Nyt on kansalaisaloite sivuilla lakimuutos ehdotus että opiskelija voisi tienata opiskelun ohessa ettei tukea heti oltais leikkaamassa tai jopa kokonaan ottamassa pois.
Ihmetyttääkin miksi lakiehdotus ei ole saanut enempää kannatusta.
Allekirjoitusten keräys loppuu 19.8 joten pistäkääpä opiskelijat töpinäksi ja laittakaa ehdotus eduskuntaan.
Oikeus saada tuloja opintotukikuukausina?
2
110
Vastaukset
- elämääjaopintoja
On tietenkin totta, että monet joutuvat tekemään töitä opintojen ohessa, mutta olen ainakin itse enemmän kuin tyytyväinen nykyratkaisuun. Nimittäin tulorajojen poistaminen maksaisi 300 miljoonaa euroa, kun nykyisellä järjestelmällä tukiin käytetään 800 miljoonaa euroa. Näin suurta korotusta ei todellakaan ole tässä taloustilanteessa tarjolla, kun jopa tuen sitominen indeksiin (kustannus vain n. 20 miljoonaa) on sekin ollut työn ja tuskan takana. Lisäksi koko tukea ollaan koko ajan kaavailemassa pois ja kaikenlaista lainapainotteista ehdotettu, joten parempi tyytyä näihin nykyisiin tukiin, ennen kuin vedetään nekin pois.
- edsgh
Ei tukea tälläkään hetkellä olla "heti leikkaamassa ja kokonaan ottamassa pois". Opiskelija voi tienata ihan kivan summan opintojen ohella ilman tukien leikkaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888