Olen kauan ihaillut ausseja ja tekisi niiin mieli hankkia sen rotuisen pennun, mutta asun pienehkössä asunnossa joten koko hieman arvelluttaa.. Avopuolisonikin haluaisi mieluiten pienemmän kokoista koiraa.
Eli kysymykseni on että mikä Miniature American Shepherdin tilanne on Suomessa tänä päivänä? Syntyykö pentuja jo Suomessa vai pitääkö ulkomailta hankkia? Onko näillä mineillä jotain "uusia" periytyviä sairauksia? Rotuhan on kehitetty jalostamalla pienikokoisia australianpaimenkoiria, eikö? Eli siinä on sitten ollut melko pieni geenivariaatio.. Paljon tämmöisestä saa maksaa suomessa ja ulkomailla?
Tiedän että ei ole vielä suomen kennelliiton tunnistama rotu, mutta minua se ei haittaa kunhan on paperit jonkinmuotoisesta taustasta..
Australiankääpiöpaimenkoria
loasjfl
1
95
Vastaukset
- saraaa.
ohoh ompa ihana tapaus! Itse olen rakastanut ja harkinnut australianpaimenkoiraa, mutta asumme kerrostalossa (tilavassa kylläkin), niin ehkäpä tuo pienempi versio olisi parempi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302816Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081827Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171800- 171414
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731320- 241245
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431228Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311018
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa97997