Mitä teen, muutin asuntoon, jossa on sokeritoukkia keittiössä. Laitoin valot lattialla vilisi muutama. Mistä ne on tullu ja mitä ne tekee, meneekö kuiva kaappiin, jossa säilytän kuivaruokia. Mitä ne syö, sokeriako, nimestä päätellen luulisin. Miten ne saa hävitettyy ja kuka hävittää. Onhan tässä pakosta ollu niitä jo silloin, kun muutin tähän. Kuka hoitaa asian. En asu sokeritoukkien kanssa samassa asunnossa.
Sokeritoukkia
18
1611
Vastaukset
- kvg1
Käytä sitä kuuluisaa Googlea.
- DDT...
istä sitä Google-myrkkyä saa?
- kauheeta
Eikö vuokranataja ole velvollinen kertomaan ennen asunnon vuokrausta sokeritoukista. Tuleeko ne ihme otukset yöaikaan keittiöstä muuhun huoneistoon. Kiipeekö ne kaappeihin.
- vakava juttu
jep, ne tulee yöllä sun sänkyyn ja syö sinut
- kauheeta
Olkaa kilttejä ja vastatkaa oikeesti mitä teen. Mie pelkään niitä, ne on kauheen näkösii ihottavii. Oikeesti nukuin yön huonosti, ehkä 2-3h.
Ei tää on mikään pellejuttu vaan vakava asia. Asukaa itte sellaisessa missä on toukkia. Enpä uskois naurattavan pätkääkään. Kai talonyhtiön on pakko puuttuu asiaan ja hävitää ne kokonaan. Vai isännöitsijäkö se hoitaa hävityksen. Sota pakko julistaa niitä hyökkääjiä vastaan, muuten ne saa voiton ja asukkaat marssii häviäjinä pakoon.- Tsekkaa paikat
Sokeritoukasta ei kyllä mitään haittaa ole. Mikäli niitä on ihan hirveesti voi olla että esim. siun kämpässäs tai viereisessä kämpässä on jonkinlainen vesivahinko päässyt sattumaan.
Siivoa jääkaapin takaa ja kato samalla ettei jääkapista pääse vuotamaan vettä lattialle. Sama juttu allaskaapin kohalla eli siivoa hyvin ja tsekkaa ettei mikään vuoda. Ite laittaisin vielä jotain viemärinavaajaa keittiön veimäriin yön ajaksi. Kato myös ettei astianpesukone pääse vuotamaan minnekään. Puhdista vessan lattiakaivo ja lavuaarin hajulukko (muovisen vesilukon ainakin saa ihan pyöräyttämällä auki) huolellisesti. Sokeritoukka ei kyllä taida popsia mitään siu jauhojas tai sokeria vaan viemäreissä olevaa mömmöä.
Siivoa huolellisesti myös muualta ja tsekkaa ettei missään oo vesivuotoja. Jos toukkia vielä esiintyy ota yhteys isännöitsijään.
- siivoa hyvin
Siivoa kunnolla kaapit ja pidä jauhot ym. tiiviissä peltirasioissa niin toukat kuolevat ruan puutteeseen.
Pöly ja lika kaapeissa ja lattioilla elättää erilaisia hyönteisiä.
Niistä pääsee helposti eroon pitämällä asunnon siistinä. - sokuritukka
- kauheeta
Olen tehny kaikki mitä neuvoja olen teiltä saanu. Olen vasta muuttanu, en tiedä mistä tulee. Soitin apuvoimat valmistautuu hyökkäykseen, torjunta- partio iskee koko taloon, ei millään pehmeillä panoksilla vaan suoraan kovilla, eiköhän elukat hävii.
- eivät ehkä kuitenkaa
myrkytä koko taloa vaan sun asuntos tai pelkät viemärit, sokeritoukka on oikeesti aika harmiton ja jos sitä kosteusvauriota ei ole pysyy kyl pois siivoomalla
- kauheeta
Mie siivoon hyvin, yksikään ei ole valittanu, päinvastoin. Lupasivat hävittää koko talosta.
- tsemppiä sinulle
Hyvä juttu kun siivoat hyvin.
Ehkäpä valituksesi sokeritoukista hyödyttää koko taloa sikäli, että nyt toivottavasti tarkistavat mahdolliset vesivahingot samalla.
Sokeritoukat viihtyvät kosteissa paikoissa. - Varo vaaraa
Sokeritoukat vaeltavat huoneistoista toiseen, jos se esim. puree naapurissa asuvaa Sergeitä ja tulee sen jälkeen puremaan sinua, on sinulla suuri mahdollisuus saada hapatiitti tai muu sairaus. Kaupungin setät ja tätit ovat tästä asiasta hiljaa jottei vuokra-asunnoissa suntyisi paniikkia.
- kauheeta
Ei asu talossa yhtään ulkomaalaista, vaan suomalaisii.
- Eläinystävä
Mä asun talossa missä on toukkia ja muurahaisia. Ei mitään ongelmia, ja toukka on saakelin iso ja sille maistuu koivunlehdet. Nimesin sen taunoksi.
- 1-2-3
Sokeritoukat on merkki kosteudesta tai liasta, kuten tuossa edellä on mainittu. Siivoa hyvin tiskiallas ja pöytäpinnat, myös tiskialtaan alakaapit. Sama homma WC-tiloille, itse käyttäsin kloriittia ja hyvä huuhtelu. Käytä viemärinavaajaa ja vaikutusajan jälkee kaada kiehuvaa vettä viemäreihin. Lattianrajaan, rakosiin ja kynnyksiin suihkuta vahvaa Raidia, (sininen purkki) noudata ohjeita.
Älä jätä pöydille, leikkuulaudoille ruoantähteitä tai leivänmurusia ja säilytä jauhot sekä muut kuivat elintarvikkeet huolellisesti suljettuna. Ei pitäisi jatkossa olla ongelmia.
Taloyhtiönne voisi kiinnittää huomioita mahdollisiin vesivuotoihin keittiöiden ja vessojen runkolinjoissa. - kauheeta
Kiitos. Ei olu muruja eikä muutakaan pöydillä. Ei myöskään likaisa astioita, pinnat pidän kuivina. Samoin vessan pesen säännöllisesti, ei pitäis siitä johtua. Ei ole ollu ennenkään missään mitään ongelmia sokeritoukkien kaa. Tämä talo ainut ongelma johon muutin vasta. Eli ne ilkiöt on tulleet jostain muusta asunnosta, kun olin vähänaikaa asunu, sit huomasin tunkeilijat.
- kauheeta
Myrkytetty sillä aikaa, kun olin possa kotoa. Myrkkypullo pöydällä ja lappu johon kirjoitettu, tuuleta hyvin kun tuut kotiin. Nyt en tiedä milloin myrkytetty ja mihin myrkky laitettu, keittiön lattialla oli yksi elävä köntys jonka tapoin paperilla, lisäksi muutama kuollut. Pitää huomenna soittaa, koska olin poissa muutaman päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169