Majoituksesta ja muusta yleisestä...

2XK

Olisimme kaverini kanssa matkustamassa Splitiin elokuun lopulla.
Haluaisinkin kysellä majoituksesta, olisiko teillä kokemuksen kautta suositella jotain hotellia - tai toimivaa B&B-ratkaisua?
Meidän oikeastaan ainoat välttämättömät toiveet on ilmaistoitu huone ja aamiaismahdollisuus. Mietimme myös vaihtoehtoisesti jääkaapilla varustettua majoitusta, joten haluaisin kuulla kokemuksia myös sellaisesta (missä yövyitte/ostitte ruokatuotteet tms.)
Myös vinkkejä hotellista/hostellista, jonka lähettyvillä on oivallinen aamiaispaikka, otetaan vastaan!
Mitä muuta ehdottomasti kokemisen arvoista Kroatian eteläpäässä olisi?
Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen!

6

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werso123

Menkää ehdotomasti mielummin Trogirin kaupunkiin kuin Splittiin. Trogir on aivan lentokentän vieressä ja paljon viihtyisämpi ja tunnelmallisempi kuin Split. Saariretkiä myös suosittelen.

• kastela

Itse suosittelen Kastelaa mika on Splitin ja Trogirin valissa.

Sielta paasee katevasti molempiin kaupunkeihin ja saa nauttia 7 kylan muodostamasta idyllisesta alueesta.
      Splittiin 18 ja Trogiriin 4 km.

Kastelassa asuu suomalainen nainen joka vuokraa loma-asuntoja.

• 2XK

Kiitos paljon vinkeistä! Trogiriin päädyttiin (tai päädytään siis) ja sieltä löytyi oikeinkin viihtyisän oloinen B&B-ratkaisu melko läheltä rantaa.

Nimimerkki werso123 mainitsi saariretket, mutta olisiko teillä (tai jollain muulla, jonka silmiin tämä osuu) tietoa paikallisesta laitesukelluksesta?
      Löysin googlen kautta sivun, missä on ihan kurssipohjalta (kestää 3-4pv ja maksaa yli 300€) ko. toimintaa, mutta olisin enemmän kiinnostunut ihan vaan ns. pelkistetystä "kertakokeilusta".
      Oon yleesä reissannu yksin - ja saanu suht helposti selville paikan päällä kaiken tarvitsemani, mutta sama kai kysyä tämäkin kun kerran mahdollisuus on. :)

• Splitiä ei missään tapauksessa kannata jättää väliin. Se on kaunis, paikallisten asuttama kaupunki ja rantojakin löytyy. Varasin juuri 70 neliöisen apartmentoksen kahdella makuuhuoneella ja kahdella parvekkeella (17,65€/hlö/yö) vähän keskustan ulkopuolelta. Meitä on syyskuun puolivälissä neljä lähdössä Dubrovnikiin, sieltä saarten ja rannikkokohteiden kautta Splitiin, josta paluulentomme lähtee lokauun alussa. Lennot varasimme Norwegianilta.

• werso123

Mieheni kävi sukeltamassa Bracin saarella Bol:ssa. Puolen päivän sukellusreissu (1 sukellus) maksoi n.50e lainavälineillä. Sukelluskeskuksia Bol:ssa oli useita, varmaan niitä löytyy muualtakin. Trogirissa en sukelluskeskuksiin törmännyt.
      Etsitkö ns. intro-sukellusta vai onko sulla sukelluskortti ja tarkoitus olisi käydä vain yhdellä/kahdella dyykillä?

• 2XK

Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta laitesukelluksesta, eli kyse olisi juurikin introsukellus-tyylisestä ratkaisusta. Sukelluskorttia en juuri sen vuoksi malta hankkia kun ulkomailla tulee käytyä kerran, max. pari vuodessa - ja nekin yleensä kaupunkilomia.
      Nyt päätin lähteä vaihtelun kannalle ja, koska oon pitäny sukellusta mielenkiintoisena "pakko joskus kokeilla"-juttuna, mietin oisko se mahdollista yhdistää tähän kun kerran kaverillakin olisi hommaan kiinnostusta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe