rintaliivit

apuaa

HELP

Eli mulla on sama ongelma ku tol yhel tyypil tuol.. Nii et ku on tullu nyt ne patit et se toinen on kipeempi ja tummempi toinen taas normaalin värine ja ei nii kipee.
Mut nyt oon kyl huomannu et siin joka ei oo nii kipee on tulle kipeemmäks ja patti tullu enemmä näkyvii. Et kai tää "toinen on kipeempi ku toinen" vaihe lähtee. Mut ois kiva kyl tietää mist ois kyse ku en uskalla sanoo äidille. Näistä pateista oli tarpeeks kiusallista kertoo (hän luulee et kaikki on normaalisti, molemmissa kunnon patit, jotka mulla vain on toisessa.)

luulen että rinnat alkaa vasta kasvaa kun molemmis on kunnoll patit, ku ei ne voi kerrallaa kasvaa (?)
Onko luuloni totta????

RINTALIIVIT
mut nyt sit en tiiä tarvitsisinko rintsikat ku oon käyttäny kolmosest asti sellasii minitoppei, nyt ei enää auta.. Mitä teen, voisitteko kertoo et jos ootte ite ollu täs vaihees et mitä teitte? Kiitos :)

37

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12w typy

      Minkä ikänen oot.? Kuulostaa kyllä normaalilta.

      • Toppi tyttö tarttee apua

        Kannattaisko mun ostaa sellaset kupilliset tai niinku tukevat kun alta 13cm ja päältä 43cm ? Ja oon 12.v


    • apuaa.

      Oon 11, meen vitoselle. Ja noist rintsikoist et mä oikeesti niiku tarvitsisin ne. Et en oo mikää tyyppi joka sit vaa ylpistelee niil.

      • kokemusta on;)

        Jos oikeesti tarttet rintsikat, nii sano äidilles, tai jos et kehtaa, osta ite ja sit sanot/näytät. Patit on normaalit. Patit on ensimmäinen rintojen kasvun vaihe, ja yleensä tulee toiseen ensin ja rinnat muutenkin kasvaa eri aikaan.


      • rintsikkatyttö 12v
        kokemusta on;) kirjoitti:

        Jos oikeesti tarttet rintsikat, nii sano äidilles, tai jos et kehtaa, osta ite ja sit sanot/näytät. Patit on normaalit. Patit on ensimmäinen rintojen kasvun vaihe, ja yleensä tulee toiseen ensin ja rinnat muutenkin kasvaa eri aikaan.

        Mun äiti osti mulle sellaset paksusti topatut rintsikat heti ku rinnat alko vähän kasvaa.
        Ne on 75A kokoo ja vaaleen punaset.
        Mua hävettää vähän pitää näitä, ku nää tekee tissit niin ison näköseks, mut tykkään kyllä pitää, koska nää rintaliivit antaa muotoja. Kaikki vaatteet näyttää patemmalta päällä, kun on topatut liivit.


    • .apuaa

      Hei kiitti paljon! Hyvä tietää et noi patit on ihan normaalit :)
      Mut vinkkejä voi vielä kyl lähettää niistä rintsikoista, vaikka apua olen ensimmäisilta kirjoitajilta jo saanut.

      • rintsikkatyttö 12v

        Minkähänlaista apuu sä tarttet rintsikoista?
        Jos kerrot vähän tarkemmin, niin yritetään auttaa, jos vaan osataan!
        Terv. rintsikkatyttö


    • 'apuaa

      No en tiedä et pitäiskö mun sanoo äidille et meen ostaa rintsikat (erotusta 11cm) varmaa kyl pitäis, mut en uskalla.. Joten oisko se oikein että menisin ostaa ite ja mikä ois kokoni? Tuollasta apua nyt tarvitsisin.
      ja muutes.. Miten sit kerron äidille niistä rintsikoista, vienkö vaan pyykki vaii?
      miten kannattais tehä?

    • joku ihmetyyppi

      Mun mielest sun kyl kannattais mennä ostaa rintsikat ku on jo 11cm erotusta. Sulle vois käydä joku 65A-B tai 70A
      Ehkä noi 65A ja 70A ois lähimpänä? No tiedät sitte enemmä ku jotkut muutki sua on auttanu.
      Ja käyt vaa ite ostaa ne rintsikat, laitat ne vaa pyykki just tai jtn..
      En oo kauhee hyvä auttaa xd
      Mut kyl varmaa joku muu sua täällä auttaaaa.

    • 8 vuotias

      No entäs mä. 14-13 erotusta?

      • rintsikkatyttö 12v

        Terve 8v kerroppa vähän tarkemmin sun mittoja, eli tiukka mitta rintojen alta ja mitta rintojen päältä siitä nännien kohdalta.
        Kun tiedetään noi mitat, niin katotaan minkäkokoiset rintsikat tarviit, vai tarviitko vielä ollenkaan?
        En tunne ketään, joka oisi jo 8 vuotiaana käyttänyt rintaliivejä, mutta maailma kehittyy ja kai sekin on jo mahdollista.


    • apuaa'

      Hei kiitti sä "joku ihmetyyppi"
      Ois muute mun kannattanu kertoo mitat rinnoist, auttais ehkä tossa mun koon kertomises, no tässä tulee
      rintojen alta: 65
      rintojen päältä: 75
      voisko vielä jotkut auttaa? Ku nyt en oo vielä iha varma tosta mun rintsikka koosta. Onko rintsikat tarpeen, kysyn vielä omasta mielestäni on, mutta entä te muut?
      Kiitos :)

      • kirjotusvirhe(apuaa)

        korjaan
        Alta: 65
        päältä: 76

        sori tuo virhe


      • rintsikkatyttö 12v
        kirjotusvirhe(apuaa) kirjoitti:

        korjaan
        Alta: 65
        päältä: 76

        sori tuo virhe

        Kyllä sä rintaliivit tarvitset. Sun kannattas sovittaa 60B ja 65A ainakin. Topatut rintsikat on parhaat, koska ne tukee ja suojaa parhaiten kasvavia rintoja. Toppaukset tietysti myös suurentaa rintoja, mutta se ei liene ongelma, varsinkin, kun kaikki paidat ja puserot näyttää paljon paremmilta topatuissa liiveissä.


    • apuaa_

      Ok, kiitos paljon! Eli kokoni olisi joku 65A?
      No jos kävisin ostaa ne, miten kerron niist äidille?
      Kiitos jos autat mua. Täytyy pitää mielessä tuo topatut 65A :D
      Ja mistä muuten saa noita kyseisiä rintsikoita? Se tieto auttaisi vielä.

    • 8 vuotias

      Oon 157cm ja painan 46-47 kg. Oon sopiva enkä mikää läskipontso.
      Rintojen alta: 69
      päältä: 83-84.

      Oon huomattavasti pidempi ku muut kaverini.
      yks juttu onko normaalia et mul Alko menkat 7,3 vuotiaana. iHan tosi.

      Kärsin niistä tänäänkin. Ja huomenna:-P

      • mursumarsu_xd

        toivottavasti toi 8v tyyppi on trolli -.-'
        mutta sano sun äidille joku kerta ku ootte kaupoilla et sä tarttisit semmoset rintaliivit :)
        kyl se ymmärtää! tai sit vaa ostat ite ja sanot et ostin tälläset :D


      • rintsikkatyttö 12v
        mursumarsu_xd kirjoitti:

        toivottavasti toi 8v tyyppi on trolli -.-'
        mutta sano sun äidille joku kerta ku ootte kaupoilla et sä tarttisit semmoset rintaliivit :)
        kyl se ymmärtää! tai sit vaa ostat ite ja sanot et ostin tälläset :D

        Minkähänkokoisia rintaliivejä sä nyt käytät, vai käutätkö mitään. Kyllä sun äiti on varmaan huomannu, että sun tissit on lähteny reippaaseen kasvuun.
        Sä tarttisit 65B tai 65C kupin rintaliivit. Topatut vois olla parhaat, koska ne tukee ja suojaa parhaiten usein arkoja kasvavia rintoja.
        Muista sovittaa liivit ennenkö ostat!


    • 8 vuotias

      en oo trolli. Ei voi mitään jos kuukautiset on alkanut ERÄITÄ aikasemmin•-•.

      En käytä mitään rintaliivejä paitsi just 6 tuntii sitten käytiin rintsikka ostoksilla. Sanoin suoraan äitille et tarvin. Ostettiin 3 rintsikat. Ostettiin C70 ja D65 ja A80. Rinnat pursuu kyl niist A80. Vyötärösmitta on oikeesti aivan liian is kupista ne kumminkin pursuu. En tajuu miten vyötärys mitta voi vaihella 65-80cm välillä:P ei mitenkää.
      Mitä mami oikeen ajatteli.•-•. C on täydelliset ja D myös. Yks juttu onko ne liian isot
      Ku oon välillä tuolii vasten semmoses kyyry asennossa nii rintaliiveihin tulee semmonen pikkusormen kokonen väli. Pitääkö rintaliivien olla kiinni rinnoissa vai saaks siin olla pikkunen väli.??

      • rintsikkatyttö 12v

        Noi 65D tai 70C on varmaan lähinnä sun kokoo. Se 80A on liian iso ympärysmitaltaan, joten ei todellakaan ole sun liivikokos. Yritä vaihtaa se sun kokoon.
        Kyllä liivin ja kupin väliin hyvinkin voi jäädä sormenmentävä aukko jossain asennossa.
        Parhaat liivit on kuitenkin sellaiset, että ympärysmitta on napakka, eikä liivin kuppeihin jää tyhjää tilaa ja että tissit ei myöskään pursua kupista yli.
        Näillä yksinkertaisilla ohjeilla löydät itsellesi aina hyvät ja sopivat rintsikat.


    • 8 vuotias

      Oi kiitos. Olen löytänyt oikeat rintaliivit.

      MUAHAHAAAAAAAHAAAAA.:-P

    • apuaa__

      Oon täs miettiny menisinkö nyt ite ostaa ne rintsikat.. Kannattaisko? Mut nii voitteko te nyt kertoo niit kauppoi mis ois niit 65A rintsikoit, ku tuo yks sano et se ois kokoni. Niin missä siis on hyviä rintsikoit? Apua :(
      Kiitos taas. :)
      Mut sit jos käyn ite ostaa nii sanon vaa äidille et "ostin tälläset"
      Ja myyjiltä saa apuu viel sen koon kaa, niiku jos se on väärä et se sit auttaa siin mikä ois oikee koko, vai mitä? :)

      • rintsikkatyttö 12v

        Seppälä, Lindex, Kappahal, Anttila ja monet muut liikkeet.
        Myyjältä voi aina kysyä kaikkee rintsikoihin liittyvää ja ne on ystävällisiä ja auttaa sua kaikessa mielellään.
        Voihan sitä jälkeenkin päin näyttää äidille niitä liivejä ja sanoo, et ostin tämmöset.
        Kyllä se äiti ymmärtää.
        Rohkeesti vaan nyt rintaliivikaupoille ja muista kertoa kuinka meni!
        Terv. rintsikkatyttö


      • Inka03
        rintsikkatyttö 12v kirjoitti:

        Seppälä, Lindex, Kappahal, Anttila ja monet muut liikkeet.
        Myyjältä voi aina kysyä kaikkee rintsikoihin liittyvää ja ne on ystävällisiä ja auttaa sua kaikessa mielellään.
        Voihan sitä jälkeenkin päin näyttää äidille niitä liivejä ja sanoo, et ostin tämmöset.
        Kyllä se äiti ymmärtää.
        Rohkeesti vaan nyt rintaliivikaupoille ja muista kertoa kuinka meni!
        Terv. rintsikkatyttö

        Mä oon 10 ja mun erotus on vaan 4cm mutta musta mä tartten rintsikat mulla on 14 mutta mä muistan kun mulle 8vuotiaana ostettiin sellaset lasten pienet:)Mutta kun meidän luokalla on yksi tyttö joka sanoo aina ilkeesti miks sul on rintsikat.Vaikka se itteki käytää mä oon ite aina ennen ollu pilvis kun ostanu rintsikat mutta miksihän ne ovat ihan normaali vaate kappale.meen siis 4.lk


      • rintsikkatyttö 12v
        Inka03 kirjoitti:

        Mä oon 10 ja mun erotus on vaan 4cm mutta musta mä tartten rintsikat mulla on 14 mutta mä muistan kun mulle 8vuotiaana ostettiin sellaset lasten pienet:)Mutta kun meidän luokalla on yksi tyttö joka sanoo aina ilkeesti miks sul on rintsikat.Vaikka se itteki käytää mä oon ite aina ennen ollu pilvis kun ostanu rintsikat mutta miksihän ne ovat ihan normaali vaate kappale.meen siis 4.lk

        Mee vaan ostaan itsellesi rintsikat, jos siltä tuntuu.
        Kysy myyjältä neuvoo, ne on kivoja ja autta mielellään.
        Rintsikoita pitää aina sovittaa ja sun kannattaa kokeilla 60AA ja 65AA liivejä, josko niistä löytys sopivat.
        Hauskaa rintsikkaostos matkaa sulle toivoo rintsikkatyttö!


    • apuaa'

      Heii, aattelin mennä huomen lindexii ostaa rintsikat. Kerron sit huomen miten meni. Nyt tänää viel mietin miten kerron äiskälle sit niist.. mut kiitti kaikist rohkasuist! Vähän kyll pelottaa miten äiskä oikeest reagoi siihen, mut toivotaa et ymmärtää

    • apuaa:

      Moi, kävin 12.00-14.30 kaupassa yksin, menin bussilla. Kävin eka lindexil, mut en löytäny mitää sit menin seppälää, ei vielkää mitää. Mut sitku menin uudellee lindexii ja kysyin myyjältä onko niit 65A kokosii, sit se oli sillein on yks ainut kappale snooby rintsikoit ja se vika oli just kokoo 65A. Ne on täydelliset! Nyt oon koton ja oon paniikis ku en oikeest uskalla kertoo äiskälle et mul on ne.. :(

      • rintsikkatyttö 12v

        Onneksi olkoon sun uusille rintsikoille ja sulle. Oletko jo kertonut äidille niistä?
        Äidit kyllä ymmärtää näitä asioita, sillä ne ovar itsekkin olleet samassa tilanteessa.
        Kyllä sun äiti huomaa nopeesti sun liivit, jos sä käytät niitä kotona ahkerasri, tai viimeistään sillon, kun laitat ne pyykkiin.
        Sä olit oikeen rohkee ja taitava tyttö rintsikkakaupoilla. Onnittelut siitä toivoo rintsikatyttö.


      • rintsikka mania
        rintsikkatyttö 12v kirjoitti:

        Onneksi olkoon sun uusille rintsikoille ja sulle. Oletko jo kertonut äidille niistä?
        Äidit kyllä ymmärtää näitä asioita, sillä ne ovar itsekkin olleet samassa tilanteessa.
        Kyllä sun äiti huomaa nopeesti sun liivit, jos sä käytät niitä kotona ahkerasri, tai viimeistään sillon, kun laitat ne pyykkiin.
        Sä olit oikeen rohkee ja taitava tyttö rintsikkakaupoilla. Onnittelut siitä toivoo rintsikatyttö.

        Moi!Olen 12 w tyttö ja nyt kerron miten sain/saan rintsikat.Olin jo ajatellut talvesta asti että menisin yksin kauppaan ja ostaisin rintaliivit.Mutta vasta pari viikkoa sitten sain mahdollisuuden mennä ostamaan.Juttelin ystävien kanssa ja päätin mennä ostamaan ystävien kanssa.Mietin pitkään ostaisinko vain liivit ja kertoisin äidille,vai kysyisinkö äidiltäni saanko ostaa.No lopulta(kaverien kannustuksella)kysyin äidiltä saanko ostaa rintsikat.Kun kysyin esim.änkytin ja nolostuin,mutta äiti vastasi:"Et saa,koska sun ikäiset tytöt ei aina osaa mittoja kunnolla.Harmistuin mutta en ostanut niitä kun olin kamujen kanssa shoppaamassa.No eräänä päivänä kun olin äidin kanssa äiti sitten sanoi että mentäisiin jossain kohti tätä syksyä ostamaan yhdessä mulle rintsikat.Loppu hyvin kaikki hyvin=).Miten niitä mittoja oikein otetaan kun en tajuu kunnolla


      • rintsikkatyttö 12v
        rintsikka mania kirjoitti:

        Moi!Olen 12 w tyttö ja nyt kerron miten sain/saan rintsikat.Olin jo ajatellut talvesta asti että menisin yksin kauppaan ja ostaisin rintaliivit.Mutta vasta pari viikkoa sitten sain mahdollisuuden mennä ostamaan.Juttelin ystävien kanssa ja päätin mennä ostamaan ystävien kanssa.Mietin pitkään ostaisinko vain liivit ja kertoisin äidille,vai kysyisinkö äidiltäni saanko ostaa.No lopulta(kaverien kannustuksella)kysyin äidiltä saanko ostaa rintsikat.Kun kysyin esim.änkytin ja nolostuin,mutta äiti vastasi:"Et saa,koska sun ikäiset tytöt ei aina osaa mittoja kunnolla.Harmistuin mutta en ostanut niitä kun olin kamujen kanssa shoppaamassa.No eräänä päivänä kun olin äidin kanssa äiti sitten sanoi että mentäisiin jossain kohti tätä syksyä ostamaan yhdessä mulle rintsikat.Loppu hyvin kaikki hyvin=).Miten niitä mittoja oikein otetaan kun en tajuu kunnolla

        Otetaan tiukka mitta rintojen alapuolelta esim. 69cm. Sit otetaan mitta rintojen päältä esim. 79cm. Erotus on 10cm=A-kuppi. Eli sun rintsikan koko on 65A, koska ympäryksrstä vähennetään n. 5cm ja liivit menee 5cm jaolla eli ympärys on 65 70 75 jne. Kuppikoot menee AA A B C D jne.
        Liivien kokoihin kannattaa perehttä hyvin, sillä ne tulevat aina vastaan, kun olet ostamassa uusia rintaliivejä itsellesi.


    • 'apuaa'

      No oon käyttäny niit liivei.. En oo varma onko äiskä huomannu. Se puhuu kyl ain ku ollaa kahestaa saunas valkovuodost ja niist pateist.. (ku sehä tietää niist pateist)
      Mut ei mitää niist liiveist. Ja haluisin kyl kertoo äidille niist mut miten. Oikeesti sanokaa kaikki maailman keinot miten voin kertoo niist ku en tiiää :'(

      Nopeesti vastauksii!

    • apuaa.

      Hei auttakaa :(

      • rintsikkatyttö 12v

        Laita oikein ohut ja tiukka t-paita päälle ja liivit sinne alle ja sit vielä laita vähän lisätoppausta sun rintsikoihin ja meet jutteleen äidin kanssa jostain oikein kivasta asiasta. Vaikka siutä, et sä tunnet kasvanees jo murrosikään, jonka äitikin on varmaan huomannu.
        Aina voi tietysti lähettää myls tekstiviestin, tai kirjoittaa pienen kirjeen, tai sit ihan sanoo vaan, et äiti säästin sun rahoja ja ostin rintaliivit ihan itse omilla rahoullani, eiks näytäkkin hienoilta.
        Toivottavasti näistä ois jotain apua!


    • apuaa.

      Hei kiitti paljon! Teen varmaa huomen jonkun noista. :)

      • rintsikkatyttö 12v

        Joko äiti tietää sun rintsikoista? Mitä sanoi kun huomas, että sulla on liivit päällä?
        Vai etkö ole vielä uskaltanut kertoa?


      • Liivityttö
        rintsikkatyttö 12v kirjoitti:

        Joko äiti tietää sun rintsikoista? Mitä sanoi kun huomas, että sulla on liivit päällä?
        Vai etkö ole vielä uskaltanut kertoa?

        Kannattaisko mun ostaa kupilliset tai sellaset kun päältä on 43cm ja alta 13cm ?


    • Anonyymi

      Itsemurhan kohdistus laki 10 KRP Avoin vööhötys Pihtipudas.Ksjaani joka tanssit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe