Koirulimme alkoi tiputtelemaan karvaansa kesäkuun alussa, ja vieläkin lähtee. Milloinkahan karvanlähtö mahtaa loppua?
Karvanlähtöajan kesto
9
342
Vastaukset
- ccsdcdcd
Luonnekyselyihin vastailevat muka rodun omistajat heti täällä, mutta sitten kun tulee tällainen vähän hankalampi ja ekologisempi kysymys, ei vastauksia kuulu. Onkohan tällä palstalla oikeasti rodun omistajia kirjoittelemassa, vai valehtelevatko he kaikki, jotka väittävät omistavansa suomenlapinkoiran noissa luonnekyselyissä. Kumminkin koirarotujen luonne ihmisiä yleensäkin kiinnostaa, eikä karvanlähtö, ja on helppo valehdella olevansa jonkin omistaja..
Jokainen karvanlähtö ei ole samanlainen, joskus sen irtoavan karvan oonnistuu harjaamaan kuukaudessa pois, joskus kahdessa; kokeilepa pestä koira, itse pesu irrottaa karvaa ja sen jälkeen puhtaasta, liukkaasta turkista saa karvat harjattua helpommin pois.
- turrri
Itse sain kaverilta lahjaksi Furminator joka irrottaa pohjavillan tosi hyvin! Erinomainen keksintö! :D
- ap.
Väliaikatiedotus, että nyt on irronnut muualta melkein kaikki ylimääräinen, paitsi housu-osastoa lähtee vielä tukoittain.
Juu, furminattori hyvä! Sillä on muutenkin hyvä yrittää kesähelteillä ohennella karvakasan kylkiä...
Jos se karvanlähtö ei asetu, niin rasvojen puute voi aiheuttaa karvojen lähtöä, minkä saa korjattua öljylisällä (kala/lohi/pelllava/ luomurypsi tms öljy). Et kertonut koiran ikää tai ruokavaliota; öljylisä on hyvä myös vanhenevan koiran nivelillekin.
Harvinaisempiakin syitä karvanlähtöön on vaikka kilpirauhasen ongelmat, mutta sitä on turha spekulkoida näillä palstoilla; asia vaatii eläinlääkärin osaamisen ja labrakokeita.- ap.
suomutaa kirjoitti:
Juu, furminattori hyvä! Sillä on muutenkin hyvä yrittää kesähelteillä ohennella karvakasan kylkiä...
Jos se karvanlähtö ei asetu, niin rasvojen puute voi aiheuttaa karvojen lähtöä, minkä saa korjattua öljylisällä (kala/lohi/pelllava/ luomurypsi tms öljy). Et kertonut koiran ikää tai ruokavaliota; öljylisä on hyvä myös vanhenevan koiran nivelillekin.
Harvinaisempiakin syitä karvanlähtöön on vaikka kilpirauhasen ongelmat, mutta sitä on turha spekulkoida näillä palstoilla; asia vaatii eläinlääkärin osaamisen ja labrakokeita.Kyllä se irtoava karva tuntuu kaikki olevan pehmoisaa talvivillaa. Koira alkaa olla kypsässä keski-iässä, ja osa karvoista harmaantuu juurista.
Ruokaan olen lisäillyt extra-virgine oliiviöljyä, toivottavasti se vaikuttaa myönteisesti eikä kielteisesti.
- pentuja
Samaan viestiin, koska pentukarva alkaa lähtemään? Vai alkaako tilalle vaan kasvamaan uutta pitkää karvaa? :)
Vaikuttaako vuodenaika pentukarvaan?- karvakasa
Mun omalla koirallani pentukarva alkoi lähteä joskus syyskuun alussa, kun koiruus oli jotain 9,5 kk. Kyse tosin narttukoirasta, joilla karvat alkaa lähteen juoksujen jälkeen noin 2-3 kk kuluttua juoksuista. Mun koiralla ekat juoksut sattui siis alkaan vähän yli 7 kk ikäisenä.
- pentuja
Kiitos tiedosta, minulla on nyt 5 kk ikäinen narttupentu jolta lähtee karvaa ja hieman turkki hilseilee, mietin oisko liittynyt karvanlähtöön vai mikäköhän on...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1091974- 2541729
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611106Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉68860Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815