 26 vuotta.

        Usein on niin että kun hakee apua päihteiden käyttäjille niin kukaan ei kuuntele.
        Minäkin kerran elämässäni hai apua alkoholistille ja kukaan ei kuunnnellut, sitten kun hän kuoli viinaan niin yksi ole sanonut että miksi en kuunnellut kun apua oli haettu . Jotta vaikka mitä tapahtuisi naapureiden kanssa niin en hae apua kellekään , miksi hakisin kun kukaan ei välitä , annetaan vaan kuolla viina myrkytyksen se kai on tavoite


      • Anonyymi
        2+18 kirjoitti:

        pystyn samaistumaan. Sukulaisellani oli samantyylinen ongelma. Molemmat vanhemmat olivat huumekoukussa. Lapsi otettiin huostaan ja molemmat vanhemmat katkasuun. Lapsen isä, joka on serkkuni, pääsi irti huumeista, sai hyvän tukiverkoston jne. Äiti ei kuitenkaan onnistunut. Isän ollessa kuivilla jo 5 vuotta, sosiaalitantat edelleen estivät lapsen pääsyn isälleen, vaan odotettiin, että koskas se äiti nyt pääsee kuiville.

        Asiasta nostettiin häly porukalla ja lopulta, kynsin hampain, lapsi suosutiin antamaan isälleen. Isä on nyt elänyt lapsensa kanssa 8 vuotta ja hyvin menee.

        Usein on vielä se äitimyytti ihmisten päässä. Tunnen muutaman. Isän jotka ovat yksin huoltajia m ja hoitavat vanhemmuutensa ihan kunnolla .
        Joten moni sanoo vielä tänäkin päivänä että kuka lapsille ruokaa laittaa jos ne on isällä, eivät huomaa että yhteiskunta on muuttunut ja isät laittavat ihan yhtä hyvää ruokaa kun äiditkin .
        Joten tasarvo saisi olla näissäkin asioissa.
        Jos äiti valitsee päihteet ennen lapsia niin on aika heikoilla jos isä on viisi vuotta kuivilla niin mikä aiinä on aitten ettei saa hoitaa omia tekeleitään


      • Anonyymi
        vittukusipäät kirjoitti:

        Ettekö hullut neuvojat tajua missä vika. Vika siinä, kun ukko juo. Ja koko perhe kärsii. Helvttiäkö äitiä syytätte. Yrittää kaikkensa. Eikä vanhempiaan saa nimitellä niinkuin 12 vuotias likka teki. Ai ei likassa syytä. On niin helppoa neuvoo. Menkää itse elämään perhehelvettiä. Viina kaiken pahan alku.

        Ihan niin jos isä ei voi lopettaa viinan juontia niin jo lastenkin tähden voisi tämä äiti jättää hänet , sillä lasten elämä ja kasvaminen pitäisi olla turvallista eikä tarttis katsella juoppoja reuhaamassa


    • ammattilainen1

      Tee lastensuojelu ilmoitus sosiaalitoimeen niin ainakin selvittävät asian.

    • Ymmyrkäinen

      Miksi lastenvalvojalle? Lastenvalvoja hoitaa isyydentunnustuksia, huoltajuusasioita ja elatusapuja. Eikö asia kuulu lastensuojeluun?

    • 16+10

      Tervetuloa Suomeen.

      • venäläiset oikeassa

        Venäläiset ovat täysin oikeassa "lastensuojelumme" toiminnasta.
        Seuraavaksi varmaan odotamme, kun Putin tulee rikollisten demari-feministiämmiemme takia pelastamaan omat kansalaisensa (60 000) sossutanttojemme hirmuvallan kynsistä.
        Aloittavatko aivottomat virka-akkamme uuden sodan naapuriemme kanssa!?

        Siksikö itärajallamme on jo 200000 venäläisotilasta täysissä aseissa!
        Eikö olisi kannattavampaa viedä kyseiset akat "saunan taakse", ennekuin tuhotaan koko kansa! Ämmävallalla ja munattomuudellakin on rajansa!


    • lapsen etu

      ilmoitus lastensuojeluun heti huomenna, nimettömänäkin voit tehdä. Perhe tarvitsee tukea, lapset oireilevat ja äiti uupunut.

      • -ilmoituksia tehnyt-

        nykyään ei voi tehdä ilmoituksia nimettömänä.


      • kirshinkirsikis

      • Sossu77
        -ilmoituksia tehnyt- kirjoitti:

        nykyään ei voi tehdä ilmoituksia nimettömänä.

        Voi tehdä. terveisin sossu


      • Kiusatut isät
        -ilmoituksia tehnyt- kirjoitti:

        nykyään ei voi tehdä ilmoituksia nimettömänä.

        Lastensuojeluilmoituksiin vaaditaan nimi siksi, että sossukoneisto tietää, ketä voi kiusata seuraavat 20- 30 vuotta. olen yksi heidän uhreistasasn, kun yritin pelastaa omat lapseni bväkicvaltaisen narkkariexvaimoni kynsistä. kostoksi minulta vietiin koko varallisuusn ja firmani yli 200 työpaikkaa sekä leimattiin minut julkisesti väkivaltaiseksi insestiä harjoittavaksi pedofiiliksi ilman tutkimuksia ja perusteita.
        Suomessa ei ole ketään sosiaaliviranomaisia pahempia rikollisia, sillä he tekevät maassamme kaikkein eniten tuhoa.
        Suomalaisen miehen pinna on pitkä, mutta kun se katkeaa, niin silloin sossutanttoja viedään! Meitä syyttömästi vainottuja isiä on maanpaossa jo 1, 3 miljoonaa! Tukenamme on 10miljoonaa muslimia, joten repikää ämmät siitä!


      • Just näitä taas
        Kiusatut isät kirjoitti:

        Lastensuojeluilmoituksiin vaaditaan nimi siksi, että sossukoneisto tietää, ketä voi kiusata seuraavat 20- 30 vuotta. olen yksi heidän uhreistasasn, kun yritin pelastaa omat lapseni bväkicvaltaisen narkkariexvaimoni kynsistä. kostoksi minulta vietiin koko varallisuusn ja firmani yli 200 työpaikkaa sekä leimattiin minut julkisesti väkivaltaiseksi insestiä harjoittavaksi pedofiiliksi ilman tutkimuksia ja perusteita.
        Suomessa ei ole ketään sosiaaliviranomaisia pahempia rikollisia, sillä he tekevät maassamme kaikkein eniten tuhoa.
        Suomalaisen miehen pinna on pitkä, mutta kun se katkeaa, niin silloin sossutanttoja viedään! Meitä syyttömästi vainottuja isiä on maanpaossa jo 1, 3 miljoonaa! Tukenamme on 10miljoonaa muslimia, joten repikää ämmät siitä!

        Ja otahan lääkkeesi, jotta pääsi selviää.

        heh, syyttömästi vainottu isä-Suomalainen, tosi tosi säälittävä olet.


      • 18+11
        -ilmoituksia tehnyt- kirjoitti:

        nykyään ei voi tehdä ilmoituksia nimettömänä.

        kyllä ainakin itse tein...


      • Anonyymi
        -ilmoituksia tehnyt- kirjoitti:

        nykyään ei voi tehdä ilmoituksia nimettömänä.

        Niin sen mahdollisuuden pilasivat kaikki ” tädit” jotka ilmoittelivat huvikseen kun ei muutakaan tekemistä olllut.
        Samalla miksi ei voisi omalla nimellään tehdä ilmoitusta jos on huoli lapsista, sillä sehän on niin tärkeä asia jos lapset voivat huonosti että he saavat avun.
        Salailemisella on monen elämä pilattu


    • ,kopom

      En yhtään ihmettele jos äiti on stressaantunut, jos lapsi käyttäytyy noin, siis se varhaisteini.

      Minua pidettiin kammottavana äitinä aikoinaan.
      Riitelin ihan jatkuvasti tuolloin varhaisteini-ikäisen tyttären kanssa. Kaikkien mielestä tyttö oli herttainen, mukava, kiva, ystävällinen. Ja mies niinikään mukava ja rauhallinen, minä vaan jostain syystä hullu ämmä.

      Tyttären todellista käytöstä ei kukaan uskonut. Hän veti minut täydellisesti hulluuden rajoille. Muutti kotoa 16-vuotiaana, ja aikuisena sai ADHD-diagnoosin. Myönsi itsekin oman käytöksensä, ja ainakin yksi parisuhde päättyi, kumppani meni hänkin aivan hulluuden rajoille tytön käytöksestä, se oli samaa, mikään puhe, sopimus, keskusteltu ei auttanut. Ei mikään.

      Ja se mies. Tosi mukava. Ei meidän riidat alkaneet siitä, että minä vaan aloin yhtäkkiä huutamaan. Miehen käytös ei kuulunt eikä näkynyt ulospäin. Ongelmat tuli sen jälkeen, kun hän lopetti seksielämän kuin seinään. Myöhemmin selvisi että oli toinen nainen. Avioliittoa jatkui täydellisessä seksittömyydessä monta vuotta, samaan aikaan tytär oli äärimmäisen hankala ja mies vittuilu vähätteli ja mitätöi minua.
      Piti minua hulluna. Esim. sanoin, että vessassa kuuluu joku kumma ääni. Väitti, ettei kuule mitään. Minä hoin, ettei se minun pääni sisältä kuulu.. lopulta selvisi, että koneellisen ilmastoinnin tuuletin oli juuri vessassa ja tullut tiensä päähän, piti samanlaista meteliä kaikkien muidenkin huoneistossa, se vaihdettiin kaikkiin huoneistoihin uudet. Ja minä lakkasin kuulemasta ääniä..

      Eli turha tuomita sitä äitiä. On varmasti tosi kovilla. On varmasti tehnyt kaikkensa ja nyt on tullut niitti täyteen.

      Sitä en tiedä auttaako lasten. s. ilmoitus.
      Ehkä voisit jutella tytölle. sanoa, että tottele sitä äitiä, ja lopeta äidin mollaaminen.

      • Pirun sikiö

        Vai että turha tuomita äitiä?!
        Se pakottaa tyttärensä elämään juoppoisän kanssa koska on itse liian heikko jättämään miestään ja tarjoamaan tyttärelleen tasapainoisen nuoruuden. Sehän onkin tytön vika että se oireilee!


      • No varmaan
        Pirun sikiö kirjoitti:

        Vai että turha tuomita äitiä?!
        Se pakottaa tyttärensä elämään juoppoisän kanssa koska on itse liian heikko jättämään miestään ja tarjoamaan tyttärelleen tasapainoisen nuoruuden. Sehän onkin tytön vika että se oireilee!

        se tytön elämä siitä paljon paraneekin jos vaihtaa yhden juopon toiseen. Jää yh:ksi niin ei sitäkään vähää. Hiukan häpyä sullekin puheisiin hei.


      • Pirun sikiö
        No varmaan kirjoitti:

        se tytön elämä siitä paljon paraneekin jos vaihtaa yhden juopon toiseen. Jää yh:ksi niin ei sitäkään vähää. Hiukan häpyä sullekin puheisiin hei.

        "Vaihtaa yhden juopon toiseen". Mistähän tuo ajatus lähti? Kun yhdestä juoposta on eroon päässyt, tuskin ottaa toista tilalle. Ja yksinhuoltajaäiti on paljon parempi kuin juoppoisä.


      • nykymaailma

        OTAN OSAA.... neuroottiset lapset ja vielä neuroottisempaan naapurit voivat olla tosi V...MAISIÄ


      • Vituttaa tämmönen
        No varmaan kirjoitti:

        se tytön elämä siitä paljon paraneekin jos vaihtaa yhden juopon toiseen. Jää yh:ksi niin ei sitäkään vähää. Hiukan häpyä sullekin puheisiin hei.

        Meidän isä hakkas meitä lapsia ja äitiä, uhkas tappaa yms muuta paskaa päivät pitkät..että joo..jos äippä ois sen jättäny jo paljon aikasemmin niin ois kyllä vähemmillä mielenterveysongelmilla selvitty yks sun toinenkin. Iso perhe meillä oli, köyhyys oli ongelmana ja yh:na olis varmasti ollut (ja sit kauan myöhemmin olikin) todella vaikeaa. Uskon nyt kuitenkin että se olis ollu ehkä parempi vaihtoehto ku hakatuksi tuleminen ja sen katsominen kun lapset saivat turpaan. Kamala lapsuus jättää ihmiseen kamalat jäljet, elämä on yhtä sotkua sitte ja sitä tuskin koskaan saa täysin selvitettyä.. Vaikia se äidillä varmasti olis ollu lasten kanssa lähteä. Ei se jättäminen niin mustavalkoista ole, mut olis nyt ees sossuun ilmoittanu tällaisesta tapauksesta niin oltais saatu tarvitsemaamme apua.
        Ja kuka sano et seuraavan puolison pitäis olla juoppo tai jotenkin muuten paha? Jos ei herranjumala ihminen osaa valita lasten paremman elämän ja oman viharakkaussuhdejuopon välillä niin aika huonosti menee! Siinä on vähän muidenkin elämä pelissä kuin itsensä!


      • elämää kokenut
        Pirun sikiö kirjoitti:

        "Vaihtaa yhden juopon toiseen". Mistähän tuo ajatus lähti? Kun yhdestä juoposta on eroon päässyt, tuskin ottaa toista tilalle. Ja yksinhuoltajaäiti on paljon parempi kuin juoppoisä.

        Olen samaa mieltä. Aikoinaan jäin yksinhuoltajaksi, kun mies oli pahapäinen ja uskoton. Kerran satuin valittamaan yksinhuoltajan arjen raskautta jonkin tahon virkailijalle ja sain vastaukseksi; että olisi pitänyt pitää mies, vaikka vähän huonompikin. Sen jälkeen opin pitämään suuni kiinni ja kasvatin lapseni yksin. Hyviä kansalaisia heistä tuli,vaikka välillä jouduin korottamaan ääntänikin.

        Koulussakin ihmeteltiin, miten hyvin yksinhuoltajan lapset pärjäävät. Ihmettelijä oli opettaja, ja lapseni oli lähietäisyydellä ja sattui kuulemaan.

        Toista lastani vein kasvatusneuvolaan vilkkauden takia, siellä annettiin kautta rantain ymmärtää, että ongelmat aiheuttaa äiti. Tottakai, kun äiti oli se ainoa aikuinen ja tukiverkosto, joka lapsella oli.

        Kodin hoitajia ei ollut koskaan saatavilla, aina myytiin eijoota, kun lapsi sairastui ja olisi pitänyt töihin mennä.

        Olen näistä syistä katkera viranomaisille enkä luota heihin, en tippaakaan. Enkä onneksi enää tarvitse heidän palveluitaan ennen vanhuutta. Saa sitten nähdä...


      • hghjhkkkhjkjl
        Pirun sikiö kirjoitti:

        Vai että turha tuomita äitiä?!
        Se pakottaa tyttärensä elämään juoppoisän kanssa koska on itse liian heikko jättämään miestään ja tarjoamaan tyttärelleen tasapainoisen nuoruuden. Sehän onkin tytön vika että se oireilee!

        Samaa mieltä pirun sikiö..lapsia ei pidä kasvattaa huonossa perheessä. Miksi aina alkoholistin äitiä surkutellaan vaikka siellä on kasvuikäisiäkin jotka ei tilanteelle voi mitään mutta äiti voi!!!!

        Ei ole lasten vika huono äiti ja isä. :(

        Ja miksi noi aina sikiää eniten joilla ei ole edes perusasiat kunnossa!!


      • 456w6w
        Pirun sikiö kirjoitti:

        "Vaihtaa yhden juopon toiseen". Mistähän tuo ajatus lähti? Kun yhdestä juoposta on eroon päässyt, tuskin ottaa toista tilalle. Ja yksinhuoltajaäiti on paljon parempi kuin juoppoisä.

        riippuu juoppo-isukista. jos se ei käyttäydy väkivaltaisesti tai agressivisesti. jos kiltisti tallissa kittaa kaljaa, ni ei paha.


      • Anonyymi
        Pirun sikiö kirjoitti:

        Vai että turha tuomita äitiä?!
        Se pakottaa tyttärensä elämään juoppoisän kanssa koska on itse liian heikko jättämään miestään ja tarjoamaan tyttärelleen tasapainoisen nuoruuden. Sehän onkin tytön vika että se oireilee!

        Kauan niin, samalla kun kaikki joilla on ollut murrosikäisiä lapsia tietävät että se on todella haaste . Toisaalta parempi kun saavat ulos kiukkunsa , joka ei aina ole äidin vika, sillä murrosikäinen kiusaa aina sitä mihin luottaa ja tietää ettei äiti jätä vaikka sen paukuttelis verille.
        Mutta juoppo mies harvoin lopettaa juomistaan siksi olisi äidin hyvä aloittaa elämänsä yksin huoltajana , sillä juopot vievät kaiken voiman ihmisiltä käytöksellään.
        Lasten pitää saada kasvaa turvallisissa olosuhteissa , Ja kun äitini tee muutosta niin pentu riehuu entistä enemmän .
        Joten ei mikään ihanne tilanne


      • Anonyymi
        Pirun sikiö kirjoitti:

        "Vaihtaa yhden juopon toiseen". Mistähän tuo ajatus lähti? Kun yhdestä juoposta on eroon päässyt, tuskin ottaa toista tilalle. Ja yksinhuoltajaäiti on paljon parempi kuin juoppoisä.

        Ikävä kyllä Se on niin että monessa tapauksessa on myös se uusi mies juopotteleva , se on nähty niin monta kertaa.
        Mistähän se johtuu että juopot usein valitsevat naisen joka on kiltti ja uhrautuva , niin että mitä signaaleja tämä nainen antaa tietämättään kun juopot ne löytää.
        Joten parempi olla yksinhuoltaja niin kauan kun lapset ovat pieniä ja asuvat kotona .
        Niin ei tarvitse vetää uusintaa entisestä elämästään


    • no jooooooo

      12-13 vuotiaalla on murkkuikä, joten takuulla haukkuu, tönimistä en minäkään sietäisi. Ja juuri tuon takia lapsia ei voi edes kasvattaa, jos heitellään tavaroita ja purraan sisaruksia, kun taas itse tekee jotain, vaikka tosiaan nostaa penkille ja ravistaa, heti ollaan ilmoituksia tekemässä. Sitten märistään kun lapset on kurittomia. Osa perheistä kiroilee osa ei, se on totuus ja siihen saa herkkäkorvaisetkin tottua.

      • psykonuoret

        ON LOPETETTAVA ...tämä VIHERHYYSÄRIEN LELLIMINEN

        ei lapsia tarvitse hakata mutta kuri pitää silti olla


      • Äiskä minäkin.

        Kyllä tässäkin talossa on teinin suusta vaikka minkälaista tekstiä ja haukkuja kuultu.Ja nämä haukut pääsääntöisesti saa äiti, vaikka isäkin on kotona.
        Enkä kiellä joskus huutavani takaisin.
        Niin että varmaan monessaki perheessä joudutaan välillä ottamaan teinien kanssa yhteen.
        Ja mitä kiroiluun tulee, niin kyllä täälä kirosanat lentelee niin teinin kuin vanhempienkin suusta. Mitä sitten, joka ei kestä kuunnella niin peittäköön korvansa.


    • yh-äitinä ollut

      Ei ole äidin vika että hän ei saa mistään tukea lastensa kasvatukseen ja miehensä juomiseen.Yksinhuoltajana lapset helposti ottavat vallan kun toista aikuista ei ole vahvistamassa miten asiat tulee hoitaa.Äidit väsyvät helposti kun ovat lasten kanssa 24/7 lisäksi muut taloushuolet.

      kaikkein huonoin asia on mielestäni se että asiasta soitetaan jollekkin lastenvalvojalle josta alkaa äidin kyttäys, painostus ja uhkailu huostaanotolla.

      On monia lapsia jotka haistattelevat myös nuorisopsykiatrillekkin.Ei ole äidin vika että' rakastaa lapsiaan ja yrittää yksin jaksaa.Sinä taas ilmoitat viranomaisille ja lisäät äidin taakkaa ja paineita.Soittaisit poliisille että vievät juopon ukon ja tarjoutuisit äidille avuksi kotitöissä.Olisit ennemmin soittanut kodinhoitoon tai mennyt itse auttamaan.Kauheita tuollaiset kyylä naapurit.Annas olla jos olisit itse tuossa tilanteessa.

      • mitkä vaihtoehd+ot

        Juu minustakin on olemassa väsyneitä huutavia äitejä joiden tialnne vain on niin raskas etteivät jaksa.Sellaisissa tapauksissa joku lisä taakka ei lasten tilannetta paranna kun äiti luhistuu vielä enemmän taakkansa alle. Sitten on niin syvälle väkivalta kierteeseen vajonneita,että apua on saatava vaikka väkisin.
        Mutta tiedätkö missä mennään? Jos juoppo mies ja äiti luhistuu niin kuka hoitaa lapset kun se meidän lastensuojelu ei ole mikään täydellinen.


      • Pitääkö erota
        mitkä vaihtoehd+ot kirjoitti:

        Juu minustakin on olemassa väsyneitä huutavia äitejä joiden tialnne vain on niin raskas etteivät jaksa.Sellaisissa tapauksissa joku lisä taakka ei lasten tilannetta paranna kun äiti luhistuu vielä enemmän taakkansa alle. Sitten on niin syvälle väkivalta kierteeseen vajonneita,että apua on saatava vaikka väkisin.
        Mutta tiedätkö missä mennään? Jos juoppo mies ja äiti luhistuu niin kuka hoitaa lapset kun se meidän lastensuojelu ei ole mikään täydellinen.

        Kun suomalaisnainen käy muslimikapakassa ja saa hevosen kokoista sitä, niin aivot sekoavat ja otetaan heti ero omasta miehestä sosiaaliämmien kehotuksesta.

        Sitten, kun ei pärjätäkään yksin lasten kanssa, saavat sossuämmät toteuttaa suunnitelmansa ja tehdä suurta rahaa lapsilla, jotka jätetään heitteille heidän yksityisissä business- lastenkodeissaan.
        Miksi suomalaista miestä ei arvosteta lainkaan isänä ja aviomiehenä, kun naisemme ovat heti hyppäämässä jokaisen lirkuttelijan kaulaan!


      • kysyjä
        Pitääkö erota kirjoitti:

        Kun suomalaisnainen käy muslimikapakassa ja saa hevosen kokoista sitä, niin aivot sekoavat ja otetaan heti ero omasta miehestä sosiaaliämmien kehotuksesta.

        Sitten, kun ei pärjätäkään yksin lasten kanssa, saavat sossuämmät toteuttaa suunnitelmansa ja tehdä suurta rahaa lapsilla, jotka jätetään heitteille heidän yksityisissä business- lastenkodeissaan.
        Miksi suomalaista miestä ei arvosteta lainkaan isänä ja aviomiehenä, kun naisemme ovat heti hyppäämässä jokaisen lirkuttelijan kaulaan!

        mitäpä tuolla ajettu takaa?


      • hgjhgjhjhkhk

        Aina on kasvattajassa vika oli mies tai nainen jos meuhkaa ja haukkuu lapsiaan ja kasvattaa vielä alkoholistiperheessä!!!!!

        Kyllä aikuisen ihmisen piotäisi kyetä hoitamaan asiansa ja jos ei pysty niin ei pidä lapsiakaan tehdä.

        Lapset ei ole pakollisia mutta lapset joutuu kärsimään pakosti huonoista vanhemmista!!!


      • kiitti vaan
        Pitääkö erota kirjoitti:

        Kun suomalaisnainen käy muslimikapakassa ja saa hevosen kokoista sitä, niin aivot sekoavat ja otetaan heti ero omasta miehestä sosiaaliämmien kehotuksesta.

        Sitten, kun ei pärjätäkään yksin lasten kanssa, saavat sossuämmät toteuttaa suunnitelmansa ja tehdä suurta rahaa lapsilla, jotka jätetään heitteille heidän yksityisissä business- lastenkodeissaan.
        Miksi suomalaista miestä ei arvosteta lainkaan isänä ja aviomiehenä, kun naisemme ovat heti hyppäämässä jokaisen lirkuttelijan kaulaan!

        Siinä arvostetaan suomalaista naista vaimona, äitinä ja työpaikalla mm. sosiaalityöntekijänä.


      • oot nolo
        Pitääkö erota kirjoitti:

        Kun suomalaisnainen käy muslimikapakassa ja saa hevosen kokoista sitä, niin aivot sekoavat ja otetaan heti ero omasta miehestä sosiaaliämmien kehotuksesta.

        Sitten, kun ei pärjätäkään yksin lasten kanssa, saavat sossuämmät toteuttaa suunnitelmansa ja tehdä suurta rahaa lapsilla, jotka jätetään heitteille heidän yksityisissä business- lastenkodeissaan.
        Miksi suomalaista miestä ei arvosteta lainkaan isänä ja aviomiehenä, kun naisemme ovat heti hyppäämässä jokaisen lirkuttelijan kaulaan!

        ei luoja:D toivottavasti tää on trolli, älä syytä muita naisia siitä,et oot surkea vätys paska ja siitä et sun akkas on käynyt muslimipaikassa hakemassa "sitä suurta" kun itelläs on prinssinakki:D


      • Anonyymi

        Osuva kommentti. Pelkkää tekohuolenpitoa on pahalla silmällä kyttäys. Oikeat teot auttavat aidosti jos oikeasti haluaa auttaa. Sitä vaan ei tapahdu juorukerhojen maassa.


      • Anonyymi
        mitkä vaihtoehd+ot kirjoitti:

        Juu minustakin on olemassa väsyneitä huutavia äitejä joiden tialnne vain on niin raskas etteivät jaksa.Sellaisissa tapauksissa joku lisä taakka ei lasten tilannetta paranna kun äiti luhistuu vielä enemmän taakkansa alle. Sitten on niin syvälle väkivalta kierteeseen vajonneita,että apua on saatava vaikka väkisin.
        Mutta tiedätkö missä mennään? Jos juoppo mies ja äiti luhistuu niin kuka hoitaa lapset kun se meidän lastensuojelu ei ole mikään täydellinen.

        Niin. Rahasta joku siellä vain katsoisi vietyjä lapsia. Lapsipuolen asemassa olisivat ainoastaan. Toki tilanteet ovat erilaisia mutta siellä, missä on aitoa välittämistä ja rakkautta lapsia kohtaan, sitä ei pidä rikkoa vaan vahvistaa. Missä piittaamattomuus ja tunnekylmyys rehottaa jälkikasvua kohtaan, silloin on parempi sekin asumisvaihtoehto lapsille mistä jotkut leipänsä saa.


      • Anonyymi
        Pitääkö erota kirjoitti:

        Kun suomalaisnainen käy muslimikapakassa ja saa hevosen kokoista sitä, niin aivot sekoavat ja otetaan heti ero omasta miehestä sosiaaliämmien kehotuksesta.

        Sitten, kun ei pärjätäkään yksin lasten kanssa, saavat sossuämmät toteuttaa suunnitelmansa ja tehdä suurta rahaa lapsilla, jotka jätetään heitteille heidän yksityisissä business- lastenkodeissaan.
        Miksi suomalaista miestä ei arvosteta lainkaan isänä ja aviomiehenä, kun naisemme ovat heti hyppäämässä jokaisen lirkuttelijan kaulaan!

        Kuule , kyllä se on niin että ihminen joka on hyvässä parisuhteessa ei hypi muiden matkaan.se on ensin jokaisen ajateltava mitä virheitä itse on tehnyt, ja mitä voisi korjata, sitten jos niin on ettei toinen jaksa elää yhdessä niin ei tartte haukkua ja vetää seksistisiä asioita esille, kaikkihan sen tietää että totta kai uudessa suhteessa harrastetaan seksiä , se on niinkun hyväksyttävä ettei oma parisuhde ole onnistunut, ja lopettaa kuvitelmat hevosen kokoisesta , sillä asialla on vaan ainoastaan sinun oma mielikuvasi . Oikeissa eroissa jotka hoidetaan fiksusti tullaan toimeen ystävyydellä sillä onhan lapset yhteisiä joten se on se sama miten mustasukkainen olet niin kitke pois itsestäsi ne ajatukset, lasten tulevaisuus on se tärkein ja lapset on mielissään jos heidän vanhempansa ovat ystäviä
        Näytä,että olet se isä mitä kuvaa yrität antaa, sillä kun puhut älyttömiä exästäsi niin ei sellainen mies ole kypsä isäksi . Joten viat ja syyt on haettava itsestään se on hyvä alku.


      • Anonyymi
        kysyjä kirjoitti:

        mitäpä tuolla ajettu takaa?

        Mustasukkaisuus , panee miehen kuvittelemaan exäänsä seksi elämää, ja täten ei ole kypsä ihmisenä
        Sillä asiahan koskee lapsia ainoastaan ei mitenkään sitä mitä exä tekee .


      • Anonyymi
        oot nolo kirjoitti:

        ei luoja:D toivottavasti tää on trolli, älä syytä muita naisia siitä,et oot surkea vätys paska ja siitä et sun akkas on käynyt muslimipaikassa hakemassa "sitä suurta" kun itelläs on prinssinakki:D

        En usko että on ollut hakureisuilla vaan rakkaus on syttynyt ihan sattumalta kun on tavannut oikean ihmisen
        Joten hyvästä avioliitosta ei kukaan lähde lätkimään


    • Täti

      Kannattaisiko ilmoittaa päiväkotiin ja kouluun? Lastenvalvoja tekee vain sopimuksia ei hoida lasten etua. Myös isän kanssa voisi jutella?

    • Pirun sikiö

      Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Olen itse elänyt samanlaisessa kodissa: juoppo isä, heikko äiti. Minä osoitin avoimesti halveksuntani äitiä kohtaan kun se ei kyennyt jättämään sitä, joten kostona siitä sain kuulla olevani milloin pikku narttu, saatanan sikiö jne.
      Kun sitten kotoa muutin, katkasin kerrasta välit poikki. Nyt olen 33 ja äiti on anellut anteeksiantoa ja yhteydenpitoa kohta 11 vuotta. Eli kyllä se lapsi myöhemmin kostaa. Nyt on vain paska vaihe elämässä.

      • Kurkku auki huoralta

        Heikkouden takia hylkäsit äitis? Hyi vittu millanen ihminen oot. Oisin ymmärtänyt jos JUOPON isäs oisit hylännyt mutta että hylkää heikon yksilön on jo sairasta - sama kun heittäisi vauvan isoon blenderiin ja pistäisi päälle. >_> Tai kuristaisi koiranpentua tms.


      • hghjjhkhkk
        Kurkku auki huoralta kirjoitti:

        Heikkouden takia hylkäsit äitis? Hyi vittu millanen ihminen oot. Oisin ymmärtänyt jos JUOPON isäs oisit hylännyt mutta että hylkää heikon yksilön on jo sairasta - sama kun heittäisi vauvan isoon blenderiin ja pistäisi päälle. >_> Tai kuristaisi koiranpentua tms.

        Äiti oli yhtä syyllinen kuin isäkin koska antoi tuollaisen kasvuympäristön. Vain aikuisten pitää lapsia tehdä ei keskenkasvuisten ja sitä tuo äiti oli kun ei pystynyt lapsiaan turvaamaan.

        Heikkous ei ole puolustus. Olisi jättänyt lapset tekemättä


      • Anonyymi

        Lapsi kostaa?????
        Äitisi tunne elämä oli varmaan kovilla koetuksella siihen aikaan .
        Joten ei edes anteeksi pyyntöä hyväksytä.
        Tiedän muutaman tälläisen ns lapsen jotka kostavat koko ajan äidilleen asioita joita itse eivät ole ymmärtäneet nuorena. Mutta kun kasvaa ja jos omaa vähäkin empatiaa niin ymmärtää millaisessa tilanteessa äitisi on ollut, joten kosto ajatukset ovat mielestäni epäkypsyyttä ja omaa itseäsi täynnä miten sinä olet kärsinyt jne , olisihan se ollut tietysti parempi jos äitisi voimat olisivat riittäneet ottamaan eron, muuta todellisessa elämässä se on Niin helppo sanoa yksinkertaisia ongelman poistaja m se kun toteuttaa niitä erolla . Kaikki eivät ole tarpeeksi vahvoja siihen.
        Joten yritä nähdä tilanne äitisi silmin m etkä vaan oman itsesi , ja muista että hän on ollut onnellinen sinä päivänä kun sinut synnytti ja sai ensi kertaa pidellä ihan omaa vauvaansa sylissä, sitä rakkautta ei voi ymmärtää jos ei sitä itse ole kokenut , joten anna äidillesi vanhuus ilman syyllisyyden tunteita ja syvenny hieman siihen mitä teki sen ettei jaksanut jättää isääsi
        Jokainen lapsi on yhtä rakas äidille joten uskoisin että hönen onnensa olisi täydellinen kun saisi pitää rakkaat lapsensa ystävinään , sillä hänenkään elämänsä ei ole ikuista .
        Itse en saanut tavata koskaan isääni sen jälkeen kunvanhempani erosivat joten minä olisin halunnut silti pitää häneen yhteydet erosta huolimatta ja antaa anteeksi että jätti meidät toisen tähden , sillä minun rakkauteni häneen oli aitoa eikä katkeruuden tie ollut minua ohjaamassa .


      • Anonyymi
        hghjjhkhkk kirjoitti:

        Äiti oli yhtä syyllinen kuin isäkin koska antoi tuollaisen kasvuympäristön. Vain aikuisten pitää lapsia tehdä ei keskenkasvuisten ja sitä tuo äiti oli kun ei pystynyt lapsiaan turvaamaan.

        Heikkous ei ole puolustus. Olisi jättänyt lapset tekemättä

        Heikkous on yksi asia mistä heikko ihminen kärsii koko elämänsä.
        Ja jos siitä vielä rangaistaan vihalla niin ihminen itsekkin alkaa luulla että hän on ihan arvoton elämään maan päällä.
        Heikkous voi perustua äitisi lapsuudesta Ja miten juontia vilkas hän on ollut onko tuntenut itsesensä jos illoin arvottomaksi , joten älä viitsi selittää kuka on paras tekemään lapsia , sillä minäkin voisin ihansamoin sanoa ettei minun vanhempieni olisi tervinnutvedes tehdä lasta, vaan en sano, sain elämän ja jonkinlaisen lapsuudenkin ja ei tulisi mieleenkään että alkaisin mollaamaan heitä jotka antoivat minulle elämän, katkeruus on isin narsistisella henkilöllä juuri se että piinaamaan vanhempia ja syytellään , ja vaikka tällä narsistille olisi ollut kuinka hyvä elämä hyvänsä niin olisi ollut tällä luonteella kuitenkin väärin .aikuisuus on myöskin nähdä toisten ihmisten tilanteet ymmärryksellä eikä tuomitsemalla sillä tukien omaa egoaan


    • oikeest10

      Juopoilta pitäs kieltää lapsien teko! Kelvottomia isiä! Eipä ole suomalaisissa naisissakaan kehuttavaa! Lapset on vanhempiensa kaltaisia!

      • inkeri

        totta varmasti osittain,mutta ei sovi yleistää.Äitimme oli alkoholisti ja isämme narsisti. Silti me kaikki tyttäret olemme absolutisteja ja kaikilla jo tässä iässä lapsia.Meillä meni niin,että kun näimme mitä se touhu on niin emme koskaan omille lapsillemme halunneet samanlaista!Näinkinpäin vvoi oppia!


      • fhghgjg

        Samaa mieltä. :(

        Alkoholistiperhe ei ole lapsen paikka ja äidit syyllistyy siihen samoin jos hyväksyy sellaisen kodin lapsilleen.

        Aikuisen pitää käyttäytyä aikuisen lailla ei lapsen..johon syyllistyy tuolloin molemmat vanhemmat.

        Lasten etu pitää olla etusijalla ei vanhempien parisuhderiippuvuuden!!

        Ja älkää tehkö lapsia tuollaisiin olosuhteisiin.

        Itsekin asian lapsena kokenut..ei todellakaan mukavaa tasapainoista lapsuutta!!


    • öö...

      Meidän rivarinaapurit on sellaista sakkia että heidän kuuluis asua kilometrin päässä muista ihmisistä. Kersat juoksee pitkin toisten pihoja, auto parkkeerataan oman oven eteen joka tarkoittaa sitä että se on myös naapurin oven ja sisäänkäynnin edessä. Ei missään kaupungillakaan voi parkkeerata autoa pääoven eteen vain siksi että se itseä sattuu huvittamaan.
      Ruohonleikkuriin ei ole kukaan koskenut heistä vanhemmista koskaan tämän 4 vuoden aikana kun ovat tossa metelöineet(sopimus että kaikki osakkaat ajavat takapihan myös muilta kun vuoro on kohdalla). Pennut hakkaa jatkuvasti seinään niin että olohuoneessa lasit helisee seinän takana. rivarin terassi on yhtenäinen heidän kanssa- vain seinä välissä- ja kun kersat laukkaa siinä terassilla on kumina aika mukavaa kuultavaa kun koittaa mennä itse nukkumaan sisälle. Vanhemmat ovat täys keskenkasvuisia kersoja itsekkin, ja tässä on tulossa ns. vapaan kasvatuksen tulosta seuraavaan sukupolveen. hoh hoijaa.
      kun yrität saada jotenkin kuosiin asioita niin että naapureiden ei tarvitse pakosta elää heidän rytminsä mukaan on se ihan yhtä tyhjän kanssa. Siellä ei ole mitään hajua siitä, että joku voi ihan käydä töissäkin ja on pakko nukkua silloin kun yleensä muutkin ihmiset nukkuvat.
      Eletään ihan omissa sfääreissä tippaakaan muista välittämättä, "valitettavasti" kun asuu rivarissa joutuu pakosta huomioimaan naapureitaan. meidän toisella puolella asuu myös lapsiperhe ja he ovat ihan ok, ja huomioivat muita asukkaita, kaiken huippu tällä ko perheellä on että heidän vieraansa tuovat omat autonsa keskelle rivitaloyhtiön ruohikkoaluetta ja siinä se töröttää päivätolkulla, vaikka vieraspaikoilla on vapaata.

      • kohta ei kiinnosta

        Olen jo vanhempi nainen.Lapseni (tytär) ei ole minuun ottanut mitään yhteyttä 11v.Ikävä lapseeni on kova.Uhkaa lähestymiskiellolla, vaikka EN OLE OTTANUT YHTETTÄ MILLÄÄN TAVOIN.tToivoton tilanne.En edes tiedä miksi suuttunut tai jotain?synttärikortin joskus 2000-luvulla alussa lähetin...Mielestäni olisin oikeutettu tietää edes syyn miksi vihainen. muuten saa elää ihan rauhassa.


      • erkkimeimo

        "ns. vapaan kasvatuksen tulosta " Tuo kuvailemasi ei ole vapaata kasvatusta vaan kasvattamattomuutta. Vapaa kasvatus on aivan eri asia, se on systemaattista ja tehokasta. Puhun kokemuksesta, omani on saanut vapaan kasvatuksen, ja se on ollut rajoja ja rakkautta, neuvottelua ja riitelyä, mutta se EI ole ollut välinpitämättömyyttä jota usein kutsutaan vapaaksi kasvatukseksi.


      • Henkistä väkivaltaa

        Jos Suomessa opettaa lapsilleen tapoja ja vaattii heitä pitämään sopimuksista kiinni, on se sossutanttojen mielestä henkistä väkivaltaa ja lapset otetaan huostaan ja sijoitetaan sossutanttojen omistamaan lastenkotiin, mihin lapsista maksetaan kunnan verovaroista tähtitieteellisiä summia.
        Eivät sossutantat lasten eduista välitä, vaan käyttävät heitä rahatekovälineinä. Sossutantat oikein opettavat lapsille, ettei heidän tarvitse totella vanhempiaan ja koulun opettajia ja pyytävät kertomaan, jos joku komentelee lapsia, niin saavat syyn tehdä rahaa lapsilla. Nämä lapsista välittämättömät tantat ovat yleisimmin vasemmistolaisia , demareita, vihreitä tai vasemmistoliittolaisia, joilta terve järki ja oman työn edellytykset ovat kadonneet ajat sitten. Kaikki tuntemani ovat lisäksi juoppoja tai narkkareita! Sellaista lastensuojelua Suomessa! Sääliksi käy myös opettajia kouluissa, kun kuraattorit ja sossutantat ovat päästään täysin mätiä, jopa rikollisia!


      • hjhkkkkhjhj
        kohta ei kiinnosta kirjoitti:

        Olen jo vanhempi nainen.Lapseni (tytär) ei ole minuun ottanut mitään yhteyttä 11v.Ikävä lapseeni on kova.Uhkaa lähestymiskiellolla, vaikka EN OLE OTTANUT YHTETTÄ MILLÄÄN TAVOIN.tToivoton tilanne.En edes tiedä miksi suuttunut tai jotain?synttärikortin joskus 2000-luvulla alussa lähetin...Mielestäni olisin oikeutettu tietää edes syyn miksi vihainen. muuten saa elää ihan rauhassa.

        Et ole tainnut olla kunnollinen äiti kun välit poikki. :(


      • Anonyymi
        kohta ei kiinnosta kirjoitti:

        Olen jo vanhempi nainen.Lapseni (tytär) ei ole minuun ottanut mitään yhteyttä 11v.Ikävä lapseeni on kova.Uhkaa lähestymiskiellolla, vaikka EN OLE OTTANUT YHTETTÄ MILLÄÄN TAVOIN.tToivoton tilanne.En edes tiedä miksi suuttunut tai jotain?synttärikortin joskus 2000-luvulla alussa lähetin...Mielestäni olisin oikeutettu tietää edes syyn miksi vihainen. muuten saa elää ihan rauhassa.

        Ihan samaa itsekin olen kokenut, kun en käsitä mitä olen tehnyt väärin. Mutta opetellut hyväksymään tilanteen sellaisena kun se on , sentään muiden lastenlasten kanssa ihan hyvät välit. Synttärit täälläkin syynä luulisin kun en päässyt onnittelemaan huonon voinnin vuoksi , sitä ei ilmeisesti ymmärretä .
        Joten sitä pitää vaan hyväksyä tilanne ja toivoa että heidän ajatustapansa aikuistuu , vaikka nythän ihmiset aikuistuu vasta myöhään , meidän aikana piti tulla aikuiseksi aika varhain


      • Anonyymi
        Henkistä väkivaltaa kirjoitti:

        Jos Suomessa opettaa lapsilleen tapoja ja vaattii heitä pitämään sopimuksista kiinni, on se sossutanttojen mielestä henkistä väkivaltaa ja lapset otetaan huostaan ja sijoitetaan sossutanttojen omistamaan lastenkotiin, mihin lapsista maksetaan kunnan verovaroista tähtitieteellisiä summia.
        Eivät sossutantat lasten eduista välitä, vaan käyttävät heitä rahatekovälineinä. Sossutantat oikein opettavat lapsille, ettei heidän tarvitse totella vanhempiaan ja koulun opettajia ja pyytävät kertomaan, jos joku komentelee lapsia, niin saavat syyn tehdä rahaa lapsilla. Nämä lapsista välittämättömät tantat ovat yleisimmin vasemmistolaisia , demareita, vihreitä tai vasemmistoliittolaisia, joilta terve järki ja oman työn edellytykset ovat kadonneet ajat sitten. Kaikki tuntemani ovat lisäksi juoppoja tai narkkareita! Sellaista lastensuojelua Suomessa! Sääliksi käy myös opettajia kouluissa, kun kuraattorit ja sossutantat ovat päästään täysin mätiä, jopa rikollisia!

        Ihan niin. Itse laitoin tyttärelleni pyykin pesu päivät kerran viikossa kun kumpikin vaihteli vaatteita yhtämittaa ja entiset annettiin olla lattialla . Sitten kummallekin oma tiskivuoro kerran viikossa, niin eikö vanhin tyttö ollut opettajalle kertonut että on nii; raskasta elää kun äiti teettää heillä työtä . No opettaja kyllä oli viisas ja oli sanonut tytölle ettei se ole liikaa vaadittu jos hän laittaa omat likaiset vaatteensa pesukoneeseen ja vääntö. Sen päälle sen kärkeen pyykit kuivaus rumpuun, sama sana tiskien kanssa kerran viikossa auttaa 14 vuotia tiskissä .
        Tänään on tämä tyttö kasen lapsen äiti ja ihme kyllä ” lapsi raukkojen” pitää tiskata kerran viikossa Että pitäisiköhän minun soittaa sossuun 😜😜😜😜😜


      • Anonyymi
        erkkimeimo kirjoitti:

        "ns. vapaan kasvatuksen tulosta " Tuo kuvailemasi ei ole vapaata kasvatusta vaan kasvattamattomuutta. Vapaa kasvatus on aivan eri asia, se on systemaattista ja tehokasta. Puhun kokemuksesta, omani on saanut vapaan kasvatuksen, ja se on ollut rajoja ja rakkautta, neuvottelua ja riitelyä, mutta se EI ole ollut välinpitämättömyyttä jota usein kutsutaan vapaaksi kasvatukseksi.

        Sekin tulkataan riippuen tilanteesta


      • Anonyymi
        hjhkkkkhjhj kirjoitti:

        Et ole tainnut olla kunnollinen äiti kun välit poikki. :(

        Mikä on kunnon äiti, väsyneet juoppojen puolisot eivät aina jaksa, ja jos narsisti lapsi katkaisee välit äitiinsä niin ei välttämättä ole vika äidissä vaan vaativan lapsen narsisistista tarpeista.
        Heikko äiti kuuluu usein ryhmään ” highly sensitive” jolla on luonne herkkä ja alistuva , sille ei voi mitään ja ja siitä ei pääse ” kokoo ittes ” tyylillä eroon, ainut joka auttaa on että hyväksyy ihmisen sellaisena kun hän on , kukaan ei itse päätä millä geeneillä tulee tähän maailmaan . Ymmärrys on kypsän aikuisen lapsen mahdollisuus vahvistaa tätä ihmistä näyttämällä että hän heikkoudessaan huolimatta hyväksytään , koska usein nämä äidit tuntevat itsensä täysin arvottomaksi, vain rakkaus antaa heille voimia , siis ei raha eikä valta .
        Suhteita on monenlaisia , nähnyt hakattuja lapsia jotka eivät ole syytelleet vanhempiaan kun ovat tietäneet että siihen aikaan oli ” kasvatus sellaista” nähnyt itkeviä isiä jotka katuvat selkäsaunoja niin vaimolle kuin lapsillekin
        Nähnyt kun serkkutyttöni sai remmiä ja setä sanoi kun itkin serkun puolestaan että
        ” sitä jota rakastaa sitä myös kurittaa” sen ajan tyyli niin sanotusti .
        Tänään on kehitys mennyt eteenpäin ja lasten tilanne tullut hieman helpommaksi siitä saa kiittää tiedettä.
        Samalla kun ns vapaus on tehnyt nuorista egoistisia ihmisiä ilman empatiaa muita kohtaan joten miten tiede senkin selittää , lapselta ei vaadita mitään saa tehdä vapauden merkeissä kaikkea, silti haukutaan vanhempia, ennen sai vitsaa ja siitä ei jäänyt traumoja ja lapset auttoivat rakkaudella vanhenevia vanhempiaan
        Joten mutkaisia ovat elämän tiet


    • isäntäprkl

      Mun mielestä lasta saa lyödä jos tekee väärin. Oon itekki hakannu kahta lastani. Hyvin ovat koulussa pärjänneet.

      • Ei lyödä kuulikko

        Lasta ei lyödä,muista kuule se !!!!!!!. Miksi pitää käyttää kasvattamiseen väkivaltaa ?


      • inksu712

        oot sairas!puhe menee hyvin kasvatetetuille lapsille perille.kelaa jos olisit itse puollustuskyvytön ja sua kohdeltas noin?onnneksi sun ib on selvitetttävissä!


      • natural mystic
        inksu712 kirjoitti:

        oot sairas!puhe menee hyvin kasvatetetuille lapsille perille.kelaa jos olisit itse puollustuskyvytön ja sua kohdeltas noin?onnneksi sun ib on selvitetttävissä!

        Hehheh :) se on ip


      • Anonyymi

        Ei saa lyödä sillä lapsi on lapsi ja sinä aikuisena ja vahvempana et voi käyttää väkivaltaa lyömällä häntä.
        Minä tukistin kauan sitten omaani kun valehteli päin naamaa , ja vieläkin. Tuntuu pahalle että tein niin .


    • IInes......

      Antaa äidin "kasvattaa". On hyvä, että edes joku vielä tässä yhteiskunnassa yrittää pitää kuria omiin lapsiinsa....näinhän ei nykypäivänä yleensä ole.

      • hjouioooi

        Huutavilla vanhemmilla on huutavia lapsia ja hiljaisilla hiljaisia. Huutaminen vain aiheuttaa sen ettei lapset kunnioita vanhempiaan. Huono vanhempien käytös herättää vastarinnan mikä minusta on ymmärrettävää

        Hyvä kasvattaja laittaa rajat hiljaisesti ja osaa oikeasti kasvattaa mesoaja ei.

        Tälläinen meidänkin pihaalueella..ihan turhaa huutoa pienille lapsilleen..ja pihassa toinenkin äiti jonka lapset kasvatetaan hiljaisesti ja lapsetkin käyttäytyy nätisti.

        Kiteytettynä huono kasvattaja huutaa ja mesoaa.


      • sgtfhujöl
        hjouioooi kirjoitti:

        Huutavilla vanhemmilla on huutavia lapsia ja hiljaisilla hiljaisia. Huutaminen vain aiheuttaa sen ettei lapset kunnioita vanhempiaan. Huono vanhempien käytös herättää vastarinnan mikä minusta on ymmärrettävää

        Hyvä kasvattaja laittaa rajat hiljaisesti ja osaa oikeasti kasvattaa mesoaja ei.

        Tälläinen meidänkin pihaalueella..ihan turhaa huutoa pienille lapsilleen..ja pihassa toinenkin äiti jonka lapset kasvatetaan hiljaisesti ja lapsetkin käyttäytyy nätisti.

        Kiteytettynä huono kasvattaja huutaa ja mesoaa.

        Tempperamentti on eriasia kuin väkivalta. Kylmä hiljainen ylenkatse ja halveksiva etäinen suhtautuminen voi vahingoittaa lasta yhtälailla. Jos tempperamenttinen ihminen huutaa, mutta sitten myös kehuu ja osittaa rakkauttaan niin ei hän ole huono vanhempi. Tämä että ei koskaan saisi huutaa on ihan säyseän maamme tapa.
        Elikkä ei se huutaminen vaan se mitä se henkii, yhtälailla hylkäävä hiljaisuus voi olla huono asia.


      • hjouioooi
        sgtfhujöl kirjoitti:

        Tempperamentti on eriasia kuin väkivalta. Kylmä hiljainen ylenkatse ja halveksiva etäinen suhtautuminen voi vahingoittaa lasta yhtälailla. Jos tempperamenttinen ihminen huutaa, mutta sitten myös kehuu ja osittaa rakkauttaan niin ei hän ole huono vanhempi. Tämä että ei koskaan saisi huutaa on ihan säyseän maamme tapa.
        Elikkä ei se huutaminen vaan se mitä se henkii, yhtälailla hylkäävä hiljaisuus voi olla huono asia.

        Kyllä se huutaminenkin on aina pahasta. Haluaisitko itse että sinulle huudettaisiin joka päivä? Ajattele lapsen näkökulmasta mitä se viestii hänelle!! Ei huutaminen koskaan viesti että rakastan sinua ja haluan sinun parastasi vaan viet minun hermot ja olet riesa.

        Tempperamentti voi olla v:mäinen mutta lasta pitää kohdella oikeudenmukaisesti ilman että hän toimii vanhempien sylkykuppina ja purkautumistienä. :(

        Aikuisen pitäisi kyetä hoitamaan asiat rauhallisesti ja maltin kera ja ohjaten jämptisti!!

        Jos vanhempi ei pysty hillitsemään itseään niin menköön hetkeksi jäähylle!!

        Huutaminen on henkistä väkivaltaa..aikuisetkaan ei tee niin työpaikoillaan jos hermot menee ja jos tekee aikas äkkiä sellainen tempperamentti katsotaan työpaikkakiusaajaksi ..miksi lapsien pitäisi sitä sitten sietää vielä turvaverkoltaan eli vanhemmioltaan..? Rajojen laitto on itsestäänselvää ja huutamista se ei tarvi.


      • Pohjoismainen malli
        hjouioooi kirjoitti:

        Huutavilla vanhemmilla on huutavia lapsia ja hiljaisilla hiljaisia. Huutaminen vain aiheuttaa sen ettei lapset kunnioita vanhempiaan. Huono vanhempien käytös herättää vastarinnan mikä minusta on ymmärrettävää

        Hyvä kasvattaja laittaa rajat hiljaisesti ja osaa oikeasti kasvattaa mesoaja ei.

        Tälläinen meidänkin pihaalueella..ihan turhaa huutoa pienille lapsilleen..ja pihassa toinenkin äiti jonka lapset kasvatetaan hiljaisesti ja lapsetkin käyttäytyy nätisti.

        Kiteytettynä huono kasvattaja huutaa ja mesoaa.

        Espanjassa kaikki vanhemmat huutavat kuin hyeenat lapsilleen, käyvät toisinaan tukkaankin kiinni niin että suomalaista hirvittää. Samat lapset rakastavat ja kunnoittavat vahempiaan äärimmäisyyksiin asti. Miten tää temppu tehdään? Ja mikä meillä Suomessa mättää?


      • InhimillinenÄiti
        hjouioooi kirjoitti:

        Kyllä se huutaminenkin on aina pahasta. Haluaisitko itse että sinulle huudettaisiin joka päivä? Ajattele lapsen näkökulmasta mitä se viestii hänelle!! Ei huutaminen koskaan viesti että rakastan sinua ja haluan sinun parastasi vaan viet minun hermot ja olet riesa.

        Tempperamentti voi olla v:mäinen mutta lasta pitää kohdella oikeudenmukaisesti ilman että hän toimii vanhempien sylkykuppina ja purkautumistienä. :(

        Aikuisen pitäisi kyetä hoitamaan asiat rauhallisesti ja maltin kera ja ohjaten jämptisti!!

        Jos vanhempi ei pysty hillitsemään itseään niin menköön hetkeksi jäähylle!!

        Huutaminen on henkistä väkivaltaa..aikuisetkaan ei tee niin työpaikoillaan jos hermot menee ja jos tekee aikas äkkiä sellainen tempperamentti katsotaan työpaikkakiusaajaksi ..miksi lapsien pitäisi sitä sitten sietää vielä turvaverkoltaan eli vanhemmioltaan..? Rajojen laitto on itsestäänselvää ja huutamista se ei tarvi.

        Sen kerran kun on väsymyksen kanssa hermo pettänyt ja on tullut huudettua lapsille niin myös ottanut samana päivänä puheeksi sen lapsen/lasten kanssa. Pyydän anteeksi, kerron ettei ole lapsen syytä että äitiä väsyttää eikä sekään että äiti ei hillinyt hermojaan. Nyt jo sanoo 4-vuotias tytär takaisin "Äiti, kyllä minä tiedän jo. Joskus kaikilla on huono päivä. Tiedän että sinä rakastat minua ja minä sinua." Sitten halitaan ja sovitaan. Tämä ei tarkoita että olisi lupa räjähdellä, pointti on siinä että annan selityksen niin että lapsi ei jää miettimään onko niin kamala että äidin pitää raivota. :)


      • Anonyymi
        sgtfhujöl kirjoitti:

        Tempperamentti on eriasia kuin väkivalta. Kylmä hiljainen ylenkatse ja halveksiva etäinen suhtautuminen voi vahingoittaa lasta yhtälailla. Jos tempperamenttinen ihminen huutaa, mutta sitten myös kehuu ja osittaa rakkauttaan niin ei hän ole huono vanhempi. Tämä että ei koskaan saisi huutaa on ihan säyseän maamme tapa.
        Elikkä ei se huutaminen vaan se mitä se henkii, yhtälailla hylkäävä hiljaisuus voi olla huono asia.

        Juu kyllä huudettu on , ja kovalla äänellä , vaan nyt vanhempana ymmärtää että sillä ei voita mitään, niin että maailma opettaa jos ei muuta niin hiljaa kävelemään


      • Anonyymi
        Pohjoismainen malli kirjoitti:

        Espanjassa kaikki vanhemmat huutavat kuin hyeenat lapsilleen, käyvät toisinaan tukkaankin kiinni niin että suomalaista hirvittää. Samat lapset rakastavat ja kunnoittavat vahempiaan äärimmäisyyksiin asti. Miten tää temppu tehdään? Ja mikä meillä Suomessa mättää?

        Ihan totta muista kun olimme siellä ja perhe neljä pientä lasta ja äiti ja isä alkoivat riitelemään keskellä katua , ajattelin että voi lapsi raukkoja , vaan kun seurasin lapsia niin he leikkivät kaikessa rauhassa toistensa kanssa vaikka vanhemmat huutivat kurkku suorana toisilleen, kun olivat huutaneet aikansa tuli hiljaisuus ja perhe jatkoi kävelyä kadulla . Niin että lapsissa ei näkynyt minkäänlaisia hermostuneisuudesta merkkejä olivat tietysti tottuneen että välillä huudetaan ja sitten tulee sovinto , ja niin tosi nämä lapset tietävät olevansa rakastettuja , ja rakastavat vanhempiaan


    • Yx tuettu

      Lapsuus on pohja Elämälle,kaikki mikä sattuu seuraa läpi Elämän ja vaikuttaa koko Elämään...On onni lapselle syntyä tasapainoiseen perheeseen. Tähän pitäs pyrkijä.Onnksi lapsilla on lähipiiriä,kyllä sieltä joku fiksu löytyy joka osaa tukea ja parsia vanhempien rikkinäisyyttä.Moni lapsi on pärjännyt Elämässä yhden lähipiirin ihmisen tukemana. Ollaan me sellainen henkilö,tuetaan kun nähdään tukemisen tarvetta ,eikö joo :)

      • 1919

        Opettele kirjoittamaan


      • sdfghjkäääääääääääää

        Fiksu vastaus. Jos jokainen osoittaisi välittämistä kun näkee vaikeuksissa olevan lapsen maailma olisi parempi paikka.


      • Anonyymi
        1919 kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan

        Älä viitsi huomautella asioita , kaikkien kertomukset ovat ymmärrettävissä , joten jos ärsyttää niin älä lue.
        Minulle ainakin sattuu usein että lyön kirjaimen vierestä , mun kännykkä on niin pieni että sormet menevät väärille näppäimille , joten varmaan sama juttu tälläkin ihmisellä . joten elä anna toistenkin elää.


    • Huolestunutmamma

      Ilmoituksen/ keskustelun paikka jokatapauksessa. Joo kuria kyllä, mutta henkinen ja fyysinen väkivalta ovat laissakin kiellettyä ja moraalitonta. Itse olen saanut pidettyä lapseni kurissa ilman huutoa/haukkumista/väkivaltaa varsin hyvin yhteisillä säännöillä.

      • epätäydellinen

        Lapsilta ja nuorilta pitää siis ottaa vastaan kaikki mitä tulee, vaikka turpiinsa, kunhan et itse vaan tee yhtään mitään, ravista esim. lähemmäs kouluikäistä. Onneksi en itse ole täydellinen, en jaksaisi sellaista elämää.


    • Häpeä

      Koko ongelma poistuis sillä että kukaan ei Suomessa enää tekis lapsia kun niiden kanssa sitten menee hermot, ei saa omaa aikaa, ei saa naida, ei saa juoda ja mitähän vielä.

      Ja turha valittaa että maa autioituu, ei ole ketään töihin ja makselemaan eläkkeitä. Nyt kaikki persut tietty repivät eh, persunsa, mutta ratkaisu on maahanmuuttajat.

      Monissa "valkoisissa" muslimimaissa, ei siis Somalia yms.., on tasapainoisia ja onnellisia perheitä ja turha nyt ulvoa mistään naisen asemasta, suurin osa musliminaisista ei TAHDO muuttaa asemaansa yhtään mihinkään.

      Arabit myös ovat luonnostaan YRITTÄJÄHENKISIÄ, kun taas suomalaiset tahtovat vain olla toisella työssä ja vinguttaa FB:tä työpaikoillaan ja sitte haukutaan esimiehet haisevaksi paskaksi kun se yrittää töitä teettää.

      Yrittäminenhän ei tule kuuloonkaan, siinä kun joutuu kaiken maailman mulkkuja palvelemaan ja vaivaa näkemään on mukavampi maata kotona ja tissutella päiväkännejä. Jossain välissä voi raahustaa nettiin haukkumaan Mamuja...

    • Pensaspää

      Muistanpa naapuriperheen yli 10 vuoden takaa asuessani rivitalossa. Perheenäiti oli työssä saattokodin sairaanhoitajana, missä varmaan esiintyi äiti aurinkoisena. Kotioloissa oli varsinainen tyranni, joka ihan päivittäin kiroili ja lennätti kolmea alle kouluikäistä lastaan pitkin seiniä, että kolina kävi. Ja tottakai kirosanojen säestämänä. Huuto kuului tietenkin ympäri taloa ja pihallekin. Naapureille esitti maireaa ja ystävällistä perheenäitiä. Naapurisovun nimissä kukaan talossa ei tarttunut ongelmaan, vaikka siitä tiedettiin. Perheen isä oli melkoinen hiirulainen, joka ilmeisestikään ei ottanut kantaa vaimonsa käytökseen. Perhe muutti sitten pois, joten en tiedä sen myöhemmistä vaiheista. varmaankin sama meno jatkui.

      • Ei nainen koskaan

        Ei feministisessä Suomessa nainen voi olla koskaan väkivaltainen ketään kohtaan. Anneli Auerinkin rikosten tutkinnan alkua venytettiin 4 vuotta, kun piti väkisin löytää jostain mies rikolliseksi, sillä eihän nainen.... Nyt on todettu,, että tämä 16 kohdassa tutkintaa miehensä tappajaksi todettu äiti möi myös lapsiaan pedofiilien käyttöön. Sellainen ihana suomalaisäiti. mutta, jos oikeus tuomitsee, niin ylempi feminstituomareitten oikeus vapauttaa. Niinhän tehdään myös naistemme ihanteille eli muslimiraiskaajille, niille ihanille isovehkeisille nappisilmille.


      • Naisen väkivalta
        Ei nainen koskaan kirjoitti:

        Ei feministisessä Suomessa nainen voi olla koskaan väkivaltainen ketään kohtaan. Anneli Auerinkin rikosten tutkinnan alkua venytettiin 4 vuotta, kun piti väkisin löytää jostain mies rikolliseksi, sillä eihän nainen.... Nyt on todettu,, että tämä 16 kohdassa tutkintaa miehensä tappajaksi todettu äiti möi myös lapsiaan pedofiilien käyttöön. Sellainen ihana suomalaisäiti. mutta, jos oikeus tuomitsee, niin ylempi feminstituomareitten oikeus vapauttaa. Niinhän tehdään myös naistemme ihanteille eli muslimiraiskaajille, niille ihanille isovehkeisille nappisilmille.

        Asun ulkomailla jaolen mielenkiinnolla seurannut täällä esitettäviä piilokameraohjelmia. Jos nainen joutuu piilokameran "uhriksi", niin aina ensireaktio on väkivaltainen. Siinä saavat kameramiehet ja toimittajat nyrkistä päin näköä ja, jos kättä pitenpää löytyy läheltä, niin mikään ei hillitse naista siihen tarttumasta ja pieksämästä televisioyhtiön henkilökuntaa! Nainen on todellisuudessa väkivaltaisempi kuin mies, mutta se on TABU Suomessa! Lapset siitä kärsivät eniten, sillä nainen enimmäkseen pieksää lapsiaan. Heikompaa on niin ihana nujertaa - sitähän tekevät kaikki naispuoliset viranhaltijamme sosiaalitoimistoissa ja Kelassa ym, mutta heidän uhrejaan ovat ensisijaisesti suomalaismiehet.


      • Mistänäitäriittää?
        Naisen väkivalta kirjoitti:

        Asun ulkomailla jaolen mielenkiinnolla seurannut täällä esitettäviä piilokameraohjelmia. Jos nainen joutuu piilokameran "uhriksi", niin aina ensireaktio on väkivaltainen. Siinä saavat kameramiehet ja toimittajat nyrkistä päin näköä ja, jos kättä pitenpää löytyy läheltä, niin mikään ei hillitse naista siihen tarttumasta ja pieksämästä televisioyhtiön henkilökuntaa! Nainen on todellisuudessa väkivaltaisempi kuin mies, mutta se on TABU Suomessa! Lapset siitä kärsivät eniten, sillä nainen enimmäkseen pieksää lapsiaan. Heikompaa on niin ihana nujertaa - sitähän tekevät kaikki naispuoliset viranhaltijamme sosiaalitoimistoissa ja Kelassa ym, mutta heidän uhrejaan ovat ensisijaisesti suomalaismiehet.

        Niin. Suomalaismiehet on tosi reppanoita, ja sorrettuja. Ihan kansainvälisestikin. Miten voivatkin olla?

        Iso, paha nainen on kotona, eikä anna. Hyi.

        On se hyvä että olet muuttanut pois Suomesta. Kuka jäi kaipaamaan?


      • Ohhoohh
        Mistänäitäriittää? kirjoitti:

        Niin. Suomalaismiehet on tosi reppanoita, ja sorrettuja. Ihan kansainvälisestikin. Miten voivatkin olla?

        Iso, paha nainen on kotona, eikä anna. Hyi.

        On se hyvä että olet muuttanut pois Suomesta. Kuka jäi kaipaamaan?

        Näin on! Millä ihmeellä suomimies voitti talvisodan? No kun naiset pakotti.


    • Kurilla kasvatettu

      Minua hakattiin lapsena, mm. keuhkot lysyyn enkä saanut hetkeen happea. Nykyään kärsin hyperventiloinnista paniikkihäiriöstä. Äiti huusi öisin, enkä saanut nukkua. Ruokaa hierottiin naamaani, potkittiin kun makasin sikiöasennossa maassa, "vittuilin" äidilleni vaikken edes ala-asteikäisenä tiennyt edes mitä se on. Hiuksia revittiin niin että irtoili tuppoina riidan jälkeen, ja riitoja oli melkein päivittäin, välillä oli koko keho mustelmilla ja koulussa jouduin valehdella haavoista että kissa teki. Äiti uhkaili ottavansa lääkkeitä ja meni nukkumaan. Luulimme hänen olleen ottaneen ylliannostuksen ja olimme soittamassa paniikissa ambulanssia kunnes äiti heräsi, oli vain esittänyt nukkuvaa. Kouluarvosanoissa 8 oli jo huono hänen mielestään. Tiukka kuri oli, lapsena en saanut syödä koskaan karkkia tai juoda limonaadia. Sairastuin myöhemmin anoreksiaan ja useampaankin eri syömishäiriöön. Äiti sanoi että olen ilkeä, yritin olla kiltti ja monet miehet hyväksikäyttivät minua traumatisoitumiseen asti. Ja tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta pointtini oli, että minulla oli saatanan tiukka kuri ja joka pienimmästäkin asiasta raivottiin ja lyötiin. Lopputuloksena käyn terapiassa luultavasti loppuelämäni selvittelemässä lapsuuteni traumoja (joista kaikki ei todellakaan tullut tässä ilmi)
      Psykiatrini mukaan epävakaa persoonallisuuteni liittyy suoraan lapsuuteeni, samoin stressihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö jne.

      Toivon, että minua olisi vain rakastettu, enkä joutuisi kantamaan tätä taakkaa lopun elämääni.
      Silti, rakastan äitiäni ja ymmärrän että hän yritti parhaansa ja hänellä oli vain paha olla.

      Äidit ja isät: älkää satuttako lapsianne jos heitä rakastatte. Jos ette rakasta, päästäkää heidät asumaan turvallisempaan paikkaan asumaan ja hakekaa itsellenne ajoissa apua.

      Jos vanhempani vielä löisivät minua, minä luultavasti tappaisin heidät, sen verran sisääni on patoutunut vihaa.

      • Kurilla kasvatettu

        Ja vielä lisäisin. Ilmottakaa sinne lastensuojeluun ajoissa, voitte pelastaa henkiä.


      • pimppukalaui
        Kurilla kasvatettu kirjoitti:

        Ja vielä lisäisin. Ilmottakaa sinne lastensuojeluun ajoissa, voitte pelastaa henkiä.

        Narsistit ovat aikamme riesa. Eikun ilmoittamaan poliisille, jos ja kun oma diagnoosi kertoo, että vähintäänkin naapurin perheestä löytyy narsisti.

        Tapaus tulee luonnollisesti julkaista nimiä myöten myös netissä, somessa.


      • lady4
        Kurilla kasvatettu kirjoitti:

        Ja vielä lisäisin. Ilmottakaa sinne lastensuojeluun ajoissa, voitte pelastaa henkiä.

        Niinpä..Ja lastensuojelu tekee mitä? Ehkä ottaa lapset hetkeksi huostaan ja palauttaa sitten takaisin vanhemmille.. On se kiva että kaiken näköiset saavat lapsia ja sitten ne jotka oikeasti ansaitsisivat eivät onnistu tulemaan raskaaksi


      • lady4
        Kurilla kasvatettu kirjoitti:

        Ja vielä lisäisin. Ilmottakaa sinne lastensuojeluun ajoissa, voitte pelastaa henkiä.

        Niinpä..Ja lastensuojelu tekee mitä? Ehkä ottaa lapset hetkeksi huostaan ja palauttaa sitten takaisin vanhemmille.. On se kiva että kaiken näköiset saavat lapsia ja sitten ne jotka oikeasti ansaitsisivat eivät onnistu tulemaan raskaaksi


      • Anonyymi
        Kurilla kasvatettu kirjoitti:

        Ja vielä lisäisin. Ilmottakaa sinne lastensuojeluun ajoissa, voitte pelastaa henkiä.

        Laittakaa raivoperheelle kirje postilaatikosta.
        Kopio lasten suojelulaista tms.
        Ja kysymys, pitääkö tehdä ilmoitus?
        Mitä seuraisi ja kelle?


    • Hyökkäa!

      Mene sinne sisään rohkeasti nenä edellä seuraavan kerran, kun ovi on auki! Raportoi sitten tälle palstalle.

    • Lapset huostaan

      10 vuoden kuluttua äiti itkee kun lapsilla menee huonosti; mitä pahaa hän on tehnyt kun näin elämä potkii päähän. !?!

    • ddt2

      Aloittajalla ei liene lapsia.

      Tämä on siis provo, muuttaisi maalle ja katsoisi ettei ole naapureita ihan lähellä.

      Luleeko joku että sossu tätit auttaisi, höh,

      Lapset otettaisiin huostaan ja joku lapsilla tiliä tekevä nauttisi lisää sun verorahojas.

    • Lasten etu

      Kyllä tuollaisesta voi hyvin tehdä lastensuojeluilmoituksen vaikka nimettömänäkin. Voihan huoltajan taustalla olla vieläkin pahempaa käytöstä lapsia kohtaan, joten jo avuttomien ja puolustuskyvyttömien lasten etu vaatii ainakin virallista asian tarkastamista.

    • huoramamma

      Suomi kehittyy yhä paskempaan suuntaan. Mammat sekoilee, isät ryyppäävät, tupakit ja sikarit kovassa käytössä, mielialalääkkeet....Onko käytännössä mitään hyvää jäljellä? Ei ole.

      • Niin siinä käy kun

        Niin siinä käy, kun annetaan naisille ylivalta-asema.
        Vanhat kultuurit ja uskonnot ovat varoittaneet siitä ihmiskuntaa tuhansia vuosia, mutta länsimainen mies on niin munaton, ettei saa pidettyä naisiaan aisoissa, joten perheet hajoavat ja lapset joutuvat heitteille.
        Länsimaailma ja ns tasa-asvoyhteiskunta romahtaa lähivuosina, sillä lähes kaikkiin nykymaailman ongelmiin on itsekäs nainen ja voimaton mies syyllisiä.


      • Rakkaus&Kuri
        Niin siinä käy kun kirjoitti:

        Niin siinä käy, kun annetaan naisille ylivalta-asema.
        Vanhat kultuurit ja uskonnot ovat varoittaneet siitä ihmiskuntaa tuhansia vuosia, mutta länsimainen mies on niin munaton, ettei saa pidettyä naisiaan aisoissa, joten perheet hajoavat ja lapset joutuvat heitteille.
        Länsimaailma ja ns tasa-asvoyhteiskunta romahtaa lähivuosina, sillä lähes kaikkiin nykymaailman ongelmiin on itsekäs nainen ja voimaton mies syyllisiä.

        Olet osittain oikeassa. Jos haluamme kasvattaa tasapainoisia lapsia he vaativat jonkun auktoriteetin. Aiemmin ylin sellainen on ollut isä. Varsinkin poikalapset tarvitsevat ehdottomasti lauman johtajan ja äiti ei vaan hoivaajana voi olla sellainen. Viimeistään teini-ikäisinä pojat kuvittelevat kohoavansa arvoasteikossa yli äidin. Silloin tarvitaan se lauman johtaja joka näyttää nuorelle poikaselle missä mennään ja miten elämä jatkuu.

        Kannatan kuria, mutta vaikea sanoa missä kulkee raja. Sanoisin että rakkaus ja kuri yhdessä tuottavat parhaita jälkeläisiä. E.n helposti lähtisi sotkemaan sossutätejä kuvioon


      • Poikien äiti
        Rakkaus&Kuri kirjoitti:

        Olet osittain oikeassa. Jos haluamme kasvattaa tasapainoisia lapsia he vaativat jonkun auktoriteetin. Aiemmin ylin sellainen on ollut isä. Varsinkin poikalapset tarvitsevat ehdottomasti lauman johtajan ja äiti ei vaan hoivaajana voi olla sellainen. Viimeistään teini-ikäisinä pojat kuvittelevat kohoavansa arvoasteikossa yli äidin. Silloin tarvitaan se lauman johtaja joka näyttää nuorelle poikaselle missä mennään ja miten elämä jatkuu.

        Kannatan kuria, mutta vaikea sanoa missä kulkee raja. Sanoisin että rakkaus ja kuri yhdessä tuottavat parhaita jälkeläisiä. E.n helposti lähtisi sotkemaan sossutätejä kuvioon

        No just joo. Olen nyt jo kahden aikuisen pojan äiti. Olin yksinhuoltaja, isä ei eron jälkeen halunnut olla kanssamme missään tekemisissä.

        Kyllä minä olin aina perheemme johtaja. Tottakai yhteenottoja oli mutta en koskaan epäillyt auktoriteettiani eivätkä pojat riidoista ja erimielisyyksistä huolimatta esim. koskaan nimitelleet minua tai yrittäneet "kävellä ylitseni".

        Ja toisella pojallani vielä adhd.

        Hienoja miehiä ovat nykyään, töissä ja parisuhteessa ja yhteiskuntaan sopeutuneita ja hyvät välit meillä kaikilla.


    • Menetetty tapaus

      Molemmin puolisen äidin ja tenityttären välisen huorittelun vielä ymmärrän, mutta pikkulapsen ravistelu on oikeasti vaarallista. Eiköhän lapsista löydy pahoinpitelyn jälkiä, kun kohtelu on tuota tasoa. En ymmärrä kommentteja tyyliin "hanki oma elämä" tai "muuta maalle". On vastuullista aikuisuutta huolestua myös lähimmäisestä, etenkin kun kyseessä on avuton lapsi.

      Onneksi itselläni ei ole lapsia. Olen itse ei toivottu, ja sen seurauksia saa kantaa koko elämän, kuten ylempänä lapsuuden traumoja saanut kohtalotoveri kertoi. Toivoisin noille lapsille tulevaisuuden, itselleni se on jo liian myöhäistä, olen liian rikki. Lastenhankinta pitäisi olla luvanvaraista touhua, ulkopuolinen syntyvyyden rajoittaminen ei ole yksilönvapauden rajoittamista vaan tervettä ongelmien ennaltaehkäisyä.

      • oiuooippip

        Itse en ymmärrä lapsen ravistelua enkä lapsen haukkumista huoraksi..vanhemmatkin lapset varmaan pienenä hakattu. :(

        Ei ihme että näillä huonon kasvatuksen antaneilla (henkinen ja fyysinen väkivalta) ihmisillä on ongelmia teinien kanssa..patoutunut viha tulee pinnalle.

        Kursseilla törmäsin tälläiseen henkiseen väkivaltaan. Kurssitoverinin ystävä kuulemma oli melkoinen äiti kun haukkui reteesti lastansa muiden kuullen paskaksi. Kun puhun tälle että miten pidät sellaista ystävänä että haukkuu lastansa niin hämmentyi se hauska reteys muuttuikin mietinnäksi. Ja lopulta sanoi että puhuu ystävälleen eikä pitänyt enään reteenä tomerana kasvattavana äitinä ystäväänsä.

        Jos menettää hermonsa niin se ei ole oikeutus huonoon käytökseen. Vanhempien tehtävä on olla suoja ja turva ja ohjattava lastansa hyvään..ei siihen ole puolustusta. Eikä se ole kasvatusta ja kuria että haukkuu huutaa ja lyö.

        Kaikki äidit ei osaa kasvattaa eikä ole hyviä.


    • Sielujentallaajat?

      Itseäkin on mietityttänyt perhe, joka itseasiassa asuu kaverin naapurissa. Perheen äiti pääsääntöisesti huutaa ja kiroilee lapsilleen. Lapset varmaan luulevat, että se on normaali tapa puhua ihmisille. Itelläkin on lapsia ja en voi vaan ymmärtää, kuinka joku voi pienille lapsille "puhua" noin... surullista. Kaikenlaisen kakan keskellä lapset joutuvatkin elämään... "The way we speak to our children becomes their inner voice."

    • entinen kauhukakara

      Olen vasta 13 vuotias ja minulla oli kamala lapsi aika. äitini löi minua milloin mistäkin syystä, koska en ollut mikään maailman ihanin pikku tyttö. Kun täytin 13 minulla alkoi kova murrosiän äiti viha ja riitelimme äidin kanssa päivittäin, ja sain monesti "maistaa" avokämmentä ja siitä hyvästä hain itse lastensuojeluun ja siihen se loppui. äitiä varoitettiin, että jos vielä koskee minuun väkivaltaisesti niin saa rikosrekisteriin merkinnän väkivaltainen. Ja siitä äivästä eteenpäin ei äiti ole hipaissutkaan minua. mielestäni huutaa vanhemmat saa niin paljon kuin sielu sietää, mutta koskea ei saa missään tapauksessa. Suosittelen sinulle että teet lastenilmoituksen niin naapurisi raivo huomattavasti vähenee. toimi ainakin meillä!

    • JUST SO

      ÄLÄ SEKAANNU TILANTEESEEN..SINUA VOIDAAN SYYTÄÄ KOTIRAUHAN RIKKOMISESTA....

    • minä vain

      Koko perhe tarvii apua. Jonkinlaisesta perhetyöstä voisi olla apua. En tiedä, missä muodossa, kun en tiedä tapausta, mutta myös perheen isä täytyy saada kuntoukseen. Tulee tunne, että äidin vastuulle jää paljon. Terapiaa myös lapsille.

      • adios finland

        JEP VIELÄ ASUNTOTUKI TOIMEENTULOTUKI JA VIELÄ KODINHOITAJA PÄÄLLE
        NIIN NKAIKKI ON HYVIN....


    • sossukka2

      Ls.ilmoitus on ainoa mitä voit tehdä. Tukitoimiin riittää perusteeksi jo pelkkä huoli ja epäilys perheen hyvinvoinnista, ja kyllä se tuossa sinun kuvauksessa herää. Se ei tarkoita että äidin pää ois pölkyllä, niinkuin moni automaattisesti luulee, vaan että tsekkaavat tilanteen ja saavat avohuollosta apua, jos ovat sitä valmiita vastaanottamaan -ja ikävä kyllä jos resurssit antavat myöten...Ja jos nyt puolessa vuodessa (minkä ajan olen asunut ulkomailla) ei lakimuutoksia ole tehty niin yksityishenkilänä voit jättää nimettömänä, tosin varaudu että yrittänevät todennäköisesti keskustella mahdollisuudesta että tekisit ilmoituksen omalla nimelläsi. Kuten sanottu, tässä kaikki mitä voit tehdä, akuutissa tilanteessa voit soittaa poliisit paikalle ja he hoitavat ls-ilmoituksen.

    • maamies62

      Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.

    • rfgthujko

      Väsynyt äiti. Kauhistelijat ja päivittelijät eivät koskaan auta lasta vaan ne jotka auttavat.

    • vesipäätkuriin

      Hyvä, että edes joku pitää jonkinlaista kuria pennuille. Nämä paskahousut äitien kullannuput ilman käytöstapoja ottaa sen verta päähän.

    • mies 28vee

      Ja minua haukutaan itsekeskeiseksi paskaksi kun en hakua lapsia.

      • Hyvä mies 28v

        Olet tehnyt oikean ratkaisun - onnittelen!. Itse olen joutunut kärsimään yli 25v virka-akkojen yhteistä vainoa, kun yritin puolustaa lapsiani väkivaltaisen päihdeäidin raivolta. Miehillä ja isillä eikä lapsillakaan ole Suomessa enää mitään oikeusturvaa ja edes ihmisoikeutta.
        EUn ihmisoikeustuomioistuin on antanut Suomelle jo yli 40 tuomiota miesten sortamisesta pehe- ja huoltajuusasioissa, mutta vasemmistofeministinen virkakuntamme ei ole reagoinut siihen mitenkään, koska maassamme virka-akka saa tehdä mitä hyvänsä, vaikka murhan, joutumatta siitä syytteeseen.
        Kun olen yrittänyt puhua maamme feministien hirmuvallasta, on minulta varastettu laittomin veropäätöksin 7 miljoonan vartallisuus ja julkisessa terveydenhuollossa minut on yritetty tahallisesti tappaa jo 3 kertaa. Ulkomaalainen mieslääkäri on pelastanut minut joka kerta näitten murhaajanaisten kynsistä. Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään,sillä äideille ja naisille on maassamme kaikki sallittua, kunnes maahan syttyy sisällissota.


      • UNOHTUIKO
        Hyvä mies 28v kirjoitti:

        Olet tehnyt oikean ratkaisun - onnittelen!. Itse olen joutunut kärsimään yli 25v virka-akkojen yhteistä vainoa, kun yritin puolustaa lapsiani väkivaltaisen päihdeäidin raivolta. Miehillä ja isillä eikä lapsillakaan ole Suomessa enää mitään oikeusturvaa ja edes ihmisoikeutta.
        EUn ihmisoikeustuomioistuin on antanut Suomelle jo yli 40 tuomiota miesten sortamisesta pehe- ja huoltajuusasioissa, mutta vasemmistofeministinen virkakuntamme ei ole reagoinut siihen mitenkään, koska maassamme virka-akka saa tehdä mitä hyvänsä, vaikka murhan, joutumatta siitä syytteeseen.
        Kun olen yrittänyt puhua maamme feministien hirmuvallasta, on minulta varastettu laittomin veropäätöksin 7 miljoonan vartallisuus ja julkisessa terveydenhuollossa minut on yritetty tahallisesti tappaa jo 3 kertaa. Ulkomaalainen mieslääkäri on pelastanut minut joka kerta näitten murhaajanaisten kynsistä. Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään,sillä äideille ja naisille on maassamme kaikki sallittua, kunnes maahan syttyy sisällissota.

        OTA PILLERI....


    • Näin se menee

      Näin siinä käy: Jos perhe on suht normaali, eikä siellä hakata lapsia, lapset otetaan heti huostaan ja sijoitetaan mahdollisimman kauas toiselle puolelle Suomea sosiaaliviranomaisten bisnes-lastenkotiin.

      Jos lapsilla taas on oikeasti hengenhätä ja heitä pahoinpidellään jatkuvasti, heitä ei KOSKAAN viedä sieltä pois! Lyhyitä aikoja saatetaan muodon vuoksi viedä "tarkkailuun", mutta AINA palautetaan takaisin kotiin!

      Koska on inhimillistä ja normaalia, että joskus palaa hermo ja sanoo rumasti vaikealle lapselle, tai jopa joskus sortuu läppäisemään tai ravistelemaan lasta, on todennäköistä, että kaikki lapset haetaan aseistettujen poliisien kanssa sieltä samantien, ilman mitään oikeuden päätöstä.

      Siitä alkaa nyt jo väsyneen äidin helvetti ja tuska, joka kestää vuosia ja pilaa lastenkin lapsuuden ja koko loppuelämän. Lastenkodeissa heitä simputetaan hoitajien toimesta, käytetään pakkotyössä, pakotetaan pesemään vessa hammasharjalla ja istutetaan alushoususillaan videokameran edessä päiväkausia lukitussa huoneessa. Tällainen on eräänkin lastenkodin normaali rangaistuskäytäntö! Luultavasti myyvät sitten ne videot isolla rahalla pedofiileille.

      Lukekaa: www.vanhemmat.com eivät ne lastenkodit mitään hyviä saati soveliaita paikkoja lapsille ja nuorille ole kasvaa! Todellisia kauhutarinoita tuolta saa lukea - ja ovat kaikki tosia! Joten itse sitä mieltä, että jollei oma perhe ole todella aivan hirveä, on se ainakin pienempi paha kuin nuo lasten- ja nuorisokodit!

    • 1806

      sama tilanne oli Laihialla asuessani.. onneksi muuttivat pois

      • micke37

        haluaisin neuvoja.en tiedä tehdäkkö ilmoitusta vai ei..

        a)tapaus..he vaikuttavat normaalelita,käyvät töissä,mutta ovat hieman sisäänpäin kääntyneitä. Ehidän 3- ja 6-vuotiaat lapset ovat kaksin ulkona ilman valvontaa.En tiedä olenko itse liian ylisuojelevainen,sillä en poikaani edes 6.wee päästä yksin ulos

        ja b)eräs tuttavani sai lapsen.juovat siellä 2-vuotiaan paikalla ollessa viikottain ja lapsen kehitys selvästi viiveellä.En uskalla tehä ilmotusta,vaikka on ollut perheessään tavaroiden heittelyä parvekkeelta ja lapsen äidin tappouhauksia,koska olen kuullut niin paljon negatiivisiia asioita huostaanotosta yms. tuntuu pahalta silti tietää,että heillä asiat näin


      • lsadpfkhujäåööl
        micke37 kirjoitti:

        haluaisin neuvoja.en tiedä tehdäkkö ilmoitusta vai ei..

        a)tapaus..he vaikuttavat normaalelita,käyvät töissä,mutta ovat hieman sisäänpäin kääntyneitä. Ehidän 3- ja 6-vuotiaat lapset ovat kaksin ulkona ilman valvontaa.En tiedä olenko itse liian ylisuojelevainen,sillä en poikaani edes 6.wee päästä yksin ulos

        ja b)eräs tuttavani sai lapsen.juovat siellä 2-vuotiaan paikalla ollessa viikottain ja lapsen kehitys selvästi viiveellä.En uskalla tehä ilmotusta,vaikka on ollut perheessään tavaroiden heittelyä parvekkeelta ja lapsen äidin tappouhauksia,koska olen kuullut niin paljon negatiivisiia asioita huostaanotosta yms. tuntuu pahalta silti tietää,että heillä asiat näin

        Kohta: a) Meidänkin pihalla on 3 vuotias sisarusten kanssa ulkona ei hyvä, mutta ei lastensuojeluilmoituksen aihe.

        Kohta: b) Juopottelu pienen lapsen seurassa ynnä tappouhkaukset ovat lastensuojeluilmoitukseen riittävät asiat.


    • hulluja riittää

      Meilllä naapurissa samanlainen kiljuva hullu..aina muistaa kiekaista 5kymppinen akka pienen vähä-älyisen lapsen kanssa. Nakkelee roskia ja kuravesiämpärinsä aidan, niinkuin nytkin taas hiljattain teki. Isännöisijälle ilmoitettu ja sos.viranomaisille, mutta ei vosu halau muuttaa käytöstää jatkaa kiljumsita ja kuravesiämpärien kippailua meidän puolelle niin että kasvit onvat siitä kohtaa katkeilleer ja kaatuneet maahan!

      No, kohta akka joutuu poliisin kanssa kasvotusten halusi tai ei...

      • mummeli111

        Onko oma asenne ihan ok? "5kymppinen akka pienen vähä-älyisen lapsen kanssa".

        Älä ikinä sano, että joku on vähä älyinen!


    • kerranjaparkuu

      Kaikki tapaamani ja suutelemani YH:t ovat toistaiseksi paljastuneet SEKOPÄIKSI,mutta mullahan on aina niin huono tuuri.

      • mummeli1112

        Kokemuksena sanon, että perheellisissä, josta alhaalla mainitsen. Naimisissa mies ja nainen ja ns. normaaleja. Tyttär kuuli huorittelua ja haukkumista aivan vauvasta asti! Älä syytä yksäreitä.
        Ja hyvissä varakkaissa perheissä taas monesti lapset näennäisesti kasvatetaan kunnollisiksi, mutta koulussa osottautuvat kiusaajiksi.

        Perheen koon ja taustan mukaan ei koskaan voi määritellä sisäistä ilmapiiriä.
        ITse olen yksäri ja selvinnyt vaikeista asioista ja lapseni olen kasvattanut kunnioittamaan toisiai ihmisiä ja sellaisia heistä on aikuisina tullutkin ja menestyviä siihen päälle!
        Se mikä lapsi on aikuisena kertoo paljon lapsuudesta ja mene tekemään tutkimus mielenterveystoimiston nuorista asiakkaista mistä olosuhteista tulevat...Se ehkä kertoo totuuden.


    • y_gi

      hullut kuuluu hullujenhuoneelle mut lapsia ei pahoinpidellä. "sika"

    • Koko perhettä pitäisi auttaa,äidillä on hyvin raskasta yksin vastata 4-lapsen huoltajuudesta, tytön murrosikä vaikuttaa myös vaikealta, ja muiden lasten oireilu,mielestäni koko perheen pahoin vointiin ja oireiluun vaikuttaa isän päihdeongelma,eli runsas alkoholin käyttö .Alkoholismi on koko perheen sairaus,siinä alkaa oireilla lapset ,puoliso ,tämän päihdeongelmaisen rinnalla.Kumpa jostain löytyisi enkeli joka ohjaisi äidin AL-anon palaveriin,siellä hän saisi OIKEAA apua ihmisiltä jotka ovat kokeneet paljon samanlaisia asioita kuin hän itsekin,ja joku auttaisi lasten hoidossa että hänellä olisi mahdollisuus lähteä palavereihin, saada todellisia ystäviä EI SYYLLISTÄJIÄ.Ehkä suurperheen äiti tarvitsisi myös lepoa,jota tuskin päihdeongelmainen puoliso hänelle suo edes öisin.Kun kuuntelee nykynuorisoa pihoilla ja kaduilla niiden yleisin sana on huora,tai homo,sekä v...u kato.tosin äidin suusta ei ole puolusteltavissa,muuten kuin loppuun väsyneen suurperheen äidin tuskaa.

      • lastenetu45

        Jos ei kykene lapsiaan hoitamaan ei lapsia tee.

        Ja suurperhe nykyaikana on edesvastuutonta!!

        Ja on edesvastuutonta tehdä lapsia huonoon olosuhteisiin!!!

        Turhaa sääliä äidille kun lapset on ne jotka kärsii äidin ja isän takia!!!


    • TX80

      kuka vaan voi saada lapsen...mutta kaikista ei ole isäksi tai äidiksi...

    • Y H ISÄ

      Hmmm.
      Meneppä kukkahattutäti kyttääjien sivuille. Ainoastaan kielenkäyttö on asiaton.
      Meillä kersat saa tukkapöllyä ja risusta jos käyttäytymisellään pyytävät.

    • mummeli

      Kokemusta
      Valvoin kaikki yöni iltatähden kanssa ja raskausaika oli hirveää riitaa lapsen isän ja suvun kanssa ja syy ei ollut niitä helpoimpia.
      yritin valittaa neuvolassa väsymystä, mutta kukaan ei reagoinut ja voin sanoa, että montakertaa oli tuonelan portit enemmän mielessä, kun elossa säilyminen, kun valvoi ja kävi töissä,sekä koitti selvitä päivittäisestä rutiinista lasten kanssa.

      Puhuin töissä psykiatrillekkin ja hänen kommenttinsa, että itsetuhoiset ajatukseni oli ihan normaaleja tilanne huomioon ottaen.

      Olen myös nähnytn sivusta mitä lasten huorittelu ja haukkuminen saa aikaan.
      Se saa aikaan ongelmallisia aikuisia, jotka käyttäytyvät samalla tavoin kuin vanhempansa. Entinen ystäväni teki tätä ja olemme suu auki seuranneet mitä tyttäristä tuli.

      Olen onnellinen, että lapseni ovat tasapainoisia aikuisia hankalista tapahtumista huolimatta ja itse ymmärsin jossain vaiheessa itse luovuttaa oravanpyörän ja hengähtää, sillä apua ei saa jos sitä pyytää.

      Suosittelen kaikille, jotka huomaa naapurissa älytöntä huutamista lapsille, että ottaisivat ajatuksen käteen ja ehkä miettisivät, että apua todella tarvitaan ja se sossutäti ei aina ole se ensimmäinen oikea kontakti, vaan jokainen voi yrittää myös auttaa läheisimpiään ja tarjota apua.

      Se että alkoholi kuuluu perheeseen on sitten ongelma, jonka vanhemmat ovat itse valinneet ja silloin olisi viisainta ottaa kimpsut ka kampsut kainaloon ja lähteä tilanteesta.

    • itken

      Ihmettelen minäkin kuinka nykyajan äidit kohtelevat lapsiaan.kaupassakin saattaavat huutaa ja kovaa jos lapsi vähän kiukkuaa mieluummin kuuntelen lapsen kiukkua kuin aikuisen huutamista.Minäkin asun kerrostalossa jossa naapurina nainen jolla joskus lapsi luonaan ehkä alle 6v.nainen huutaa jos lapsi itkee :pidä turpasi kiinni ja laita turparullalle.ei tarvitse ihmetellä mitä lapsi tekee murrosiässä kun tällaista kohtelua saanut lapsena.

      • ......

        Hei haloo oletko aivan ääliö nykyiset kakarat haistattelevat ja kävelevät aikuisten yli mennen tullen. Ihmettelen suuresti miksei vanhemmat ota paikkaansa perheessä... ...saamattomia nysväreitä (perhe ei ole demokrtia aikuiset päättää mitä tehdään ja milloin ja kotiintulo ajoista, matkoista, vaatteista ja ruuasta. Vasta kun itse maksaa ja elää omassa asunnossa voi kulkea miten haluaa). Ja jollei asia mene perille kuin ääntä käyttämällä niin silloin käytetään ääntä(kotona risua) . Minä päätän meillä talon säännöt vaimon kanssa ja lapset tottelee(jollei tottele niin saa arestia ainoastaan kouluun ja kotiin... ...ei edes harkkoihin ei kavereita vaan ainoastaan koulu ja koti.


      • mummelitaas
        ...... kirjoitti:

        Hei haloo oletko aivan ääliö nykyiset kakarat haistattelevat ja kävelevät aikuisten yli mennen tullen. Ihmettelen suuresti miksei vanhemmat ota paikkaansa perheessä... ...saamattomia nysväreitä (perhe ei ole demokrtia aikuiset päättää mitä tehdään ja milloin ja kotiintulo ajoista, matkoista, vaatteista ja ruuasta. Vasta kun itse maksaa ja elää omassa asunnossa voi kulkea miten haluaa). Ja jollei asia mene perille kuin ääntä käyttämällä niin silloin käytetään ääntä(kotona risua) . Minä päätän meillä talon säännöt vaimon kanssa ja lapset tottelee(jollei tottele niin saa arestia ainoastaan kouluun ja kotiin... ...ei edes harkkoihin ei kavereita vaan ainoastaan koulu ja koti.

        Tästäpä se tulee. Lapset seuraa vanhempiensa mallia ja siitä se haistattelu tulee.
        Tai toisaalta on myös niitä, että vanhemmat antaa kaikki periksi, koska haluavat päästä vähällä ja helpolla. Ja ne on niitä vanhempia, jotka haluaa osoittaa olevansa täydellisiä muiden silmissä monesti.
        Tämä on vaikea asia ja ei voi yksiselitteisesti määritellä miten kutakin pitää kasvattaa.
        Omani sanoi aikuisena, että olin liian lepsu, vaikka pidin jöötä naapurienkin lapsille omasta mielestäni. Ja tämä olikin sitten laopsi, jonka koin hankalaksi kasvattaa, mutta olisikin halunnut tiuksemmat säännöt:)


      • rftyujhpåö
        mummelitaas kirjoitti:

        Tästäpä se tulee. Lapset seuraa vanhempiensa mallia ja siitä se haistattelu tulee.
        Tai toisaalta on myös niitä, että vanhemmat antaa kaikki periksi, koska haluavat päästä vähällä ja helpolla. Ja ne on niitä vanhempia, jotka haluaa osoittaa olevansa täydellisiä muiden silmissä monesti.
        Tämä on vaikea asia ja ei voi yksiselitteisesti määritellä miten kutakin pitää kasvattaa.
        Omani sanoi aikuisena, että olin liian lepsu, vaikka pidin jöötä naapurienkin lapsille omasta mielestäni. Ja tämä olikin sitten laopsi, jonka koin hankalaksi kasvattaa, mutta olisikin halunnut tiuksemmat säännöt:)

        Niin jotta lapsi on hiljaa annetaan kaikessa periksi, pääasia, että julkinen kuva säilyy.

        Itse olen aivan varma, että elämässä voi tulla niin raskaita aikoja, että joakinen sortuu.


    • mek

      Selvästi nainen on väsynyt ja kypsynyt lasten hoitamiseen ja kun mieskään ei auta koska ei ole isä tyyppia niin lähtee ryyppyreissuille kun ei kestä perhe-elämää ja kuka käskee noin monta lasta tekemään kun isella isänä oli yhdessäkin ihan tarpeeksi ja ei olisi rahat riittänyt usempaan lapseen.

    • Pidän lapsista

      Asun rivitalossa. Minun naapurina asuu metelöivä lapsiperhe, jonka pihalla on tramboliini. Lapset huutavat ja kiljuvat, samoin heidän äitinsä komentaessaa lapsia.

      Minua se ei paljon häiritse, kun eivät asu aivan seinänaapurina, mutta aina lasten ollessa ulkona eräs vanhempi nainen sulkee puutarhan ovensa.

      Josain heidänkin on elettävä ja lapset kuluvat elämään, vaikka heidän äitinsä voisi lopettaa huutamiosen.

      • Olispa joskus hiljaa

        Minun naapurissani asuu metelöivä ihminen, joka huutaa koirilleen. :(


    • naapurin kakarat

      Mielestäni pitäisi tehdä lastensuojelu ilmoitus. Koska jos asia etenee huonompaan suuntaan voi lapselle jäädä sellaisia traumoja jotka voivat johtaa itsetuhoiseen käyttäytymiseen. Asioihin aikasemmin puuttuminen tulee yhteis kunnalle halvemmaksi kuin vakavien traumojen korjaaminen jälkikäteen.
      Myös se että itsemurha on seurausta vakavasta traumasta on yleisempää kuin halutaan myöntää. Yhteiskunta ei puutu kiusaamiseen tai vanhempien ongelmiin riittävän ajoissa. Pelkkä talous kiinnostaa päättäjiä. Tämä ei ole hyvä asia.
      Mutta päättäjillä ei ole keinoja tehdä muutoksia. Yhteen hiileen puhaltaminen on kadonnut. Pelkästään oma taloudellinen hyvinvointi on kaikilla etusijalla.
      Tämä oarvanpyörä aiheuttaa todella paljon ongelmia. Mutta muutosta on todella vaikea toteuttaa.

      • YH isä

        Mulla on sellanen kuva että kyttääjä napurilla ja sossu täteillä(lue kukkahattutäti ) yms paapojilla on enwmpi traumoja kuin huutavilla ja kiroavilla perheillä. HANKKIKAA TÄTIT/MUMMOT JA KYTTÄÄJÄT OMA ELÄMÄ


      • kjjljkkököököö
        YH isä kirjoitti:

        Mulla on sellanen kuva että kyttääjä napurilla ja sossu täteillä(lue kukkahattutäti ) yms paapojilla on enwmpi traumoja kuin huutavilla ja kiroavilla perheillä. HANKKIKAA TÄTIT/MUMMOT JA KYTTÄÄJÄT OMA ELÄMÄ

        Samaa mieltä yhisukki..Niin aivan ja annetaan lasten olla rauhassa haukuttavana ja hakattavana..

        Mikä ei tapa vahvistaa.

        Kyllä meteliä maailmaan mahtuu. Ja saahan lapset sitten vuorostaan mesota omassa perheessään..jos jäi jotain hampaan koloon. ;)


    • vihreänainen

      Naisten syrjiminen,toteutumaton tasa-arvo,sovinistit saa mellastaa kuin siat lätissään.miehet ovat laiskoja eivätkä tee mitään.

      • Yh isä

        Mul oli ainakin muija patalaiska horo jota 11 vuotta elätin jona tahtoi kainenlaista puhelinta/ulkomaan matkoja 2-3 kertaa vuodessa kunnon auton yms. Ja jakaa persettä pojat 2-4 vuotiaat pihalla yksinään... ...ja kotiin tullessa kikkeli setä oli meillä makkarissa nakkia piilottamassa äidin kanssa... ...eli eip oo äijät aina laiskoja ja se ei oo laiskuuden merkkk jos ukolla on oma tahto ja työjärjestys.


    • totuusesiinnnn

      Olisit reilusti soittanut omalla nimelläsi ainakin.

    • kyyläperskule

      Huolehti kuule kyylä omista asioistas vaan!

    • omat asiat
    • saariston mies

      Tee lastensuojeluilmoitus. Sellainenkin on kuulemma... Muutoinhan tuo jatkuu vaikka kuinka pitkään ja loppuu ties vaikka mihin.

    • Rakastan Aidosti

      Itse olen kahden pienen tytön (4v. ja 1,5v.) äiti ja mielenkiinnolla lueskelin tämänkin keskustelun. Itse kannatan kasvatusmallina vanhaa kunnon "rajat & rakkaus" -menetelmää; joka määrittyy minulle niin että pelisääntöjen noudattaminen on vanhempien vastuu ja lapsen kanssa vietetään aikaa ja hänen kanssaan keskustellaan (Hox. Lastakin täytyy kuunnella!) Kertaakaan ei ole tarvinnut mennä väkivaltaisuuksiin kun luunapit sormille ja arestipenkki toimii.

      Vanhempi tyttäreni on ikäisekseen rauhallinen ja hyväkäytöksinen, kehuja on tullut myös päiväkodista. Sieltä sanottiin että käyttäytyy rauhallisesti ja ottaa muut lapset huomioon.

      Minulla on ollut uupumusta kun olen seissyt mieheni rinnalla taistelussa lapsuustraumojen aiheuttamia mielenterveysongelmia vastaan. Aina olen apua saanut mutta myöskin ihan itse sen pyytänyt. Ei ole pahaa sanottavaa Oulun lastensuojelusta ja minäkin kuulemma olen helppo asiakas kun tunnistan itse ongelman ja pyydän apua. On kuulemma helpompi auttaa.

      Uupumuksen huomiointi korostuu siinä että oma äitini on ollut liian väsynyt, ilkeitä sanoja, turhaa lyömistä, sortamista, yms. Samaa en halua tehdä omilleni nyt kun tiedän miten hämmentävä ja turvaton sellainen äiti voi olla. Minut pelasti pahimmalta isäni joka hoiti koti-isänä, kuunteli, neuvoi ja jakoi viisautta sekä elämänohjeiksi käyviä mietteitä. Esim "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.", "Kysyvä ei tieltä eksy.", "Kyseenalaista, kuuntele, pohdi ja tutki, keskustele ihmisten kanssa. Siten tulee aito tieto ja viisaus ihmisistä."

      Hyvää loppukesää kaikille! Kohta onkin jo syksy ja lapsilla ihmeteltävää. Ja vanhemmille aivojumppaa kertoa lapselle esim. miksi lehdet putoaa puista mutta kasvaa keväällä takaisin.. Luonnon ihmettely; mielekästä puuhaa lastenkin mielestä eikä maksa mitään. :)

    • miksi

      naiiset aiina rakastuvat renttuihin? näin siinä sitten käypi,ilmeisesti raittiin miehen kanssa elämä on tylsää,

    • 3+7

      Olen huomannut sellaista, että monille teineille huudetaan, vaikka olisivat kilttejä ja sitten valitetaan, että on se teini on niin kamala. Vanhemmalla on itsellään hermo kireällä ja purkaa sen lapseen, joka alkaa huutaa takaisin. Eivät ne normaalit teinit raivoa ja hypi seinille ilman syytä.

      Melkeinpä kaikki niistä todellisista häirikköteineistä on heitteillä, heidän tekemisiinsä ei kukaan puutu. Heillä ei ole mitään rajoja. Mutta kasvatuksessa ei tarvitse käyttää henkistä eikä fyysistä väkivaltaa, jos on molemminpuolinen (!) kunnioitus ja kommunikointi nuoren kanssa kunnossa. Rajojen asettaminen ei mielestäni tarkoita perusteetonta tyranniaa ja pilkunnussimista, kuten monet vanhemmat tuntuvat ajattelevan. Tietenkin teini sanoo vastaan, jos esimerkiksi kotiintuloaika on kello kahdeksan ja ei saa nähdä kavereita. Kontrollointia perustellaan monesti sillä, että niin kauan kuin lapsi asuu kotona, hän tekee tasan niin kuin sanotaan. Ei koti ole mikään vankila. Antakaa nuorille tilaa ottaa vastuuta ja lopettakaa turhasta niuhottaminen, loppuu se älytön huutaminenkin.

    • tepa_h

      Kuten tässä ketjussa mainittiin, niin tässä munattomassa hyysäysvaltiossa äidin luona asuminen on aina parempi lapselle, vaikka äiti olisi pahasti alkoholisoitunut piripää ja isä raitis arkkitehti.

    • Kuriapitääolla

      Miksi kummassa ei lasta saa lyödä ja haukkua. Miten lapsi voi oppia elämään jos hän ei jo nuorena ole kokenut kurinpitoa. Meillä kyllä lyödään lapsia joita on kuusi siunaantunut tähän mennessä. Seitsemäs tulossa. Paras tapa on sulkea lapsi kellariin itkee kyllä muttei ääni kantaudu ja me vanhemmat saamme olla rauhassa. Ovat kyllä hyvin tottelevaisia parinpäivän jälkeen. Nykyään uskovat heti mitä sanon, he eivät leiki sisätiloissa ja puhuvat vai jos annamme puheenvuoron meillä ei lapset huuda ja kilju vaan istuvat kiltisti ja kuuntelevat radiota tv,tä ei meidän perheeseen tule oppivat vielä vaikka mitä sieltä. Vanhemmat lapset ovat kyllä kyselleet mitta loppuu siihen kun ovat joutuneet kellariin miettimään asiaa.

      • ite oot apina

        No tässä taas joku norjalainen vuori trolli nosti päätään shaibasaavista juttelemaan ihan ihme juttuja toki jos tämä paikkansa pitää niin munat pois vaan ;)


      • rasisti5

        Et kai vaan ole lestadiolainen. Niillä kun on aivan omat "kasvatusmenetelmät"


    • joo o

      Kyllä saa jokainen hyvän äidin ja iskän kanssa kasvanut olla kiitollinen.

    • justojuuuuuuuuuuuuuu

      Hyviä neuvoja on helppo jaella ja sen jälkeen mennä omaan erinomaiseen elämäänsä, mutta tuskin on oikeasti autettu ketään.

      "Kyllä on kumma kun ei osata kasvattaa lasta" hokemat eivät muuta mitään.

    • Runsas juopottelu ei ainakaan paranna perheiden hyvinvointia. Tänään oli uutinen Vantaalta, josa poliisi kertoi perheväkivallasta. Siinä isä kuristi äitiä ja lapset puukottivat isän. Yhteiskunnan tervehdyttämiseksi alkoholistin omankin edun vuoksi ne 10% ylenmäärin juoppoja pitäisi saada vankilan omaiseen pakkohoitoon.

    • Roskasakki lisääntyy

      ROSKASAKKIA! Äijä dokaa ja äippä on joku vanha jakorasianrähjä.

      Kun kerran tiedetään ettei sosiaalinen roskasakki kykene kasvattamaan lapsiaan muuksi kuin uudeksi roskasakiksi tai luonnevikaiseksi niin miksi heitä ei vaikkapa pakkosteriloida.

      Roskasakki lisääntyy ja tuottaa uutta paskaa.

    • nuorsuomi

      Kuulostaa ihan uskottavalta siihen asti, kun kerroit että olet sähköpostitse ollut yhteydessä lastenvalvojaan. Se, ettei asia siitä edennyt ei ole uskottavaa.

      Jos asia on oikeasti totta eikä trolli, niin kehoitan tekemään ihan lastensuojeluilmoituksen. Netistä löytyy kaavake. Silloin lastensuojelun on PAKKO käydä kotona katsomassa ja he jää rekisteriin.

      Tässä peheessä kasvaa vanhuutemme toivoja, heitä jotka "elättää" meitä vanhuksina, vai elättääkö?

      • Ymmyrkäinen

        Lastenvalvoja hoitaa isyydentunnustuksia ja huolto- ja tapaamisoikeus asioita. Pitää ottaa yhteyttä lastensuojeluun, ei lastenvalvojaan. Lastenvalvojan toki kuuluu lähetettää yhteydenottosi eteenpäin lastensuojeluun, mutta on järkevämpää ottaa itse yhteyttä sinne, minne asia kuuluu.


    • Äiskävain

      Viina pitäisi saada halvemmaksi jottei kaikki ruokaahan mene viinaan. Jaksan hoitaa lapsiani paremmin kun olen hiemanottanut en silloin räyhää ja huuda lapsilleni. Nyt ei rahat oikein riitä ruokaan ja lapseni kiukuttevat nälissään. Lasteniisistikään ei ole huoltajajiksi kun kukaan heistä ei edespysty maksamaan elatusapumaksuja saatikka lasteni muita menoja. Kohta varmaan viinakin loppuu kun vanhimmat lapset on alkaneet ryyppäämään viikonloppuisin. Ei minulla olisi varaa heidän juomiaan kustantaa kun eioikein riitä omiintarpeisiinikaan.

    • erikoista lukea

      En kykene lukemaan tätä ketjua, koska luultavasti oksentaisin jos lukisin ja aloituksen tekstisisältö - ja luuultavssti muukin ketjun sisältö- vaikuttaa asiattomalta, mutta tästä sivusta lapsettoman ihmisen ihmetttelynä esitän van sellaisen spekulatiivisen aloituksen sisältöön yhtään viittaamattoman lukijan filosofisen spontaanin kommentin, että miksi uranaisten lapset ovat yleensä aina paremmin kasvatettuja, kuin kotiäitien lapset, vaikka kotiäideillähän sitä luulisi olevan aikaa kasvattaa lapsiaan ja olla niiden kanssa? Miksi muutenkin kahden vanhemman perheiden lapset ovat usein paremmin pärjääviä ja empaattisempia, kuin eronneiden lapset? Itse uskon, että isä on perheessä vähintään yhtä tärkeä, kuin on äitikin, mitä tulee lasten turvallisuuden tunteen syntymiseen maailmaa kohtaan, mutta jostakin syystä, jos vaikka lapsella ei olisi kuin fiksu äiti, niin jos nainen on sivistynyt, lapsesta ei tule rikollista, vaikka siittäjä olisi millainen tahansa.

    • Anonyymi

      Tee lastensuojeluun ilmoitus!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe