Olen siis hakenut opintotukea hyvissä ajoin, mutta sitä suostuttiin myöntämään minulle vasta 16.8 lähtien, vaikka ammattikouluni alkaa melkein 2vko tuota ennen. Kelan päätöksen perustelu kuului:
"Opintotukea ei voida myöntää ajalle x, joka ei sisälly opintotukilain perusteella opintolinjalle määriteltyyn lukuvuoden tukiaikaan".
Saman summanhan tuossa joka tapauksessa saan, vaikka tuleekin hieman myöhässä opiskelun alkuun nähden. Mutta onko tällainen siis kovinkin yleistä joissakin päin Suomea, että koulut alkavat niin aikasin ettei opintotukea myönnetä heti opintojen alettua?
Koulu alkaa liian aikaisin opintotuelle?
opintotuki myöhässä
1
222
Vastaukset
- ytugh
"Mutta onko tällainen siis kovinkin yleistä joissakin päin Suomea, että koulut alkavat niin aikasin ettei opintotukea myönnetä heti opintojen alettua?"
Vaikka kuinka monessa paikassa. Päätös on tehtävä lakien mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222321Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052241- 522197
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301426
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361392- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201126- 261106