Moikka! Olen 11v. (Pian 12v.) tyttö Satakunnasta. Meillä on kaksi koiraa, mutta silti olen ajatellut hamsterin hankintaa, mutta en tiedä hamsteri roduista paljoakaan, joten olisiko teillä jotain rotu ehdotusta? Toivoisin, että hamsteri olisi raidallinen.;)Olen lukenut, että ensimmäiseksi hamsteriksi sopisi uros, mutta silti olen kaatumassa naaraan puoleen;)
Toivoisin, että voisitte kertoa minulle myös hamsterin hoidosta ylipäätään:D
Hamsterin hankkiminen;)
5
147
Vastaukset
- 20+13
Suosittelen ensimmäiseksi hamsteriksi joko syyrialaista tai talvikkoa.
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/syyrianhamsteri/syyrianhamsterin-varimuunnokset/
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/talvikko/talvikon-varimuunnokset/
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/hoito-ohjeet/
Suosittelen myös vierailemaan tuolla Suomen hamsteriyhdistyksen foorumilla ja sivulla muutenkin, siellä on paljon tietoa hamstereista. :) Ja suosittelen että otat hamsterisi kasvattajalta, koska eläinkauppaan tulleet hamsterit ovat saattaneet tulla tukusta, eikä niitä olla käsitelty niin palon ym.- juliizz
Okei;) Kiitos paljon tiedosta;D
- mielummigerbuja
mä suosittelisin mielummin gerbuja kuin hamsteria gerbut on paljon sosiaallisempia kuin hamsterit ja hamsterit on yö eläimiä eli jos oot vampyyri nii ehkä sitte hamsteri käy sulle mut jos tykkäät olla päivällä jyrsijän kanssa nii sitte gerbiili ja hamsteri elää paljon vähemmän aikaa kuin gerbiili hamsterit on paaaljon tylsempiä kuin gerbiilit. osta gerbiilejä ! :)
- Sedä
Riippuu ihan täysin mistä tykkää, mun mielestä sekä gerbiilit että hamsterit on tylsiä ja moisista pikkuotuksista ottaisin hiiriä jos olisi tarvetta. Mille tahansa eläimelle löytyy oikeanlaisia omistajia, mut on kieltämättä totta että hamsterin kanssa kannattaa ymmärtää että osa herää vasta hyvin myöhään illalla.
- 12+13
Sedä kirjoitti:
Riippuu ihan täysin mistä tykkää, mun mielestä sekä gerbiilit että hamsterit on tylsiä ja moisista pikkuotuksista ottaisin hiiriä jos olisi tarvetta. Mille tahansa eläimelle löytyy oikeanlaisia omistajia, mut on kieltämättä totta että hamsterin kanssa kannattaa ymmärtää että osa herää vasta hyvin myöhään illalla.
Ja jos hamsterin herättää mökistään kesken unien niin se voi olla kiukkuinen.Minä herätin omani kun olin pieni ja se puri minua sormesta aika kovaa.Sen jälkeen se sai nukkua aina rauhassa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646548
- 531923
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441691- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501044Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897