Käyttäkää vyötä!!

kokemusta on

Olimme kaverin autolla liikenteessä ja hirvi juoksi tielle. Ei keritty jarruttaa mutta saatiin hirvi väistettyä. Kuitenkin väistöliikkeen voimasta auto lensi pari kertaa katon kautta ympäri. Minä ja 2 kaveriani sekä kuski selvisimme lähes vammoitta kun olimme vöissä. Yksi kyydissä ollut tyyppi oli ihman vöitä ja lensi niskoilleen. Niskarankaa jouduttiin paikkaamaan keskussairaalassa ja hengenlähtö oli todella lähellä. KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ VÖITÄ.. ei niistä haittaakaan voi olla.

9

1846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sejuu

Olet ihan oikeassa.

Itseltäni lähti 99 saab käsistä vuosia sitten talviyönä. Se bongaili ensin vasemmalle kaistalle, sitten oikealle ja lopulta taas vasemmalle ja kaiteen yli. Kahden vaakakierteen jälkeen se jysähti 5 alemmas lumihankeen pyörät alaspäin.

Auto sai tällin joka nurkkaan, pohjaan ja katto oli alkanut tulla sisään, mutta se oli pysähtynyt tukiristikkoon.

Sain oikeaan sääreen naarmun ja peukalonhangat oli monta päivää kipeinä, kun en älynny päästää irti ratista.

Täytyy sanoa, että turvavyön lisäksi suojelusenkeli oli matkassa ja se piti ihan molemmilla käsillä minusta kiinni.

Onpahan vyö ollut sen jälkeen vakiovarusteeni.

• Rampo

Ja mitenkähän olisi käynyt jossain riisikupissa?

• kukka
        Rampo kirjoitti:

Ja mitenkähän olisi käynyt jossain riisikupissa?

nissan sunny riisikupiks? mä vedin sen muutaman kerran ympäri ja katolleen ja hengissä naarmuitta ulos, auto aivan paskana...niin ja vyö oli kiinni.

• Vyötön

ajakaa riisikuppinne pari kertaa katonkautta ympäri putoat kyytistä kun ei ole vyötä ja selviät hengissä vaik auto on rusinana ja palaneena, miten ois käyny vyön kans ???

• Juntti

Olet niin fiksu, niin tee koe:

1. Tee vaakakierteet 10 kertaa turvavyön kanssa ja

2. tee ne vaakakierteet 10 kertaa ilman vyötä.

Saisitko oikeen lopputuloksen ihan ajattelemalla?

Jos joku voittaa lotossa, niin se ei tarkoita, että jokaine voittaa ens lauantaina.

Järkee saa käyttää, ja mieluiten vielä etukätee.

• ympäriajo...

pari kaveria kuoli ja yks halvaantui rajussa ympäriajossa... jos vyöt ois ollu niin ois voinu selvitä... pojat lensi autosta ulos sadan metrin säteellä toisistaan...
      peltiähän saa aina uutta, mutta uusia ihmishenkiä ei saa menetetyjen tilalle...

• oma asia

Eikö se ole mun oma asia käytänkö vyötä vai en? Kyseessä on oma henki, ja sille saa tehdä mitä haluaa. Mielestäni mitään vyö tai kypäräpakkoa saisi olla, jokaisen pitäisi itse päättää, käyttäkö vai ei.

Mutta esim kännykällä puhuminen autossa on oikein kielletty, koska kyseessä on myös muiden henget, eikä ainoastaan oma.

• pösö
        oma asia kirjoitti:

Eikö se ole mun oma asia käytänkö vyötä vai en? Kyseessä on oma henki, ja sille saa tehdä mitä haluaa. Mielestäni mitään vyö tai kypäräpakkoa saisi olla, jokaisen pitäisi itse päättää, käyttäkö vai ei.

Mutta esim kännykällä puhuminen autossa on oikein kielletty, koska kyseessä on myös muiden henget, eikä ainoastaan oma.

Kaveri halvaantui kun vyötön takapenkkiläinen lensi niskaan,hän istui apukuskin paikalla.Syyllinen kuoli mutta syytön halvaantui,vai oma asia...käyttäkää vöitä ainakin takana edessä ette aiheuta vahinkoa muille kun kojelaudalle.

• TKP
        pösö kirjoitti:

Kaveri halvaantui kun vyötön takapenkkiläinen lensi niskaan,hän istui apukuskin paikalla.Syyllinen kuoli mutta syytön halvaantui,vai oma asia...käyttäkää vöitä ainakin takana edessä ette aiheuta vahinkoa muille kun kojelaudalle.

Mun aviomies on tällä hetkellä "lottovoittaja" eli ajeli ilman turvavöitä.. Jäi kuorma-auton alle ja ainoastaan käsi murtui.. Autossa ei onnettomuuden jälkeen enää ollut "kuskin paikkaa".. Eli henki olisi lähtenyt jos vyö olisi kiinni ollut... Ja äitini miesystävä veljensä kanssa kuolivat nokkakolarissa pari vuotta sitten.. Jäivät puristuksiin.. Vöiden auki jättäminen olisi saattanut "pelastaa"... Ehkä olisi vain jääneet "vihanneksiksi"... Niin minä kuin miehenikin käytämme yleensä vöitä ja varsinkin siellä takapenkillä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1556
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1246
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      234
      1243
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      270
      1132
    5. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      1013
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      1010
    7. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1009
    8. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      999
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      842
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      839
    Aihe