Postilaatikko puuttuu

Tääkin vielä

Muutin juuri kunnan vuokra-asuntoon. Eilen sitten ajattelin käydä katsomassa onko tullut postia laatikkoon. Olinpa yllättynyt, kun huomasin ettei sitä ole!! Kuuluuko tosiaan vuokralaisen itse hankkia sekin itse?
Postit olen juuri kääntänyt uuteen osoitteeseen.
Ja kunta on kiinni eikä kukaan vastaa puhelimeen siellä päässä.

9

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi olla totta

      Käveleppä vaikka ilmoitustaululle, ja ota sieltä isännöitsijän/huollon numero.

      Sitten ota puhelin käteen ja soita. Siis maanantaina. Helppoa, eikö totta.?

      Varmaan osaavat paremmin auttaa, kuin porukka täällä Suomi24-palstalla.

      Ja tuskin kunta on kiinni. Kyllä siellä jostain numerosta vastataan. Ei viikonloppuna, mutta maanantaina. Tuskin ne sitä postilaatikkoakaan olisi viikonloppuna tulleet laittamaan.

    • Kaamee duuni

      Sekin vielä, mikä sekin. Eihän vuokralaisen tarvitse kuin sisään muuttaa, isännät hoitaa kaiken muun. Ja veronmaksajat auttavat vielä vuokranmaksussakin.

    • Osta itse!

      Postilaatikko kuuluu vuokralaisen itse hankkia!

    • 8+11

      Olen eri mieltä. Jos kerrostaloasunnossa postiluukku olisi vaikkapa niin huonossa kunnossa, että se irtoaa ja siitä näkee asuntoon sisälle, huolehtii sen korjaamisesta joku muu kuin vuokralainen. Oletuksena siis, ettei se olisi rikkoutunut tahallaan vuokralaisen toimesta. Eli kyllä asunnon ulkopuolella olevan postilaatikon hankkii myös joku muu kuin vuokralainen.

      Aloittaja soittaa vuokranantajalle maanantaina ja kysyy asiaa sieltä. Kyllä siellä arkena joku vastaa puhelimeen.

    • Ihan tavallista

      Riippuu täysin asunnon omistajasta. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kunnan/kaupungin vuokra-asunto, jossa postilaatikko pitää hankkia itse.

      Sama koskee muuten myös palovaroittimia ja monia muita juttuja..

    • outoa menoa

      Lain mukaan vuokranantajan pitää hankkia palovaroitin. Postilaatikosta en tiedä. Luulisi kuitenkin, että postilaatikko on vähän sama asia kuin jääkaappi tai hella. Asioita, jotka kuuluvat vuokranantajalle.

      • Caccaa vaan

        Palovaroittimen hankinta on vuokralaisen heiniä, ei vuokranantajan. Otapa asioista selvää ennenkuin lörpöttelet shaibaa.


      • höpsistä

        No se on kyllä ihan laissa että palovarotin on asukkaan vastuulla, eli vuokra-asunnossa vuokralaisen vastuulla.

        Missään laissa ei taideta määrätä että asunnossa olisi postilaatikko, joten jos vuokralainen on hyväksynyt asunnon siinä kunnossa kuin se oli, eli ilman postilaatikkoa, niin kyllä hän periaatteessa joutuu sen silloin itse hankkimaan.


    • skldgadgkk

      Palovaroitin kuuluu kyllä vuokralaisen hankittavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe