Tylsä Kajaani

Heidi N.

Olen asunut Kajaanissa vuoden ja totenut että ulkoilua ja koiria rakastavalle henkilölle (tai ainakin minulle) Kajaani on todella tylsä mesta. Kaikki tiet lähes asvaltoituja ja keskustassa oikeastaan vain 1 hiekkatie, kaupungin lammenympärys, sekin vain 2km. Onhan tuolla pururatakin, mutta koiria ei sinne saa viedä. Asfaltti tiellä on inhottava kävellä pitkiä reittejä ja kun joka puolella on autoteitä. Ei yhtään sellaista rauhallista luontoa, vaikka luulin että paikka olisi korpea. Helsingin seudullakin paremmat ja mielenkiintoisemmat paikat.

42

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töttöröö

On sulla ISO ONGELMA, mistähän tuohon avun saisi. Esitä kaupungin päättäjille että repivät asvaltin pois vaikka pohjolankadulta. Helsingissäkö on hiekkateitä enemmän kuin kajaanissa, en ole ennen moista kuullut?

• korpimaa

Olitko löytänyt Vimpelin ja Pöllyvaaran maastoja?Kyllä korpimaata riittää ja hesalaistylsyys karisee kummasti?

• lenkkeilijä123

Kuluntalahdessa on maastoja niin paljon, ettet jaksa kävellä koiries kanssa.

• Matkaaja78

Asuin ite kahden saksanpaimenkoiran kanssa Helsingissä vuoden ja totesin että ulkoilua ja koiria rakastavalle henkilölle (tai ainakin minulle) Helsinki on todella tylsä mesta. Kaikki tiet lähes asvaltoituja ja sorateitä ei löytynyt mistään puhumattakaan pururadasta. Koirani meinasi jäädä monta kertaa raitiovaunun alle kun ne stadin kiireessä porskutti menemään. Itselläkin oli pari kertaa lähellä että tulee kanteen mut onneksi uskolliset koirani puolustivat minua! Lopputulos oli se et muutin takaisin tänne tuttuun ja kauniiseen kainuuseen.

• rajatoni

Huh hyvä kun veit kauheet koiras pois meiän ihanasta Helsingistä. Se riippuu miten paljon sulla on rahaa täällä hesassa että kuinka tylsät paikat on lähellä. Sulla ilmeisesti ei ollu paljon rahaa!

• mätäjoki

Kyllä täällä Haaga, Kannelmäki, Malminkartanon seudulla on kaikenlaista hiekkatietä ja koirapuistoa. Olis kannattanut vähän kysellä..

• kielipolliisi

Asvalttitie on yhdessana. Tai oikeastaan asfalttitie...:)

• logiikka1

Perustele väittämäsi?

• pururatatatata

Saa sinne pururadoille kesäaikaan viedä koiria vaikka siitä ei kaikki tykkääkään.

• tarkennnnnus

Koirat oltava pururadalla kykettynä.

• ööh
        tarkennnnnus kirjoitti:

Koirat oltava pururadalla kykettynä.

siis kytkettynä

• Nauskissa

Pururadalle on myös itse mukava kakkia, jos sattuu iskemään voimakas kutsu

• Mälsää

Voi että, onpa tylsän kuulosta sinun elämäsi, mitenkähän sinulle saataisiin virikkeitä ? Entäpä jos opettaisit nuo koirasi pelaamaan vaikka shakkia. Shakkihan on varsin sotaisa lautapeli johon karvaturrisi voivat purkaa patoutuneet agressionsa. Toinen vaihtoehto on ilmoittaa nuo ihmisen parhaat ystävät vaikka jollekkin kurssille, esim puutyöpiiriin.Siellä he saisivat tavata lajitovereitaan ja solmia kenties uusia tuttavuuksia ja saisivat ideoita jo niin tylsään elämäänsä. Sinulle suosittelisin vierailua paikallisessa kirjastossa, saisit ehkä uusia ideoita, miten tutustutaan ihmisiin. Kommunikointihan on ihan kynnyskysymys tutustuessa uusiin ihmisiin, oikein hyvää päivän jatkoa sinun tylsään elämääsi.

• Heidi N.

Ehkei Helsingin keskustassa, mutta sivummalla. Kajaanissa on myös suoria teitä paljon enemmän, joita on tosi tylsä kävellä. Helsingissä sentään tälläisia teitä vähemmän.Varsinkin Helsingin vieressä Vantaalla,Sipoossa ja Porvoossa on enemmän metsääkin, jossa voi kunnolla rämpiä ja päästää koirat irti ilman että pelkää että joku ihminen tulee valittamaan. Pöllyvaarassa ja Vimpelissä käyty, mutta eihän sielläkään vapaana voi pitää. Lähin paikka on 10km päässä, ja sellaista matkaa ei joka päivä viitsi kävellä. Varsinkin kun pitäisi vielä sielä metsässä puuhailla.

• Metsämies 4e
        Heidi N. kirjoitti:

Ehkei Helsingin keskustassa, mutta sivummalla. Kajaanissa on myös suoria teitä paljon enemmän, joita on tosi tylsä kävellä. Helsingissä sentään tälläisia teitä vähemmän.Varsinkin Helsingin vieressä Vantaalla,Sipoossa ja Porvoossa on enemmän metsääkin, jossa voi kunnolla rämpiä ja päästää koirat irti ilman että pelkää että joku ihminen tulee valittamaan. Pöllyvaarassa ja Vimpelissä käyty, mutta eihän sielläkään vapaana voi pitää. Lähin paikka on 10km päässä, ja sellaista matkaa ei joka päivä viitsi kävellä. Varsinkin kun pitäisi vielä sielä metsässä puuhailla.

Ja Kajaanistako et löydä sorateitä kun menet kaupungista vähän sivummalle? Haloo..! Täällähän Kainuussa niitä on nii helv... ei missään enempää..!

• himppu4

Kyllä täällä Helsingin keskustassa on vaan hiekkateitä ja hirmu puhtaat maastot ulkoiluttaa koiria.

• Koiran kusetus

Helsingissä asuessasi jos haluat metsään kävelemään täytyy matkustaa 50 km. Täällä kajaanissa selviää alle 10 km:lla. :) Mene kieronmäkeen kävelemään siellä on kieroja teitä.

• Heidi N.

Vantaalla asuessani kunnon metsä oli ihan vieressä. Nyt Kajaanissa metsä on siellä 10km päässä. Helsingistäkään ei mitään 50km metsään ole. Sen verran minäkin tiedän. :)

• ;) apuva
        Heidi N. kirjoitti:

Vantaalla asuessani kunnon metsä oli ihan vieressä. Nyt Kajaanissa metsä on siellä 10km päässä. Helsingistäkään ei mitään 50km metsään ole. Sen verran minäkin tiedän. :)

Ensinnäkin Heidi.. Vantaa ei ole Helsinki ja miksi ihmeessä sinä vänkäät että Helsingissä on metsä lähempänä kuin Kajaanissa? Mene ja muuta sinne niin pääset metsään. Olen asunut Helsingissä aja tiedän ettei siellä metsää ole lähimaillakaan. Tarkoitan sellaista metsää mitä täällä on, jotain puistoalueita ja kaupungin reuna-alueita sieltä löytyy mutta metsää siellä ei löydy ihan läheltä. Mene koirasi kans vimpelin suuntaan kävelemään, käy vaikka vimpelinvaaran päällä maisemia näyttämässä kakantekokoneellesi :)

• Panomiäs

Heidi N kaipaa vain kunnon panoa. Sitä kun saisi, niin tylsyys elämästä katoaisi. Kannattaa kokeilla.

• Läskiperse

Heidi on provoava lehmä joka ei pärjännyt Helsingissä ja kitisee pahaa oloaan.
      Muuta pois, mutta sun pääsi seuraa mukana, sulla ei ole mssään hyvä.

• Heidi N.

Muutin aviomiehen perässä tänne Kajaaniin, eikä mulla muuten tylsää ole. Ihmiset on mukavia, mutta luonto on tosiaan aika puutteellista.
        Helsingissäkin on sitä metsää lähellä, jos ei ihan monen kilometrin metsästä puhuta. Ei keskustassa vaan vähän reunemmalla ;)

• Koiruus Heidi
        Heidi N. kirjoitti:

Muutin aviomiehen perässä tänne Kajaaniin, eikä mulla muuten tylsää ole. Ihmiset on mukavia, mutta luonto on tosiaan aika puutteellista.
        Helsingissäkin on sitä metsää lähellä, jos ei ihan monen kilometrin metsästä puhuta. Ei keskustassa vaan vähän reunemmalla ;)

Jos jossain on metsää niin täällä, ei oikeestaan muuta olekkaan kuin metsää. Taidat tahallaan temppuilla?

• avara luonto
        Heidi N. kirjoitti:

Minäkin olen muualta tänne muuttanut, mutta olen kyllä löytänyt oman metsäni täältä, tylsäksi ei ole käynyt elämä. Sinulle on ilmeisesti metsä yhtä kuin metsässä kulkeva hoidettu hiekkapohjainen tie?

Näin 10 vuoden asumisen jälkeen löydän vieläkin uusia polkua, ennen näkemättömiä paikkoja. Omiin polkuihin en tosin tarvitse pururataa tai hoidettua puistokäytävää.

• mikä riivaa

Kajaani on hullu-kylä. Oote varmaan huomanneet, että vastaan tulevat naureskelevat päin naamaa tai muuten vain mulkoilevat ympärille näkemättä eteensä.

• Heidi N.

Keskustasta on 10 km metsään missä voi kunnolla rämpiä tai mennä luonnonpolkuja pitkin. Vierestä löytyy kyllä pururata, mutta kunnon metsä on siellä kauempana. Sieltä kauempaa löytyy kyllä sitten metsää, ettei sen puoleen, muttei tästä läheltä.

• sotkamolainen

Kotiseutu saa ihmiset käyttäytymään omituisesti ja varsinkin pienellä paikkakunnalla missä samat tuntemattomat naamat tulevat vastaan kaikkialla. Vainoharhaisuus ja luulotauti ovat yleisimpiä oireita.

• pitkät kilometrit
        Heidi N. kirjoitti:

Keskustasta on 10 km metsään missä voi kunnolla rämpiä tai mennä luonnonpolkuja pitkin. Vierestä löytyy kyllä pururata, mutta kunnon metsä on siellä kauempana. Sieltä kauempaa löytyy kyllä sitten metsää, ettei sen puoleen, muttei tästä läheltä.

Missähän sinä asut?

Itse asun 1,5 km päässä keskustasta. 500 metrin päässä alkaa metsäalue, jossa voi rämpiä vaikka eksyksiin asti.

• metsätyypit
        pitkät kilometrit kirjoitti:

Missähän sinä asut?

Itse asun 1,5 km päässä keskustasta. 500 metrin päässä alkaa metsäalue, jossa voi rämpiä vaikka eksyksiin asti.

Aloittaja tarkoittaa korpea (puustoinen suotyyppi) eikä metsää. Kajaanin on metsän keskellä! Talousmetsä on omanlaisensa.

• ihmettelijä?

Mitä hemmettiä? Kajaani on metsän keskellä jopa siina määrin ettei Kajaania löydä kartalta. Puuta kasvaa heti oven vieressä kun astut ulos

• Joopajoo

Tämä tyyppi näkyy olevan ihan paskanjauhaja. Jankuttaa vaan samaa paskaa ja puhuu vielä ristiin.

• märehtijät
        Joopajoo kirjoitti:

Tämä tyyppi näkyy olevan ihan paskanjauhaja. Jankuttaa vaan samaa paskaa ja puhuu vielä ristiin.

No mikä helvetin tyyppiä sinä olet, jos et samaa tyyppiä? Samaa paskaa jauhat sinäkin!

• fyysinen olemus
        Joopajoo kirjoitti:

Penkista nousee 120 kg, 65 kertaa.

• tyhjää täynnä

Samaa mieltä Heidin kanssa. Kunnon metsää ei Kajaanissa ole, jos sellaiseen mielii, on oltava auto.Kajaani on pikkukaupunki, mutta luonto on kaukana.
      Jokin aika sitten minulta kysyttiin, että mitä nähtävää Kajaanissa on, oli pakko vastata että ei mitään, ajakaa ohi.Eli myös nähtävyyksien suhteen tylsä paikka.

• erakko

Aloittajan kannattaa jättää ukko tänne töihin ja painua ite sinne korpimetsään (helesinki saatana).

• Puijjaatkos?
        erakko kirjoitti:

Aloittajan kannattaa jättää ukko tänne töihin ja painua ite sinne korpimetsään (helesinki saatana).

Siinä Kaivokadun ympäristössä Hesassa parasta korpiseutua.Oikeata rämettä rämpiä,myös Hakaniemessä lehmät laiduntaa hakamailla.Kajaanin kivikylä.Nähtävää,Linnanrauniot,Pietari Brahen pazas,Azurit,Jokikanava,Paltanienen Hövelö.Kyl mettä ihan vieressä.Älä puijjaa!

• Helekatti. Onse vaekeeta
        Puijjaatkos? kirjoitti:

Siinä Kaivokadun ympäristössä Hesassa parasta korpiseutua.Oikeata rämettä rämpiä,myös Hakaniemessä lehmät laiduntaa hakamailla.Kajaanin kivikylä.Nähtävää,Linnanrauniot,Pietari Brahen pazas,Azurit,Jokikanava,Paltanienen Hövelö.Kyl mettä ihan vieressä.Älä puijjaa!

No mee takasi sinne sun ihanaan "luontoon" Helsinkiin!!! Eläkä saatana tule tänne valittammaan että voe voe ku ei oo mehtää missä kakattaa koira!!! Sitähä täällä onkin!!!

• Ootko käyny

Renforssin lenkki?

• Ootko käyny

• peseeensorvaajat RY

Kajaani on lestadiolaisten sosialistihuorien nuotiopiiri ja populäärimusiikki soi joka puolella kaupunkia.

• jo vain*Ö_

Jos et muualle osaa voi lammen kiertää useamman kerran !

• NoZeroooooo

Luin pari ekaa viestiä, huomasin että oli alkamassa perus flamewar kaupunkien välillä, skippasinpa siis loput ja keskityn aloitusviestiin vastaamiseen.

Kajaani on perseestä ja samaan aikaan aivan mahtava paikka.
      Itse syntynyt täällä ja asunut 20v (muutama vuosi meni tampereella)..
      Olen kyllä samaa mieltä että kajaanista ei löydy koiraihmisille (huom. joilla ei ole autoa) tarpeeksi paikkoja joissa harrastaa, kaikki parhaimmat maastot ovat kaukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe