Riittääkö vaihtoaika New Yorkissa

Ko-Pa

Hei

Eli oon katsellut lentoja Helsinki-Miami-Willemstad-Helsinki. Haluaisin kuulla kokeneempien ajatuksia lennoista ja vaihtoajoista. Mietin riittääköhän näillä lennolla vaihtoajat. Erityisesti noi Nykissä tehtävät mietityttää.. Kaikki lennot on samalla lipulla. Ja lentävä yhtiö kaikilla lennoilla Amerikan Airlines.

Menomatka:
Helsinki-Miami, välilasku New Yorkissa (JFK) vaihtoaika 1h50min. Riittääkö?

Paluumatka:
Willemstad- Helsinki, 1. vaihto Miamissa vaihtoaika 2h50min. 2. vaihto New Yorkissa (JFK) vaihtoaika 50min.

Pitääkö Nykissä mennä vielä passin tarkastukseen? Viedä laukut seuraavalle lennolle?

15

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AA CUR

      Olet sitten huomannut alle 500€ lennot CUR. Muitakin Karibian kohteita oli 500-600€ hintaan.
      Vajaan kahden tunnin vaihtoaika JFK pitäisi riittää, mutta matkavakuutus korvaa majoituksen jos myöhästytte ja AA siirtää teidät seuraavan aamun MIA lennolle. Huomasitteko ettei Miamista välttämättä tarvi lentää heti CUR? Voitte jäädä Miamiin vaikka 3-5 päiväksi. Lentohinta pysyy kuitenkin samana.

      • Ko-Pa

        Juu ajatus olikin, jos oltaisiin esim. viikko miamissa ja viikko curacaolla. Vähän noi vaihtoajat tosiaan mietityttää, kun ollaan aika noviiseja omatoimimatkailijoita.. Ja jenkeissä ei olla muutenkaan ikinä käyty.


    • AA CUR

      Vaihtoajoista ei kannata stressata etukäteen. Lentoyhtiön velvollisuus on viedä asiakas perille asti. USA:ssa ei lentoyhtiö välttämättä tarjoa majapaikkaa myöhästymistapauksessa, mutta kun matkavakuutus on voimassa niin sekin huoli on aiheeton. Ajatelkaa se positiivisesti. Jos paluussa 50 min vaihto JFK ei riitä, näette samalla reissulla myös New Yorkin, eikä majoituksesta tarvi maksaa itse mitään. Tosin lentoyhtiö saattaa uudelleen reitittää teidät Suomeen jotain muuta kautta.
      Atlantin ylitys on muuten noissa CUR lennoissa Finnairilla, tosin Americanin lipulla.

    • ei ehdi

      Ei Amerin Airlines lennä Helsingistä Nykiin? Ja jenkeissä mennään aina turvatarkastukseen ja passin eli 50 minuuttia ei tule riittämään....ja entä jos kone on 30 minuuttia myöhässä millä tulette?

      • AA CUR

        Siinä meillä on on oikeen USA tietäjä. CUR-MIA-JFK-HEL lennolla ei todellakaan ole turva- tai passintarkastusta JFK:llä!


      • naurattaa
        AA CUR kirjoitti:

        Siinä meillä on on oikeen USA tietäjä. CUR-MIA-JFK-HEL lennolla ei todellakaan ole turva- tai passintarkastusta JFK:llä!

        kyllä meillä ainakin oli turvatarkastus sekä meno että tulomatkalla...ja passit siinäkin piti esillä olla...ja liput. Kyllä kai nyt joku muu ei tiedä ja väittää mitä sattuu.
        v.2001 näin on jenkeissä ollut...et varmaan ole käynyt kun et tiedä ja vielä kovasti leveilyt omilla tiedoillasi.
        Näin se menee väität mitä väität :Maahantulotarkastus -> laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turvatarkastus -> jatkolennon lähtöportti


      • Juuri ollut
        naurattaa kirjoitti:

        kyllä meillä ainakin oli turvatarkastus sekä meno että tulomatkalla...ja passit siinäkin piti esillä olla...ja liput. Kyllä kai nyt joku muu ei tiedä ja väittää mitä sattuu.
        v.2001 näin on jenkeissä ollut...et varmaan ole käynyt kun et tiedä ja vielä kovasti leveilyt omilla tiedoillasi.
        Näin se menee väität mitä väität :Maahantulotarkastus -> laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turvatarkastus -> jatkolennon lähtöportti

        Riippuu, joudutko vaihtamaan terminaalin. AA ja Finnair lentävät samasta terminaalista. Laukut pitää laittaa suoraan Helsinkiin!


      • AA CUR
        naurattaa kirjoitti:

        kyllä meillä ainakin oli turvatarkastus sekä meno että tulomatkalla...ja passit siinäkin piti esillä olla...ja liput. Kyllä kai nyt joku muu ei tiedä ja väittää mitä sattuu.
        v.2001 näin on jenkeissä ollut...et varmaan ole käynyt kun et tiedä ja vielä kovasti leveilyt omilla tiedoillasi.
        Näin se menee väität mitä väität :Maahantulotarkastus -> laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turvatarkastus -> jatkolennon lähtöportti

        Kerrotko mikä teidän lentoreitti ja lennättävä yhtiö on ollut meno- ja paluumatkalla.


    • Luulis ehtivän..

      AA lentää HEL-JFK mutta Finnair kuljettaa. Eli varmaan on kyse tuosta Finskin AY005-lennosta joka on neljän aikaan paikallista aikaa JFK:lla. Kolmisen viikkoa sitten jatkolentäjille oli passintarkastuksessa pikajono käytössä (ja juu, myös jatkolentäjien passi tosiaan edellä olevasta kommentista huolimatta tarkastettiin ja ohjattiin sen jälkeen turvatarkastuksen suuntaan seuraavaa lentoa varten). Itse jäin New Yorkiin ja selvisin tarkastuksesta & matkalaukun hakemisesta alle tunnissa ja oman kokemuksen mukaan myös 8 terminaalin turvatarkastukset sujuu suht joutuisasti. Eli en olisi kamalan huolissani mikäli HEL-JFK on aikataulussa.

      Hyvää matkaa!!

      • Luulis ehtivän..

        Edelliseen vielä:
        Niin juu, toi paluumatkan 50 min voi olla vähän tiukka. Mutta silloinhan ei JFK:llä enää mitään passeja tarkasteta, turvatarkastuksen läpihän on mentävä aina mihin tahansa koneeseen mennessä. Ja laukkujen pitäisi tulla itsekseen jos on lennot samalla lipulla kerran ostettu, mutta kannattaa varmistaa vielä.

        Keskityin tosiaan tuohon menomatkaan vain ja siihen riittää aika kyllä :)


      • AA CUR
        Luulis ehtivän.. kirjoitti:

        Edelliseen vielä:
        Niin juu, toi paluumatkan 50 min voi olla vähän tiukka. Mutta silloinhan ei JFK:llä enää mitään passeja tarkasteta, turvatarkastuksen läpihän on mentävä aina mihin tahansa koneeseen mennessä. Ja laukkujen pitäisi tulla itsekseen jos on lennot samalla lipulla kerran ostettu, mutta kannattaa varmistaa vielä.

        Keskityin tosiaan tuohon menomatkaan vain ja siihen riittää aika kyllä :)

        Onko muka Kennedyn T8:ssa turvatarkastukset portilla? Jos ei ole niin MIA koneesta ulostultaessa, kävellään vain Hesan koneen portille. Turvaa ei ole välissä.


      • 100% näin
        AA CUR kirjoitti:

        Onko muka Kennedyn T8:ssa turvatarkastukset portilla? Jos ei ole niin MIA koneesta ulostultaessa, kävellään vain Hesan koneen portille. Turvaa ei ole välissä.

        kyllä on kun ollaan jenkeissä: laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turvatarkastus -> jatkolennon lähtöportti....tietenkin on ja jos tulet vaikka jenkeistä Lontooseen niin jatkolennolle Helsinkiin mennään turvatarkastuksen kautta...et ole kyllä paljoa reissannut jos et tuota tiedä?


      • AA CUR
        100% näin kirjoitti:

        kyllä on kun ollaan jenkeissä: laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turvatarkastus -> jatkolennon lähtöportti....tietenkin on ja jos tulet vaikka jenkeistä Lontooseen niin jatkolennolle Helsinkiin mennään turvatarkastuksen kautta...et ole kyllä paljoa reissannut jos et tuota tiedä?

        Nyt puhutaan paluulennosta CUR-MIA-JFK-HEL! Saavut USA sisäisellä, kotimaan lennolla Kennedylle. Laukku siirtyy suoraan Finnairin koneeseen. Samoin sinä itse, ilman mitään tulli tai turvatarkastus muodollisuuksia. Jos sulla olisi lento CUR-JFK-HEL, niin sillon olisi systeeminä immigration -> laukku -> tulli -> laukun jättö jatkolennolle -> turva -> jatkolennon portti. Nyt on vain ulos koneesta -> jatkolennon portti.


    • Ko-Pa

      Eli luulis siis ehtivän.. Ja kyllä, kaikki lennot samalla lipulla.

    • AA CUR

      USA monilla kentillä kotimaanlennolta saavuttaessa tullaan putkesta suoraan terminaalirakennukseen, jossa saapuvat matkustajat sekoittuvat lähteviin matkustajiin, juuri samoin kuin Helsingissä Schengen porteilla.

      Sovitaanko niin että jos joku tästä vielä haluaa jatkaa väittelyä niin kertoo oman lentoreittinsä ja minkä yhtiön koneella (ei lipulla) on lentänyt. Ja voin sanoa että mulla on yli 30 USA maahantuloleimaa passissa. En tosin ole kovin montaa kertaa USA:ssa konetta vaihtanut. Olen yrittänyt sitä välttää, mutta juuri tämän kaltaisia pois USA:sta vaihtoja mulla on ainakin ORD, JFK, IAH kentiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe