pelasinko väärin

pokerface 84

Kaverini väittää että pelasin yhdessä isossa turnauksessa käden väärin, ja se meni seuraavalla tavalla;

blindit 150/300 alkupanokset 30, keskivaiheilla pikku stäkki lyö all in 2100 A 6 offarit, minulla seuraavana vuorossa taskukasit ja lyön all in 3000 ja isolla blindilla 10000 A Q offarit ja maksaa.

Pöytään tuli 6 J J J Q ja kaverini nyt inttää minulle että pelasin väärin koska hävisin sen jaon. Mitä mieltä te olette?

10

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popeda

      Pelasit väärin, kun kerran hävisit.

    • hsp-guru

      Juu kyllä väärin pelattu. Jos isolla blindilla olisi ollut AQ suittarit niin olisi ollut oikein pelattu.

      • chase the ace

        tää. onneks sentään jotkut tuntevat pokerin hienoudet syvemmin. ihme paisteja kyselemässä tyhmiä täällä, mutta hyvä että jaksat valistaa noita.


    • moivaan2

      Se on siinä ja siinä, alkuperäinen vihu varmasti menee tuolla stäkillä all-in yli 30% rangella ja 88 on sitä vastaan vielä edellä. Luultavasti itsekin olisin myös kaseilla puskenut tässä tilanteessa 10bb:n stäkeillä. Päätökseen myös vaikuttaa jonkin verran missä tilanteessa turnaus on menossa esim onko alkuvaihe, joko on kupla rikottu vai ollaanko sitä lähellä?

      • asdfadsfdasf

        toki jos lähellä bubblea ni silloin meidän call-range supistuu vitusti koska on syytä olettaa että paistit tiukkailee jostain syystä lähellä kuplaa helvetisti.


    • adsfadsfdasfzxczxvcz

      ensinnäkin: mitään merkitystä vihujen korteilla tai sillä mitä pöytään tulee ei ole. Maksu / ei maksu on puhdasta matematiikkaa/vihun rangen kattomista tässä vaiheessa (ja toki pitää ottaa huomioon monta sun jälkeen on vielä päätöstä tekemässä).

      En osaa lonkalta sanoa optimipeliä, mutta näillä tiedoilla kippaisin.

    • shark1

      Oikein menit, big bl maksu oli lottoa, sen ei olis kuulunu maksaa

    • riippuu tyylistä

      Mä oisin ehkä vaan maksanut ja flopilla lyönyt loputkin. Vaikka halvalla ois tuo iso blindi maksussa päässyt niin todennäköisesti se miettis sitä että onko sulla J kädessä, mahdollisesti 66 kädessä tai joku muu iso pari jollon ois saattanut olla mahdollista et BB foldais. Vaihtoehtoisesti kuinka agressiivinen kaveri tämä BB oli on vaikea näin sanoa mutta jos ite olis käyttänyt chipleaderin asemaa hyväksi niin foldaaminen ois ollut aika varma jollon sulle ois jäänyt kuitenkin 900. Ite harvemmin koskaan korota jonkun toisen all iniä menemällä ite myöskin all in. All in on kuitenkin AINA yhtä kolikon heittoa jollon taskuässätkään ei ole varmoja. Peliä en tiedä miten on aikaisemmin kulkenut mutta itse teen paljon muistiinpanoja pelaajista jotak helpottavat myös tulevaisuudessa. Mutta näin kylmilteen väitän että kyllä taisit pelata väärin.

      Ja miten tämä "Jos isolla blindilla olisi ollut AQ suittarit niin olisi ollut oikein pelattu." Suittari on vahvempi kuin offari niin miten oman käden heikommaksi tekevä käsi muka parantais tilannetta? Nimittäin chipleaderina AQs kanssa itekkin maksaisin lähes kaikki all init pre flopilla.

      • > All in on kuitenkin AINA yhtä kolikon heittoa jollon taskuässätkään ei ole varmoja.

        Ei taskuässiä ole tapana kutsua kolikonheitoksi. Vihulla kun on noin 0,04 prosentin todennäköisyys osua käteen, jolla se ei ole 80-20 perässä... Vähintään.

        Mitä tuohon all-iniin vastaaminen omalla allilla, niin käteispelissä AA kädessä minä haluan mukaan oikeastaan mahdollisimman monta vihua, turnauksessa taas saatan kokea tarpeelliseksi karsia osallistujia. Tilanteesta siis riippuu...

        Mitä alkuperäisen peliin tuli, minusta about kaikki pelasivat about oikein. Iso blindi maksaa tuolla kädellä, muilla niin vähän merkkejä jäljellä, että herkästi pakko tunkea niitä keskelle, jos aikoo vielä voittaa...


    • pokeri ukko

      Aika standardi tilanne toi mun mielestä. Alkuperäisellä korottajalla ehkä rangessa A Mikätahansa tai mikä tahansa pari. 88 parilla olet aika kyseenalaisesti mukana. Suurella todennäköisyydellä olet flipissä tyyliin AT tms. Tietysti voi olla pienempi tai suurempi taskupari. Tai A7?

      Mielestäni melko kyseenalainen maksu sulta. Olet kuitenkin pikkustäkki 10BB ja tässä tilanteessa maksut minimiin ja puskuja kun sopiva tilaisuus. Pikkustäkin käytännön flättääminen keskipositiosta on melkoinen riski.

      Kaikki tietysti kovin alkuperäisen pelaajan rangesta miten usein näitä puskuja on tehnyt?

      Jos vihu puskee kerran orbitissa eli 10% käsistään olet (arvot pokerstovesta)
      88 48%
      pusku 1/10 51%

      88 vs A6 Voitat 72% todennäköisyydellä. Ja tämä oli yksi niistä hyvistä käsistä mitä vihulla voi olla. Jos esim JJ sun oddssit voittoon 18% Tietysti jos toisinpäin (66) voitat 82%

      Mutta potissa oli 2400 ja riskeeraat 3000? Ja oddssit oli 72%

      Tilanteessa 88 Selkee puskukäsi mutta maksu ei ole selkeä. No summa summaarum hyvissä pääsit keskelle ja 3x stäkin pottiin oddseilla

      A6 9%
      88 55%
      AQ 37%

      Eli tälläkertaa teit mielestäni oikein. Onko pitkässä joksussa EV tiedä sitten jotain on kuitenkin pakko tehdä jos stäkki 10BB...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe