Neuvonantajia kuulolla

matkalla Israel

En ole koskaan vielä käynyt Israelissa ja nyt suunnitelen menemistä sinne. Tarkoitus olisi olla 2 päivää Tel Avivissa, 2 päivää Jerusalemassa, 1 päivä kuolleessa meressä ja takaisin pariksi päiväksi Tel Aviviin. Matkustan yksin ja olen nainen.

Tuollaisia valmismatkoja tuskin on, mutta olisko viisainta vain ostaa liput ja hakea halpa yöpymispaikka paikan päältä? Vai olisiko parempi ennakkoon ostaa vaikka netistä? Uskaltaako siellä naisihminen yksin matkustaa?

8

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #reissulainen#

      Hyvät matkasuunnitelmat sulla!!!!!!
      Uskallat kyllä matkustaa yksinkin Israelissa. Kannattaa vähän pitää huolta missä liikkuu.
      Itse olin reppumatkalla vuosi sitten, naisissa oltiin liikkeellä.
      Kuolleellemerelle tekee päivän reissun Jerusalemista käsin vaikka bussilla.
      Me ostettiin matkat,lentoliput ja yöpymispaikat netistä valmiiksi.
      Maa on mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen!!!!!!!!!

    • Deronda

      Minäkin haluan toivottaa sinulle hyvää matkaa. Ehkä minäkin menen Israeliin parin kuukauden päästä.

      Suunnitelmasi on hyvä. Israel on erittäin moniaineksinen maa ja näet monta erilaista Israelia. Tel Avivissa voit viettää rantaelämää vilkkaassa suurkaupungissa. Jerusalem on taas jotain ihan muuta.

      Itse olen aina varannut majoittumiset etukäteen netin kautta.

      • Neuvonantajia kuulo

        Itse myö mietin, varmaan netistä ennakkoon parempi yöpaikat maksaa ja tilata.

        Tollanen noin viikon matka, taitaa hinnat olla sama kuin Suomessa? Olisin käsittänyt että bussiyhteydet ei ole kauhean kalliita.
        Kun menee sinne kuolleelle merellä, niin on arvatenkin ilmaista se ranta?
        Katselin hostellien hintoja ja muutenkin, onko niissä lukolliset kaapit, eli uskaltaako jättää passit/rahat säilöön vai täytyykö kulettaa mukana? Olen aina majaillut halvoissa hoteleissa, kun olen matkustanut.


      • Deronda
        Neuvonantajia kuulo kirjoitti:

        Itse myö mietin, varmaan netistä ennakkoon parempi yöpaikat maksaa ja tilata.

        Tollanen noin viikon matka, taitaa hinnat olla sama kuin Suomessa? Olisin käsittänyt että bussiyhteydet ei ole kauhean kalliita.
        Kun menee sinne kuolleelle merellä, niin on arvatenkin ilmaista se ranta?
        Katselin hostellien hintoja ja muutenkin, onko niissä lukolliset kaapit, eli uskaltaako jättää passit/rahat säilöön vai täytyykö kulettaa mukana? Olen aina majaillut halvoissa hoteleissa, kun olen matkustanut.

        Siellä kannattaa ehdottomasti käyttää julkista liikennettä. Se on hyvätasoista ja yhteyksiä on paljon. Julkista liikennettä tuetaan voimakkaasti ja hinnat ovat selvästi alhaisempia kuin Suomessa. Muistaakseni esim. Tel Avivista bussikyyti Jerusalemiin maksaa n. 4-5 euroa. Vuoroja on varttitunnin välein.

        Kun teet sunnitelmia, niin huomaa, että sapattina perjantai-illasta lauantai-iltaan maa pysähtyy. Ei ole esim. julkista liikennettä. Jos satut olemaan silloin Jerusalemissa, niin voit tietysti mennä arabien Itä-Jerusalemiin, jossa se on ihan tavallinen päivä.

        Kuolleestamerestä en osaa sanoa. Edellä oleva Reissulainen tuntee sen. Muistaakseni hän kirjoittanut siitä tälle palstalla joskus aiemmin. Toivottavasti löydät.


      • Neuvonantajia kuulo
        Deronda kirjoitti:

        Siellä kannattaa ehdottomasti käyttää julkista liikennettä. Se on hyvätasoista ja yhteyksiä on paljon. Julkista liikennettä tuetaan voimakkaasti ja hinnat ovat selvästi alhaisempia kuin Suomessa. Muistaakseni esim. Tel Avivista bussikyyti Jerusalemiin maksaa n. 4-5 euroa. Vuoroja on varttitunnin välein.

        Kun teet sunnitelmia, niin huomaa, että sapattina perjantai-illasta lauantai-iltaan maa pysähtyy. Ei ole esim. julkista liikennettä. Jos satut olemaan silloin Jerusalemissa, niin voit tietysti mennä arabien Itä-Jerusalemiin, jossa se on ihan tavallinen päivä.

        Kuolleestamerestä en osaa sanoa. Edellä oleva Reissulainen tuntee sen. Muistaakseni hän kirjoittanut siitä tälle palstalla joskus aiemmin. Toivottavasti löydät.

        Kiitos paljon teille infosta! Loistavaa tuo halpa matkustaminen julkisilla. Ai niin, en ajatellut koko sapattia, täytyy laittaa se korvan taakse. Niin innolla alan suunnitelemaan matkaa. :)

        Selaan läpi muut aloitukset täältä.


    • n.24.hki

      itse en oikein yöpymisestä osaa neuvoa, kun majoitun aina mieheni perheen tai kaverien luona mutta couchsurfing sivustolta saattaisi löytyä ilmainen majoituspaikka plus pääsisit käsiksi kulttuuriin paremmin, jos tutustuisit paikallisiin :)

      • Neuvonantajia kuulo

        Paikallisiin ihan mielenkiintoista tutustua. Siksi en mene Eilatiin ryhmämatkan mukana. Tsekkaan sivuston :)


    • #reissulainen#

      Sapatti kannattaa todella muistaa, niinkuin tuolal aiemmin kerrottiin; maa pysähtyy.

      Kuolleellemerelle on sekä ilmaisia rantoja joissa yksinkertainen makeavesisuiku ja pukukopit, sijaitsee tosin pääasiassa eteläkärjessä; Ein Bokekissa, jossa myös laaja hotellialue. Lähempänä Jerusalemia on kiva ja siisti muistaakseni maksullinen ranta ja puolessa väliin Ein Gedin kylpylä.
      Julkinen liikenne, bussit varsinkin todella edullisia. Liftattukin on matkoja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe