Nyt on kansalaisaloite sivuilla lakimuutos ehdotus että opiskelija voisi tienata opiskelun ohessa ettei tukea heti oltais leikkaamassa tai jopa kokonaan ottamassa pois.
Ihmetyttääkin miksi lakiehdotus ei ole saanut enempää kannatusta.
Allekirjoitusten keräys loppuu 19.8 joten pistäkääpä opiskelijat töpinäksi ja laittakaa ehdotus eduskuntaan.
Oikeus saada tuloja opintotukikuukausina?
2
127
Vastaukset
- elämääjaopintoja
On tietenkin totta, että monet joutuvat tekemään töitä opintojen ohessa, mutta olen ainakin itse enemmän kuin tyytyväinen nykyratkaisuun. Nimittäin tulorajojen poistaminen maksaisi 300 miljoonaa euroa, kun nykyisellä järjestelmällä tukiin käytetään 800 miljoonaa euroa. Näin suurta korotusta ei todellakaan ole tässä taloustilanteessa tarjolla, kun jopa tuen sitominen indeksiin (kustannus vain n. 20 miljoonaa) on sekin ollut työn ja tuskan takana. Lisäksi koko tukea ollaan koko ajan kaavailemassa pois ja kaikenlaista lainapainotteista ehdotettu, joten parempi tyytyä näihin nykyisiin tukiin, ennen kuin vedetään nekin pois.
- edsgh
Ei tukea tälläkään hetkellä olla "heti leikkaamassa ja kokonaan ottamassa pois". Opiskelija voi tienata ihan kivan summan opintojen ohella ilman tukien leikkaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311