Mikä kamera?

Minä

Olen ostamassa kameraa.Minulla on aiemmin ollut muutama digikamera ja olen kuvannut myös puhelimella. Nyt kuitenkin olen ostamassa järkkäriä josta olen jo pitkään haaveillut. Mikä olisi hyvä kamera hinta noin500€?

27

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Lisää ehdotuksia vaan!

    • Minä

      Olisiko samsung nx1000, Nikon d3200, Nikon d5100 tai Canon eos 600d hyvä

    • Olisiko?

      Kuinka painavaa kameraa haluat kantaa (Nikon ja Canon painavat n. 2,5 kertaa enemmän kuin Samsung)?
      Kuvaatko videoita?
      Pitääkö 500€:n budjettii mahtua myös kaikki objektiivit (myös video-)?

    • Minä

      Kuvaan videota. Painolla ei ole pahemmin merkitystä onhan kevyt kuitenkin parempi. Ja 500€ kamera jossa tulee mukana yksi objektiivi. Ostan myöhemmin lisää objektiivejä.

      • Minä

        Vähän liian kallis tuo sääsuojattu pentax


      • Olisiko?
        Minä kirjoitti:

        Vähän liian kallis tuo sääsuojattu pentax

        Kerää hieman lisää rahaa ja osta Pentax K-30 tai K-500 jos haluat käyttää, eikä vain näyttäää kameraa ja jos paino ei haittaa.

        Jos haluat kevyen ja edullisen kameran osta joku Samsung NX
        Esim Samsung NX1000 NX 20-50 mm maksaa tuolla 439€
        http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=K-500svart1855
        Wi-Fi, Smart Link, i-Function, 3D-kuvaus, rungon paino 222 grammaa

        Tai
        http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=K-500svart1855

        Myöhemmin sitten NX 18 - 200 mm objektiivi


    • Minä

      Täytyy miettiä tuota pentaxia. Olisiko vielä muita ehdotuksia?

      • Minä

        Mistä tuohon pentaxia saa halvimmalla objektiiveja


      • jfhasgfg

      • Olisiko?

      • Olisiko?
        Olisiko? kirjoitti:

        Turhaan kyselet muita jos et elvytä budjetti yli kaksinkertaiseksi.
        Seuraava tuosta Pentaxista parepi on nyt Pentax K-5 IIs (runko n. 1100€)
        http://www.pentax.fi/fi/digitaalinen-slr/K5-IIs.html

        ps
        Pentaxista on kyllä edullisempiakin malleja K-m ja K-x joissa on hyvä hinta-laatusuhde


    • Kuvat valmiina

      Samsung S4

      • Minä

        S4 on puhelin


      • Kunnon kuvia
        Minä kirjoitti:

        S4 on puhelin

        On siinä helkutin hyvä valokuva- ja videokamera. stanan ixuxkuvaajat


    • Minä

      Onko vielä joku ehdotus?

    • korsteeni

      Nokia 1020? :)

      • Minä

        Ei todellakaan.


    • Canonisti minäkin

      Canon 1100D on omine ongelmineenkin ihan ok aloittelijalle.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/8852/cxkdj/Canon-EOS-1100D-digijarjestelmakamera-runko

      Objektiiviksi joko f/2.0 35 mm

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0929/fgnf/Canon-EF-35mm-f-2-0-laajakulmaobjektiivi

      tai sitten f/2.8 40 mm. Suosittelisin kuitenkin ensimmäistä. Tuo f/2.8 on vähän pimeä ainoaksi objektiiviksi.

      Nikonilta esimerkiksi saa ihan vastaavaa f/1.8 35 mm:llä, eli tuo on vain yksi esimerkki.

      Lisäksi tarvitset jalustan ja kääntyväpäisen salaman aikanaan.

    • Minä

      Jalusta löytyy jo. Löysin sen meidän roskiksilta. Joku oli jättänyt. Melkein ehjä korjasin sen. Ja eikös tuo Canon 600d ole parempi. Tai Nikon d3200.

      • Canonisti minäkin

        On, mutta ei ratkaisevasti parempi. Et saa 600D:tä ja kelvollista objektiivia 500€:lla. Nikoniin on optisesti hyvä f/1.8 35 mm, jos päädyt siihen.


      • Eos Ämmä
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        On, mutta ei ratkaisevasti parempi. Et saa 600D:tä ja kelvollista objektiivia 500€:lla. Nikoniin on optisesti hyvä f/1.8 35 mm, jos päädyt siihen.

        Peilittömissä olisi yksi hyvä ja halpa:

        Canon EOS M musta EF-M 18-55mm 3,5-5,6 IS plus salama noin 450 €


      • Minä
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        On, mutta ei ratkaisevasti parempi. Et saa 600D:tä ja kelvollista objektiivia 500€:lla. Nikoniin on optisesti hyvä f/1.8 35 mm, jos päädyt siihen.

        500 kamera ja yksi objektiivi eli muut objektiivit ei kuul budjettiin vaan ostetaan erikseen.


      • Minä
        Minä kirjoitti:

        500 kamera ja yksi objektiivi eli muut objektiivit ei kuul budjettiin vaan ostetaan erikseen.

        En ole asiaan perehtynyt niin voisiko joku kertoa mikä ero on peilittömässä ja tavallisessa järkkärissä?


      • EOS Ämmä
        Minä kirjoitti:

        En ole asiaan perehtynyt niin voisiko joku kertoa mikä ero on peilittömässä ja tavallisessa järkkärissä?

        Peilittömässä ei ole etsintä vaan kuvan sommittelu tapahtuu ns takatelkkarilla kuten pokkareissa. Kuvanlaatuun sillä ei ole mitään vaikutusta koska EOS Mssä on sama kenno kuin peilillisissä malleissa. Kannttaa mennä kameraliikkeeseen perehtymään niitten mallien eroihin ennen ostopäätöstä.


      • mikä ero on
        Minä kirjoitti:

        En ole asiaan perehtynyt niin voisiko joku kertoa mikä ero on peilittömässä ja tavallisessa järkkärissä?

        ”En ole asiaan perehtynyt niin voisiko joku kertoa mikä ero on peilittömässä ja tavallisessa järkkärissä?”

        Kompleksinen kysymys kun en tidä mikä on tavallinen. On useita erilaisia järjestelmäkameratyyppejä.
        Järkkäri on hieman huono käsite joka voi tarkoittaa monia eri asioita. Esim ns. palkki ja ”laatikkokanerat” joissa on vaihdettavat objektiivit ovat tavallaan peilittömiä järjestelmiä joissa ei ole etsintä.

        Teknisiä ominaisuuksia esim :
        1. peilitön jossa ei ole etsintä (eikä voi lisätä). Näytölle lisättävä luuppi voi korvata videoetsimen.
        2. peilitön johon etsimen voi liittää erikseen
        3. peilitön jossa on optinen etsin (esim. ns. mittaetsin)
        4. peilitön jossa on videoetsin
        5. peilitön jossa on hybridietsin (video optinen)

        6. liikkuvalla peilillä varustettu joissa on peilietsin (tavallinen? halpa)
        7. liikkuvalla peilillä varustettu joissa on prismaetsin (em. parempi ja kalliimpi rakenne)
        Liikkuvalla peilillä varustetun etsin ei toimi videokuvauksessa

        8. kiinteällä peilillä varustettu (ns. puoliläpäisevä peili)

        9. ns. keskikoon kamerat (paljon muita isompi kuvakenno). Voidaan rakentaa peilillä tai ilman.

        jne.

        Nykyaikainen peilitön on uudempi, nykyaikaisempi ja minipuolisempi malli ja edullisempi rakentaa kun kallis peilikoneisto puuttuu.

        Liikkuva peili vaatii tyhjää tilaa kameran sisällä n. 4cm objektiivin takana. Se rajoittaa objektiivien mahdollista rakennetta (laajakulma).
        Peiliisen etsimessä näkyy objektiivin muodostama kuva rajattuna.

        Peilittömän näytöllä ja videoetsimessä näkyy muistikortille tallentuva kuva ja kuvaajan valitsemat lisätiedot (histogrammi, varoitukset, valotustapa, tallennusformaatti, vakaaja, kuvasuhde ”vesivaaka” yms)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe