Onko yahoo sähköposti hyvä?

kysyyhän

En oikein gmailista välitä ja pidä, googlea muutenkin jokapaikassa.

Onko yahoo sähköposti hyvä?
Turvallinen käyttää?

31

9785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://keskustelu.suomi24.fi/node/11461014

      Kannattaa lukea tuo. Yahoo on kohtuu hyvä mutta häviää Gmailille muutamassa asiassa. Se on yhtä turvallinen kuin Gmail jos käyttää riittävän hankalaa salasanaa.

      Itse käytän tällähetkellä Gmailia ja olen ollut siihen tyytyväinen. Tilaa riittää ja sitä on myös helppo käyttää.

    • Mutta kokeilemalla selviää mikä tuntuu parhaalta.

    • Kaali Bääää

      On ihan hyvä. Mulla on ns. pääosoitteena Ovi Mail eli Yahoon posti sekin. Vapunen vois kertoa noi asiat missä Yahoo häviää Gmailille hänen mielestään niin joku vois sitten argumentoida puolesta tai vastaan, nyt jää vähän ilmaan mistä se tällä kertaa hourii. Gmail tietysti on postien kingi tällä hetkellä, mutta aika moni alkaa lähteä sieltä poiskin, itselläni se on enää ns. roskatilinä, jolla hoidetaan rekkaukset ja mainospostit.

      "Tilaa riittää ja sitä on myös helppo käyttää." Mitä emailia on vaikea käyttää? Ei lasketa suomi24 tähän, eikä luukkua, puhutaan vaan oikeista palveluntarjoajista, jotka ei halua rahaa normaalipalveluista kuten imap/roskaposti

    • No minun mielestäni Gmailia on helpompi/yksinkertaisempi käyttää ja samalla käyttäjätunnuksella voi käyttää muita Google palveluita kuten Youtube, Kalenteri, Drive sen office pilvipohjaiset ohjelmistot.

      Ja jos aikoo joskus ostaa Android laitteen niin Google tili on Gmailineen valmiiksi tehty.

      • annepetteri

        Googletilin saa millä tahansa sähköpostiosoitteella, joten ei tarvita gmailia siihenkään. Mulla on esim. googletili suomi24:n sähköpostiosoitteella, youtube, plus, drive yms siis. Argumenttisi ei siis oikein päde. Helppouskin on suhteellista


    • valitsen Gmailin

      Yahoota vakoillaan siinä missä Gmailiakin, ja lisäksi Yahoo yhtälailla tsekkaa viestit ja esittää sen mukaan mainoksia.

      Yahoon kaikkein huonoin puoli on se ettei se tue ilmaisversiossaan POP3 ja IMAP protokollia mikä estää sen käytön erillisessä sähköpostiohjelmassa esim. Thunderbirdissä, Gmail taas tukee noita protokollia joten Thunderbirdin käyttö onnistuu sen kanssa.

      Jos itse valitsisin jomman kumman noista kahdesta niin Gmail olisi se, ei kahta kertaa tarvitsisi miettiäkään.

      • Anonyymi

        Tottakai ihmisillä on molemmat mailit Yahoo, sekä Gmail!

        Käytän toista toiseen käyttöön ja toista toiseen. Yahoo on sopivin selain iPhonessa ja Googlea käytän copy-paste-tyyliin, jos joku suomenkielinen hakukohde ei muuten aukea riittävän laajasti. Yahoo selain on yleistynyt jo siinä määrin Suomessakin, että sillä hoituu noin 99% selailusta nykyisin; postina Yahoo on kokemukseni mukaan selvästi paras anonyymiteetin kannalta yhdessä iOS-luurin kanssa. Androidluuri suli käsiin kirjaimellisesti (siperia), joten kokeilu jäi lyhyeen. Nokiasta iOS n siirtymä oli siis luontevaa alle satasen budjetissa käytettynä. Päivitykset pelaa 1 g SEssä edelleen 100%.


    • 1-4

      Itselläni on sekä Gmail että Yahoon sähköposti. Yahoo on aktiivisessa käytössä, Gmailia en käytä juuri lainkaan. Turvallisuudesta on osaa sanoa mitään kummankaan osalta. Koneellani on myös Libre Office ja siihen asennettu suomen kielen oikoluku. Se tuntuu toimivan myös Yahoon kanssa. Oikealla näppäimellä klikkailen käyttöön suomen tai englannin, sillä kirjoitan paljon myös englanniksi.

      Yahoon oma suomen kielen oikoluku oli surkea. Tietysti se on saattanut aikojen kuluessa parantua.

    • kysyyhän

      Yahoon valitsen, teen sinne tilin.

    • Mites on?

      Voiko gmailiin muuten saada tehtyä kaksi eri sähköpostiosoitetta samalla tavoin niinkuin Outlookissa voi tehdä?
      Minä nimittäin aikoinaan tein gmailiin sähköpostiosoitteen jossa nimeni paikalle laitoin erään eläinaiheisen nimen, kun ajattelin käyttää sitä postiosoitetta silloin kun olin aikoinani mukana vielä eräällä taidesivustolla.Ja nyt sitten haluaisin joko saada muutettua siihen sähköpostiosoitteeseeni sen eläinaiheisen nimen paikalle oman nimeni ,tai sitten jos mahdollista niin tekisin kokonaan toisen sähköpostiosoitteen sen eläinaiheisen osoitteen lisäksi vielä myös.

      • Voi tehdä mutta en ole varma antaako se tehdä toista osoitetta saman nimen "alle".


      • Lakkilepo
        vapunen kirjoitti:

        Voi tehdä mutta en ole varma antaako se tehdä toista osoitetta saman nimen "alle".

        Jaa, voi tehdä mutta et tiedä voiko tehdä? Koeta nyt päättää mitä vastaat :D. Jos et tajua kysymystä niin älä vastaa.

        Eli oikea vastaus on, ei voi tehdä aliaksia Gmailiin


      • lejgjkrhh
        Lakkilepo kirjoitti:

        Jaa, voi tehdä mutta et tiedä voiko tehdä? Koeta nyt päättää mitä vastaat :D. Jos et tajua kysymystä niin älä vastaa.

        Eli oikea vastaus on, ei voi tehdä aliaksia Gmailiin

        Minulla on ainakin yksi tuttava, jolla on kaksi gmailtiliä eri tarkoituksiin. Toinen on omalla nimellä, mutta toisen osoite on vain numerosarja.
        Tein eräälle toiselle uuden osoitteen vanhoilla tiedoilla, kun salasana oli hukkunut, eikä varmistuksia ollut tehty.

        Googlen mukaan voi menetellä nyös näin:

        Vaihtoehtoinen sähköpostiosoite

        Avaa Google-tili. Sinun tarvitsee ehkä kirjautua sisään.
        Valitse Henkilökohtaiset tiedot -kohdasta "Henkilökohtaiset tiedot ja yksityisyys".
        Valitse Sähköposti ja sitten Lisäasetukset.
        Valitse vaihtoehtoiset sähköpostit -kohdan vieressä Lisää vaihtoehtoinen sähköposti tai Lisää toinen sähköposti.
        Kirjoita uusi sähköpostiosoite.
        Valitse Lisää.

        Lähetämme sähköpostiviestin, jossa on vahvistuslinkki vaihtoehtoiseen sähköpostiosoitteeseesi. Sinun on avattava sähköposti ja klikkaa linkkiä, ennen kuin voit kirjautua tilillesi vaihtoehtoisella osoitteella. Et ehkä saa sähköpostia heti.


    • No tuota ...

      Turvallinen käyttää mssä mielessä?

      Jos NSA:n vakoilua pelkäät, ei varmasti sen parempi kuin Googlekaan . . .

    • joseiookiire

      Yahoolla kun lähettää viestin niin se on vasta seuraavana päivänä perillä.??
      Tulevat viesti tulevat kyllä heti??

    • Rappiolla

      Yahoo sähköpostissa on ainakin roskapostien tulo taattu.
      Niitä alkaa tulla kuin sieniä sateella kunhan olet käyttänyt jonkin aikaa.

      • Suosittelen_muita

        Itse en ole kärsinyt roskapostista kovinkaan paljon, mutta Yahoota en voi suositella siksi, että se ei vie kaikkia viestejä perille. Olen lähettänyt noin vuoden välein kolme viestiä helsinkiläiselle huoltoyhtiölle nimeltä Ammattimies. Ne ovat kaikki tulleet takaisin vuorokauden kuluttua mukana viesti, jonka mukaan vastaanottajan palvelin muka vastaa liian hitaasti.
        Gmailillä lähettämäni sama viesti on mennyt perille heti. Muitakin samantapaisia kokemuksia on. Kaikki Yahoolla ulkomaille lähettämäni viestit eivät ole menneet perille.


    • Vitunpaskavalittaja

      Onks Yahoolla joku sivu mistä ne sais annettua käyttämättömiä sähköpostiosoitteita? Kun sitä omaa sähköpostia olisi luomassa sitten, kun on kaikki perkeleen vaihtoehdot niin varattu ja otettu mikään ei käy vaikka kuinka on koittanut.

    • Jafar

      On hyvä muuta jos en pääse sisään miten voit auttaa, mulla on yahoo

    • aoliposti

      Minä käytän ilmaista AOL-postia. Toimii hyvin myös Thunderbirdin kanssa, eli se sisältää IMAP-tuen.

    • 666666

      666

    • Parempialöytyy

      Yahoo oli aikaisemmin ihan asiallinen ja k'ytt;kelpoinen. Nykyään se on muka turvallisuuden nimissä puhelinnumeroita ja muuta yksityisyyttä kinuava saasta. Lähes samantapainen kuin Gmail, mihin en koskisi pitkällä tikullakaan.

    • böööörb

      Jos Goolesta haluu eroon, kannataisi valita posti joka ei ole jenkkilässä.
      vaihka Yandex

    • Anonyymi

      Protonmail on sveitsiläinen eikä tuputa mainoksia ainakaan tuskastuttavassa määrin lähinnä omia tiedotteita muutaman kerran vuodessa

    • Anonyymi

      Miten Yahoossa saa oman koko nimen pois lähettäjänimestä. Nyt näkyy sekä nimimerkki että koko nimi. Tumpelo

      • Anonyymi

        Osaisikohan joku auttaa?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe