Käyttäkää vyötä!!

kokemusta on

Olimme kaverin autolla liikenteessä ja hirvi juoksi tielle. Ei keritty jarruttaa mutta saatiin hirvi väistettyä. Kuitenkin väistöliikkeen voimasta auto lensi pari kertaa katon kautta ympäri. Minä ja 2 kaveriani sekä kuski selvisimme lähes vammoitta kun olimme vöissä. Yksi kyydissä ollut tyyppi oli ihman vöitä ja lensi niskoilleen. Niskarankaa jouduttiin paikkaamaan keskussairaalassa ja hengenlähtö oli todella lähellä. KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ VÖITÄ.. ei niistä haittaakaan voi olla.

9

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sejuu

      Olet ihan oikeassa.

      Itseltäni lähti 99 saab käsistä vuosia sitten talviyönä. Se bongaili ensin vasemmalle kaistalle, sitten oikealle ja lopulta taas vasemmalle ja kaiteen yli. Kahden vaakakierteen jälkeen se jysähti 5 alemmas lumihankeen pyörät alaspäin.

      Auto sai tällin joka nurkkaan, pohjaan ja katto oli alkanut tulla sisään, mutta se oli pysähtynyt tukiristikkoon.

      Sain oikeaan sääreen naarmun ja peukalonhangat oli monta päivää kipeinä, kun en älynny päästää irti ratista.

      Täytyy sanoa, että turvavyön lisäksi suojelusenkeli oli matkassa ja se piti ihan molemmilla käsillä minusta kiinni.

      Onpahan vyö ollut sen jälkeen vakiovarusteeni.

      • Rampo

        Ja mitenkähän olisi käynyt jossain riisikupissa?


      • kukka
        Rampo kirjoitti:

        Ja mitenkähän olisi käynyt jossain riisikupissa?

        nissan sunny riisikupiks? mä vedin sen muutaman kerran ympäri ja katolleen ja hengissä naarmuitta ulos, auto aivan paskana...niin ja vyö oli kiinni.


    • Vyötön

      ajakaa riisikuppinne pari kertaa katonkautta ympäri putoat kyytistä kun ei ole vyötä ja selviät hengissä vaik auto on rusinana ja palaneena, miten ois käyny vyön kans ???

      • Juntti

        Olet niin fiksu, niin tee koe:

        1. Tee vaakakierteet 10 kertaa turvavyön kanssa ja

        2. tee ne vaakakierteet 10 kertaa ilman vyötä.

        Saisitko oikeen lopputuloksen ihan ajattelemalla?

        Jos joku voittaa lotossa, niin se ei tarkoita, että jokaine voittaa ens lauantaina.

        Järkee saa käyttää, ja mieluiten vielä etukätee.


    • ympäriajo...

      pari kaveria kuoli ja yks halvaantui rajussa ympäriajossa... jos vyöt ois ollu niin ois voinu selvitä... pojat lensi autosta ulos sadan metrin säteellä toisistaan...
      peltiähän saa aina uutta, mutta uusia ihmishenkiä ei saa menetetyjen tilalle...

      • oma asia

        Eikö se ole mun oma asia käytänkö vyötä vai en? Kyseessä on oma henki, ja sille saa tehdä mitä haluaa. Mielestäni mitään vyö tai kypäräpakkoa saisi olla, jokaisen pitäisi itse päättää, käyttäkö vai ei.

        Mutta esim kännykällä puhuminen autossa on oikein kielletty, koska kyseessä on myös muiden henget, eikä ainoastaan oma.


      • pösö
        oma asia kirjoitti:

        Eikö se ole mun oma asia käytänkö vyötä vai en? Kyseessä on oma henki, ja sille saa tehdä mitä haluaa. Mielestäni mitään vyö tai kypäräpakkoa saisi olla, jokaisen pitäisi itse päättää, käyttäkö vai ei.

        Mutta esim kännykällä puhuminen autossa on oikein kielletty, koska kyseessä on myös muiden henget, eikä ainoastaan oma.

        Kaveri halvaantui kun vyötön takapenkkiläinen lensi niskaan,hän istui apukuskin paikalla.Syyllinen kuoli mutta syytön halvaantui,vai oma asia...käyttäkää vöitä ainakin takana edessä ette aiheuta vahinkoa muille kun kojelaudalle.


      • TKP
        pösö kirjoitti:

        Kaveri halvaantui kun vyötön takapenkkiläinen lensi niskaan,hän istui apukuskin paikalla.Syyllinen kuoli mutta syytön halvaantui,vai oma asia...käyttäkää vöitä ainakin takana edessä ette aiheuta vahinkoa muille kun kojelaudalle.

        Mun aviomies on tällä hetkellä "lottovoittaja" eli ajeli ilman turvavöitä.. Jäi kuorma-auton alle ja ainoastaan käsi murtui.. Autossa ei onnettomuuden jälkeen enää ollut "kuskin paikkaa".. Eli henki olisi lähtenyt jos vyö olisi kiinni ollut... Ja äitini miesystävä veljensä kanssa kuolivat nokkakolarissa pari vuotta sitten.. Jäivät puristuksiin.. Vöiden auki jättäminen olisi saattanut "pelastaa"... Ehkä olisi vain jääneet "vihanneksiksi"... Niin minä kuin miehenikin käytämme yleensä vöitä ja varsinkin siellä takapenkillä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe