Moikka! Olen 11v. (Pian 12v.) tyttö Satakunnasta. Meillä on kaksi koiraa, mutta silti olen ajatellut hamsterin hankintaa, mutta en tiedä hamsteri roduista paljoakaan, joten olisiko teillä jotain rotu ehdotusta? Toivoisin, että hamsteri olisi raidallinen.;)Olen lukenut, että ensimmäiseksi hamsteriksi sopisi uros, mutta silti olen kaatumassa naaraan puoleen;)
Toivoisin, että voisitte kertoa minulle myös hamsterin hoidosta ylipäätään:D
Hamsterin hankkiminen;)
5
130
Vastaukset
- 20+13
Suosittelen ensimmäiseksi hamsteriksi joko syyrialaista tai talvikkoa.
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/syyrianhamsteri/syyrianhamsterin-varimuunnokset/
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/talvikko/talvikon-varimuunnokset/
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/hoito-ohjeet/
Suosittelen myös vierailemaan tuolla Suomen hamsteriyhdistyksen foorumilla ja sivulla muutenkin, siellä on paljon tietoa hamstereista. :) Ja suosittelen että otat hamsterisi kasvattajalta, koska eläinkauppaan tulleet hamsterit ovat saattaneet tulla tukusta, eikä niitä olla käsitelty niin palon ym.- juliizz
Okei;) Kiitos paljon tiedosta;D
- mielummigerbuja
mä suosittelisin mielummin gerbuja kuin hamsteria gerbut on paljon sosiaallisempia kuin hamsterit ja hamsterit on yö eläimiä eli jos oot vampyyri nii ehkä sitte hamsteri käy sulle mut jos tykkäät olla päivällä jyrsijän kanssa nii sitte gerbiili ja hamsteri elää paljon vähemmän aikaa kuin gerbiili hamsterit on paaaljon tylsempiä kuin gerbiilit. osta gerbiilejä ! :)
- Sedä
Riippuu ihan täysin mistä tykkää, mun mielestä sekä gerbiilit että hamsterit on tylsiä ja moisista pikkuotuksista ottaisin hiiriä jos olisi tarvetta. Mille tahansa eläimelle löytyy oikeanlaisia omistajia, mut on kieltämättä totta että hamsterin kanssa kannattaa ymmärtää että osa herää vasta hyvin myöhään illalla.
- 12+13
Sedä kirjoitti:
Riippuu ihan täysin mistä tykkää, mun mielestä sekä gerbiilit että hamsterit on tylsiä ja moisista pikkuotuksista ottaisin hiiriä jos olisi tarvetta. Mille tahansa eläimelle löytyy oikeanlaisia omistajia, mut on kieltämättä totta että hamsterin kanssa kannattaa ymmärtää että osa herää vasta hyvin myöhään illalla.
Ja jos hamsterin herättää mökistään kesken unien niin se voi olla kiukkuinen.Minä herätin omani kun olin pieni ja se puri minua sormesta aika kovaa.Sen jälkeen se sai nukkua aina rauhassa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316