Hyviä fantasiakirjoja!

15.v tyttö

Haluaisin hyviä fantasiakirjaehdotuksia, joissa taustalla olis hiukan romantiikkaa, mutta kirjaa ei kuitenkaan sillä pilata. Oon lukenut jo Twilightit, Nälkäpelit, Taru sormusten herrat, hobitin, Perillis-sarjan, Maameren tarinat, Kuolemattomat, Percy Jacksonit, Syntymälahjan, Soturikissat ainakin, joten ei niitä. Kiitos jo hyvistä vinkeistä etukäteen!:)

8

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trianlye

      No tossa on jo aikamoinen kokoelma luettuja kirjoja..

      Ite tykkään tosi paljon sellasista sarjoista kuin Belgarionin taru ja Mallorean taru, kirjottaja David Eddings, mutta noissa ei oo kyllä mitään romantiikkaa pahemmin.. Sellasta perus-seikkailufantasiaa :)

      Alotin pari päivää sitten lukemaan yhtä sarjaa uudestaan, en nyt muista meneekö sarjan nimi aivan oikein mutta oisko: Varjojen Kaupungit. :) Ensimmäinen kirja on nimeltään Luukaupunki ja siinä on jonki verran romantiikkaa, tuskin riittävästi 15-vuotiaalle tytölle kuitenkaan.. :D

      Siinä nyt muutama ehdotus, toivottavasti autto edes vähän :D Varjojen Kaupungit sarjassa on 4 kirjaa, ja Belgarionin tarussa 5 kirjaa ja Mallorean tarussa 5 kirjaa myöskin ja Mallorean taru on vähän niinkuin jatkoa Belgarionin tarulle :)

      • Anonyymi

        Onpas noissa romantiikkaa. Ei hirveästi mutta hiukkasen.


    • :))

      Tässäpä muutamia ehdotuksia:

      Vuorileijonanvarjo-sarja - Taru ja Tarmo Väyrynen
      Lumen ja Jään maa-sarja - Ilkka Auer
      Syysmaa-sarja - Anu Holopainen
      Ennuskivien mahti - Flavia Bujor
      Raut Jootinpoika-sarja - Leena Laulajainen
      Jäämaan huuto - Stuart Hill
      Liikkuva linna - Diana Wynne Jones
      Ursula le Quinin muu tuotanto, kun Maameren tarinat on kerran luettu :D

    • Kannattaa tutustua www.risingshadow.fi -sivuston arvosteluihin - sieltä jos jostain löytää fantasiakirjojen ystävä luettavaa!

    • Ultraghost321

      Myyttihovit on mun lempi fantasiakirjoja...kannattaa tsekata

    • lukutoukka-99

      itsekkin luen just hiukan romanttisia fantasiakirjoja ja voin todella suositella:

      -Cassandra Clare: VARJOJEN KAUPUNGIT: kyl siin mun mielestä oli ainakin ekassa osassa tarpeeks romantiikkaa, mun makuun (oon lukenu vain eka osan, vois kyllä lukee uuestaan ja koko sarjan sit kun vikakin eli kuudes osa julkaistaan suomeksi, tosin siinähän kestää, kun enkuksikin valmistuu toi vika vasta 2014)

      -Stuart Hill: JÄÄMAAN KRONIKKA (kaikki kolme osaa: Jäämaan huuto, Tulimiekka, Jäämaan viimeinen taistelu): luin joitain vuosia sitten, aivan mahtava, mutta romanttiikka oli vain vika osassa ja siinäkin vain hippunen

      -sit tosiaan VUORILEIJONAN VARJO on kans hyvä, luin vaan ekan mut nyt vois lainata sen kirjastosta uuestaan ja sit muutkin viis osaa. yllättävän hyvää suomalaista fantasiaa (suhtaudun hiukan skeptisesti suomalaiseen fantasiakirjallisuuteen)

      -Kerstin Gier: RAKKAUS EI KATSO AIKAA: Rakastuin täysin ensimmäiseen osaan (Rubiininpuna) todella hyvä ehdottomasti kannattaa lukea. en ole vielä lukenut 2. osaa (Safiirinsini) vaikka se onkin jo ilmestynyt mutta tosiaankin aion lukea!! en ole varma onko viimeinen osa (Smaragdinvihreä) vielä ilmestynyt suomeksi, mutta varmasti ilmestyy pian sekin

      Noitten lisäks vielä alottajan mainitsemat perus hp, tsh, ym...

    • Tuulitukka

      Langennut enkeli -sarja
      Across the Universe Matka alkaa
      Uniin piirretty polku

      Noissa kaikissa kosolti romantiikkaa ja seikkailua

    • Arska0132

      Essi Tammimaa: Noaidin tytär

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe