Kun vuokrasopimuksessa on sovittu vuokran korottamisesta elinkustannusindeksillä, niin MILLOIN sitä saa korottaa? Jos sopimuksessa on mainittu "tarkistusajankohta vuosittain tammikuussa", niin miten se siis menee?
- vuokraa saa korottaa vain kerran vuodessa milloin tahansa
- vuokraa saa korottaa vain kerran vuodessa vain tammikuussa
- vuokraa korotetaan vain tammikuun indeksin mukaan (mutta tammikuun indeksihän tiedetään vasta helmikuussa, eli tehdäänkö korotus joulukuun indeksillä?
- vuokraa korotetaan korotushetken indeksillä
Kuka osaa neuvoa?
Vuokrankorotus indeksillä
3
271
Vastaukset
- Tupu & Lupu
No jos tarkistusajankohta on tammikuussa niin silloin ilmoitat paria kuukautta etukäteen että vuokra nousee tammikuussa niin ja niin paljon. Periaatteessa vuokralaisen pitäisi itsekin osata nostaa vuokraa kun sopimuksessa niin sanotaan. Itse ainakin toimin niin ollessani vuokralla. Korotus tapahtuu viimeisellä voimassa olevalla indeksillä.
- kysyn kun en tiedä
Minä olen vuokralainen. Enkä todellakaan nosta vuokraa itse. Hölmö olet, jos olet ominpäin vuokraasi nostanut. Ei sopimus sinua sellaiseen velvoita.
- Noin se menee
saivartelua vuokraa nostetaan se hetkisen pisteluvun mukaan mikä on tarkistusajankohta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996