Olisimme kaverini kanssa matkustamassa Splitiin elokuun lopulla.
Haluaisinkin kysellä majoituksesta, olisiko teillä kokemuksen kautta suositella jotain hotellia - tai toimivaa B&B-ratkaisua?
Meidän oikeastaan ainoat välttämättömät toiveet on ilmaistoitu huone ja aamiaismahdollisuus. Mietimme myös vaihtoehtoisesti jääkaapilla varustettua majoitusta, joten haluaisin kuulla kokemuksia myös sellaisesta (missä yövyitte/ostitte ruokatuotteet tms.)
Myös vinkkejä hotellista/hostellista, jonka lähettyvillä on oivallinen aamiaispaikka, otetaan vastaan!
Mitä muuta ehdottomasti kokemisen arvoista Kroatian eteläpäässä olisi?
Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen!
Majoituksesta ja muusta yleisestä...
6
714
Vastaukset
- werso123
Menkää ehdotomasti mielummin Trogirin kaupunkiin kuin Splittiin. Trogir on aivan lentokentän vieressä ja paljon viihtyisämpi ja tunnelmallisempi kuin Split. Saariretkiä myös suosittelen.
- kastela
Itse suosittelen Kastelaa mika on Splitin ja Trogirin valissa.
Sielta paasee katevasti molempiin kaupunkeihin ja saa nauttia 7 kylan muodostamasta idyllisesta alueesta.
Splittiin 18 ja Trogiriin 4 km.
Kastelassa asuu suomalainen nainen joka vuokraa loma-asuntoja. - 2XK
Kiitos paljon vinkeistä! Trogiriin päädyttiin (tai päädytään siis) ja sieltä löytyi oikeinkin viihtyisän oloinen B&B-ratkaisu melko läheltä rantaa.
Nimimerkki werso123 mainitsi saariretket, mutta olisiko teillä (tai jollain muulla, jonka silmiin tämä osuu) tietoa paikallisesta laitesukelluksesta?
Löysin googlen kautta sivun, missä on ihan kurssipohjalta (kestää 3-4pv ja maksaa yli 300€) ko. toimintaa, mutta olisin enemmän kiinnostunut ihan vaan ns. pelkistetystä "kertakokeilusta".
Oon yleesä reissannu yksin - ja saanu suht helposti selville paikan päällä kaiken tarvitsemani, mutta sama kai kysyä tämäkin kun kerran mahdollisuus on. :) Splitiä ei missään tapauksessa kannata jättää väliin. Se on kaunis, paikallisten asuttama kaupunki ja rantojakin löytyy. Varasin juuri 70 neliöisen apartmentoksen kahdella makuuhuoneella ja kahdella parvekkeella (17,65€/hlö/yö) vähän keskustan ulkopuolelta. Meitä on syyskuun puolivälissä neljä lähdössä Dubrovnikiin, sieltä saarten ja rannikkokohteiden kautta Splitiin, josta paluulentomme lähtee lokauun alussa. Lennot varasimme Norwegianilta.
- werso123
Mieheni kävi sukeltamassa Bracin saarella Bol:ssa. Puolen päivän sukellusreissu (1 sukellus) maksoi n.50e lainavälineillä. Sukelluskeskuksia Bol:ssa oli useita, varmaan niitä löytyy muualtakin. Trogirissa en sukelluskeskuksiin törmännyt.
Etsitkö ns. intro-sukellusta vai onko sulla sukelluskortti ja tarkoitus olisi käydä vain yhdellä/kahdella dyykillä? - 2XK
Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta laitesukelluksesta, eli kyse olisi juurikin introsukellus-tyylisestä ratkaisusta. Sukelluskorttia en juuri sen vuoksi malta hankkia kun ulkomailla tulee käytyä kerran, max. pari vuodessa - ja nekin yleensä kaupunkilomia.
Nyt päätin lähteä vaihtelun kannalle ja, koska oon pitäny sukellusta mielenkiintoisena "pakko joskus kokeilla"-juttuna, mietin oisko se mahdollista yhdistää tähän kun kerran kaverillakin olisi hommaan kiinnostusta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882