Leikkasiko kiinni ?

Pate

Onko moposi joskus leikannut kiinni ?

Tarinoippa tänne, miksi leikkasi, minkä merkkinen mopo, jne.


Kero myös, kuinka pahat vahingot tuli, mitä "oireita" ennen leikkamista ??

49

24735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTigerA97

      Pappa-Tunturini (vuodelta -74) leikkasi kiinni. Sikäli ironista, että pappiksessa on puhallinjäähdytys joka käytännössä aiheuttaa sen ettei kone voi leikata kiinni. Vaan niinpähän vain leikkasi. Diagnoosi oli sellainen että 2T-öljyt unohtuivat tankista. ja kun tankki oli lähes tyhjä ennestään, bensa meni raakana moottoriin. No senhän tietää mitä siitä tapahtuu. Mutta sehän se mystinen asia onkin, kun AIVAN VARMASTI kippasin ne öljyt bensan sekaan. Vai olisinko sitten kaatanut bensan toisesta pöntöstä? Siinä on ongelma joka ei ole ratkennut vieläkään, ja tuskin tulee ratkemaankaan.

      Mopo ei oireillut yhtään, kun se heti sai raakaa bensiiniä, niin tankkauksen jälkeen pystyin ajamaan jopa 100 metriä. Sitten kuului "boooo..." ja mopo pysähtyi. Siitä tiesin leikanneen kiinni, että yritettäessä polkaista käyntiin ei poljin liikkinut mihinkään kun mäntä oli jumissa.

      Illalla, koneen jäähtyessä, poljin jo liikkui kuten mäntäkin, periaatteessa sillä olisi voinut ajaa. Vaan oli pytty niin väljä ettei olisi lähtenyt käyntiin. Mäntä piti ostaa uusi. Pytty porattiin seuraavaan ylikokoon 38.5mm Nakkilan mopoliikkeessä. Kiertokangen ylä- ja alapään laakerit piti uusia. Sille kaikelle tuli hintaa n, 50 euroa. Lopulta yllättävän vähän. Vaan sen jälkeen olikin kone pirteä!!! Yllätyin positiivisesti. Kai oli jo väljyyttä ennestään. Ennen kulki 50, nyt kulki 65.

      Eli: Leikkauttakaa moottori kiinni!!! Sen jälkeen on ylikoon pytty joka antaa hitusen lisää tehoa.

      • DerbiLeipooKäyttäjästä

        Derbi Senda X race 2009 leipoi kiinni hiekan takia.
        Olin juuri puhdistanut kaasarin, kun mopo sammuili välillä ja oli vähön muuta, niin ongelma korjaantui, kun puhdistin kaasarin kunnolla. Lähdin sitten ajelee ja aattelin lähtee vetämään matkaa pitkää hiekka tietä pitkin. Sitten huomasin koneesta tulevan rähinä äänen, kun moottori kiersi ja aika kovaakin, kun sen kuuli vuotavan giannelli putken läpi hyvin. lähin sitten kotia päin ja huomasin että tehotkin hävisi ja mopo alkoi pätkimään taas. menin sitten kotia päi ja pysähdyin kavereiden luokse, sammutin mopon. Sitten käynnistin ja mopo booas jos paino kaasua, niin pääsin jotenkin liikkeelle ja tehot oli hävinnyt, menin sitte kotii ja parin päivän päästä päätin puhdistaa vain kaasarin taas, kun faija sanoi että kokeillaan ensin sitä, ku moottorin purkamisessa ja putsaukses on hirvee homma. Niin sitten puhdistin kaasarin ja booaus loppui mutta rähinä ääni tuntuk olevan kovempi ja kaasarin purkaessa huomasinkin eggä jotai vähän hiekkaa oli päässy imukaulaan asti. lähdin ihan pienen lenkin heittää kotipihas ja rähinö ääni tuntui voimakkaammalta, sitten mopo leikkasi kiinni, että käynnistys poljinkaan ei suostu liikkumaan, että alkoi vituttaa, kun olisi pitänyt purkas koko moottori ja puhdistaa hiekasta ja kattoo onko mitään vaurioita.
        OSAT: 50cc vakio pytty, kaikki kuristukset pois ja reikä levykin pois. giannellin koko putki ja siitäkin kuristukset pois 17.5 dellorto kaasari ja 88 pääsuutin, rajoittamaton cdi boxi ja välit (en muista mutta lähellä vakioo) menee yli 63 gps mukaan derbi huutaen.


      • Anonyymi
        DerbiLeipooKäyttäjästä kirjoitti:

        Derbi Senda X race 2009 leipoi kiinni hiekan takia.
        Olin juuri puhdistanut kaasarin, kun mopo sammuili välillä ja oli vähön muuta, niin ongelma korjaantui, kun puhdistin kaasarin kunnolla. Lähdin sitten ajelee ja aattelin lähtee vetämään matkaa pitkää hiekka tietä pitkin. Sitten huomasin koneesta tulevan rähinä äänen, kun moottori kiersi ja aika kovaakin, kun sen kuuli vuotavan giannelli putken läpi hyvin. lähin sitten kotia päin ja huomasin että tehotkin hävisi ja mopo alkoi pätkimään taas. menin sitten kotia päi ja pysähdyin kavereiden luokse, sammutin mopon. Sitten käynnistin ja mopo booas jos paino kaasua, niin pääsin jotenkin liikkeelle ja tehot oli hävinnyt, menin sitte kotii ja parin päivän päästä päätin puhdistaa vain kaasarin taas, kun faija sanoi että kokeillaan ensin sitä, ku moottorin purkamisessa ja putsaukses on hirvee homma. Niin sitten puhdistin kaasarin ja booaus loppui mutta rähinä ääni tuntuk olevan kovempi ja kaasarin purkaessa huomasinkin eggä jotai vähän hiekkaa oli päässy imukaulaan asti. lähdin ihan pienen lenkin heittää kotipihas ja rähinö ääni tuntui voimakkaammalta, sitten mopo leikkasi kiinni, että käynnistys poljinkaan ei suostu liikkumaan, että alkoi vituttaa, kun olisi pitänyt purkas koko moottori ja puhdistaa hiekasta ja kattoo onko mitään vaurioita.
        OSAT: 50cc vakio pytty, kaikki kuristukset pois ja reikä levykin pois. giannellin koko putki ja siitäkin kuristukset pois 17.5 dellorto kaasari ja 88 pääsuutin, rajoittamaton cdi boxi ja välit (en muista mutta lähellä vakioo) menee yli 63 gps mukaan derbi huutaen.

        sulla on sitte tosi lyhyet välit jos menee tolla tekniikalla 63
        nimittäi mulla 2015 vuoden drac sm vakio 50pytyllä, 16mm dellorto, 14/60 välit, Leovince tehoputkisto, vakio imukaulalla ja orkkis rajoittamaton cdi ja mulla menee gepsiin sovelluksesta riippuen 85-90km/h


    • thunder

      Kaikki alkoi kun vaihdoin S-ykköseni koneeseen laakerit. No,samalla viilasimme kaverin kanssa pytyn imu-ja pakoaukot vähän isommiksi. Teimme myös tehomännän. Sitten tuli koeajon paikka, mopo liikui ihan hyvin ja yläkierrostehoa oli paljon enemmän vakiopyttyyn verrattuna. Mutta noin 400metrin ajon jälkeen kuului armotonpamahdus ja mopo hyytyi. Otin pytyn irti ja katsoin...Siitä oli lähtenyt pala irti! Vaurio johtui luultavasti huonosta tarvikepytystä, jonka metallin sisään oli jäänyt ilmakupla.

    • säätö

      Mäntä suli kiinni

      • Pate

        Mikä aiheuuti sulamisen ?

        Minkalaiset vauriot ?


      • olli
        Pate kirjoitti:

        Mikä aiheuuti sulamisen ?

        Minkalaiset vauriot ?

        mun skootteri leikkasi kiinni vasta reilun 500 kilometrin ajon jälkeen. Olin reilu kuukausi aikaisemmin vaihtanut 68 kuutioiseen pyttyyn. Hyvin se toimi noi 500 kilsaa mutta kun lähdin vähän pidemmälle matkalle niin leikkasi kiinni.
        Moposportin mukaan ei ollut saanut riittävästi öljyä , kun taas kaverit sanoivat johtuneen siitä että kone ei saanut tarpeeksi bensaa. Eli syy oli ilmeisesti liian pieni kaasutin. joo mutta nyt on 22 Dellorto. Oli pakko nimittäin ampua vähän yli varmuuden vuoksi..


    • samuria mies

      öö olin polkemassa samurai 110 cc ja kaks kertaa meinas käynistyä ja sit se ei enää suostunu starttaan ja kysyisin mistä voi katsoa onko leipaassu en jaksa aukaista pyttyä ja katsoa sieltä

      • Vitunidutotu

        Pytyn aukaisemalla ainoastaan taneli vai luulikko että joku meistä on superman joka nökee asioiden läpi?!


    • gfshhrteyqe3423512

      Mun derbi leikkas kiinni liian vähäisten jäähdytysnesteiden takia. Se ei öljyleikannut vaan lämpöleikkas, eli lisää nestettä vaan ja sitten toimi taas aivan normaalisti. Vilkasin sylkkään niin vähän naarmuja siellä oli muttei vaikuttanut mitenkään ajoon.

    • dfghfdghfh

      derbi leipas ylikierroksien takia kun kiihdytin alamäkeen.. reurauksena mäntä palasina alakerrassa ja kone junttas kiinni

    • kinroadasd

      Kinroad leikkasi jo kolmannen kerran kiinni. Kahdella ensimmäisellä kerralla mäntä ja männänrenkaat palasina. Ne sitten vaihoin ja pytyn hoonasin. Nyt kun leikkasi niin ei heti sen jälkeen lähtenyt käyntiin, mutta tunti sitten yllättäen lähtikin. Ensimmäisellä kerralla oireili hyytymällä, ja kun en sitten tajunnut sammuttaa niin leikkasi. Toisella kerralla paukahti jumiin ihan yhtäkkiä vaan varoittamatta. Ja nyt oireili taas hyytymällä ja sammutin moottorin mutta kerkesi vinkaista ikävästi.
      Ensimmäisellä kerralla syy oli että öljyproppu oli pudonnut tielle, eli öljyn puute. Toisella kerralla huudatin turhaan alamäkeen. Nyt luultavasti siksi että sylinteri ei saanut tarpeeksi viilennystä (ilmajäädytteinen) koska se on paskan peitossa.

      • BYHHHHH

        Mulla vetäs kerrän ihan jämäkäksi koneen, kun lykkäsin oman pippelini suoraa pakoputkeen. Ruskeaa reikäähän siinäkin sai vain.


    • comperD.

      Itselläni ei ole leikannut kiinni, mutta monissa Derbi DRD Pro malleissa varsinkin ja ilmeisesti muutamassa muussa mallissa öljy letkun ympärillä olevaa jousta ei ole joka pitää letkun suorassa. Eli letku on mennyt monilla ruttuun ja vähäisen öljyn saannin takia on moni leiponut kiinni. Maahantuoja tiesi asiasta, mutta siitä huolimatta antoi mopoja liikkeille eteenpäin. Eli kannattaa tarkastaa letkun kunto tai viritellä jokin jousi tms. jotta letku pysyy suorassa ! Kalliita remontteja muuten edessä.

    • Gkk

      Mulla on nyt leikannut viikon sisällä 2 mopoa Derbi drd pro joka leikkasi kiinni muka ylikierrosten takia kun oli vain 8000-10000 kierrosta mutta ottaen huomioon että yläkerta oli italkit 50 alakertaan vaihdettu kisa kampura ja kiert kanki ja vahvat laakerit jäykemmät kytkin jouset joten syy on mystinen. Tästä selvittiin uusilla peti laakereilla ja männän vaihdolla kun kumpikaan ei ehtinyt hajota kokonaan. Nyt aamulla pösö tkr leikkasi kiinni vaikka on täysin vakio ja juuri 2000 sitten huolettu kone koneesta meni. Toden näköisesti variatorin puoleinen petari

    • bongo1

      Mun keeway f-acti leikkas kiinni tos viikko sitte... ihan normaalisti ajelin kunnes vastaan tuli jyrkkä alamäki ja mäen puolessavälissä lämpöleikkas , mutta naarmutti mäntää sen verran, että ei lähtenyt enää käyntiin, tilasin uuden männän ja kävin tänään hoonaamassa pytyn... saa nähdä miten käy.

    • Vituttavaa

      Edellispäivän leikkas kiinni, en tiä oisko neulalaakeri tai joku pettäny mut kumminki, kone jumis, käynnistyspoljin ei liiku, mäntä ja pytty iha paskan :/

    • kdjekss

      Mulla leipas kii rieju. Aluksi vauhissa moottori meni lukkoo ja mopo sammu ja vinkas ikävästi. Sitte käynnistyspoljinki jäi jumii. Luultavasti öljyn puutteesta. Mitä pitäs tehä ja onko kalliski paukku?

      • Ilartsu

        On se rieju kyllä aikamoinen leipuri :D


    • derbirider420

      mun derbi leikkas kun piti heittää kylän muikkeleille rajaria ja sit leikkas ja muikkelit nauro

    • ukkonen213

      PV50 kauan sitten virittelyjen jälkeen. Kävi vissiin liian kuumana ja olis pitänyt olla enemmän öljyä bensassa?

    • pösötkr

      Olin juuri laittanut 68cc sylinterin pösön 2-tahti scootteriin. Ilmajäähdytteinen. Kaasuttimeen olin laittanut isomman suuttimen. Mutta vakio kaasari. Ajoin 20 kilsaa vaihtelevalla kaasulla. Scootteri ei tuntunut paljoakaan tehokkaammalta. Kuului kova kolahdus/pamahdus. Katon jossain vaiheessa koneen sisälle että jos vaikka selviää syy. Kyllä on kova pettymys enää ei kiinnosta leikkiä mekaanikkoa. On kyllä uusavuton olo. Todennäköisesti oli oma vika.

      Kannattaa hankkia moottoripyörä kortti, ja kunnon pyörä.

      Mutta tulipahan kokeiltua. Onneksi scootteri oli vain 400€ arvoinen. Ja ehdin kuitenkin ajaa 4000km.

    • Pvionne

      Peeveestä meni mg puolen runkolaakeri ja kiertokangen alapäänlaakeri. Piti kauan sivuääntä ja kun anto kierroksia mäntä osu kanteen ku kiertokangen laakerissa oli niinpaljon pystyttäis välystä. Kampiakseli ja runkolaakeri piti vaihtaa ja hinnaksi tuli n. 100€. Kone oli aivan jumissa. Toisen kerran meni männänrengas kati ja samalla tuli pyttyyn ja mäntään pahoja naarmuja. Pysty ajamaan viellä vaan ei ollut puristuksia eikä tehoja. Maksamaan tuli 60€ koska senverran maksaa uus sylinterisarja peeveesee.

    • 86tprjäbä

      Joo on leikannu. Ostin derbiini 86tpr pytyn ja kampuran 32mm pwk, v-force 3, mvt kisasähköt valopuolalla ja scr corsen tehari. Sisäänajon jälkeen lähdin testaamaan huippuja, siinä 120kmh kohdalla takarengas lukkoon.

    • Tehariaterpi

      Itsellä leipo derpi kun kampikammionkattovaloihin tuli oikosulku

    • Jore52

      Mulla leipo Monark merkkinen mopo kiinni, vuosi oli 1973. Mopo oli vuosimallia 1968. Ei mitään oireita tullut ennen leikkaamista.

      Mut ei se haitannut sillä sen jälkeen ajelin 250cc Javalla.

    • Anonyymi

      Mul on yamaha aerox 07 leikannu kii vaikka kui monesti kannentiivisteet palaa suunnillee kerran viikossa mäntiä pitää vaihtaa kerran kolmee viikkoo ja koko sylkkäsarja kerran kuussa ja nyt on alakerta remppa tehty 2kertaa 2viikkoon ja sitte siin on vielä kaikki muut ongelmat esim säädöt tahtoo aina olla vituillaa ja sitte imukaulat halkeilee ja renkaat vuotaa ku polttanu liikaa nakkia ja sähköjä poikki ja en tiiä kyllä on paljon vikoja yhteen mopoon mahtunu en tiiä yhtäkään mopoa joka leipos yhtä paljon ku roksit mut kyl se on semmone tehohelvetti sillonku se toimii ettei tarvi muitte perävaloja kattella saatan, oon monesti harkinnu myymistä mutta aina ku sen kuntoon saa nii ei sillä voi olla lähtemättä härnäämää kukkahattutätejä pyöräteille ja sitte se kerkiääki leikata ennenku kotia takas pääsee (suosittelen, hyvä mopo kaikinpuolin ja halpa käyttönen)

    • Anonyymi

      Kerran leikkas yamaha dt -05. Virinä oli turbo kitin putki, välejä muuteltu, teholäpät ja isompi suutin. Oli pakkasta joku -20 astetta ja oli pakonomainen halu ajella pihateillä. Vaivalla kun sain mopon käyntiin niin se kävi vähän aikaa ja aina sammui. Alkoi ns. v*tuttaa, joten annoin kylmälle koneelle hanaa reilusti, että pysyi käynnissä. Tätä edelsi pirunmoinen polkeminen ja sammuilu vaikka ryyppy oli päällä. Noh sitten se leipaisi ja sen huomasi siitä kun oli kaikki veto poissa. Lähti vain työntämällä käyntiin, eikä 2 isompaa vaihdetta pystynyt vaihtaman kun ei ollut vetoja. Purin sylinterin ja toinen männänrengas hajalla ja kiinnileikkautumisajäljet sylinterissä. Pytty hoonaukseen ja porautukseen -> uusi mäntä sisään ja taas mentiin kokemuksesta viisastuneena.

      • Anonyymi

        Uudella männällä ajelin, sitten pari tonnia kunnes kyllästyin. Kerrankin poltin kumia 4 vaihteella monta minuuttia paikoillani ja viis veisasin vaikka ylikuumenemisvalo syttyi. Lopuksi poksahti koko korkki ja nesteet silmille. Ajelin kotia lyhyen matkaa ja silmähuuhtelun jälkeen korkki takaisin paikoilleen sekä lisäsin nesteitä. Lopuksi kaiken tämän rääkin jälkeen alkoi koko vehje menettämään tehoja. Ei paljoa, mutta sen verran ettei kiihtynyt ihan niin hyvin. Täytyy kyllä kehua tuota metrakitin pro race kytkinlevysarjaa kun en saanut tahallisella luistatuksella millään kytkintä sulamaan. Ostin vahvistetun kytkimen levyt isomman pytyn ostamisen varalle, joka jäi lopulta ostamatta. Tässä vaiheessa mopo olikin jo valmis myytäväksi. Tietenkin ilmoituksessa luki, että mäntä juuri vaihdettu ja kuitit oli mukana. En tiedä eikä oikeastaan kiinnosta kenellä ja missä kunnossa mopo nyt on. Nykyisin on mopo on vaihtunut autoon.


    • Anonyymi

      Mulla just leipo dt. Yhtäkkiä alko mopo hidadtumaan ja lopuksi sammu mistä mahtaisi johtua? Mopo on tiputtanut öljyä jo jonkin aikaa ja putkesta tulee aamuisin aina savua.

      • Anonyymi

        Mistä ja minkälaista öljyä se tiputtaa? Tuleeko öljy kytkinkopan puolelta vai tuorevoitelusta? Ovat eriväristä tavaraa nuo öljyt keskenään joten pitäisi olla helppo tunnistaa kumpi kyseessä. Onkohan tuorevoitelu pettänyt ja leikannut kiinni? Tarkista onko tuorevoitelun vaijeri kunnossa. Millaista savua tulee? Voisi olla kannentiivistekin palanut, jos savu on harmaata ja imelän hajuista. Onko puristukset tallella ja lähteekö ylipäätänsä käyntiin työntämälläkään? Tulppa kannattaa myös tarkistaa ellei ole päivänselvä tapaus, että leipoi.


    • Anonyymi

      Miksiköhän mun derbi x race lämpöleikkas nesteitä oli vesi kiersi kun putket ja syyläri oli kuumia löi renkaan lukkoon ja narahti ikävästi ja ootin hetken että se jäähtyy nii lähti se siitä vaikuttikohan se kun putki ei ollut kunnolla kiinni ja putki oli tecnigas enox nii annoin sillei hanaa että se kiersi mutta en lainkaan huudattanu. sillei niinku normaalissä kiihdytyksessä niin mikäköhän mahto olla mopo käy niin rikkaalla että booaa niin vitusti kylmänä ja sitte ku lämmittelee hetken nii alkaa taas kiertää ja oli melki 4% seokset nii mikäköhävittu siinä o saisko vähä apuu ja ennen tätä se oli leikannu ihan kunnolla kii et kone ei liikkuu yhtään sit ku otettiin auki nii männän sokka oli haljennu kahtia mut entiiä miks ny lämpöleikkas?

      • Anonyymi

        eiittu mulla kävi ihan samanlailla mun mopo on derbi x race ja ekalla kerralla männänsokka poikki ja mullaki oli putki enoxi ja kans 4prossan seokset no joke ja si vie lämpöleikkas vaik nesteit oli ja nääi:DDD


    • Anonyymi

      skyteam monkey koko kytkin räjähti ihan paskaks kesken ajon ja yks palanen tuli lohkoist ulos

    • Anonyymi

      Unohtu laittaa kiinni ilmanputsari ennen ajoa ja ajelin hiekkateillä ja kiviä lenteli kaasarin kautta sylkän ja männän välii ja leibs xd

    • Anonyymi

      Lähinnä raisu männänrengas poikki kun öljyä joskus vähän liikaa ja öljykin joskus sitä mitä nurkista löytyi ja traktorin öljyllä nyt leipoi ainakin kiinni.

    • Anonyymi

      Derbi Senda 2017 päästi ihanan melun/kolinan ja päätti sitten leipoa siihen paikkaan en tiedä että mikä sen aiheutti mutta sen tiedän että jouduin taluttamaan sitä paskaa 17 kilometriä.

    • Anonyymi

      Siis tänään olin lähdössä kaverille kaverin kanssa skoba toimi ihan normaalisti kuin ennenkin en ollut vain lämmittänyt niin hyvin kuin ennen koska oli kuitenkin 4 lämmintä. Ehdin ajaa pari minsaa ku yhtäkkiä vaan alko ääntää oudosti ja ei ottanut mitään reaktiota kaasusta joten sammutin tien poskeen ja käynnistin uudestaan sama juttu ja kokeilin kiksiä aika löysä oli. Skoba ei ole edes vanha 2011 vuosimalli ja 2980km ajettu mikä vois olla vika et noin leikkaa kiinni se on kyl kiina skoba joten kaikki mahdollisti tarkempi malli siis on kymco super 8 4t. Ja onko normaalia et ku kaasuttaa kylmäl koneel niin ei reagoi aivan heti on ollut se ostosta lähtien.

    • Anonyymi

      Ei muuten paitsi unohdin kerran vaihteistoöljyä detsiin. Yleensä laitan sitä hirvittävän usein, mutta unohdin jotenkin laittaa, joka seuras loppumiseen ja sit leikkas. Seuras männän vaihto. Ei sen enenpää vaikka ajelin junnuna viidellä eri mopedilla ja parilla kevarilla.

    • Anonyymi

      Dt leipo ajoin muutaman kilometrin 2 vaihteela ja siinä sitä oltiin.Ennen ajoa lähti ryypyllä kolmannella käyntii muutama päivä seisonna jälkee.Tuntu niinku ei ois 3 vaihteelle vaihtanu vaan meni vapaalle?En tiedä mutta mikä voisi olla leipomisen syy yms.Kiinni on 80cc athena.Mäntä pitäs ainaki olla aika hyvässä kunnossa?

    • Anonyymi

      Dt leipo kun ajoin muutaman kilometrin oisko 10km 2 vaihteela niin sitte leipo.Kun lähdin ajamaan niin ryypyllä 3 lähti käyntiin viikon seisonnan jälkeen.Tuntu ku siinä ajelin ettei ois kolmoselle menny vaan ois vapaalle menny?En tiedä.Männän yms pitäs olla melko uusia!Niin edellinen omistaja muistaakeni sanoi.Öljyistä en tiiä.Mikä voisi olla leipomisen syy yms vinkejä!!!

    • Anonyymi

      Samurai 125cc kick startti junttas kiinni ja vaihteet ei enään toimi ja taka rengas ei liiku niin leikkasko se vai mitä ku unohdin laittaa öljyt voisitteko kertoo et leikkasko vai mitä tapahtu

      • Anonyymi

        Leikkas kiinni. Osta oikee mopo ja myy Samurai sähkövikoja löytyy ja ilmansuodatin hyppii pois. Kokemusta on. Omasta samuraissa vm2019 sähköt meni noin 5h kohdalla ja Korjauksiin meni 100 e.


    • Anonyymi

      Minulla rupesi kuulumaan kilinää ja tärinää ja ei enään käynnisty niin leikkasikohan moponi merkki on Gilera rcr 06 vuosi malli

    • Anonyymi

      Siis eilen tossa hallissaku olin lähössä ajamaan ni mopon alla oli pari kolme tippaa öljyä/nestettä en siitä välittäny ku oli kuitenki semmonen kohta johon tiputtaa aina välillä katosta läpi vettä ja vein mopon sitten lämpimälle puolelle hallia ja ei lähteny ensimmäisellä eeikä kuudennellakaan sitten se vähä jo lupaili ja hetken päästä ku rupes vituttamaan nii annoin kunnolla kaasua ja polkasin oikeen reippaasti mutta kuinkas ollakkaan se lähti käyntiin mutta ei suostunu pysymään käynnissä jos ei antanu vähä väliä kaasua sitte se sammu käynnistin uudestaa ja hetken se pyöri siinä ja yhtä äkkiä just ko moottori oli lämmenny ja nostin kytkintä että lähen ajamaan nii moottorin ääni loppu kun seinään jostain ala moottorista vaan tuli vähän kitkerän hajuista savua ja checkkasin männän pytyn kannen tulpan ja puolan ja kaiken muun paitsi (onkohan se nyt ala kerta) nii mitä sanotte missä vois olla vika, en oo mikää mopo insinööri (en tiiä mitään mopoista siks kysyn)
      Mopo on Skyteam ST 150cc 4t 24mm kaasarilla ja täysin kuristattomalla imu kaulalla,minkään laista rajotinta myöskään ei ole. Mopo on Vuotanut jotain nestettä jo pidempään mutta paikkaa ei ole löytynyt mistä vuotaa eikä vuoto ole merkittävän iso. Mopo sammui myös pari viikkoa sitten kun ajoin. Allu

    • Anonyymi

      Siis eilen tossa hallissaku olin lähössä ajamaan ni mopon alla oli pari kolme tippaa öljyä/nestettä en siitä välittäny ku oli kuitenki semmonen kohta johon tiputtaa aina välillä katosta läpi vettä ja vein mopon sitten lämpimälle puolelle hallia ja ei lähteny ensimmäisellä eeikä kuudennellakaan sitten se vähä jo lupaili ja hetken päästä ku rupes vituttamaan nii annoin kunnolla kaasua ja polkasin oikeen reippaasti mutta kuinkas ollakkaan se lähti käyntiin mutta ei suostunu pysymään käynnissä jos ei antanu vähä väliä kaasua sitte se sammu käynnistin uudestaa ja hetken se pyöri siinä ja yhtä äkkiä just ko moottori oli lämmenny ja nostin kytkintä että lähen ajamaan nii moottorin ääni loppu kun seinään jostain ala moottorista vaan tuli vähän kitkerän hajuista savua ja checkkasin männän pytyn kannen tulpan ja puolan ja kaiken muun paitsi (onkohan se nyt ala kerta) nii mitä sanotte missä vois olla vika, en oo mikää mopo insinööri (en tiiä mitään mopoista siks kysyn)
      Mopo on Skyteam ST 150cc 4t 24mm kaasarilla ja täysin kuristattomalla imu kaulalla,minkään laista rajotinta myöskään ei ole. Mopo on Vuotanut jotain nestettä jo pidempään mutta paikkaa ei ole löytynyt mistä vuotaa eikä vuoto ole merkittävän iso. Mopo sammui myös pari viikkoa sitten kun ajoin. Allu

      • Anonyymi

        jos joku haluaa muuten ostaa sen nii tarjotkaa


    • Anonyymi

      Beta rr leikkasi kiinni kun sokka oli lähtenyt irti ja sain sitten vaihdettua uuden männän ja sylinterin mutta ei lähde käyntiin edes työntämällä

    • Anonyymi

      Viritetty efi mank leipo kii. En tiä miks mutta nii. On se vitun kiva ajaa eka 40kilsan päähä kotoo ja si leipoo. siinä tulee poliisi ja mä oon 12v nii juu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe