Siljan bonuspisteet

Anliiisa

Viimeksi kun oltiin europalla niin saatiin pisteitä niin paljon että siirryttiin suoraan silver tasolle. Oisko meidän nyt pitänyt vuoden aikana käydä laivalla ja kerätä yhtä suuri pistemäärä että ois pysytty tuolla silver tasolla vai riittääkö vähempi?
Kortti menossa nyt syksyllä vanhaksi.

62

14287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaja..

      Lainaus TallinkSiljan sivuilta:

      "Club One Silver -taso on voimassa 12 kk kerrallaan. Nouset Bronze-tasolta Silver-tasolle, kun keräät seurantajakson aikana 15 000 bonuspistettä. Myös Silver-tasolla pysyäksesi, sinun tulee kerätä seurantajakson aikana 15 000 bonuspistettä. Mikäli ehdot eivät täyty, jäsenyys siirtyy takaisin Bronze-tasolle."

      • Neuvoja.

        Niin, nuo uusavuttomat!

        Mutta hyvä vastaaja on nyt hieman epälooginen. Jos aloittaja ei heti alkuun ymmärtänyt tuota lainaamaasi tekstiä, niin kuinka hän ymmärtää sen nyt. Tai ymmärtääkö ylipäätänsä.


      • Anonyymi

        ponuspiste saldo kiitos


      • Anonyymi kirjoitti:

        ponuspiste saldo kiitos

        Siljalla ei ole bonuspisteitä.
        Taas haaskaat kaikkien aikaa.


    • Club One Gold

      Nuo 15 000 pistettä tulee kyllä hyvin helposti. Oikeastaan yksi risteily syömisineen ja normaaleine tuliaisineen tuo jo sen määrän. Kun ostat esim parfyymeja ja pari hienompaa konjaki tai muuta pulloa niin varmasti ylittyy se raja hyvinkin helposti.

      Meillä, viisi henkinen perhe, tuleee Kulta-Kortin raja täyteen jo kolmella ihan normaali risteilyllä ilman mitään yrittämistä kun hiukankin keskittää ostoksia.

      Kulta-Kortilaisena sitten onkin etuja taaas jo niin paljon että kun kerran on Kulta Korttiin yltänyt niin tuntuu että siellä pysyy kuin itsestään.

      • Näin on

        Jotenkin pöhköä tuo pisteytys. Kymmeniä ja satojatuhansia. Mitä järkeä? Sadat olisivat ihan hyvä systeemi. Pysyisi muistissakin.

        Viime matkalla pisteitä tuli 34966.0 p. Eikä tuossa minusta oikeastaan mitään niin erikoista ollut. Tavanomaiset syömiset ja juomiset sekä ostokset. Matka oli pisteillä, muuten olisi mennyt paljon suuremmaksi.


      • Niinpä...
        Näin on kirjoitti:

        Jotenkin pöhköä tuo pisteytys. Kymmeniä ja satojatuhansia. Mitä järkeä? Sadat olisivat ihan hyvä systeemi. Pysyisi muistissakin.

        Viime matkalla pisteitä tuli 34966.0 p. Eikä tuossa minusta oikeastaan mitään niin erikoista ollut. Tavanomaiset syömiset ja juomiset sekä ostokset. Matka oli pisteillä, muuten olisi mennyt paljon suuremmaksi.

        Tuo pistemäärä vaatii sen että laivalla käyttää rahaa 1205 - 1456 euroa (tasosta riippuen). En sanoisi että tuo on suurimmalle osalle ihmisistä se summa joka menee yhdellä matkalla "tavanomaisiin" syömisiin, juomisiin ja ostoksiin. Ihmisten kulutustottumukset tietysti vaihtelevat suuresti.


      • Anonyymi
        Näin on kirjoitti:

        Jotenkin pöhköä tuo pisteytys. Kymmeniä ja satojatuhansia. Mitä järkeä? Sadat olisivat ihan hyvä systeemi. Pysyisi muistissakin.

        Viime matkalla pisteitä tuli 34966.0 p. Eikä tuossa minusta oikeastaan mitään niin erikoista ollut. Tavanomaiset syömiset ja juomiset sekä ostokset. Matka oli pisteillä, muuten olisi mennyt paljon suuremmaksi.

        Vai on sitä käyty siljan huorissa että tuollaiset bonuspisteet saatu kertymään


    • asghhgf

      Kortista näkee suoraan mihin asti se on voimassa ja siihen mennessä pitää olla 15 000pts. Eli sanotaan, että kortti on voimassa elokuuhun 2013 saakka etkä ole kerinnyt saamaan tuota 15 000 pistettä niin tällöin postissa tulee pronssinen kortti joka on taas vuoden voimassa. Sanotaan, että menet heti pronssi kortin saatuasi laivalle ja keräät 15 000 pistettä sillä reissulla, niin pari päivää reissun jälkeen saat sähköpostin jossa ilmoitetaan noususta uudelle tasolle ja uusi hopeinen kortti lähetetään parissa viikossa. Tällöin taas saat uuden kortin uudella päivämäärällä-

    • Ne vanhat ketjut!

      Mitäs jos lukisit kannanotot tuohon nyt keksimääsi asiaan vanhoista ketjuista. Niissä asia on käsitelty hyvin perusteellisesti.

    • Villi ja vapaa----:

      Naurettavia nämä kaikenlaiset kortit ja pisteet joita laivoillakin käytetään. Niillä saadaan hyväuskoisille hölmöille se kuva että saadaan jotakin edullisesti. Jos nämä korttien antajat olisivat reiluja ja rehellisiä niin möisivät tuotteet edullisemmin kaikille asiakkaille. Ehkäpä näillä korteilla haetaankin sellaisia asiakkaita jotka saadaan tuhlaamaan rahaa vailla harkintakykyä? Todennäköisesti edut on hinnoiteltu siten että nekin jotka eivät näihin korttihommiin lähde mukaan niin joutuvat osaltaan maksamaan korotettuina hintoina!

      • Happamia ovat

        Kyllä se kortitonta kyrsii, kun korttinaapuri lähtee matkalle, jonka on saanut ilmaiseksi kortin pisteillä. Kun itse on vain maksanut mutta ei saa mitään takaisin.

        Vaan ovathan ne pihlajan marjat tosi happamia.


      • kortin orja, ei orja
        Happamia ovat kirjoitti:

        Kyllä se kortitonta kyrsii, kun korttinaapuri lähtee matkalle, jonka on saanut ilmaiseksi kortin pisteillä. Kun itse on vain maksanut mutta ei saa mitään takaisin.

        Vaan ovathan ne pihlajan marjat tosi happamia.

        ei ole korttia, saman maksaa ostoksistaan, miksi sitä kortillista kannattaisi kadehtia. Maksaahan tuo kortillinen saman extran hintoihin sisältyviin kanta asiakas järjestelmän ylläpitokuluihin, lisäksi kortin haltija on sitoutunut korttiina, jos käy muualla, se on aina pois kortinorjalta.
        miksi pitäisi olla kateellinen zombille joka toimii ehdoitta kortin antajan viitoittamalla tiellä kun on vastapainona valinnanvapaus, eikä maksa sellaisesta mitä ei välttämättä tarvitse ...

        happamalta tuntuu tallinksiljan kortin orjan ajatusmaailma maistuvan,
        luulee vielä saavansa jotain takaisin, mitään näkyvää tosin ei ainakaan


      • seilori
        Happamia ovat kirjoitti:

        Kyllä se kortitonta kyrsii, kun korttinaapuri lähtee matkalle, jonka on saanut ilmaiseksi kortin pisteillä. Kun itse on vain maksanut mutta ei saa mitään takaisin.

        Vaan ovathan ne pihlajan marjat tosi happamia.

        Kultakortilla saa matkat huomattavasti edullisemmin kuin esim. pronssi tasolla ja siinäkin tulee jo huomattavia säästöjä ja itse kuin menen aina commodore luokassa, niin kultakortin vaatimat 60000 pistettä tulevat helposti...


    • fsdfsdfsfsd

      No jos katsoo nyt vallitsevia hintoja, niin aika huomattavasti edullisemmin club one asiakas saa matkansa. Sitten katsoo tallinnan reissuja, niin ne on käytännössä sen verran halpoja ettei korttien poisto tuo hintaa juurikaan alas. Ainakin club one asiakkaana saa hotellipaketteja esim. Viroon halvemmalla kuin millään hotellien varauskoneella lisäksi saat tietenkin 30 pistettä per euro etukäteen ostetuista palveluista, joka tarkoittaa parin yön hotellipakettina taas uutta matkaa. Club one jäsenet saavat vielä joka vuosi ilmaisen risteilyn esim. Tukholmaan ilmaiseksi alennusmyyntien aikaan ja talvilomille. Käytän mielummin kuin olen käyttämättä koska hyöty on parempi kuin ilman.

      Se on totta taas, että laivapalvelut ovat kalliit. Syöminen, juominen ja muut lisäpalvelut.

      • ihanilmaisen?

        niimpä tuntuvat muutkin tarjoavan kanta asiakkaille jopa maksuttomia merimatkoja.
        ei tuo ole siis tallink siljan yksin oikeus.
        niin jopa ilman pisteiden keräilyä, riittää kun matkustat vuosittain pari kertaa ilman pisteiden keruu rumbaa, lepposasti rennosti ottaen, miettimättä turhia heräte ostoksia jotta saisi boonuksia. on paljn miellyttävämpää matkata kun tietää etujen kuuluvan jo hintoihin erikseen keräilemättä poonuksia ja säilyy se valinnanvapauskin, ei sido pisteet, ei!


      • On tää kauheeta!
        ihanilmaisen? kirjoitti:

        niimpä tuntuvat muutkin tarjoavan kanta asiakkaille jopa maksuttomia merimatkoja.
        ei tuo ole siis tallink siljan yksin oikeus.
        niin jopa ilman pisteiden keräilyä, riittää kun matkustat vuosittain pari kertaa ilman pisteiden keruu rumbaa, lepposasti rennosti ottaen, miettimättä turhia heräte ostoksia jotta saisi boonuksia. on paljn miellyttävämpää matkata kun tietää etujen kuuluvan jo hintoihin erikseen keräilemättä poonuksia ja säilyy se valinnanvapauskin, ei sido pisteet, ei!

        Se pisteiden keruu onkin kaameaa työtä. Hiki siinä tulee. Ja selkään koskee. Kauhun hetki on sitten myöhemmin, kun clubi tarjoaa kuudensadan euron matkan ihan ilmaiseksi. Todella hirveää!


      • tietoahehkuttajalle
        On tää kauheeta! kirjoitti:

        Se pisteiden keruu onkin kaameaa työtä. Hiki siinä tulee. Ja selkään koskee. Kauhun hetki on sitten myöhemmin, kun clubi tarjoaa kuudensadan euron matkan ihan ilmaiseksi. Todella hirveää!

        tuon kortin saa jokainen joka katsoo sen tarpeelliseksi pientä maksuavastaan.
        on siis typerää tuo lapsen omainen ilkamointi jossa tuo kortti nousee korokkeelle ilman mitään maailmaa kaatavia juttuja.
        Taitavat vain jotkut ylistää tuota korttia täysin asioita asiotakin tietämättä.
        Miksi pitäisi vielä maksaa siitä että tekee ilmaista työtä firman markkinointitutkimuksille, luulisi siitä saatavan jotain näkyvääkin hyötyä,
        mutta club one korttia ei valitetavasti ole parempi etu- tai bonuskorttina, bonuskorttina jopa huonimmasta päästä, kuten yllä tulikin jo mainittua


      • Ei ole haittaakaan
        tietoahehkuttajalle kirjoitti:

        tuon kortin saa jokainen joka katsoo sen tarpeelliseksi pientä maksuavastaan.
        on siis typerää tuo lapsen omainen ilkamointi jossa tuo kortti nousee korokkeelle ilman mitään maailmaa kaatavia juttuja.
        Taitavat vain jotkut ylistää tuota korttia täysin asioita asiotakin tietämättä.
        Miksi pitäisi vielä maksaa siitä että tekee ilmaista työtä firman markkinointitutkimuksille, luulisi siitä saatavan jotain näkyvääkin hyötyä,
        mutta club one korttia ei valitetavasti ole parempi etu- tai bonuskorttina, bonuskorttina jopa huonimmasta päästä, kuten yllä tulikin jo mainittua

        Olemme lähdössä kesällä ensimmäiselle Ruotsin risteilylle 20 vuoteen (emme asu Suomessa joten lomilla ei ole tullut aiemmin lähdettyä). Otimme Executive Suiten joten jo pelkästä matkasta tulee noin 32 000 pistettä. Siihen sitten syömiset päälle niin tulee ehkä toiset 10 000 pistettä.

        Otimme sen kortin kun ei se maksanut kuin 12 euroa. En nyt tiedä onko siitä sen isompaa hyötyä, mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Siinähän tuo menee kaikkien muiden hotellien sun muiden kanta-asiakaskorttien jatkona Jos nyt jotain ilmaislippuja tai halpoja tarjouksia tulee niin ne jäävät meiltä käyttämättä.


      • kannattikovaiva
        Ei ole haittaakaan kirjoitti:

        Olemme lähdössä kesällä ensimmäiselle Ruotsin risteilylle 20 vuoteen (emme asu Suomessa joten lomilla ei ole tullut aiemmin lähdettyä). Otimme Executive Suiten joten jo pelkästä matkasta tulee noin 32 000 pistettä. Siihen sitten syömiset päälle niin tulee ehkä toiset 10 000 pistettä.

        Otimme sen kortin kun ei se maksanut kuin 12 euroa. En nyt tiedä onko siitä sen isompaa hyötyä, mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Siinähän tuo menee kaikkien muiden hotellien sun muiden kanta-asiakaskorttien jatkona Jos nyt jotain ilmaislippuja tai halpoja tarjouksia tulee niin ne jäävät meiltä käyttämättä.

        ilmaislippuja, justiinsahan kerroit käyttäneesi rahaa tuohon ilmaiseen, keräsit pisteitä jotka eivät irronneet ilman rahan käyttöä ,,,
        Niin ja mitä saat niillä pisteilläsi, leveillä keskustelupalstalla?


      • 0 euroo
        tietoahehkuttajalle kirjoitti:

        tuon kortin saa jokainen joka katsoo sen tarpeelliseksi pientä maksuavastaan.
        on siis typerää tuo lapsen omainen ilkamointi jossa tuo kortti nousee korokkeelle ilman mitään maailmaa kaatavia juttuja.
        Taitavat vain jotkut ylistää tuota korttia täysin asioita asiotakin tietämättä.
        Miksi pitäisi vielä maksaa siitä että tekee ilmaista työtä firman markkinointitutkimuksille, luulisi siitä saatavan jotain näkyvääkin hyötyä,
        mutta club one korttia ei valitetavasti ole parempi etu- tai bonuskorttina, bonuskorttina jopa huonimmasta päästä, kuten yllä tulikin jo mainittua

        tietoahehkuttajalle

        ei muuten maksa mitään kuten ei viikkarillakaan.


      • Ei ole haittaakaan
        kannattikovaiva kirjoitti:

        ilmaislippuja, justiinsahan kerroit käyttäneesi rahaa tuohon ilmaiseen, keräsit pisteitä jotka eivät irronneet ilman rahan käyttöä ,,,
        Niin ja mitä saat niillä pisteilläsi, leveillä keskustelupalstalla?

        Enpä vielä tiedä mitä saan pisteillä, kuten sanottu melko varmasti en mitään mitä voisin käyttää (koska ilmaisliput tai halvat tarjoukset jäävät käyttämättä). Mutta kun kortti maksoi vain 12 euroa niin en myöskään nähnyt mitään syytä olla ottamatta sitä. Tuossahan se menee sivussa muiden korttien kanssa.


      • Ei ole haittaakaan
        0 euroo kirjoitti:

        tietoahehkuttajalle

        ei muuten maksa mitään kuten ei viikkarillakaan.

        Club One -jäsenyys maksaa 12 euroa per talous. Sama hinta riippumatta rinnakkaiskorttien määrästä.


      • 55+1+1
        Ei ole haittaakaan kirjoitti:

        Club One -jäsenyys maksaa 12 euroa per talous. Sama hinta riippumatta rinnakkaiskorttien määrästä.

        EI muuten maksa,käy joskus laivalla tai satamassa niin tiedät.
        Nyt voi liittyä ilmaiseksi.


      • Ei ole haittaakaan
        55+1+1 kirjoitti:

        EI muuten maksa,käy joskus laivalla tai satamassa niin tiedät.
        Nyt voi liittyä ilmaiseksi.

        Niinpä. Tallink Siljan oma nettisivu ei kuitenkaan tiedä tästä.

        http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/liity-jaseneksi

        Meiltä muistaakseni tuo 12 euroa laskutettiin kun liityimme jäseniksi tammikuussa samalla kun varasimme matkan.


      • Mitätekee
        Ei ole haittaakaan kirjoitti:

        Niinpä. Tallink Siljan oma nettisivu ei kuitenkaan tiedä tästä.

        http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/liity-jaseneksi

        Meiltä muistaakseni tuo 12 euroa laskutettiin kun liityimme jäseniksi tammikuussa samalla kun varasimme matkan.

        mitä tekee kortilla jota ei tarvitse, koettakaa vihdoin kortin orjat se hehkutuksissanne tajuta. Läheskään kaikki eivät lähde merelle laivalle jonkun hytin vuoksi jota sitten voi hehkutella keskustelupalstalla. Moni lähtee läivalle meren antaman elämyksen vuoksi.
        Ymmärtäisin tuon kortin tarpeellisuuden jos sillä olisi käyttöä kuten yleensä boonuskorteilla, saisi ostoksilleen todellista vastikettakin.


      • kannattikovaiva
        Ei ole haittaakaan kirjoitti:

        Enpä vielä tiedä mitä saan pisteillä, kuten sanottu melko varmasti en mitään mitä voisin käyttää (koska ilmaisliput tai halvat tarjoukset jäävät käyttämättä). Mutta kun kortti maksoi vain 12 euroa niin en myöskään nähnyt mitään syytä olla ottamatta sitä. Tuossahan se menee sivussa muiden korttien kanssa.

        muutama vuoskymmen taakse kattotuna ittekin keräilin kaikki mahdolliset kortit lompakon täytteeksi, nyt aikuistuttuani olen todennut mitä pitää kortteja joille ei ole käyttöä taskussaan . . .


      • Turum Poik

        Eikös hesan laivat ole muutenkin satassa noin 8h.... joten varmana jokainen maktustaja pääsee sisään aijemmin kuin turussa, eli 15 min ennen lähtöä...

        Voisitko kertoa kuinka usein ilmainen matka tulee, joka kymmenes matka, joka viides, tai mikä???

        VOisitko kertoa myös muutaman erikoistarjouksen???

        miten hesassa on muuten järkätty tuo aikeisempi laivaan pääse... turussa nääs molemmilla yhtiöillä odotetaan isossa salissa "puomien" jälkeen, ja sitten kun ovet avataan, rupeaa pääsemään laivalle... helppoa


    • villi ja vapaa......

      Minulle matka tallinaan ja takaisin maksaa muutaman kympin. kun otan äkkilähdön. Varustamon ja laivan voin valita millä matkustan halvalla. Onko näiden klubilaisten matkat juuri näitä todella halpoja äkkilähtöja?

    • Turum poik

      Itse käyn TallinkSilja OY:n laioilla noin kerran viikossa, ja joka reissulla mulle tyrkytetään bonuskorttia...

      Kukaan vaan ei oikein osaa vastata kuinka monta € vastaa montaakin pistettä, tai millaisella porrastuksella ne menee, ja mitä pisteillä saa jne jne. PERUSTIETOA

      Turusta 4hengen risteily maksaa kuitenkin yhteensä 40€ ja laivalla ei nyt rahaa yli 80€ reissulla mene, eli hyötyykö tämmönen kerran viikossa käyvä normijätkä tosta mittä?

      • kortin omaava

        Saat infon ihan nettisivuilta... saat laivaostoistasi 30 pist./€ eli jos lasketaan että käyt 4x kuukaudessa ja tuhlaat tuon 120 niin tekeehän se jo 14400 pistettä kuukaudessa. Ja kun vuoden olet ja yli 60000 pistettä sinulla nouset kultatasolle ja siitä jo selkeitä etuja. Kuten usein jonoton goldasiakkaiden ja commodoreasiakkaiden lähtöselvitys, drinkkikuponki, iltapäivälehti. Ja pisteitä käyttämällä ilmaisia matkoja. Joskus matkata vähän paremmin =). Mutta kukin tavallaan, en minäkään joka liikkeen kanta-asiakaskortteja viitsi vastaanottaa.


      • etujako?
        kortin omaava kirjoitti:

        Saat infon ihan nettisivuilta... saat laivaostoistasi 30 pist./€ eli jos lasketaan että käyt 4x kuukaudessa ja tuhlaat tuon 120 niin tekeehän se jo 14400 pistettä kuukaudessa. Ja kun vuoden olet ja yli 60000 pistettä sinulla nouset kultatasolle ja siitä jo selkeitä etuja. Kuten usein jonoton goldasiakkaiden ja commodoreasiakkaiden lähtöselvitys, drinkkikuponki, iltapäivälehti. Ja pisteitä käyttämällä ilmaisia matkoja. Joskus matkata vähän paremmin =). Mutta kukin tavallaan, en minäkään joka liikkeen kanta-asiakaskortteja viitsi vastaanottaa.

        kerrotko noiden olevan etuja!
        eikö siitä pitäisi saada jotain näkyvääkin kun ilmaiseksi auttaa virolaisyritystä markkinointitutkimuksissa, oikein lähtöselvitys jonka avulla pääsee muutaman minuutin aiemmin laivaan sisälle, eduiksi voisi kutsua sellaista johon edun tarjoaja (tallinksilja) on joutunut panostamaan, noita ilmaisia matkoja moni kanssa kertoo saaneensa, paljonkohan tuo "ilmainen" heille todellisuudessa maksaakaan ....


      • Turum Poik
        etujako? kirjoitti:

        kerrotko noiden olevan etuja!
        eikö siitä pitäisi saada jotain näkyvääkin kun ilmaiseksi auttaa virolaisyritystä markkinointitutkimuksissa, oikein lähtöselvitys jonka avulla pääsee muutaman minuutin aiemmin laivaan sisälle, eduiksi voisi kutsua sellaista johon edun tarjoaja (tallinksilja) on joutunut panostamaan, noita ilmaisia matkoja moni kanssa kertoo saaneensa, paljonkohan tuo "ilmainen" heille todellisuudessa maksaakaan ....

        Totta, jos on kultatason jäsen, niin voi hakea ne "liput" omalta tiskiltä... tosin viikolla on käytössä myös lähtöselvitysautomaatti, ajaa saman asian...

        Silti mennään samojen puomien läpi sinne "odotusalueelle" ja odotetaan siellä että 15 min ennen laivan lähtöä pääsee sisään muiden kanssa

        Ei kovinkaan iso etu siis...

        Voisi olla niin että klubilaislle olisi oma lähtöselvitystiski, jonka jälkeen pääsisi kävelemään suoraan laivaan, vaikkapa heti 5 min sen jälkeen kun se on tullut...

        Klubilaiset voisi olla myös etusijalla hyttejä jaettaessa, eli saisi esim. ikkunallisen E-hytin, mikäli sellainen on vapaana

        Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä

        Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms....

        No mitään noista eduista ei ole, saa vain "pisteitä" joista juuri kukaan ei tiedä mikä maksaa montakin pistettä ja miten niitä saa


        Ja Vikiglinellä on muuten kesän ulkopuolella 4 hengen C-luokan risteily tai 2 hengen B-luokan risteily yhteensä 0/8/12€ riippuen lähtöpäiväsä, ja varaustilanteesta... ja tämä siis aivan kaikille


      • tiedoksesi
        Turum Poik kirjoitti:

        Totta, jos on kultatason jäsen, niin voi hakea ne "liput" omalta tiskiltä... tosin viikolla on käytössä myös lähtöselvitysautomaatti, ajaa saman asian...

        Silti mennään samojen puomien läpi sinne "odotusalueelle" ja odotetaan siellä että 15 min ennen laivan lähtöä pääsee sisään muiden kanssa

        Ei kovinkaan iso etu siis...

        Voisi olla niin että klubilaislle olisi oma lähtöselvitystiski, jonka jälkeen pääsisi kävelemään suoraan laivaan, vaikkapa heti 5 min sen jälkeen kun se on tullut...

        Klubilaiset voisi olla myös etusijalla hyttejä jaettaessa, eli saisi esim. ikkunallisen E-hytin, mikäli sellainen on vapaana

        Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä

        Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms....

        No mitään noista eduista ei ole, saa vain "pisteitä" joista juuri kukaan ei tiedä mikä maksaa montakin pistettä ja miten niitä saa


        Ja Vikiglinellä on muuten kesän ulkopuolella 4 hengen C-luokan risteily tai 2 hengen B-luokan risteily yhteensä 0/8/12€ riippuen lähtöpäiväsä, ja varaustilanteesta... ja tämä siis aivan kaikille

        "Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä"

        hytti on muutenkin käytössä satamaan asti,
        voit siis jatkaa koisimista satamaan asti liittymättä mihinkään klupeihin


      • Aleksi Laine
        tiedoksesi kirjoitti:

        "Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä"

        hytti on muutenkin käytössä satamaan asti,
        voit siis jatkaa koisimista satamaan asti liittymättä mihinkään klupeihin

        HESAlaset loistaa taas....


        Turun risteilylaivoilla (4kpl) on ollut "aina" käytäntö että hyttie siivous aloitetetaan tunteja ennen laivan saapumista satamaan... eli vuodevaatteet vaihdetaan, roskis nostetaan käytävään yms. pientä


      • länsirannikkovastaa
        Aleksi Laine kirjoitti:

        HESAlaset loistaa taas....


        Turun risteilylaivoilla (4kpl) on ollut "aina" käytäntö että hyttie siivous aloitetetaan tunteja ennen laivan saapumista satamaan... eli vuodevaatteet vaihdetaan, roskis nostetaan käytävään yms. pientä

        hytti on turun laivoillakin käytössä satamaan asti kuten edellä todettiin, voi siis jatkaa päiväuniaan satamaan asti. Käyppä pikku aleksi asia itse toeamassa paikan päällä turun laivoilla ettei tarvitse täällä tietämättömyyttään loistaa kuin loisto yöllä!


      • Ei hyvä idea
        Turum Poik kirjoitti:

        Totta, jos on kultatason jäsen, niin voi hakea ne "liput" omalta tiskiltä... tosin viikolla on käytössä myös lähtöselvitysautomaatti, ajaa saman asian...

        Silti mennään samojen puomien läpi sinne "odotusalueelle" ja odotetaan siellä että 15 min ennen laivan lähtöä pääsee sisään muiden kanssa

        Ei kovinkaan iso etu siis...

        Voisi olla niin että klubilaislle olisi oma lähtöselvitystiski, jonka jälkeen pääsisi kävelemään suoraan laivaan, vaikkapa heti 5 min sen jälkeen kun se on tullut...

        Klubilaiset voisi olla myös etusijalla hyttejä jaettaessa, eli saisi esim. ikkunallisen E-hytin, mikäli sellainen on vapaana

        Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä

        Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms....

        No mitään noista eduista ei ole, saa vain "pisteitä" joista juuri kukaan ei tiedä mikä maksaa montakin pistettä ja miten niitä saa


        Ja Vikiglinellä on muuten kesän ulkopuolella 4 hengen C-luokan risteily tai 2 hengen B-luokan risteily yhteensä 0/8/12€ riippuen lähtöpäiväsä, ja varaustilanteesta... ja tämä siis aivan kaikille

        "Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms...."

        Jos tuon laittaisi yhdeksi eduksi niin kolme tasoa ei riittäisi. Kultakorttikin on niin helppo saada että tuo olohuone olisi jatkuvasti tupaten täynnä eikä siitä olisi mitään iloa kenellekään.

        On paljon järkevämpää että tuollainen "olohuone" on vain tiettyjen hyttiluokkien matkustajille (vrt. Silja Symphonyn ja Silja Serenaden Commodore Lounge) jolloin on aina tiedossa kuinka paljon matkustajia sinne yleensä per risteily voi maksimissaan tulla.

        Vaihtoehtoisesti, jos tuo haluttaisiin eduksi, pitäisi perustaa uusi korttiluokka, esim. Diamond, johon pääsy vaatisi 500 000 tai 750 000 pistettä (vrt. Helsingin keskustan Stockmannin First Lounge) jolloin asiakasmäärä todellakin olisi rajoitettu.


      • GLUBGOLD
        Ei hyvä idea kirjoitti:

        "Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms...."

        Jos tuon laittaisi yhdeksi eduksi niin kolme tasoa ei riittäisi. Kultakorttikin on niin helppo saada että tuo olohuone olisi jatkuvasti tupaten täynnä eikä siitä olisi mitään iloa kenellekään.

        On paljon järkevämpää että tuollainen "olohuone" on vain tiettyjen hyttiluokkien matkustajille (vrt. Silja Symphonyn ja Silja Serenaden Commodore Lounge) jolloin on aina tiedossa kuinka paljon matkustajia sinne yleensä per risteily voi maksimissaan tulla.

        Vaihtoehtoisesti, jos tuo haluttaisiin eduksi, pitäisi perustaa uusi korttiluokka, esim. Diamond, johon pääsy vaatisi 500 000 tai 750 000 pistettä (vrt. Helsingin keskustan Stockmannin First Lounge) jolloin asiakasmäärä todellakin olisi rajoitettu.

        Olen samaa mieltä..Ehdotin aikanaa diamond tasoa tallinkille..etuisuuksiin lisättäis ubgrade hyttiluokkaan jne..


      • Luvattu maa
        GLUBGOLD kirjoitti:

        Olen samaa mieltä..Ehdotin aikanaa diamond tasoa tallinkille..etuisuuksiin lisättäis ubgrade hyttiluokkaan jne..

        suomi on boonuskorttien luvattu maa, hinnat ovat huipussaan euroopassa juuri suomessa. Kiittäkäämme toimiavia boonusjärjestelmiä joista ei hyödy kuin sen omistava taho.

        ehdottaisin että lisättäisiin luokka ei kortteja, jolloin nämä boonusten keräilijätkin huomaisivat mistä he oikein maksavatkaan, ja mitä maksavat


      • Aleksi Laine
        länsirannikkovastaa kirjoitti:

        hytti on turun laivoillakin käytössä satamaan asti kuten edellä todettiin, voi siis jatkaa päiväuniaan satamaan asti. Käyppä pikku aleksi asia itse toeamassa paikan päällä turun laivoilla ettei tarvitse täällä tietämättömyyttään loistaa kuin loisto yöllä!

        Totta, joskus on näin...

        Ainakin kerran olin sattumalta hytiss (hereillä) kun siivooja avasi oven, totesi vain "sorry" ja jatkoi matkaa, ja hytin siivousta ei aloitettu ennenkuin laiva oli satamasa...

        Joskus taas käydään 15 minutin välein hoputtamssa ylös hytistä...

        Tuosta "koko matkan hytistä" voisi jotain extraa vähän makakain, esim 5€ tms.


      • seilori 2
        Turum Poik kirjoitti:

        Totta, jos on kultatason jäsen, niin voi hakea ne "liput" omalta tiskiltä... tosin viikolla on käytössä myös lähtöselvitysautomaatti, ajaa saman asian...

        Silti mennään samojen puomien läpi sinne "odotusalueelle" ja odotetaan siellä että 15 min ennen laivan lähtöä pääsee sisään muiden kanssa

        Ei kovinkaan iso etu siis...

        Voisi olla niin että klubilaislle olisi oma lähtöselvitystiski, jonka jälkeen pääsisi kävelemään suoraan laivaan, vaikkapa heti 5 min sen jälkeen kun se on tullut...

        Klubilaiset voisi olla myös etusijalla hyttejä jaettaessa, eli saisi esim. ikkunallisen E-hytin, mikäli sellainen on vapaana

        Klubilaisten etuihin voisi kuulua myös se, että hytin siivous aloitettaisi vasta satamassa, kyllä kapasiteetti tähän riittää, eli sais halutessaan nukkua siihen asti että olleen perillä

        Klubilaisille voisi olla myös oma "olohuone" josta saisi "ilmaista" kahvia, pullaa ja pikkupurtavaa, sekä tietenkin olisi internetyhteys, televisio yms....

        No mitään noista eduista ei ole, saa vain "pisteitä" joista juuri kukaan ei tiedä mikä maksaa montakin pistettä ja miten niitä saa


        Ja Vikiglinellä on muuten kesän ulkopuolella 4 hengen C-luokan risteily tai 2 hengen B-luokan risteily yhteensä 0/8/12€ riippuen lähtöpäiväsä, ja varaustilanteesta... ja tämä siis aivan kaikille

        Pitää ostaa commodore luokan hytti tai sviitti, niin sitten pääset "olohuoneeseen" eli commodore loungeen, jossa on ilmaista juotavaa ja syötävää sekä mukavaa omaa rauhaa laivan keulassa josta on mukava katsella nähtävyyksiä.....:) Pitäisi olla melko iso olohuone jos kaikille klubilaisille olisi tarjolla ilmaista purtavaa...


      • seilori 2 kirjoitti:

        Pitää ostaa commodore luokan hytti tai sviitti, niin sitten pääset "olohuoneeseen" eli commodore loungeen, jossa on ilmaista juotavaa ja syötävää sekä mukavaa omaa rauhaa laivan keulassa josta on mukava katsella nähtävyyksiä.....:) Pitäisi olla melko iso olohuone jos kaikille klubilaisille olisi tarjolla ilmaista purtavaa...

        10 pistettä, osasit käyttää hakukonetta, etkä tehnyt uutta aloitusta.

        Mutta siis tuolloin saa juoda alkoholia(kin) niinpaljon kuin pystyy


      • Matkustanut
        kimlaa kirjoitti:

        10 pistettä, osasit käyttää hakukonetta, etkä tehnyt uutta aloitusta.

        Mutta siis tuolloin saa juoda alkoholia(kin) niinpaljon kuin pystyy

        Eikö laivalla yleensäkin saa juoda alkoholia niin paljon kuin pystyy?

        Jos tarkoitit sanoa että Commodore Loungessa saa juoda alkoholia ilmaiseksi niin paljon kuin pystyy niin se on väärä luulo. Alkoholi Commodore loungessa maksaa ihan sama kuin muuallakin laivassa.

        Sen sijaan kahvia, teetä, virvoitusjuomia ja pientä suolaista ja makeaa purtavaa saa nauttia niin paljon kuin haluaa.


      • Matkustanut kirjoitti:

        Eikö laivalla yleensäkin saa juoda alkoholia niin paljon kuin pystyy?

        Jos tarkoitit sanoa että Commodore Loungessa saa juoda alkoholia ilmaiseksi niin paljon kuin pystyy niin se on väärä luulo. Alkoholi Commodore loungessa maksaa ihan sama kuin muuallakin laivassa.

        Sen sijaan kahvia, teetä, virvoitusjuomia ja pientä suolaista ja makeaa purtavaa saa nauttia niin paljon kuin haluaa.

        "pientä suolaista" mitäs se semmonen on :D

        Ja kuinka paljon se oluttuoppi siellä maksaa, itse kun en ole tuollaiseen privaattiosastoon ikinä päässyt


      • Matkustanut
        kimlaa kirjoitti:

        "pientä suolaista" mitäs se semmonen on :D

        Ja kuinka paljon se oluttuoppi siellä maksaa, itse kun en ole tuollaiseen privaattiosastoon ikinä päässyt

        Sinä sinulle esimerkkejä siitä mitä tarkoittaa aivan yleisesti käytössä oleva termi "pientä suolaista"

        https://www.google.fi/search?q=pientä suolaista&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=piLrU4m2F6TuyQP66YLoCA&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=635

        Oluttuopin hinnasta ei aavistustakaan. Mutta oletan että saman maksaa kuin muuallakin laivassa. Tuskin siitä mitään lisähintaa kiskotaan vain sen takia että sen nauttija istuu Commodore Loungessa. Toisaalta vastaavasti ei ole myöskään mitään syytä myydä halvemmalla.


      • Matkustanut kirjoitti:

        Sinä sinulle esimerkkejä siitä mitä tarkoittaa aivan yleisesti käytössä oleva termi "pientä suolaista"

        https://www.google.fi/search?q=pientä suolaista&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=piLrU4m2F6TuyQP66YLoCA&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=635

        Oluttuopin hinnasta ei aavistustakaan. Mutta oletan että saman maksaa kuin muuallakin laivassa. Tuskin siitä mitään lisähintaa kiskotaan vain sen takia että sen nauttija istuu Commodore Loungessa. Toisaalta vastaavasti ei ole myöskään mitään syytä myydä halvemmalla.

        Eikös siellä muutkin "ilmaiset" tuotteet myydä halvemmalla.

        Kyllä nyt luulisi että jos maksaa hytistä tonnin? huijakoilla että muutakin saisi halvemalla kuin pikkusuolaista


      • Rahalla saa
        kimlaa kirjoitti:

        "pientä suolaista" mitäs se semmonen on :D

        Ja kuinka paljon se oluttuoppi siellä maksaa, itse kun en ole tuollaiseen privaattiosastoon ikinä päässyt

        On huomattu, että et ole tuollaiseen privaattiosastoon ikinä päässyt. Sitä olet itkeskellyt jo vuosikausia.

        Rahalla saa hyvää seuraa, niin se vaan on!


      • Rahalla saa kirjoitti:

        On huomattu, että et ole tuollaiseen privaattiosastoon ikinä päässyt. Sitä olet itkeskellyt jo vuosikausia.

        Rahalla saa hyvää seuraa, niin se vaan on!

        Kyllähän sitä rahaa löytyy, ei taida vaan Turun linjoilla olla tuollaista privaattipuolta millään laivalla?

        Tosin alkuvuonna olimme työporukan kanssa Silja Linen Galaxylla risteilyllä, ja meillä oli koko menomatkan (klo 19:00 asti Suomen aikaa) kokousosastolta varattuna yksi kokoustila juurikin "rupattelua" varten, keksit, kahvit, vesi ei maksanut mitään (paitsi tietenkin firmallemme joka maksoi koko matkan muutenkin) ja oluttuoppi oli kokouspuolella euron halvempi kuin laivan baareissa.

        Joten onko Tuolla "Loungessa" sama juttu että oluttuoppi on sen euron halvempi, tai ihan saman hintainen


      • Mites muilla?
        kimlaa kirjoitti:

        Kyllähän sitä rahaa löytyy, ei taida vaan Turun linjoilla olla tuollaista privaattipuolta millään laivalla?

        Tosin alkuvuonna olimme työporukan kanssa Silja Linen Galaxylla risteilyllä, ja meillä oli koko menomatkan (klo 19:00 asti Suomen aikaa) kokousosastolta varattuna yksi kokoustila juurikin "rupattelua" varten, keksit, kahvit, vesi ei maksanut mitään (paitsi tietenkin firmallemme joka maksoi koko matkan muutenkin) ja oluttuoppi oli kokouspuolella euron halvempi kuin laivan baareissa.

        Joten onko Tuolla "Loungessa" sama juttu että oluttuoppi on sen euron halvempi, tai ihan saman hintainen

        Onkos Tallinkin Star Comfort Lounge millanen?

        Onkos Viikarilla samanlaista?


      • Millainen?
        Mites muilla? kirjoitti:

        Onkos Tallinkin Star Comfort Lounge millanen?

        Onkos Viikarilla samanlaista?

        Onko kokemusta, millainen tuo Starin Comfortti on?


      • Voijiizuz
        etujako? kirjoitti:

        kerrotko noiden olevan etuja!
        eikö siitä pitäisi saada jotain näkyvääkin kun ilmaiseksi auttaa virolaisyritystä markkinointitutkimuksissa, oikein lähtöselvitys jonka avulla pääsee muutaman minuutin aiemmin laivaan sisälle, eduiksi voisi kutsua sellaista johon edun tarjoaja (tallinksilja) on joutunut panostamaan, noita ilmaisia matkoja moni kanssa kertoo saaneensa, paljonkohan tuo "ilmainen" heille todellisuudessa maksaakaan ....

        Minusta on etua saada 1000€ arvoinen päivä Tukholmassa risteily ilmaiseksi muutaman reissun jälkeen pisteitä käyttämällä. Kultatason jäsen saa myös monesta asiasta 1.5kertaiset pisteet. Joten niitä kertyy. Koirat haukkuu ja karavaanit kulkee!!


      • Platinatasolla
        Voijiizuz kirjoitti:

        Minusta on etua saada 1000€ arvoinen päivä Tukholmassa risteily ilmaiseksi muutaman reissun jälkeen pisteitä käyttämällä. Kultatason jäsen saa myös monesta asiasta 1.5kertaiset pisteet. Joten niitä kertyy. Koirat haukkuu ja karavaanit kulkee!!

        Siis siihen meni kaksi vuotta.
        Paitsi että tuo tarkoittaa platinatasoa. Kultatasolla tuo ei vielä heru.


    • fsdfssdfsd

      Itselläni on ollut Viking Clubin kortti luultavasti kymmenisen vuotta enkä vieläkään tiedä mitä helvettiä sillä tekee. Kävin myös Gracella heti kun se lanseerattiin ja en kyllä toisten mene ellei matkoja saa ilmaiseksi. Club one on sen sijaan toiminut junan vessan tapaan. Edulliset upgreidaukset pisteillä, netin halvimmat hotellit, huomattavasti paremmat laivat vrt. Viking Linen esim. Tukholman reitillä, ilmaiset matkat. Miksi clubonea ei käyttäisi kun homma toimii paremmin kuin Viking Linellä?

      Itse sain aikanaan kortin ilmaiseksi ja olen liittänyt rinnakaisjäseniä ilmaiseksi. Silja toimii, Viking ei.

      • näin se menee

        et ilmeisesti osaa käyttää sitä, itselleni kyseisestä kortista on ostoksia yhtiössä tehdessäni ollut huomattavasti etua. säästänyt pitkän pennin tuon kortin käytöllä.


    • Tuli käytä sunnuntaina Siljan Baltic Princesillä, ja katottua nyt että 51.000 pistettä löytyy, eli seuraavan reissun jälkeen pääsee "kulta taoslle"

      Tosin mitä hyötyä on kulta tasosta, mietitään, näin siis Turun reissaajana...

      Enemmän pisteitä... No eipä ne pisteet ole ikinä ennen loppuun mennyt, matkasta saa aina X pistettä, ja seuraavaa matkaa varatessa kuluu B pistettä... ja siis B on vähemmän kuin X

      En pääse aikaisemmin laivaan sisälle, tosin en haluaisi olla edes kärkkymässä sillalla samalla kun siivoojat, työntekijät yms. kun laiva saapuu satamaan, ja ei olisi ehkä hyttiäkään valmis silloin... Kunhan nyt pääsisi sisään vaikka 19:45 (muut pääsee 20:00)

      Oma lähtöselvitys tiski... No käytän automaattia, siihen on aina lyhyempi jono kuin tiskille, vaikka sitten kulta tason tiskille

      Etuja laivan baareissa... Tuskin saan olut tuoppia tai lonkeroa sen halvemmalla... Juuri muuta en juo, ainakaan yksin reissatessa.

      En saa parempaa hyttiä samaan hintaan... Eli edelleen pitää merkata matkaan 3 matkaajaa, niin saa isolla todennäköisyydellä ikkunallisen E-hytin (Turkulaisille siis tehty kannen 8 ja 9 keulan A ja B hyteissä oma "sika osasto" C-hyttien tilalle)

      Etuja laivojen ravintoloissa... En juurikaan syö laivalla, koska laivoilla ei ole "snagaria" sinänsä kumma, luulisi että olisi kysyntää paikalle mikä auki aamuyöhön asti ja saisi esim. pelkät ransikset tai makkaraperunat...

      Tosin jos lähden autolla reissuun, saan "paalupaikan" autokannelta... No oma auto on senverran korkea että jos lähden autolla ruotsiin, otan FinnLinesin, ja jos Tallinnaan niin Eckerölinella... ja ei, korkea auto ei ole synonyymi kalliille (:

      Ensi sunnuntaina taas reissuun, vaihtoehtoja on:

      Baltic Princesin (pisteillä) entinen A tai B hytti, eli E-hytti 15€

      Grace (ikean kupongilla) A4 hytti 41€... tosin B4 irtoaa 29 eurolla ja IP2 vielä halvemmalla, jos vapautuu siihen mennessä

      Amorella (ikean kupongilla) C4 hytti 0,00€.. A-hyttiin pääsisi 12eurolla, mutta se ei ole vaihtoehto... Eli jos vapautuu B4 hytti, saan sen 0 eurolla ja pääsen kannelle 7 suurella todennäköisyydellä, ja jos vapautuu B2 hytti, saan senkin 0 eurolla ja pääsen 9 kannelle suurella todennäköisyydellä.

      Galaxy EI ole vaihtoehto... Tosin jossain vaiheessa käyn sen "katsastamassa" mitä tehty telakoinnissa... Galaxy on OK silloin kun herää krapulassa 6:00 ja tulee fiilis "nyt ois kiva mennä laivalle"

      Mutta vielä ei siis Turun päästä lähde sitä "täydellistä" laivaa, niin fyysisesti kuin ohjelmien puolelelta... Gracen ja amorellan ja Baltic pricnesin ohjelma, yhdistettynä galaxyn kaltaiselle laivalle voisi olla se "täydellinen ratkaisu"

      • työ-matkaaja

        Mikä ihmeen ikkunallinen e-hytti? ja sika-osasto? siljan sivuilta en ainakaan tuollaista löydä, e-hytit on ainakin tähän asti olleet sisähyttejä tanssiravintolan päällä laivan perällä, melun takia niissä ei kyllä nukkumaan ole pystynyt


      • työ-matkaaja kirjoitti:

        Mikä ihmeen ikkunallinen e-hytti? ja sika-osasto? siljan sivuilta en ainakaan tuollaista löydä, e-hytit on ainakin tähän asti olleet sisähyttejä tanssiravintolan päällä laivan perällä, melun takia niissä ei kyllä nukkumaan ole pystynyt

        "Sika osasto" on lempinimi C-hyteille, BP:ssä niitä ei ole, ja niiden tilalle tehty tuo E-luokka

        Ja 2 tai 3 hengen E-hytissä voi olla ikkuna, ja hytti hieman isompi, koska nehän on tehty vanhoista A ja B hyteistä... 4 hengen E-hytit on aina ikkunattomia.

        Hauskimpia on laivan peräosassa olevat ikkunalliset 2 hengen E-hytit missä on viisto katto.

        Eli varaamalla E-hyttiin 3 henkeä, saa suurella todennäköisyydellä ikkunallisen hytin, itse saanut noin 90% kerroista ikkunahytit

        Ikkunallisia E-hyttejä on siis 40 laivan peräosan vanhat A2 hytit...

        Ja esim. Tallinnan linjan aikoina BP:llä (ja nykyjäänkin Tallinnan linjalla BQ:lla) KO. hytit myydään A- ja B hytteinä.

        Ja tosiaan Siljan sivuilla mainitaan että ne olisi ikkunattomia, mutta siis ei niitä ikkunoita niistä ole umpeen hitsattu.. se vaan voi olla ikkunaton tai sit ei


    • tosi.outoa

      Kumma että Tallinkilla on niin paljon matkustajia kun matkat ovat paljon kalliimpia kuin muilla.

    • Anonyymi

      Bonus pisteet. Kiitos

      • Anonyymi

        Siljalla ei enää ole bonuspisteitä.


    • Anonyymi

      onko kellään myynnissä nuita bonuspisteitä?

      • Anonyymi

        Myynnissä? Niitähän saa ihan ilmaiseksi joka matkalla.
        Työmatka Helsingistä Tukholmaan noin joka toinen viikko. Jatkuvasti kultakortilla. Lomalla pisteet tuhlataan sviitti- tai commodore-risteilyillä.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe