Mikä nelitahti kevari?

Melkein 16v

Joo elikkäs kevari-ikä lähestyy ja pyörä olisi hankinta listalla. Ei kiinnosta kaks tahtien huolto eikä kulut joten nelitahtia vailla. Olen katsellut jo paria pyörää mielipiteitä/kokemuksia?

KTM 125 duke hyvä luotettava vähä kuluinen ruisku kone
Husqvarna smr 125 Hyvä nelitahtien tehokkaimpia
HM CRM 125 RR aika kallis mutta ehkä.

Kiitos!

15

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.papi

Nuo taitaa kaikki olla supermotoja, mutta jos kyykyt kiinnostaa, niin Yamaha YZF-R125 tai Honda CBR 125R ovat myös ihan hyviä vaihtoehtoja. Yamaha on noista kalliimpi, mutta jos hinta ei ole ongelma, niin Yamahan ottaisin. Ei Hondakaan mikään huono siis ole, mutta Yamahaa pidetään yleisestikkin laadukkaana merkkinä. Mutta sen kun muistaa, että ei osta kevaria tehon perusteella, niin saa mieleisimmän. Sillä ei ole väliä, että onko 1hv enempi tehoa, kun se ei meinaa yhtikäs mitään. Itse olen ajanut vain Hondaa, joten kevareista ei ole sen puoleen suurempaa kokemusta, mutta normaalisti kun käyttää ja huoltaa, niin kaikki mainitsemasi pyörät kestää varmasti.

• hondacbr699 perkelw

Honda tekee ainoat 125cc joissa on 4 vuoden takuu joten osta UUSI honda!!

• Das Motourist

Kortin ajoin Dukella (tykkäsin todella paljon vaikka joku oli vahingossa vääntänyt rajoittimen 7 500 kiekkaan vaikka sen kuulemma piti olla paljon ylempänä), ostin lopulta CBR:n hinnan vuoksi (tykkään tästäkin paljon, todella kuljettajaystävällinen, paitsi tietysti jos olet erittäin pitkä) mutta kokeilin myös kaverin YZF-R:ääkin (mistä pidin myös). Jos saisin aivan vapaasti valita, ottaisin nämä kaikki kolme (no okei, tohon päälle vielä NSR täystehosena :D ).

Jos hämmennetään vielä vähän lisää niin kuulemma Kymco Quannonkin on ihan hyvä. Sillä tosin en ole ajanut.

Olennaisinta on kuitenkin se, että kaikista puheista huolimatta olet itse tyytyväinen päätökseesi. Se on ehdottomasti tärkeintä. Ei siitä tule hevonhelvettiäkään jos pyörä ei tunnu omalta!

• 234074

ei 4-tahtista alkuunkaan. 2-t on se ainoa oikea. osta yamaha dt tai husse niin on kunnon pyörä alla!!!

• mr.papi

Itsekkin olin aikoinaan ehdottomasti 2t pyörien puolella, joskaan en paheksunut jos joku ajoi nelarilla. Onhan 2t pyörissä se hieno voiman tuntu, kun se kaikki teho ja vääntö tulee kerralla yläkierroksilla, mutta on nelareissakin puolensa. Esimerkiksi se alavääntö, sitä on aivan järjettömästi. Kyllä se pisti hymyilyttämään, kun ensimmäistä kertaa 500cc nelari endurolla runttasi kaasua. Ei tarvinnut turhaan piikkiä odotella, vaan komeasti sorakaari lentää jo matalilta kierroksilta asti. Toki piikki nelari on hiukan eri asia, mutta ei se 2t ole ainut oikea pyörä.

• papiammuittes
        mr.papi kirjoitti:

Itsekkin olin aikoinaan ehdottomasti 2t pyörien puolella, joskaan en paheksunut jos joku ajoi nelarilla. Onhan 2t pyörissä se hieno voiman tuntu, kun se kaikki teho ja vääntö tulee kerralla yläkierroksilla, mutta on nelareissakin puolensa. Esimerkiksi se alavääntö, sitä on aivan järjettömästi. Kyllä se pisti hymyilyttämään, kun ensimmäistä kertaa 500cc nelari endurolla runttasi kaasua. Ei tarvinnut turhaan piikkiä odotella, vaan komeasti sorakaari lentää jo matalilta kierroksilta asti. Toki piikki nelari on hiukan eri asia, mutta ei se 2t ole ainut oikea pyörä.

älä tuu jauhaa mistää 500cc nelareist tänne piikki puolelle 125 nelarit on paskoja end of story

• Honda CLR 125

Miten tunnistan kierrostenrajoittimen satulan alta? Siellä on muitakin johtoja.

Honda CLR 125 CityFly

Moottorin tehon edellytykset:

CityFlyn ilmanputsarista löytyy kuminen kuristusputki ja penkin alta vastus muovien sisällä, joka toimii kierrostenrajoittimena.

• ghfhghghghgh

Kyllä nelitahti on paras. Kymco Quannonilla pääsee ihan 120-130 vauhtiin saakka, joka on ihan tarpeeksi kulutus on paljo pienempi.

• sos5

nelarit on köyhille homoille jotka tykkää ajaa hiljaa

• ebinisti
        sos5 kirjoitti:

nelarit on köyhille homoille jotka tykkää ajaa hiljaa

sehän on jokasen omavalinta haluuko joka viikko vaihtaa männän ja ihailla ky hyllyllä on 50 vitun mäntää vuodes

• sos6
        ebinisti kirjoitti:

sehän on jokasen omavalinta haluuko joka viikko vaihtaa männän ja ihailla ky hyllyllä on 50 vitun mäntää vuodes

Vedä käteen

• mummu 2

Älä ainakaan 2-t osta jos haluat ajella. mulla Honda GLR ajettu 40000 ja toimii 650 euroo, ikää mulla 57 vuotta tule kokeileen

• HUPSVARMA

Ite oon wr hussen männäl ajanu nyt yli vuoden ja kaveriki 8tkm gassul yhel männäl ja niit mäntii saa ulkomailt johki 50e

• Anonyymi

Osta Honda grom jos nelarin haluat

• Anonyymi

Viestiketjun aloittaja on jo 28-vuotias, joten olettaisin, että valinta on saatu jo tehtyä, todennäköisesti laite on jo myyty poiskin, ellei sitä ole jätetty perheeseen pikkuveljien ja siskojen ajopeliksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      171
      4489
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      31
      3241
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      138
      2731
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2348
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      61
      2215
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1948
    7. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1730
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      39
      1705
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      70
      1348
    10. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      34
      1191
    Aihe