tein tuossa huvikseni koivusta semmoisen soppakulhon. millä se olisi hyvä käsitellä että se säilyy ja ei ole vaarallinen sitten käytössä?
Vastaukset 5
- näinkin
Ota vaikka Rypsiöljyä ja sekoita siihen öljyyn hieman suolaa. Aineella käsittelen kulhon ja kuivaan sen. Älä pese. Tosin puukulho vaatii käytössä uusintakäsittelyä koska sitä pestään.
- djarmo
Selvä. Entä auttaako lakkaus että ei tarvisi uusintakäsitellä vai onko öljy-suolaseos parempi näin elintarvikekäytön kannalta? Mietin myös, että ehkä voisin maalata kyseisen soppakulhon, onko mitään vinkkejä sen suhteen (esim. maalilaatu ja että onko ylipäätänsä fiksua maalata)? en ole ennen tehnyt puusta mitään elintarvikekäyttöön niin en tiedä näistä.
- t. Puuseppä56v
Ei maaleja eikä lakkoja puisiin ruokailuvälineisiin/ astioihin.
- djarmo
Mutta eikö sitten esimerkiksi teollisesti valmistettuja puuastioita käsitellä millään aineilla? Silloinhan näinkin-nimimerkin mukaan niitä pitäisi käsitellä uudestaan ajan kuluessa. Käytän siis korkeintaan sitä öljy-suolaseosta?
kiitos molemmille vastauksista
- myrykytön
Maalikaupoissa myydään myrkytöntä vahaa, joka on tarkoitettu myös puuleluille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1731905Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1541350Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2221002- 71897
- 57842
- 47783
- 93757
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63757Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200677Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151646