Valmet 505

pertti5

Mökki traktorina tuollainen valmet 505 vm89, talvella lumitöissä ja kesällä polttopuuhommissa, jotenpienellä ajolla, nyt täytyy kysyä teiltä viisaammilta missäköhän mahtaisi olla vika vai onko vikaa, nimittäin pitkän maantieajon jälkeen kun painaa kytkimen pohjaan ja nostaa ylös niinkoetaulussa vilkahtaa se punainen STOP -valo nopeasti?? Muuten se ei vilkahda, mutta nyt pari kertaa olen heittänyt pidemmän matkan tienpäällä ja kiinnitin huomiota että vain tälläisen ajon jälkeen vilkahtaa, ei siis jää palamaan tai mitään vilkahtaa vain nopeasti aina kun kytkimen päästää ylös.

4

5404

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56mk490

Meillä Valmet 605 teki joskus samaa, kun oli kovan kuormituksen alla. STOP-valon kans taisi välähtää myös vaihteiston öljynpaineen merkkivalo.

Jos vain hetken välähtää, ei syytä huoleen. Meidänki 605 kestänyt hyvin jo 13000h.

-05 sarjan valmeteissa aina kytkintä painettaessa kytkeytyy pikavaihde nopealle siksi aikaa kun kytkin on alhaalla. pikavaihde toimii hydraulisesti ja olettaisin valon räppäämisen liittyvän siihen.

Mutta ihan normaalia, joten ei syytä huoleen.

• pertti5

Jep kyllä sen stop valon kanssa välähtää myös öljyvalo.
        Kiitos vastauksesta!

• valmet 755,305

Vilahdus johtuu siitä, kun painaa kytkinpoljinta, pikavahde käy hetkellisesti
      muistaakseni nopeammalla puolella ja sen takia vaihteiston öljynpaine käväisee
      matalana hetkellisesti.Öljyjen ollessa kuumat ,virtausvastus on pieni ja
      paine ehtii käydä sen takia alhaalla eli ihan normaalia.

• Anonyymi

Joo, samaa hommaa ihmetellyt 705:ssa.
        Semmonen 4000 h ajettu tuli viime kevättalvella hankittua. Mutta ilmeisesti ominaisuus. Valtran huollon nuorempi sukupolvi ei osannut selittää, ehdottivat paineiden mittaamista, että onko pumppu menny, vai sisäinen vuoto. Itse epäilin myös anturavikaa. Hydrauliikka kyllä toimii nopeasti jo pienillä kierroksilla. No, kaipa tuo tapansa näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1208
    2. 72
      1173
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      96
      915
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      802
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      38
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      733
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      111
      581
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    Aihe