Sisko tuhoaa elämäni

14.v tyttö

Mulla on 11 vuotias pikkusisko joka vie minulta KAIKEN. Enkä nyt tarkoita et hän vei mun t-paidan (no kyl se sitäki tekee...) yms. Vaan mun yksityisyyden.
Hän matkii mua AINA, siitä asti kun oppi kävelemään. Kävelee samalla tavalla, käyttää samoja "teinisanoja" kuin minä (myös samanlaisia minulta opittuja äännähdyksiä ja sanoja), on alkanut syödä samanlaisia ruokia kuin minä (eikä ennen edes kovasti pitänyt noista ruoista)......
Siis pikkuasioitahan nuo ovat mutta kun on joutunut olemaan 10 vuotta tuon matkimisen kohteena niin alkaa se jo pikkuhiljaa ärsyttää.
Viime viikkoina hän alkoi selittää minulle kuinka minun paras ystäväni sopisi paremmin hänen parhaaksi ystäväksi kuin minun. Ja siitä pari päivää niin hän sanoi että olisi kiinnostunut samasta ammatista kuin minä ja haluaisi ryhtyä siksi isompana.
Se oli mulle viimeinen pisara koska kyseinen ammatti on ollut unelmani niin kauan kuin jaksan muistaa.
//Olen huomauttanut tuosta itse siskolle että äidilleni, mutta eipä näyttänyt auttavan...

Olisin kiitollinen jos saisin tänne edes yhden kunnon vastauksen jossa olisi apua tähän hätään :)

16

2659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • levoton-97

      sisko matkii?
      se on ärsyttävää olla roolimalli jollekki kakaralle ja se yleensä menee ohi


      ootko yrittäny tehä asialle mitään?

      ala ärsyttää sitä ja älä huomioi sitä mitä se tekee tai sanoo, anna sen olla vain ilmaa.
      kun sitä ärsyttää ja härnää, se ei pidä sua enää matkimisen arvosena, vaan alkaa tehä jotain muuta. mutta kohtuus kaikessa, ei kannata välejä lopullisesti rikkoa. vähän härnää eikä kuuntele sitä niin pitäis loppua.

    • 14.v tyttö

      kiitos hyvästä vinkistä! :)

    • aikuinen 37

      Pikkusiskot ihailee aina isosiskojaan ja tämän takia matkivat isosiskoaan. Miksi se sinua ärsyttää? Tämä kuuluu hänen kehitysvaiheeseen ja menee kyllä aikanaan ohi. MItä jos olisit kaveri pikkusiskolle ja antaisit hänen matkia sinua;D

    • 14.v tyttö

      mut se matkiminen ahdistaa mua! :(

    • black_hawk1

      No älä puhu sille mitää tai älä huomio sitä.

    • äfuckingawesomee

      jo 11 vuotias. tapaus on sitten hankalempi kuin tavallissti. hän varmaan erottaa jo todellisen ja fiktiivisen maailman.

    • cancancan

      äh, älä nyt ainakaan rupea ärsyttämään pikkusiskoasi! niin kuin jo tuossa edellä mainittiin, se on vain jonkin sortin kehitysvaihe - yli hän siitä pääsee iän karttuessa ja kun tarpeeksi kauan taot hänen päähänsä, että et siedä tuota matkimista. :) törkeäähän tuo parhaasta ystävästäsi puhuminen tuohon sävyyn on, mutta minkäs teet - puhumalla ja ajan kanssa senkin pitäisi selvitä!

    • hahah

      Mä oon ollu samanlainen mun isosiskolle paitsi ettetn oo matkinu mutta mulla on nyt 2.v pikkusisko ja sr matkii mitä mie sanon. Ihan normaalii toi on

    • Ihatemysis

      No mulla on 11v pikkusisko ja oon ite 12..
      Tässä asioita joissa matki mua:

      -Sain äidiltä ja iskältä hamsterin (talvikon) Annoin sen nimeksi Niiskuneiti, ja kappas,
      siskoni sai hamsterin (talvikon) jonka nimi oli MUUMIPEIKKO

      -Kävin ostamassa sellaset ihanat mustat maiharit, trikoot ja T-paidan, kappas, SISKO OSTI SAMANLAISET

      -Sitte kun oon koulussa, kaverit näkee mun siskon ja kysyy: "Hei eiks toi oo sun paita?" NO JOO ON, KOSKA SE KÄY MUN VAATEKAAPILLA

      -Mulle tehtiin huoneremontti jonka tyyliksi tuli amerikka, ja voi herttileijjaa, sikolle samanlainen huone..

      -Värjäsin hiukset tummanruskeiks, ja sisko värjäs aivan saman väriset..

      -Alotin jalkapallon, ja niinkun arvaatte, sisko alotti kans..

      -Sain valkosen iphone 4s kännyn ja sisko sai samanlaisen..

      -Ostaa samanlaisia kuoria kännyyn kun mä..

      -Kun alettiin bestan kaa tekemään jtn majaa (ihan huvikseen, oli tylsää :D)
      Sisko kutsuu bestansa kylään, ja ne rakentaa myös MAJAN

      -Haluisin isona lääkäriksi (olen pienestä pitäen halunnut) Kappas, siskokin haluaa.

      -Pidin halloween bileet bestan kaa ja sisko piti halloween bileet heti seuraavana päivänä.

      -Kopsaa mun hiusten laitto tyyliä.

      -Kerran laitoi kouluun ne maiharit, trikoot ja T-paidan, laitoin hiukset sillai jännäst ja näin koulussa siskon, ei juma sillä oli samat vaatteet, ja laitettu hiukset samanlaiten..

      -Sain uuden koululaukun, sisko sai samanlaisen

      -Otin faceen sellasii hienoi kuvii, ja sisko otti kans sellasii, jossa sill oli samat ilmeet ja poset..

      -Sain valkosen jopon ja siskokin sai..

      -Sain ipad minin (valkosen) siskokin sai..

      Ja niitä on paaaaaaaaaaaljon lisää.. Sori tuli paljon tekstii..
      Mut oikeesti tosi ärsyttävää, oon sanonu äitille et jos sisko pyytää samaa juttuu kun mä, älä osta sille sitä.
      Äiti vaan vastas: "Älä ny tollasesta suutu, eiks se oo kivaa ku joku ihailee sua?"

      NO EI VITUSSA OLE! Eli aina kun saan jtn sisko vinkuu samaa juttua..

      • laizalove

        Mulla on OIKEESTI sama juttu!!! Tää nyt on tosin niin että se matkija on 8v ja ite oon 13v, mut oon aatellu sanoo että oot kuule ihan eri-ikänen, nii että matkippa jotaki muitaki!!!


    • jopomafianuhri

      jopoja varmaan varastetaan avaimella lukko avaamalla - nopsaan ja huomiota herättämättä.
      Multa vietiin jopo muutama tunti sitten alueelta jossa on melkein koko ajan ihmisiä

    • Saatananpalvoja12

      JOKA VIE MULTA KAIKEN!!! Sopisi hyvin iskelmäbiisiksi.

    • perunakorva

      Mulla on melkein sama juttu mut oon ite 13 ja pikkusisko on 5. Mun pikkusisko matkii mun hiustyyliä ja jos sanon et tää on hieno paita nii on heti pikkusiskonki mielestä yms. Se kakara ei vissiin osaa tehä omii mielipiteitä... toivottavasti joskus oppii :P

    • randomtyty

      Huoh ymmärrän. Ittelllä Isosisko joka vie kaiken ainaki se jos se jotain ja mäki haluun nii eikun valittamaan sit se valittaa turhaan ja koittaa saada mut pulaan..

    • Ärsyttäväkakara

      Mullakin on tää sama ongelma. Siskopuoli on 13-vuotias, itse olen vuotta vanhempi. Joka ikisessä asiassa täytyy matkia. Alkaa oikeasti ärsyttämään tuommonen käytös, pikkulasten hommaahan toi on. Eikö vois hieman jo kasvaa aikuisemmaks. Sen lisäks siskopuoli saa äidiltään (ei ole mun äiti) vaikka ja mitä, aina kalliista merkkivaatteista huonekaluihin, viikkorahaan jne.

    • Emtjokutuoltkadult

      Jos oisin sä oisin tehny jo miljoona käytännön pilaa siis toihan on unelma mieti hyviä puolia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe