Canon ixus 90 is hajalla?

9+1

Kertokaapas asioista enemmän tietävät automaattikuvaajalle mikä pokkarissa on vikana.

Kolme ja puolivuotta vanha ixus ottaa käynnistyksen jälkeen pari kolme tarkkaa kuvaa, mutta sen jälkeen terävyys katoaa ja kuvasta tulee sumea/epätarkka. Välillä kuva huono heti kameran avattua. Kameran käyttö ei aina ole ollut kovin "hellää", onko objektiivi jotenkin saanut siipeensä vai mistä voisi olla kyse? Kamera toimii muuten täysin normaalisti.

6

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nollaa kameran asetukset. Jos se ei auta, niin ehkä se on rikki. Sinä kai paremmin tiedä, oletko kolhinut sitä. Korjauttaa ei oikein kannata, kun uuden paljon paremman saa runsaalla satasella.

• 10+17

Onhan se kolhittu, mutta ei viime aikoina. Outoa siis, että se nyt sekosi. Olen palauttanut nuo asetukset, mutta ei auta. Uusi kamera täytynee vaan hommata. Täytynee ostaa jokin iskun kestävä. :)

• Tai sitten hyväksyt , ettei kannata ostaa isältä pojalle kestävää. Tuo on jo muutenkin vanha malli, mm. prosessori on Digic III, kun se nykyään on Digic 5. Polttoväli on pienimillään 35 mm (vast.) kun uusissa se on 24 mm jne. Suojalaukku ja rannelenkki tekevät ihmeitä kameran säästämiseksi.

• 3+15

No ei kamera kumminkaan ole edes viittä vuotta vanha. Kyllä kai sen pitäisi jonkin aikaa kestää, jos nyt ei sentään isältä pojalle. :)

• ouwueyt

"No ei kamera kumminkaan ole edes viittä vuotta vanha."
        Digikamera on kyin kännykkä, se vaihdetaan parin vuoden välein.

Tytär valittaa samaa omasta Nikonistaan. Tarkennus on loppuun kulunut ja heittää.
        Minulla alkoi powershotin näyttö viiruilemaan muutaman vuoden iässä, vaikka se muuten toimiikin. Kääntyvä näyttö ei ehkä ole kovin kestävä.

• okaro
        ouwueyt kirjoitti:

"No ei kamera kumminkaan ole edes viittä vuotta vanha."
        Digikamera on kyin kännykkä, se vaihdetaan parin vuoden välein.

Tytär valittaa samaa omasta Nikonistaan. Tarkennus on loppuun kulunut ja heittää.
        Minulla alkoi powershotin näyttö viiruilemaan muutaman vuoden iässä, vaikka se muuten toimiikin. Kääntyvä näyttö ei ehkä ole kovin kestävä.

Minulla kamerat ovat estäneet käyttöiän, ensimmäinen Ixus 30, tosin alkoi hieman reistailemaan viiden vuoden iässä ennen kun meni vaihtoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe