Lainaksi rahaa turkkilaiselle

Diduu

Hei! Onko teistä kukaan lainannut turkkilaiselle rahaa? Voiko keneenkään luottaa? Oletko saanut rahasi takaisin?
Uteliaisuudesta kysyn ja toivoisin asiallisia vastauksia. Kiitos!

16

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Älä nyt hullu mene rahaasi lainailemaan, ainakaan turkkilaisille,..Hankkikoot ite rahansa, ei oo kenenkään muun velvollisuus niitä lainata/antaa!!

    • Tyhmä

      Olin viime kesänä turkissa ja tutustuin siellä yhteen naispuoliseen henkilöön, jota sitten myöhemmin pidin ystävänäni.. Hän kertoi minulle rahahuolistaan, kuinka ei saanut maksetuksi kämppäänsä ja että lapselle (jota ei sitten oikeasti ollutkaan) Piti saada ruokaa..luotin naiseen ja lainasin hänelle mehevän tukun rahaa, seuraavana päivänä kun yritin saada naiseen yhteyttä, en saanut häntä mistään kiinni..Lopulta kun oli viikko mennyt ja olin lähdössä jo kotia päin, näin naisen selittämässä samaa tarinaa jollekkin toiselle.. Ite en saanut rahoja takaisin kun olin omaa tyhmyyttäni ne mennyt "lainaamaan".. Että mieti kannattaako.

      • etkö ole

        miten eräille kansainvälisille IT-firmoille kävi, kun menivät lainaamaan rahaa turkkilaiselle Uzanien perheelle.


      • diduu
        etkö ole kirjoitti:

        miten eräille kansainvälisille IT-firmoille kävi, kun menivät lainaamaan rahaa turkkilaiselle Uzanien perheelle.

        Hei, kerro lisää, miten niille it-firmoille kävi.
        Kiitos vastauksista!!!


      • kävi samoin
        diduu kirjoitti:

        Hei, kerro lisää, miten niille it-firmoille kävi.
        Kiitos vastauksista!!!

        tulee käymään, eli jättivät lainan maksamatta. Turkkilaiset tiedetään...


    • joukahainen

      mielummin kymppi kaivoon kuin markka turkkilaiselle.

    • lainaa

      Turkkilainen mieheni on muutaman kerran lainannut rahaa turkkilaisille "ystävilleen" ja 90% tapauksista rahaa ei ole kuulunut takaisin tai ainakin sitä on saanut kinua kohtuuttoman kauan ja sittenkin osa rahasta ei ole koskaan palautunut. Suomalaisena en koskaan menisi lainaamaan kenellekään turkkilaiselle vaikka kuinka hyvin henkilön tuntisin. Tähän tulokseen on tullut nyt myös mieheni. Poikkeuksiakin tietysti löytyy mutta turkkilaisten kohdalla kannattaa aina olla todella varovainen. Me Suomessa sentään voimme pääasiassa luottaa ihmisten sanaan, mutta Turkissa oletus onkin päinvastoin eli että aina pitää epäillä toisten motiiveja eikä koskaan kannata luottaa keneenkään muuhun kuin itseensä.

    • Kokemusta

      Älä hyvä ihminen lainaa rahaa.Minulla oli kanssa sellainen ystävä joka on aina rahaa pyytämässä ja pitäs ostaa puhelinta, vaatetta ja lainata rahaa mutta EI hän vaan käytti hyväksi minua ja siihen loppui ystävyys.Lupasi aina muka maksaa jos veisin puhelimen ja vaatetta mutta kun maksun aika koitti oli ne muka tuliaisia ja että Turkkilaiset eivät ikinä ottaisi maksua tuliaisita.Ja aina kun menin Turkkiin hän kysyi mitä toin hänelle?Siihen loppui "rakkaus" ja ystävyys minuahan ei käytetä hyväksi!!!

      • Saana

        Minäkin katkaisin suhteen, kun alkoi sadella pyyntöjä.Suomeen muuttaneelta turkkilaiselta mieheltä olen kuullut kahdesta saksalaisrouvasta,jotka elättivät tätä nuorukaista aina talven yli näillä "lainoilla". Älä ihmeessä sorru siihen.


      • diduu
        Saana kirjoitti:

        Minäkin katkaisin suhteen, kun alkoi sadella pyyntöjä.Suomeen muuttaneelta turkkilaiselta mieheltä olen kuullut kahdesta saksalaisrouvasta,jotka elättivät tätä nuorukaista aina talven yli näillä "lainoilla". Älä ihmeessä sorru siihen.

        tämän nuorukaisen nimi "Jimmy"???


      • Saana
        diduu kirjoitti:

        tämän nuorukaisen nimi "Jimmy"???

        Jimmy tai JOhnny tai ihan mikä vaan. Nämä miehethän vaihtelevat nimiään aina kun on tarvis. Mikään heidän käyttämistään ei todellakaan ole ristimänimi.


    • mie vaan

      Oon asunstellut Turkissa,äijä sieltä.Rahanpuuteessa lainailevat ja lupailevat...meijänkin naapurin firma meni nurin ja ei ollu lapselle ruokaa,vuokrat maksamatta yms.Äijä lainas rahaa säälistä ja naapuria ei sen koommin näkyny...Sinne meni rahat kankkulan kaivoon..

      • laura

        päin turkkia ootte asustellu???
        mekin äijän kans asuttiin muutama vuosi Adanassa, nyt ollaan asuttu jo espoossa pari vuotta, mut ens vuoden puolella takasin turkkiin ainakin joksikin aikaa.
        joo, noita samoja kokemuksia noista mukavista lainaajista.....


    • minävaan

      luotatko edes kun täältä kyselet?itse olen lainannut ja saanut rahani ajallaan takaisin.tunsin tietenkin henkilön muutenkin,eihän sitä kadulla vastaan tulevalle edes suomalaiselle,kukaan rahaa lainaa.kansalaisuus ei kerro vielä henkilön maksu kyvystä mitään.sinun pitäisi lainaamista miettiä asiana ,onko henkilölla varaa maksaa takaisin kun kerran joutuu yleensäkin lainaamaan.

      • ihmettelen vaan

        No outo kysysmys se että lainaatko turkkilaiselle..samahan se lainaako yleensä kenellekkään?? Musta siinä ei ole eroa lainaako turkkilaiselle,kiinalaiselle vai suomalaiselle....eiköhän ihmiset ole kuitenkin rehellisyydessä yksilöllisiä?Leimaavaa..


      • leimaa
        ihmettelen vaan kirjoitti:

        No outo kysysmys se että lainaatko turkkilaiselle..samahan se lainaako yleensä kenellekkään?? Musta siinä ei ole eroa lainaako turkkilaiselle,kiinalaiselle vai suomalaiselle....eiköhän ihmiset ole kuitenkin rehellisyydessä yksilöllisiä?Leimaavaa..

        vaan lainaa mulle pari miljoonaa euroa. Vähän vähempikin kelpaa... Vai ootko rasisti? Nim:suomalainen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      406
      4067
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      136
      2784
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1928
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1350
    5. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1239
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      72
      1232
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1232
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1201
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1011
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      950
    Aihe