Ekaa kertaa Bulgariaan

Albenaan

Ihanaa, olen lähdössä muutaman päivän päästä ekaa kertaa Bulgariaan. Kohteena on Albena. Uskoisin että lämmintä on sen perusteella mitä olen lukenut. Monet ovat kirjoitelleet että on aika tylsä ja pieni paikka. Aika rauhallista lomaa kaipaankin eli sikäli ei se haittaa. Jotain puuhaa kuitenkin on kiva olla ja toivottavasti olisi edes jotain katseltavaa pitkillä kävelylenkeillä.
Olisiko jollain vinkkiä minkälaisia paikkoja olisi lähettyvillä jonne voisi retkeillä ominpäin, vaikkapa pitkällä kävelylenkillä tai pyöräillen. Kai Albenassakin voi tehdä jotain muuta kuin ajella rannalla banaaniveneellä?

5

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cckejju

      Muutaman kilometrin päässä on Kranevonkylä ,jossa voi tutustua paikallisiin.Vähän kauempana Balchikissa sijaitsee Marian kasvitieteellinen puutarha ,joka oli aikoinaan Romanian kuningattaren kesäpaikka.

    • Vama Veche

      Kelit olleet n. 30C, nyt näytti että loppuviikosta vielä lämpenee. Tuulee usein, mukavan lämmin ilmasto. Ei tukala, merivesi oli nyt 24C. Bussilla pääsee kätevästi Varnaan tai Dobrichiin, näkeepä sitten muutakin turistikylää. Rauhallinen paikka se on, nukahtaa klo 24. Käy taksilla Kultahietikoilla joku ehtoo katsomassa jos alkaa siltä tuntumaan... Albenan rannasta lähti merellekkin jonkinlainen sightseeing paatti jonkun lenkin tekemään, olisko käynyt sitten Balchikin edustalla tai jossain pyörähtämässä... Kerro nyt sitten toki reissun jälkeen miten aika kului....

    • Tom89

      Kranevo on sopivan lähellä, 3-4 km päässä Albenasta. Sinne voi vaikka kävellä. Baltsikissa (n.8- 10 km) voi käydä pyörällä. Dobritsiin on reilu 30 km ja Varnaan noin 40 km. Niissä kannattaa käydä shoppailemassa. Albenan linja-autoasemalta on hyvät yhteydet molempiin. Erityisesti Varna sopii shoppailuun.
      Baltsikissa romanian kuningatar Marian kesäpaikan ympärillä on kasviteiteellinen puutarha, siellä on mm. laaja kaktuskokoelma.

    • Nnnuutiio

      Albenassa vuokrattavissa esim, polkupyöriä...pääsee pyöräilemään rantaa pitkin esim baltsikkiin...

    • ramppa rulla

      Kuka jaksaa pyöräillä 40 asteen helteissä....suoraan paahtavan auringon alla..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe