Ekaa kertaa Bulgariaan

Albenaan

Ihanaa, olen lähdössä muutaman päivän päästä ekaa kertaa Bulgariaan. Kohteena on Albena. Uskoisin että lämmintä on sen perusteella mitä olen lukenut. Monet ovat kirjoitelleet että on aika tylsä ja pieni paikka. Aika rauhallista lomaa kaipaankin eli sikäli ei se haittaa. Jotain puuhaa kuitenkin on kiva olla ja toivottavasti olisi edes jotain katseltavaa pitkillä kävelylenkeillä.
Olisiko jollain vinkkiä minkälaisia paikkoja olisi lähettyvillä jonne voisi retkeillä ominpäin, vaikkapa pitkällä kävelylenkillä tai pyöräillen. Kai Albenassakin voi tehdä jotain muuta kuin ajella rannalla banaaniveneellä?

5

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cckejju

Muutaman kilometrin päässä on Kranevonkylä ,jossa voi tutustua paikallisiin.Vähän kauempana Balchikissa sijaitsee Marian kasvitieteellinen puutarha ,joka oli aikoinaan Romanian kuningattaren kesäpaikka.

• Vama Veche

Kelit olleet n. 30C, nyt näytti että loppuviikosta vielä lämpenee. Tuulee usein, mukavan lämmin ilmasto. Ei tukala, merivesi oli nyt 24C. Bussilla pääsee kätevästi Varnaan tai Dobrichiin, näkeepä sitten muutakin turistikylää. Rauhallinen paikka se on, nukahtaa klo 24. Käy taksilla Kultahietikoilla joku ehtoo katsomassa jos alkaa siltä tuntumaan... Albenan rannasta lähti merellekkin jonkinlainen sightseeing paatti jonkun lenkin tekemään, olisko käynyt sitten Balchikin edustalla tai jossain pyörähtämässä... Kerro nyt sitten toki reissun jälkeen miten aika kului....

• Tom89

Kranevo on sopivan lähellä, 3-4 km päässä Albenasta. Sinne voi vaikka kävellä. Baltsikissa (n.8- 10 km) voi käydä pyörällä. Dobritsiin on reilu 30 km ja Varnaan noin 40 km. Niissä kannattaa käydä shoppailemassa. Albenan linja-autoasemalta on hyvät yhteydet molempiin. Erityisesti Varna sopii shoppailuun.
      Baltsikissa romanian kuningatar Marian kesäpaikan ympärillä on kasviteiteellinen puutarha, siellä on mm. laaja kaktuskokoelma.

• Nnnuutiio

Albenassa vuokrattavissa esim, polkupyöriä...pääsee pyöräilemään rantaa pitkin esim baltsikkiin...

• ramppa rulla

Kuka jaksaa pyöräillä 40 asteen helteissä....suoraan paahtavan auringon alla..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3914
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2629
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2607
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2385
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2228
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      304
      2113
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1839
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1508
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe