Njuu, et Egyptis joskus kauan sitten, käsimerkki \../ tarkoitti, että langettaa jonku ylle pahan silmän tai suojautuu pahaa silmää vastaa. Ja oon lukenu lehtii, itse Dio sanoo tämän yhes lehes. Mut se riippuu siit miten kyseisen käsimerkin näyttää. Et voiko joku sanoo joka tietää, et miten päin merkkiä pitää käyttää jos aikoo suojautua ja miten päin jos aikoo langettaa. Ja älkää pelätkö, en oo tosissaan ketään kiroamas tai jotai :D. Alkoi vaan kiinnostaa "hevimerkin" alkuperä.
Pahan silmän käsimerkki
njuu
3
854
Vastaukset
- BlackLily
Sormipuoli päin kohdetta on "vuohipukin naama". Kämmenselkä kohti toista on kirous.
- njuu
Mut mite se suojautuminen on?
- rondalf
Käytä mano ficaa tai mano phanteaa.en oikeasti tiedä miten noi kirjotetaan.pistät kolme sormenpäätä yhteen ja teet ristin merkin.se kai on jonkinlainen suojautuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066