Avensis tuntuu joka vuosi olevan tosi suosittu malli kokoluokassaan. Miksi et kuitenkaan valinnut mielummin Mazda 6:sta ? Samaa kokoluokkaa, mutta paljon nuorekkaampi ja hienompi ulkonäkö sisältä ja ulkoota. Myöskin ohjaus parempi. Kestävyys ihan samalla tasolla. Miksi suurin osa valitse mielummin paljon tylsemmän Avensiksen ?
Miksei et valinnut mielummin Mazda 6:sta
36
919
Vastaukset
- nipponisti.
Mazdan myynti on jotenkin ylimielistä ja ärsyttävää. Samoin huollon aisakaspalvelu töykeähköä. Toyotassa takuuasiatkin hoituu yleensä helpommin. Molemmista merkeistä kokemusta.
Mitä tulee itse autoinin, on Avensis makavampi ja hiljaisempi kuin (edellismallinen) 6.
Tavaratilan täyslaajennus on paljon yksinkertaisempi. Mazdan kun tarvitsee kaiken tilan, joutuu siinä askartelemaan suojaverhojen kanssa paljon enemmän.
Yksi asia mikä meidän tapauksessa on tärkeä, vararenkaan saaminen takakontin pohjalle. Mazdan myyjä sanoi että edes tunkkia ei ole saatavana, tiedä sitten.
Aina ei pärjää pelkällä paikkausnesteellä ja kompuralla. - hebbuli
totesin mazdan huomattavasti kalliimmaksi samoilla varusteilla. Aveen oli lisâksi hyviä tarjouksia, esim. talvipaketti. Myönnän että Mazdan hankkimiseen on isompi kynnys.
- 2,0DiSi
Minulla kävi päin vastoin. Parempi tarjous Mazda 6 vei päätöksen Mazdalle. Tosi on, että S-ketjun (varsinkin) myynti on ylimielistä ja yliampuvia "tarjouksia" autoista miten sattuu (eivät osaa asiaansa). Deltalla homma toimi =parempi huolto=parempi palvelu ei ylimielisyyttä lainkaan.
- 2,0DiS
2,0DiSi kirjoitti:
Minulla kävi päin vastoin. Parempi tarjous Mazda 6 vei päätöksen Mazdalle. Tosi on, että S-ketjun (varsinkin) myynti on ylimielistä ja yliampuvia "tarjouksia" autoista miten sattuu (eivät osaa asiaansa). Deltalla homma toimi =parempi huolto=parempi palvelu ei ylimielisyyttä lainkaan.
Jäi sanomatta, että minulla on ollut kummatkin autot (Mazda ja Toyota). Mazda laadukkaampi, Toyotalla kolme takuukorjausta/3v Mazdalla ei yhtään. Toki tuo pätee vain noissa yksilöissä, mutta oma kokemus kuitenkin.
- 2,0DiS
2,0DiS kirjoitti:
Jäi sanomatta, että minulla on ollut kummatkin autot (Mazda ja Toyota). Mazda laadukkaampi, Toyotalla kolme takuukorjausta/3v Mazdalla ei yhtään. Toki tuo pätee vain noissa yksilöissä, mutta oma kokemus kuitenkin.
Ja sitten vielä: Tosi asia on , että auto hankitaan useimmiten sen mukaan , mikä sattuu olemaan edullisempi itselle(kokonaisuus). Toyota voittaa useimmiten hintakisat, kunpystyy pelaamaan määrillä.
- nipponisti.
2,0DiS kirjoitti:
Entäpä sitten jos Mazdaan tulisi vika mikä pitäisi kojata takuuseen?
Toivotaan ettei tule. - 2,0DiSi
nipponisti. kirjoitti:
Entäpä sitten jos Mazdaan tulisi vika mikä pitäisi kojata takuuseen?
Toivotaan ettei tule.Mitä sitten? Nehän korjataan, jos ilmenee. Toyotalla kun ilmenee.
- nipponisti...
2,0DiSi kirjoitti:
Mitä sitten? Nehän korjataan, jos ilmenee. Toyotalla kun ilmenee.
Kokemuksesta tiedän että se "korjaaminen" on Mazdalla hyvin vaikeaa.
Joko asennevammaisia tai sitten ihan kädettömiä asentajia, työnjohdosta puhumattakaan.
Tojotaa kyllä korjataan, mutta homma osataan eikä sönkötetä turhia.
- niminerkki erkkii
Usein meillä köyhillä raha vaikuttaa. Samanlaiset autot ovat hinnaltaan ym.
Vanhasta vaihturista toyota maksaa enempi, joten välirahassa tulee eroa. Useita tonneja.
Avensis on myös vahoijen ukkojen auto. Sen kun saavat niin eivät päästä irti. Vaikka olisi vikoja.
Ihmeellistä että mazdallakin on ongelmia jälkimarkkinoinnissa. - Siksi ei
Taas jaksat jauhaa.
Syyt: Hinta ja ruostumisherkkyys - Kaikki sitä tekee?
Skodisteja syytetään toislle palstoille kirjoittelusta. Näkyy näitä yhtä lailla olevan muiden merkkienkin spämmääjiä.
- Kuutonen alla
Tuohan oli ihan asiallinen aloitus avaajalta? Mitä vikaa tuossa oli?
Jos haluaa kuulla kommentteja miksi päätyi toiseen samankaltaiseen luotettavaan merkkiin, niin mistä muualta tuota voisi täällä kysyä?
Itse päädyin kuutoseen koska oli selvästi nuorekkaampi, tyylikkäämpi ja paljon notkeamman oloinen ajettava, ajettavuus parempi. Muistaakseni rattikin tuli taaemmas.
Nyt mietin olisiko peräti tulevasta corollasta, tai sitten kun ave uudistuu, siitä seuraavaksi autoksi. Olen tullut siihen lopputulokseen että ennemmin ässätkin vie suomen mestaruuden kuin mazda saa autostaan hiljaisen!! Eiku.. no mut saitte pointin varmaan. - Uusinnan uusinta
Kuutonen alla kirjoitti:
Tuohan oli ihan asiallinen aloitus avaajalta? Mitä vikaa tuossa oli?
Jos haluaa kuulla kommentteja miksi päätyi toiseen samankaltaiseen luotettavaan merkkiin, niin mistä muualta tuota voisi täällä kysyä?
Itse päädyin kuutoseen koska oli selvästi nuorekkaampi, tyylikkäämpi ja paljon notkeamman oloinen ajettava, ajettavuus parempi. Muistaakseni rattikin tuli taaemmas.
Nyt mietin olisiko peräti tulevasta corollasta, tai sitten kun ave uudistuu, siitä seuraavaksi autoksi. Olen tullut siihen lopputulokseen että ennemmin ässätkin vie suomen mestaruuden kuin mazda saa autostaan hiljaisen!! Eiku.. no mut saitte pointin varmaan.Ei ollut ensimmäinen aloitus samasta aiheesta..., siksi.
Osaamme kyllä vertailla ihan itse ja sopiiko se ratti vai ei ja onko ajo-ominaisuudet tarpeisiin nähden riittävät jne.
Tuntuma on, että nöösipojat näitä aloittelee, kun ovat ostaneet ensimmäisen autonsa tai isi vaihtoi. - Ajatuksia.
Uusinnan uusinta kirjoitti:
Ei ollut ensimmäinen aloitus samasta aiheesta..., siksi.
Osaamme kyllä vertailla ihan itse ja sopiiko se ratti vai ei ja onko ajo-ominaisuudet tarpeisiin nähden riittävät jne.
Tuntuma on, että nöösipojat näitä aloittelee, kun ovat ostaneet ensimmäisen autonsa tai isi vaihtoi.Ok. Aloittaja sai kuitenkin asiallisia hyvin perusteltuja vastauksia, en tiedä palstan historiasta tasan mitään, mutta näitä keskusteluja itse mielelläni seuraan, eli mitkä ihmisten ratkaisuja on ohjanneet, varsinkin jos olisi kyse autosta johon en ole vielä itse tutustunut, tai joku on päässyt omin kokemuksin jo autoja testaamaan ja vertaamaan.
Jokainen varmasti tekee itse omat päätöksensä omin perustein, sen luulisi jokaisen ymmärtävän, mutta mitä ne perusteet ovat olleet, sitä ei tiedä ennenkuin kysyy.
Ja makuasioistahan ei voi kiistellä, mutta mielipiteen saa ilmaista. Jos joku sanoo autoa vaikka tyylittömäksi, minusta siitä on turha enempää välittää.
- Guy69-
Tämä on juuri niitä kysymyksiä, joihin ei voi vastata. Makuasioita. Itse en esimerkiksi voisi harkita Fiatia missään nimessä ja pahimpana esimerkkinä vaikkapa Fiat Multipla.
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Fiat_Multipla_silver_front.JPG/280px-Fiat_Multipla_silver_front.JPG&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Multipla&h=211&w=280&sz=20&tbnid=BaQOs1bxWPEEFM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/search?q=fiat multipla&tbm=isch&tbo=u&zoom=1&q=fiat multipla&usg=__-MrvKF4HKyloWusqlRmxbtnvico=&docid=Jr4PHVqA8amDiM&hl=en&sa=X&ei=HXL3Ud61I4eA4gTvhYG4Aw&ved=0CDcQ9QEwAQ&dur=49- 2,0Disi
Noin ajattelin pitkään, kunnes tuli tilanne, että sain Fiatin todella sopivasti. Voi sitä ajon riemua (T-jet Bravo). Auto kulki todella hyvin ja laatu oli sitä, mitä Auto Bild 100 000 km testissä kertoikin. Ei vian vikaa. Yksi parhaista testattavista autoista kunnoltaan.Toimi todella hyvin ja ns.premium-merkit otti pataan jokaisessa liikennevalolähdössä. Toyotalla ei sitten ollut mitään mahdollisuutta millaisessakaan lähdössä, aina 2. oli tojo.
- mazda 6 skeida peli
Miksei masukkamies aloittaja itse valinnut eurooppalaista laatuautoa, vaikka Opel Insigniaa tai Skoda Superbia? Passatista puhumattakaan. Masukka on samaa kuraa japaniasta kuin anjovis.
- mazdakuski24141
Hahahahaha! :D
Olen omistanut Opelin ja VWn ja kyllä naurattaa kun käytät sanaa laatu samassa lauseessa noiden kanssa!
Niissä on moninkertaisesti enemmän vikoja kuin nykyisissä perheen Mazdassa ja Toyotassa! Opel on niin surkea että siitä hajoaa täysin huollettu moottori jopa alle 100tkm kohdalla, huonolaatuisin auto minkä olen ikinä omistanut on Opel.
- mazdakuski88
Suurin syy miksi otetaan Avensis Mazda6 sijaan on varmaan se kun Mazdan maine meni pilalle kun toivat Suomen suolateille myyntiin auton jota ei oltu suojattu kunnolla ruosteelta.
Mazdassa on kuitenkin parempi istuma-asento ja parempi ajettavuus. Pitkänä miehenä Avensiksen penkki jää lyhyeksi eikä jalkatila riitä vaikka olis istuin taaimmaisessa asennossa. Lisäksi Avensis tuntuu vähän pakettiautolta kun on tottunut Mazdan urheilulliseen ja matalaan istuma-asentoon.
Kolmas vaihtoehto joka sijoittuu myös samaan laatuluokkaan on Accord, sen kohdalla taitaa enemmän olla hinta joka nouseee turhan korkeksi.- Formula luokkaa
Accord oli ainakin ahtaan oloinen, uusimasta evosta ei kokemusta kuitenkaan.
- Matukka alla
Formula luokkaa kirjoitti:
Accord oli ainakin ahtaan oloinen, uusimasta evosta ei kokemusta kuitenkaan.
En tiedä onko accordiin tullut muutosta viime vuosina, ei kai mitään mikä olisi penkkiin ja sen liikkeeseen vaikuttanut? .. En nyt saa päähän taas koska kori/malli on vaihtunut viimeen... mutta ollakseen iso auto, accordin penkkiä ei saanut likikään niin pitkäkke kuin saa monessa pienemmänkin kokoluokan autossa, varsinkin monissa eurooppalaisissa.
En voinut uskoa että mulla jäi polvet koukkuun, noin ei oo käynyt esim. omistamissani kutosissa, serkun aveakin olen ajanut ja en muista tuon suhteen olleen mitään valittamista. Ave oli muuten mielestäni maantiellä suuntavakaampi vähän, mutta kaupungissa kömpelömmän oloinen taas.
Muuten pidän accordia yhtä hyvänä kuin avea ja kutostakin. Laatupelejä kaikki. - The Köle
Matukka alla kirjoitti:
En tiedä onko accordiin tullut muutosta viime vuosina, ei kai mitään mikä olisi penkkiin ja sen liikkeeseen vaikuttanut? .. En nyt saa päähän taas koska kori/malli on vaihtunut viimeen... mutta ollakseen iso auto, accordin penkkiä ei saanut likikään niin pitkäkke kuin saa monessa pienemmänkin kokoluokan autossa, varsinkin monissa eurooppalaisissa.
En voinut uskoa että mulla jäi polvet koukkuun, noin ei oo käynyt esim. omistamissani kutosissa, serkun aveakin olen ajanut ja en muista tuon suhteen olleen mitään valittamista. Ave oli muuten mielestäni maantiellä suuntavakaampi vähän, mutta kaupungissa kömpelömmän oloinen taas.
Muuten pidän accordia yhtä hyvänä kuin avea ja kutostakin. Laatupelejä kaikki.Nämä ovat näitä makuasioita, mutta autoilua aloittaessani 1980-luvulla päädyin Tojotaan, koska minusta autoon "noustaan", eikä "laskeuduta". (Uerheiluautoja lukuunottmatta) Nissan, Honda ja Mazda olivat silloin vielä niin maassa istuttavia rimpuloita, että minusta tuli tojota-mies. -sen koomin en ole kattellut muita.....olen niinku Tojo-fani, enkä ole nähnyt syytä vaihtaa merrkiä. -Mersu BMW Audi on hintalaadultaan poissuljettu, Volvo toki saattaa tulevaisuudessa kiinnostaa, jos Ave osittautuu heikoksi.......
- Pitkä+pitkä
Matukka alla kirjoitti:
Muuten pidän accordia yhtä hyvänä kuin avea ja kutostakin. Laatupelejä kaikki.Ja takapenkille ei toivoakaan samaan aikaan toista pitkäjalkaista...
- Emctoyota
Melun takia, toissa vuonna ainakin kuutosen ensiasennusbridget jyrisi ihan järkyttävästi alla. Todella pahan kuuloista, en jaksaisi kuunnella.
17" renkaat kuului varustetasoon jossa automaatti, taisi olla renkaat 50 profiililtaan.
Auto on niin möhkö, että 16" näyttäisi jo liian pieniltä, 05:een sopi 16" tuumaset mainiosti, tota saa korkeemmalla profiilillakin. - turha merkki
Mazda on mielestäni täysin turha merkki. Ainoa minkä ostaisin avensiksen sijaista on accord mutta se on sekä uutena että käytettynä paljon kalliimpi.
- Masaman
No mitä turhaa siinä nyt on?
Erittäin hyvän näköinen auto, käypä kurkkaamassa uusien kutosten ja vast'ikään julkaistun kolmosen kuvia, tosi hyvän näköinen ja erottaa kyllä mazdaksi.
Erittäin luotettava auto, ajettavuus hyvä, tilava, ei maksa "premiumin" hintaa, ei kaksoisnytkin automaattia vaan luotettava loota, samoin moottorissa kehitetty eteenpäin luotettavaa turbotonta konseptia, ketju joka myös kestää, ei takaisinkutsuja (ainakaan omalle kohdalle koskaan osunut jos on joskus ollut), urheilullisen näköinen, ei "pappamainen".
Minusta mazda, toyota ja honda ovat hyviä pelejä kaikki. Ehkä nykyään jo pitää nostaa esim. Hyundai joukkoon, maailmalla testeissä i40 pessyt monesti kuitenkin aven... - Masaman
Masaman kirjoitti:
No mitä turhaa siinä nyt on?
Erittäin hyvän näköinen auto, käypä kurkkaamassa uusien kutosten ja vast'ikään julkaistun kolmosen kuvia, tosi hyvän näköinen ja erottaa kyllä mazdaksi.
Erittäin luotettava auto, ajettavuus hyvä, tilava, ei maksa "premiumin" hintaa, ei kaksoisnytkin automaattia vaan luotettava loota, samoin moottorissa kehitetty eteenpäin luotettavaa turbotonta konseptia, ketju joka myös kestää, ei takaisinkutsuja (ainakaan omalle kohdalle koskaan osunut jos on joskus ollut), urheilullisen näköinen, ei "pappamainen".
Minusta mazda, toyota ja honda ovat hyviä pelejä kaikki. Ehkä nykyään jo pitää nostaa esim. Hyundai joukkoon, maailmalla testeissä i40 pessyt monesti kuitenkin aven...Ks. http://www.carbuyer.co.uk/reviews/mazda/mazda6/estate/review#axzz2bZsijYKg
Sivun oikeassa reunassa on linkkejä kilpailijoiden arvioihin, mukana accord.
Ja tässä on avensis:
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/toyota/avensis/estate/review#axzz2bZsijYKg
- jksdhfJK
Taitaa osa Mazdan kovista hinnoista kulua autolehtien yms. vaikuttajien voiteluun, millään muulla ei voi tuotakaan höpövertailua ymmärtää.
Molempia on kokeiltu, aika sama kummalla ajaa, halvempi voittaa...- Remmi-Johan
Mazdan automaatit on ylivertaisia avensiksen vastaaviin nähden. Mazdan automaatti on markkinoiden kärkipäätä toiminnaltaan ja mukavuudeltaan. Olkoonkin että bemarilla on 8-vaihteinen. DSG-viritelmät ja Fordin vastaavat ovat vain todellisille rahamiehille.
- Jsjjjj
Taisi vähän nyt tehdä tiukkaa? ;)
Mitään voitelua ole, avesta olis jo kyllä korkea aika tulla uusi versio :/ - DisiDSGTSI5*****
Remmi-Johan kirjoitti:
Mazdan automaatit on ylivertaisia avensiksen vastaaviin nähden. Mazdan automaatti on markkinoiden kärkipäätä toiminnaltaan ja mukavuudeltaan. Olkoonkin että bemarilla on 8-vaihteinen. DSG-viritelmät ja Fordin vastaavat ovat vain todellisille rahamiehille.
En ole rahamies ja omistan sekä mazda 6 2011 disin että DSG-autoista on nyt toinen menossa. Paljon on kirjoiteltu Dsg ja TSI yhdistelmästä että olisi vikoja, meilläei ainuttakaan vikaa ja nyt kilometrejä ko. dsg-autoilla yht 180000km. DSG-tsi yhdistelmällä kulutus huomattavasti alempi kuin mazdassa. Mazdassa parempi ajoasento ja hyvät rattinappulat (pidän niiden ergonomiasta).Olemme kaikkiin em.autoihimme tyytyväisiä ja jatkamme samalla konseptilla.
- p435
Joo en noo edes käyny kysymässä tarjousta mazdasta, on kuitenkin täysin eri hintaluokan auto. Halvin farmari mazda 6 28840eur, avensis 25900e.
Mazdan hinnalla voi jo alkaa katselemaan muiden merkkien paremmankin luokan autoja, ylihinnoiteltu. Avessa hinta aika lailla balanssissa.- accordiin kallistuisin
Mazda ruostuu liian nopeasti ja on aikas ruma.ave ok näkönen, mutta britti"laatua".accord vielä japski laatua, ok näkönenkin.
- näin on nähtävä
Toyota väelle on 3000€ hinta jota ei pysty maksamaan paremmasta autosta. Mazdassa on parempi varustelukin joka tuo hintaa takaisin ja pienempi kulutus. Nuo huomioiden Toyota tulee kalliimmaksi.
Meille köyhille on Toyotan autot näennäisesti halvempia. Tulevat käytössä vaan kalliimmaksi. Äly hoi, auta meitä.- Mitä haluan
Se on vaan t*hmää maksaa liikaa, vertaan niillä varusteilla mitkä koen itselleni tarpeeliseksi ja loput ovat turhia vikapaikkoja lisääviä riskejä mistä ei kannata maksaa mitään.
Paperikulutus ja käytännönkulutus ei välttämättä kohtaa...
- oijoijoijoiuidfjjdf
taitaa mazdalla mennä huonosti kun pitää tulla tänne myymään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3086718Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai585872Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1945354Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi634125Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383358Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53353HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok533264Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293028Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112272Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?401143