En ollut aivan varma missä kategoriassa aloittaa uusi keskustelu, joten laitoin tänne.
Olen huomannut, että minulla on usein vaikeuksia keskittyä puheeseen. Olen maininnut asiasta muistaakseni parillekin lääkärille ja terveydenhoitajalle, mutta kuuloa tutkittaessa on ilmennyt ettei mitään vikaa ole. Minulla pitäisi siis olla normaali kuulo.
Koulussa (olen lukiossa) englannin kuunteluissa on pitänyt keskittyä erittäin kovasti pysyäkseni kärryillä. Englantia ymmärrän kuitenkin sujuvasti. Luetunymmärtämisissä minulla ei ole ikinä ollut ongelmia. Keskittyminen tunneilla kuuntelemiseen vaihtelee, mikä nyt on tietenkin normaalia kellä tahansa.
Radio-ohjelmia kuunnellessa keskittyminen saattaa herpaantua, varsinkin jos ohjelman taustalla soi musiikkia. Keskityn välillä tahattomasti enemmän musiikkiin. En esimerkiksi päntätessäni pysty kuuntelemaan musiikkia.
Olen hieman huolissani, koska melko usein ihan jokapäiväisissä keskusteluissa muiden ihmisten kanssa minun pitää keskittyä ehkä normaalia enemmän kuunnellakseni heidän juttujaan. Se on välillä aika uuvuttavaa. Varsinkin puhelinkeskusteluista en pidä juuri lainkaan. Meluisien koulupäivien, kauppareissujen ja kaverikokoontumisien jälkeen minun on pakko saada olla rauhassa. Kaikki ympäröivä hälinä tuntuu väsyttävän minut.
Onko muilla millaisia kokemuksia aihetta koskien? Tylsistynkö alitajuisesti muiden puheisiin ja lakkaan kuuntelemasta ennen kuin edes tiedostan oman tylsistymiseni? Luuletteko että pystyisin harjoittamaan keskittymistäni?
Kiitos jos jaksoitte lukea!
Puhe ja keskittyminen?
harhara
0
142
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4024898Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1582814Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575912399- 361578
- 481554
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!461530- 861372
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei101105Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1571090MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim141032