Freiburg im Breisgau

nach Freiburg?

Hei! Freiburg im Breisgau -niminen kaupunki on alkanut kiinnostaa minua, vaikka suomenkielisiltä sivuilta (keskustelupalstat ym.) siitä ei paljon tietoa löydykään. Saksalaiset itse tuntuvat pitävän kaupunkia todella kauniina. Onko siis täällä kellään kokemuksia kaupungista? Onko kaunis paikka ja onko siellä muuta tekemistä kuin vanhankaupungin ihastelu? Ja mihin kannattaa lentää, jos menee Freiburgiin - lentokentältä jatkaisin kohteeseen junalla?

Kiitos, jos joku avaa sanaisen arkkunsa! :)

7

1868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dort gewesen

Kaunis ja viihtyisä on. Jos Saksaan muuttaisin, niin taitaisi olla ykkösvaihtoehto (makuja on tietysti monia...). Hengeltään ekologinen ja poliittisesti vihreä. Kaupungin ihastelu on varmaan tärkein ajankulu, mutta kyllä siellä ilokseen kävelee, shoppailukin onnistuu. Syöminen ja juominen! Tuomiokirkko on komea ja tornista aukeaa hyvät näköalat, jos jaksaa kiivetä. Kauniilla säällä kannattaa mennä Schauinslandin vuorelle (ratikka/bussi köysirata), josta mainiot näköalat. Rohkelikoille löytyy sieltä myös kaivosretki (ei suljetun paikan kammoisille!) sekä pieni huvipuisto. Junamatkan päässä (Rust) myös yksi Euroopan suurimmista huvipuistoista, Europa Park. Jos niistä pitää, niin ehdottomasti sinne! Freiburg on hyvä tukikohta autoretkille Schwarzwaldiin ja vaikka Elsassiin (Colmar, Strassbourg, viinitiloja), mutta sinulle ei ilmeisesti kiinnostava vaihtoehto? Lähiseuduilla on myös paljon vaeltelumahdollisuuksia.

Lähin kenttä on "Euroairport" Basel- Mulhouse-Freiburg, mutta sinne ei kai suoria lentoja ole. Edullisin lienee Frankfurt, josta parin tunnin junamatka.

• nach Freiburg?

Kiitos vastauksestasi, "Dort gewesen"! Nyt kaupunki kiinnostaa entistä enemmän. :)

T. Alkuperäinen

• thtjyi

Hieno paikka, käytiin viime vuonna (tosin lokakuu). Itse asiassa Tampere-Hahn- reittiä mentiin ja palattiin, mutta sieltä vuokra-autoilemalla noille seuduille mentiin. Freiburgista painettiin pienempiä teitä Baden -Badeniin (ylempänä). Lähellä Freiburgia tsekattiin tuo Vuoristosairaala-sarjan klinikka. Hei, jos kuuntelet nettiradiota (Nokia Lumia ,TuneIn) niin sieltä löytyy Baden FM-radiokanava Freiburgista, itse fiilistelen nyt kuuntelemalla sitä!

• naistu kerran Saksaa

Onko siellä suomalaisia minkään vertaa. olisi mukava kuulla heidän näkemyksiään.

• minä yksi heistä

On täällä muutama suomalainen saksalaisen kanssa kodin perustanut. Eivät vaan halua Suomea muistella.

• GeldSparen

Minäkin tiedän suomalaisnaisen, joka meni Freiburgiin elämään elämänsä. Saksalaismiehensä kuoli " vastikään" . Sin kutsun käydä kylässä siellä muttei inspiraatio edennyt synapseissani silloin, ei tosin kiinnosta matkustelu vieläkään rasittavaa ja viehättävää matkustelu on. Rahat vaan menee.

• I hope

Jos joku muistaisi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1467
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe